Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2003, 21:11
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-07-2003 @ 21:37:
de Telegraaf (die lees ik op m'n werk in de kantine, bij gebrek aan beter)
Smoesjes, nep-intellectueel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2003, 21:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
Haal die smiley maar weg...
Oud 24-07-2003, 21:32
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 24-07-2003 @ 22:11:
Smoesjes, nep-intellectueel
*grom*

Als je bij mij thuis komt, tref je daar uitsluitend de Volkskrant (en sinds kort ook Vrij Nederland).
Oud 24-07-2003, 21:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
en dat maakt een mens intellectueel?
Oud 24-07-2003, 21:52
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-07-2003 @ 22:32:
*grom*

Als je bij mij thuis komt, tref je daar uitsluitend de Volkskrant (en sinds kort ook Vrij Nederland).
Er is niets mis met het lezen van De Telegraaf hoor, je moet op de hoogte blijven van de meningen van je tegenstanders, zodat je hun standpunten beter kan begrijpen en hun argumenten beter kunt weerleggen. Wat niet wegneemt dat ik De Telegraaf persoonlijk niet erg interessant vind. De Vrij Nederland is trouwens
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 21:54
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 24-07-2003 @ 22:44:
en dat maakt een mens intellectueel?
Je hoort mij niet zeggen dat ik een intellectueel ben. Het is namelijk niet beleefd om op te scheppen.
Oud 24-07-2003, 21:59
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 24-07-2003 @ 22:52:
Er is niets mis met het lezen van De Telegraaf hoor, je moet op de hoogte blijven van de meningen van je tegenstanders, zodat je hun standpunten beter kan begrijpen en hun argumenten beter kunt weerleggen. Wat niet wegneemt dat ik De Telegraaf persoonlijk niet erg interessant vind.
Is het ook niet, maar ik werk bij een Albert Heijn en naast de Telegraaf liggen er alleen blaadjes als de Panorama, de Nieuwe Revu, de Privé, de Story en Weekend in die kantine. De Telegraaf is dus de meest intelligente lectuur die daar ligt (kun je nagaan).
Citaat:
De Vrij Nederland is trouwens
Zeker.
Oud 24-07-2003, 22:03
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-07-2003 @ 22:59:
Is het ook niet, maar ik werk bij een Albert Heijn en naast de Telegraaf liggen er alleen blaadjes als de Panorama, de Nieuwe Revu, de Privé, de Story en Weekend in die kantine. De Telegraaf is dus de meest intelligente lectuur die daar ligt (kun je nagaan).
Niet fucken met de Nieuwe Revu, daar staan best leuke artikelen in (Viggo Waas en Peter Heerschop ). Maar dit is erg offtopic. En ik wil Forumbaas worden
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 22:06
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 24-07-2003 @ 23:03:
Niet fucken met de Nieuwe Revu, daar staan best leuke artikelen in (Viggo Waas en Peter Heerschop ). Maar dit is erg offtopic. En ik wil Forumbaas worden
Oh oh, dat moet je nooit hardop zeggen....

Ik ook.
Oud 24-07-2003, 23:09
Zaina
Zaina is offline
2x bellen is Telegraaf niet

Tot zover mijn reactie
Oud 24-07-2003, 23:14
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-07-2003 @ 22:54:
Je hoort mij niet zeggen dat ik een intellectueel ben. Het is namelijk niet beleefd om op te scheppen.
Schijt aan beleefdheid Als je VN en de Volkskrant leest is de kans dat je een linkse intellectueel bent, groot. Als je HP/de Tijd en de Telegraaf leest, is de krans groot dat je een rechtse kleinburger bent
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 23:18
MickeyV
MickeyV is offline
En Trouw?
Oud 24-07-2003, 23:23
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-07-2003 @ 00:14:
Schijt aan beleefdheid Als je VN en de Volkskrant leest is de kans dat je een linkse intellectueel bent, groot. Als je HP/de Tijd en de Telegraaf leest, is de krans groot dat je een rechtse kleinburger bent
HP/De Tijd valt wel mee, vind ik (daar stond een tijdje geleden nog een prachtartikel in over de incompetentie van Balkenende). Als je de Elsevier leest, dàn is het pas erg.
Oud 24-07-2003, 23:39
Zaina
Zaina is offline
Lees het AD vanwege het sportgedeelte. Al moet je er natuurlijk wel wat sportbladen bij hebben om echt goed op de hoogte te zijn

Overigens moskee in madurodam, maar dat is geen integratie van hun, maar van onze kant. Komkommertijd
Oud 25-07-2003, 01:33
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Zaina schreef op 25-07-2003 @ 00:39:
Overigens moskee in madurodam, maar dat is geen integratie van hun, maar van onze kant. Komkommertijd
Moskeeën zijn soms ook schitterende gebouwen (vooral die ene in Rotterdam-West, die ik altijd zie vanuit de trein).

En ik vind een moskee in Madurodam ook wel een beetje terecht. Madurodam wil immers een afspiegeling zijn van het Nederland op ware grootte? Er zijn inmiddels natuurlijk een behoorlijk aantal moskeeën in Nederland, dus dan is het niet meer dan logisch dat er in Madurodam ook een moskee bij komt.
Oud 25-07-2003, 08:46
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 24-07-2003 @ 20:40:
Studentje schreef op 24-07-2003 @ 11:40:

Het lijkt me sterk... Anyway, ik meen me een enquête onder allochtonen over 11 september te herinneren, waarover veel ophef ontstaan is om niets. In dat opzicht ben ik wel met je eens dat de opstellers van een enquête de vragen zo op kunnen stellen dat ze een bepaald antwoord krijgen.

Ik studeer al, na de vakantie ga ik m'n tweede jaar in
Ok, niet op gelet. Ik ben ook bijna tweedejaars, alleen geen rechten.

Maar je zult vast nog wel een vak krijgen over wetenschappelijk onderzoek, en misschien ook nog wel wat statistiek. Ik weet niet hoe dat bij rechten zit, al denk ik dat je daar meer bezig bent met oude arresten bekijken enz. Wij worden in ieder geval geleerd behoorlijk kritisch naar onderzoeken te kijken.
Oud 25-07-2003, 16:27
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-07-2003 @ 00:14:
Ironisch genoeg is die gedachtengang getuigend van kleinburgerlijkheid
Oud 25-07-2003, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 25-07-2003 @ 09:46:

Maar je zult vast nog wel een vak krijgen over wetenschappelijk onderzoek, en misschien ook nog wel wat statistiek. Ik weet niet hoe dat bij rechten zit, al denk ik dat je daar meer bezig bent met oude arresten bekijken enz. Wij worden in ieder geval geleerd behoorlijk kritisch naar onderzoeken te kijken.
Ja, dat begrijp ik wel. Maar ik vertrouw de media soms nog iets te veel. We zouden er eigenlijk eens een echt betrouwbaar onderzoek naar moeten gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 25-07-2003 @ 09:46:

Een van de doelstellingen van een goede juridische opleiding is ook dat je heel kritisch leert kijken. Het bekijken van oude arresten is niet zo heel nuttig. Wij juristen kopen minstens eenmaal per jaar nieuwe wetboeken en kunnen daarnaast ook nog ettelijke malen per jaar losse nieuwe wetten aanschaffen en oude wetten wijzigen. Het recht is constant in beweging, daarom wordt ons ook geleerd om zo kritisch mogelijk naar de actualiteit te kijken, zodat je de ontwikkelingen in maatschappij en recht met een nuchtere, objectieve blik kunt bekijken.

Overigens heb ik verder niet zoveel met strafrecht. Ik heb het twee jaar gevolgd, dat is het minimum (eerste jaar Strafrecht, tweede jaar Strafrecht I en Strafprocesrecht). Het strafrecht is natuurlijk wel dat gedeelte van het recht wat het meest tot de verbeelding spreekt. Sterker nog, veel mensen kunnen zich bij de termen burgerlijk recht en bestuursrecht vrij weinig voorstellen.

Een kritische blik, een écht goede, is trouwens aangeboren en valt hooguit te ontplooien. Als je hem echt ontbeert valt er wel iets op te bouwen door studie, maar dat zal nooit het aangeborene benaderen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 10:32
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 25-07-2003 @ 21:19:
Ja, dat begrijp ik wel. Maar ik vertrouw de media soms nog iets te veel. We zouden er eigenlijk eens een echt betrouwbaar onderzoek naar moeten gaan doen.
Eigenlijk wel.'t Zou voor een heel groot deel van dit forum heel leerzaam zijn wat er nou eigenlijk allemaal bij komt kijken, bij het onderzoeken, maar ook bij het concluderen.

Mijn laatste project ging over een marktonderzoek, waaruit bleek hoeveel er nou eigenlijk echt bij komt kijken.
Oud 26-07-2003, 10:36
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-07-2003 @ 21:30:
Een van de doelstellingen van een goede juridische opleiding is ook dat je heel kritisch leert kijken. Het bekijken van oude arresten is niet zo heel nuttig. Wij juristen kopen minstens eenmaal per jaar nieuwe wetboeken en kunnen daarnaast ook nog ettelijke malen per jaar losse nieuwe wetten aanschaffen en oude wetten wijzigen. Het recht is constant in beweging, daarom wordt ons ook geleerd om zo kritisch mogelijk naar de actualiteit te kijken, zodat je de ontwikkelingen in maatschappij en recht met een nuchtere, objectieve blik kunt bekijken.

Overigens heb ik verder niet zoveel met strafrecht. Ik heb het twee jaar gevolgd, dat is het minimum (eerste jaar Strafrecht, tweede jaar Strafrecht I en Strafprocesrecht). Het strafrecht is natuurlijk wel dat gedeelte van het recht wat het meest tot de verbeelding spreekt. Sterker nog, veel mensen kunnen zich bij de termen burgerlijk recht en bestuursrecht vrij weinig voorstellen.

Een kritische blik, een écht goede, is trouwens aangeboren en valt hooguit te ontplooien. Als je hem echt ontbeert valt er wel iets op te bouwen door studie, maar dat zal nooit het aangeborene benaderen.
Die kritische blik zou. in mijn ogen, eigenlijk een vereiste moeten zijn om een academische studie te kunnen voltooien.

Het enige onderdeel van recht dat ik heb gehad bevatte een deel van de juridische aspecten van de bedrijfskunde. Wij keken daarbij vrij veel naar oudere arresten, maar dat was ook maar één vak, dus dat zal inderdaad weinig overeenkomen met een vak aan een rechtenfaculteit.

Verder is dit geheel natuurlijk offtopic, doch zeker leerzaam voor velen van dit forum .
Oud 31-07-2003, 17:50
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 23-07-2003 @ 23:56:
stank voor dank?

waarvoor moeten ze dankbaar zijn?

voor het feit dat ze hier een baan konden krijgen, en een uitkering als ze werkloos werden, voor het feit dat hun kinderen hier scholing konden krijgen, kansen vele malen groter dan in eigen land, voor het feit dat ze hier gebruik konden maken van een oneindige lijst voorzieningen waarvan ze in eigen land nog niet eens gehoord hadden.

dankbaar voor al het vuile werk dat ze voor een of andere stink loontje deden?

simpel, uiteraard ongeschoold werk, voor een salaris wat in eigen land voorstelijk was te noemen (als ze hadden gespaard om terug te keren, zoal veel spanjaarden, italianen en grieken wel habben gedaan)

dankbaar voor hun slechte intergratie dankzij de nederlandse regering?

dankzij hun gebrek aan inzet, Chinesen en molukkers kunnen het wel.
en als dergelijke mensen na 30 jaar nog geen nederlands kunnen is dat volledig aan henzelf te wijten.

dankbaar voor snotneuzen zoals jij die hun denkt af te kraken?

stimuleren heet dat aap.

pure onzin man

Je hebt geen respect, geen kennis en duidelijk geen hersencellen.

uit deze ongefundeerde uitspraken van jou zijde kan ik toch (voorlopig) niet anders concluderen dan dat ik meer respect, kennis en hersencellen bezit dan jij

wat kom je hier nog doen man?

ga buiten spelen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 18:14
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 22-07-2003 @ 22:53:
Tja, dan moet je jezelf vooral Tuig-engel gaan noemen

ja ik pas me aan, aan de manier waarop mensen ons zien
Oud 31-07-2003, 19:48
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 31-07-2003 @ 19:14:
ja ik pas me aan, aan de manier waarop mensen ons zien
En die mensen worden daardoor in dat beeld bevestigd.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 19:53
Isa
Isa is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 12-07-2003 @ 20:17:
een hoofdoek in Nederland is onaangepast gedrag. als ik naar Arabie zou gaan zou ik ook een tulband dragen, dan val je niet op en pas je je aan.
Ik dacht dat dit land tolerant genoemd werd...

voor WOII droegen vrouwen hier ook hoofddoeken.

Er is geen enkele wettelijke officiel kledingstijl voor zover ik weet dus waar moet je je aan aanpassen behalve onze vrijheid van kledingkeuze in dit land ???
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 31-07-2003 @ 20:53:
Ik dacht dat dit land tolerant genoemd werd...

voor WOII droegen vrouwen hier ook hoofddoeken.

Er is geen enkele wettelijke officiel kledingstijl voor zover ik weet dus waar moet je je aan aanpassen behalve onze vrijheid van kledingkeuze in dit land ???
aan het algemeen geldende straatbeeld (ja nu is dat te laat om te zeggen, maar in der tijd had het zo moeten wezen)

en het algemeen geldende straatbeeld evolueert doorgaans langzaam maar gestaag
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 17:41
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 01-08-2003 @ 18:25:
aan het algemeen geldende straatbeeld (ja nu is dat te laat om te zeggen, maar in der tijd had het zo moeten wezen)

Wat een onzin om je te moeten aan te passen aan het straatbeeld. Niet mensen die er anders uit willen zien moeten zich aanpassen, maar mensen die dat niet accepteren. Zoals gezegd, tolerantie kan helemaal geen kwaad en is erg gewenst als het om zoiets onbenulligs als het dragen van een hoofddoek gaat.
Oud 01-08-2003, 19:07
Verwijderd
Citaat:

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk minder moeite heb met een keurig gekleed moslim-meisje met hoofddoek, dan een twaalfjarig white trash-meisje in een outfit dat op De Wallen niet zou misstaan.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 21:21
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:

Er zijn anders zaken die je pas veel korter in het straatbeeld ziet dan hoofddoekjes. Ik denk aan tattoo's, piercings of vrijwel niets verhullende topjes.

Maar ja, dat mag dan natuurlijk weer wel, want dat wordt doorgaans niet door moslims gedragen...
Oud 02-08-2003, 12:28
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 01-08-2003 @ 20:07:
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk minder moeite heb met een keurig gekleed moslim-meisje met hoofddoek, dan een twaalfjarig white trash-meisje in een outfit dat op De Wallen niet zou misstaan.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens maar als het een mooie white trash-meisje is kijk ik daar toch liever naar.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 01-08-2003 @ 20:07:
Helemaal mee eens. Vaak zien die moslim-meisjes er heel leuk uit, leuk hoofddoekje en rok enzo. Als ik dan al die kindjes zie die in string lopen op een belachelijke leeftijd of in de meest sexie kleding terwijl het begrip jongens vaak nog niet eens in hun vocabulaire voorkomt zie ik heel wat liever die moslim-meisjes
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Soveelah schreef op 03-08-2003 @ 16:13:
Helemaal mee eens. Vaak zien die moslim-meisjes er heel leuk uit, leuk hoofddoekje en rok enzo. Als ik dan al die kindjes zie die in string lopen op een belachelijke leeftijd of in de meest sexie kleding terwijl het begrip jongens vaak nog niet eens in hun vocabulaire voorkomt zie ik heel wat liever die moslim-meisjes
Plus dat moslim-meisjes (lees: Turkse en Marokkaanse meisjes)gewoon mooi zijn
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 16:27
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 03-08-2003 @ 16:24:
Mwah, eigenlijk niet zo. Ik val meer op blanke meiden (niks racistisch hoor)
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 16:29
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gaarne niet generaliseren.
Oud 03-08-2003, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 03-08-2003 @ 17:29:
Gaarne niet generaliseren.
Ach komop zeg, wordt er es een keer wat positiefs gezegd dat is het meteen generaliseren - natuurlijk zijn er uitzonderingen, so - dat weten we heus wel hoor
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 03-08-2003 @ 17:27:
Mwah, eigenlijk niet zo. Ik val meer op blanke meiden (niks racistisch hoor)
Ik over het algemeen niet, maar ik ben dan ook een echte whigger

@Dinalfos:
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 16:46
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 03-08-2003 @ 17:39:
whigger
Het is WIGGER
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 03-08-2003 @ 17:46:
Het is WIGGER
Was een Wigger?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 16:53
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 03-08-2003 @ 17:47:
Was een Wigger?
Wannabe Nigger

Mensen die graag neger hadden willen zijn maar dat dus niet zijn. Daarom kleden ze zich in zou wijde mogelijke broeken, te grote shirt's, bandana's en wat al niet meer. Ook moet men veel schelden en weinig respect tonen voor vrouwen. Daarnaast luisterd men naar negermuziek over het algemeen is dat ook nog eens de slechte commerciele negermuziek die toevallig in de top veertig staat. Hoewel dat laatste volgens mij bij Che wel meevalt is het wel teleurstelens dat hij op een zo negatieve en naaperige manier in dit leven staat. Van welk ras je ook geboren bent, je mag er trots op zijn en je hoeft je niet te schamen ervoor en het proberen te verbergen door er op die manier bij te lopen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 03-08-2003 @ 17:53:
Wannabe Nigger

Mensen die graag neger hadden willen zijn maar dat dus niet zijn. Daarom kleden ze zich in zou wijde mogelijke broeken, te grote shirt's, bandana's en wat al niet meer. Ook moet men veel schelden en weinig respect tonen voor vrouwen. Daarnaast luisterd men naar negermuziek over het algemeen is dat ook nog eens de slechte commerciele negermuziek die toevallig in de top veertig staat. Hoewel dat laatste volgens mij bij Che wel meevalt is het wel teleurstelens dat hij op een zo negatieve en naaperige manier in dit leven staat. Van welk ras je ook geboren bent, je mag er trots op zijn en je hoeft je niet te schamen ervoor en het proberen te verbergen door er op die manier bij te lopen.
OKe dan - thnx - maar wat is dan een bounty? het omgekeerde?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:29
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 03-08-2003 @ 17:32:
Ach komop zeg, wordt er es een keer wat positiefs gezegd dat is het meteen generaliseren - natuurlijk zijn er uitzonderingen, so - dat weten we heus wel hoor
Daar gaat het niet om. Wanneer er iets negatiefs gezegd wordt over marokkanen, zijn veel mensen er als de kippen bij om ze overdreven op te hemelen en te benadrukken wat iedereen allang weet: 'ze hebben ook positieve kanten'. Bovendien 'moet je niet generaliseren' .

En dat klopt. Maar jullie dus ook niet. Jullie doorgeschoten liefde voor alles wat niet Nederlands is is net zo verfoeilijk en vooral vertroebelend als de intense afkeer daarvan door sommige mensen.
Oud 03-08-2003, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Soveelah schreef op 03-08-2003 @ 18:17:
OKe dan - thnx - maar wat is dan een bounty? het omgekeerde?
Yep, een soort Joao Varela zeg maar
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:48
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
turken zijn nog goeie gasten van de marokkanen heb je er ook een paar maar de meerderheid is gewoon tuig ,crapul ,fiets pikken, dealen, slaag geven,verkrachten en ga maar door.
Kben zelf buitenlander en heb 1 jaar in een asielzoeker centrum gewoont de marokkanen hadden toch iedere week een nieuwe fiets terwijl blanke buitenlanders of negers 2 maanden moesten werken voor een roeste fiets
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 03-08-2003 @ 18:29:
Daar gaat het niet om. Wanneer er iets negatiefs gezegd wordt over marokkanen, zijn veel mensen er als de kippen bij om ze overdreven op te hemelen en te benadrukken wat iedereen allang weet: 'ze hebben ook positieve kanten'. Bovendien 'moet je niet generaliseren' .

En dat klopt. Maar jullie dus ook niet. Jullie doorgeschoten liefde voor alles wat niet Nederlands is is net zo verfoeilijk en vooral vertroebelend als de intense afkeer daarvan door sommige mensen.
Jeetje, wat een gedoe om een paar losse opmerkingen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 18:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 03-08-2003 @ 18:48:
Jeetje, wat een gedoe om een paar losse opmerkingen.
Sorry hoor. Ik houd van moeilijk gedoe op z'n tijd
Oud 04-08-2003, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 03-08-2003 @ 19:38:
Sorry hoor. Ik houd van moeilijk gedoe op z'n tijd
tot het extreme aan toe
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 03-08-2003 @ 18:29:
De grap is nou juist dat politiek draait om extreme standpunten. Het moet verkopen, er moeten zieltjes gewonnen worden, mensen moeten over de streep getrokken worden. Een partij die het verfoeilijke standpunt verdedigt dat alle buitenlanders keihard moeten worden aangepakt en eventueel de grens moeten worden overgezet, is net zo slecht bezig als een partij met het verfoeilijke standpunt dat alle allochtonen toch eigenlijk stiekem in hun hart wel goeie gasten zijn met een slechte jeugd en daarom allemaal maar met fluwelen handschoenen moeten worden aangepakt.

De waarheid ligt in het midden, maar het politieke midden is niet erg populair, zeker niet in deze tijd. Desperate times call for desperate measures, en sommige mensen zien die maatregelen in de harde aanpak, andere in de zachte. De balans slaat nu meer door naar de harde kant, wat m.i. niet noodzakelijkerwijs een slechte ontwikkeling hoeft te zijn. Ik ben het trouwens met je eens dat er een aantal mensen is wat altijd maar blijft blaten over de positieve kanten. Natuurlijk heeft elke Marokkaan ook wel een positieve kant. Hij is vast lief voor zijn oude moedertje en kan goed opschieten met z'n zus. Maar voor de discussie over hoe bepaalde problemen in die groep moeten worden aangepakt, is het feit dat hij lief is voor z'n moedertje totaal irrelevant.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 19:15
Verwijderd
Citaat:
ja zo'n snor pikt wel lekker tegen de bovenkant van je leuter
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 01-08-2003 @ 22:21:
Er zijn anders zaken die je pas veel korter in het straatbeeld ziet dan hoofddoekjes. Ik denk aan tattoo's, piercings of vrijwel niets verhullende topjes.

tatoos en nietsverhullende topjes? die zijn er altijd al geweest, amsterdam stond niet voor niets al in de 16de eeuw bekend om de hoerenbuurten en het tolerante beleid inzake dat.

Maar ja, dat mag dan natuurlijk weer wel, want dat wordt doorgaans niet door moslims gedragen...
toevallig schiet er ineens iets door mijn hoofd van het verbieden van lonsdale kleding
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 20:42
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 07-08-2003 @ 20:15:
ja zo'n snor pikt wel lekker tegen de bovenkant van je leuter
Ik moet bij-na lachen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten