Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2003, 12:24
amz
amz is offline
Citaat:
Another Way schreef op 27-07-2003 @ 16:35:
wat is tjebok
tjebok rulez

tis trouwens in aziatische landen heel normaal dat ze je nastaren. Ze zijn gewoon wat openlijker nieuwsgierig. En dat giechelen achter je rug om enzo dat hort erbij. Bij mn broer deden ze dat ook, maar nadat er het een en ander vertaald werd blek dat al die aandacht meer bewondering was -al die meisjes zagen m gewoon wel zitten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2003, 12:54
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
amz schreef op 30-07-2003 @ 13:24:
tjebok rulez

tis trouwens in aziatische landen heel normaal dat ze je nastaren. Ze zijn gewoon wat openlijker nieuwsgierig. En dat giechelen achter je rug om enzo dat hort erbij. Bij mn broer deden ze dat ook, maar nadat er het een en ander vertaald werd blek dat al die aandacht meer bewondering was -al die meisjes zagen m gewoon wel zitten
Wat is Tjebok dan????
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 13:43
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
tjeboh/tjebok is de manier van het reinigen na je grote behoefte te hebben gedaan.
Ipv wcpapier water gebruiken.
Dit gebeurt veel in azie maar ook in Arabie.
1. tis hygienischer
2. de riolering kan het in die landen vaak niet aan, misschien dat in sommige grote steden de riolering vervangen is, maar men houdt aan dat gebruik vast.
Ook veel mensen van buitenlandse afkomst in NL doen dit.

Dit doe je met je linkerhand.

Daarom geef je altijd iemand je rechterhand als je hem groet.
Je geeft consumpties nooit met links aan.
En je eet alles met rechts(nu vaak met mes en vork, maar in indonesie wordt ook nog veel met de handen gegeten).
Oud 30-07-2003, 20:34
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 30-07-2003 @ 14:43:
tjeboh/tjebok is de manier van het reinigen na je grote behoefte te hebben gedaan.
Ipv wcpapier water gebruiken.
Dit gebeurt veel in azie maar ook in Arabie.
1. tis hygienischer
2. de riolering kan het in die landen vaak niet aan, misschien dat in sommige grote steden de riolering vervangen is, maar men houdt aan dat gebruik vast.
Ook veel mensen van buitenlandse afkomst in NL doen dit.

Dit doe je met je linkerhand.

Daarom geef je altijd iemand je rechterhand als je hem groet.
Je geeft consumpties nooit met links aan.
En je eet alles met rechts(nu vaak met mes en vork, maar in indonesie wordt ook nog veel met de handen gegeten).
Ok dat is gewoon TE ranzig, had het beter niet kunnen weten. Ik vind dit trouwens een behoorlijk achterlijk en stomme gewoonte

Weet ik dat ook weer wanneer ik een aziaat een hand geef

Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 20:40.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 21:03
Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Citaat:
Another Way schreef op 30-07-2003 @ 21:34:

Nou nee, tjebok doen ze met de linkerhand. En trouwens, gewoon met toiletpapier afvegen is véél ranziger.
Oud 30-07-2003, 21:19
Verwijderd
Mijn vader komt gewoon uit nederland, en mn moeder uit duitsland. We praten thuis veel duits, en de afkomst is te merken aan het eten. Verder zijn wij niet zo gierig als de meeste nederlanders

Ik voel me trouwens een echte groninger
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 21:28
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
ViTa schreef op 30-07-2003 @ 22:03:
Nou nee, tjebok doen ze met de linkerhand. En trouwens, gewoon met toiletpapier afvegen is véél ranziger.
Jaja, je krijg geen stront aan je vingers (tussen je nagels) of wel?

Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 22:49.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:21
Roos
Roos is offline
Oke dan is heel je kont nat..

Dan moet je dat toch alsnog afvegen/afdrogen
Oud 31-07-2003, 10:31
Hydraul!C FunK
Citaat:
Ok dat is gewoon TE ranzig, had het beter niet kunnen weten. Ik vind dit trouwens een behoorlijk achterlijk en stomme gewoonte

Leer lezen.

Ze doen het met de linkerhand en zullen jou nooit die hand geven of je er iets mee aangeven.
Verder is het hygienischer, en na het gebruik van het toilet is het bij ons gebruikelijk dat je je handen wast! Bij jou niet?

Ik weet niet of dit bij alle aziaten gebruik is.
Van sommige volken weet ik het, Indonesiers en Molukkers doen het ook(vooral de oudere generaties die het gewend zijn vanuit Indonesie).
Oud 31-07-2003, 10:32
Hydraul!C FunK
Citaat:
Roos schreef op 30-07-2003 @ 23:21:
Oke dan is heel je kont nat..

Dan moet je dat toch alsnog afvegen/afdrogen
Yep, alleen dan heb je het over 1 "portie"(zo noem ik het maar) wcpapier, en geen hele berg.(dat konden de rioleringen vroger niet aan enzo)
Oud 31-07-2003, 10:41
Verwijderd
Citaat:

Ik geloof dat ik jou een behoorlijke acherlijke en stomme gewoonte vind want ten eerst is je kont afspoelen na de grote behoefte hebben gedaan iwaay hygienischer dan alleen je achterwerk met een stuk papier af te vegen. Overigens doen niet alleen aziaten dit maar ook veel europeeselanden. En ten tweede spoelen en vegen ze hun kont met hun linkerhand af omdat ze met rechts eten ( eten rijst en dergelijk uit de hand)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:05
Another Way
Another Way is offline
Tuurlijk was ik mn handen na dat ik naar de WC ben geweest. Ik blijf het een ranzig idee vinden, beetje in de stront voelen, bah!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:09
Verwijderd
ik weet niet hoe jij poept maar normaal gesproken hangt er niet nog een drol aan je kont waar je dan met je handen in zit. Het fontijntje op de bodem van zo'n afwas geval spoelt het gewoon alles weg wat jij normaal gesproken met wcpapier zou doen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:15
Another Way
Another Way is offline
Nou ik blijf het smerig vinden, en dat is mijn opinie

En dit topic gaat er trouwens ook niet over
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:17
amz
amz is offline
Citaat:
Roxane schreef op 31-07-2003 @ 12:09:
ik weet niet hoe jij poept maar normaal gesproken hangt er niet nog een drol aan je kont waar je dan met je handen in zit. Het fontijntje op de bodem van zo'n afwas geval spoelt het gewoon alles weg wat jij normaal gesproken met wcpapier zou doen
idd, bidet
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 11:31
Verwijderd
Citaat:
amz schreef op 31-07-2003 @ 12:17:
idd, bidet
thnx ik kon er maar niet op komen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 14:39
Fa Sai
Fa Sai is offline
Another way, nog 1 vraagje, in welk land heb je eigenlijk 3 jaar gewoond toen je in Azie was? Ben ik nu toch wel errug nieuwsgierig naar!
En het is inderdaad zo dat aziaten gewoon erg nieuwsgierig zijn aangelegd, vooral naar westers uitziende mensen toe. En dit is niet negatief, ze bewonderen die juist!
Enne, blanken die zich beter voelen dan getinte mensen zijn super zielepoten, daar moet je geen energie aan verspillen. Hebben waarschijnlijk zelf een kutleven, en hun onvrede uiten ze op een groep buiten zichzelf (in dit geval de donkere mensen), lekker makkelijk toch, dan hoef je tenminste geen blik te werpen op je eigen verrotte leven.
Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar, sinds de oertijd al, en dit zal niet veranderen.
Oud 31-07-2003, 16:03
Iduna
Iduna is offline
Wat kunnen mensen toch lekker generaliseren (over het algemeen). Natuurlijk hebben sommige bevolkingsgroepen bepaalde kenmerken en gebruiken maar dat betekent niet dat dat voor iedereen geldt..

@ Another Way: Verspilde moeite, jongen. Helaas voor jou kom jij daar vandaan. Helaas voor (de meesten van) ons heb jij last van de raarste ideeën en vooroordelen. Ipv je af te zetten en je zo negatief op te stellen, kun je beter een leuke hobby of zo gaan zoeken...

Citaat:
Fa Sai schreef op 30-07-2003 @ 12:32:
en trouwens over chinezen gesproken, ik vind wel dat ze zich te weinig mengen onder de andere nederlanders. Ze zijn zo;n community, spreken nauwelijks nederlands, en als ze een vriendje/vriendinnetje hebben zijn die ook altijd chinees. Alsof ze angstig zijn voor nederlanders. Dat vind ik wel een k*tmentaliteit van hen.
Maar verder, ze zijn als groep ook weinig lastig, en er zitten wel goeie tussen! (mijn vriend, zijn broer en moeder )
Wil een chinees hierop een reactie geven? Vinden jullie dat dit waar is? En zo ja, waarom doen jullie zo?
De meeste chinezen die ik ken, gaan veel met andere chinezen om ja. Ze spreken echter wél Nederlands, nou ja ze kunnen het iig wel. Maar als ze toch alleen met hun Chinese vrienden praten ze wel Chinees door hun Nederlands heen. Ik kan het wel begrijpen maar ik vind t irritant. (Over welke generatie Chinezen heb jij het? ) Chinese vrienden in onze vriendengroep spreken onderling ook geen Chinees waar de anderen bij zijn.
De ene Chinees is de ander niet maar vaak zie je wel dat ze ook een Chinese partner hebben. Misschien voelen ze zich daar meer mee verbonden ofzo? Het lijkt mij absoluut niet het geval dat ze 'angstig' zijn voor Nederlanders (of ander volk). Omdat ze toch vaak met anderen Chinezen omgaan, hebben ze ook niet veel contact met niet-Chinezen. Wanneer je er eentje leuk enzo vindt en hij/zij vindt jou ook leuk, dan heb je toch een match? Of moet je dan maar niet met diegene nemen omdat die ook Chinees is? (Nee, dit is geen aanval. )
Nogmaals, ze zouden zich wel meer mogen mengen met andere groepen. Maar als ze toch niet tot nauwelijks 'lastig' zijn, maakt het voor mij weinig uit hoor.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 22:18
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Fa Sai schreef op 31-07-2003 @ 15:39:
En het is inderdaad zo dat aziaten gewoon erg nieuwsgierig zijn aangelegd, vooral naar westers uitziende mensen toe. En dit is niet negatief, ze bewonderen die juist!
Echt niet hoor! Ooit een aziaat met een westerling samen gezien, ik niet hoor (ja op mn ouders na dan, maar die zijn raar) Aziaten hebben een hekel aan westerlingen, en westerlingen een hekel aan aziaten, daarom is het zo kut als je half-half bent

Aziaaten hebben een speciaal woord voor 'witte mensen' Ik weet niet meer wat het is. Het enige waar ze bij mij bewondering voor hebben is mn lengte (1.95) En dan gaan ze je ook nog uitlachen ook nog
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 22:24
Hydraul!C FunK
Hahaha, jij bent echt een sukkel.
Aziaten hebben een speciaal woord voor witten....hahahaha

Ze spreken zeker ook allemaal 1 taal?

Maar ik krijg steeds meer het gevoel dat je gewoon loopt te fokken en geeneens half aziatisch bent.
Je hebt er namelijk geen enkel verstand van.

Maja, daar komen ook de meeste vooroordelen vandaan, als mensen geen verstand/kennis van andere culturen hebben.
Oud 31-07-2003, 22:36
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 31-07-2003 @ 23:24:
Hahaha, jij bent echt een sukkel.
Aziaten hebben een speciaal woord voor witten....hahahaha

Ze spreken zeker ook allemaal 1 taal?

Maar ik krijg steeds meer het gevoel dat je gewoon loopt te fokken en geeneens half aziatisch bent.
Je hebt er namelijk geen enkel verstand van.

Maja, daar komen ook de meeste vooroordelen vandaan, als mensen geen verstand/kennis van andere culturen hebben.
Ze hebben wel een speciaal woord voor witte mensen, witte duivel ofzoiets maar dan in het chinees of maleis of whatever. Je hebt in azie heel veel nightclubs en kroegen waar je als blanke niet in komt.

En waarom zou ik fokken met jullie, heb ik toch niets aan?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 23:08
Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Citaat:
Another Way schreef op 31-07-2003 @ 23:36:
Ze hebben wel een speciaal woord voor witte mensen, witte duivel ofzoiets maar dan in het chinees of maleis of whatever. Je hebt in azie heel veel nightclubs en kroegen waar je als blanke niet in komt.

En waarom zou ik fokken met jullie, heb ik toch niets aan?
Huh, witte duivel? Gawd, daar heb ik dus echt nooit van gehoord..

Maar goed, als je afkomst je helemaal niets kan schelen, waarom loop je er dan steeds over te zeuren?

...
Oud 31-07-2003, 23:10
Hydraul!C FunK
Je hebt nog steeds niet expliciet gezegd waar je gewoond heb en waar je vandaan komt(als dat niet dezelfde landen zijn).

En je hebt er 3 jaar gewoond, bent gepest en uitgescholden maar je weet niet eens meer waar ze je voor uitscholden...?

Owja, t woord is chinees of japans: Gaiyin.
Betekent in de 1e plaats buitenlander en niet blanke of witte.
Oud 31-07-2003, 23:15
Another Way
Another Way is offline
Ik kom gewoon uit Nederland hoor en ik ben er trots op, gelukkig maar

En waarom ze me pesten, mn lengte was niet goed (lees: te lang)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 23:21
Hydraul!C FunK
Je zegt dat je half aziatisch bent en er 3 jaar hebt gewoond.
Er wordt 5000 kweer gevraagd waar je dan vandaan komt en waar je hebt gewoond maar geeft geen antwoord.

Verder zeg je allemaal dingen waarbij je de klok waarschijnlijk hebt horen luiden maar duidelijk niet weet waar de klepel hangt.

Dat komt op mij heel ongeloofwaardig over.
Oud 31-07-2003, 23:23
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 01-08-2003 @ 00:21:
Je zegt dat je half aziatisch bent en er 3 jaar hebt gewoond.
Er wordt 5000 kweer gevraagd waar je dan vandaan komt en waar je hebt gewoond maar geeft geen antwoord.

Verder zeg je allemaal dingen waarbij je de klok waarschijnlijk hebt horen luiden maar duidelijk niet weet waar de klepel hangt.

Dat komt op mij heel ongeloofwaardig over.
als je het echt wil weten..ik heb in singapore gewoond..als er wel een achterlijk kut land is op deze planeet is het dat wel
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 23:29
Hydraul!C FunK
Ja, idd.

Dat is toch dat land wat vet schoon is?
Waar de criminaliteit en werkloosheid miniem is?
Ja wat een achterlijk kutland.....

Ik ben er geweest en vond het echt niet kut.
Oud 31-07-2003, 23:35
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 01-08-2003 @ 00:29:
Ja, idd.

Dat is toch dat land wat vet schoon is?
Waar de criminaliteit en werkloosheid miniem is?
Ja wat een achterlijk kutland.....

Ik ben er geweest en vond het echt niet kut.
Singapore Schoon, ja tuurlijk Je ben vast alleen in het centrum geweest, ooit little india, chinatown, geylang? heb je ooit de lucht ingeademt, nooit opgemerkt dat het daar stinkt naar rook.

En de criminaliteid is er idd laag, maar niet zo laag als de regering beweert (die zijn extreem corrupt) Singapore heeft geen drugs zeggen ze, ik kan daar spul krijgen met een paar tefefoontjes als ik wil (ik gebruik niet)

Werkloosheid laag, dat is waar. Maar weet je wat voor slaven arbeid sommige daar doen, kijk eens naar de bouwvakkers

Het erge aan het land zijn de onzettend irritante mesnen die er wonen, en alle domme regeltjes die je er hebt
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Ze hebben wel een speciaal woord voor witte mensen, witte duivel ofzoiets maar dan in het chinees of maleis of whatever.
Adoe toean blanda, tjina mampoes
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 12:41
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 01-08-2003 @ 11:21:
Adoe toean blanda, tjina mampoes
Ben jij ook al een aziaat?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 14:59
kiek
kiek is offline
Citaat:
Fa Sai schreef op 30-07-2003 @ 12:32:
en trouwens over chinezen gesproken, ik vind wel dat ze zich te weinig mengen onder de andere nederlanders. Ze zijn zo;n community, spreken nauwelijks nederlands, en als ze een vriendje/vriendinnetje hebben zijn die ook altijd chinees. Alsof ze angstig zijn voor nederlanders. Dat vind ik wel een k*tmentaliteit van hen.
Maar verder, ze zijn als groep ook weinig lastig, en er zitten wel goeie tussen! (mijn vriend, zijn broer en moeder )
Wil een chinees hierop een reactie geven? Vinden jullie dat dit waar is? En zo ja, waarom doen jullie zo?
Het is wel waar ja, maar dit geldt niet voor mij. Ik heb wel een meisje gekend die alleen maar Chinese vrienden had. Vreselijk, gaan ze in een soort mengelmoes van Nederlands en Chinees praten (hele zin in het Nederlands behalve het woordje 'gek' ofzo)...ze zijn wel gewoon aardig hoor. (Indo's doen dit trouwens ook veel, je kent het wel...Indonesische vlag op de tas ...belachelijk vind ik dat, wij lopen toch ook niet met de Nederlandse vlag.) Heb nog nooit iemand emt een Chinese vlag op de tas gezien.
Ik doe niet zo dus ik kan geen antwoord geven op je derde vraag.

Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 31-07-2003 @ 11:31:
*tjeboktjeboktjeboktjeboktjeboktjeboktjeboktjeboktjeboktjeboktjeboktje boktjeboktjeboktjeboktjeboktjeboktjeboktjeboktjeboktjeboktjeboktjebokt jebok*

Ik weet niet of dit bij alle aziaten gebruik is.
Van sommige volken weet ik het, Indonesiers en Molukkers doen het ook(vooral de oudere generaties die het gewend zijn vanuit Indonesie).
Het is toch ook Indonesisch?

Citaat:
Another Way schreef op 31-07-2003 @ 23:18:
Echt niet hoor! Ooit een aziaat met een westerling samen gezien...
Ja

Citaat:
Ze hebben wel een speciaal woord voor witte mensen, witte duivel ofzoiets maar dan in het chinees of maleis of whatever.
Dat moet kunnen aangezien mensen zoals jij hun als Gele Duivels beschrijven.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 15:03
beija_flor
beija_flor is offline
Citaat:
ADHD schreef op 18-07-2003 @ 21:20:
Merk jij er wat van thuis/in de familie? Vind jij dat het er anders aan toegaat dan bij 100% Nederlandse gezinnen? Zet je je af tegen de buitenlandse invloeden, of interesseer je je er juist heel erg voor?

M'n grootouders van moeder's kant zijn braziliaans, m'n grootouders van vaders kant zijn surinaams/hindoestaans. Ik merk dr wel veel van, ik wordt wat strenger opgevoed enzo. Er zijn wat strengere regels. In het begin vond ik het belachelijk dat mn ouders zo streng optraden maar nu heb ik dr niet zoveel last meer van. ik accepteer het gewoon en ik begrijp het ook wel. Qua eten en muziek merk ik dr ook heel veel van. Thuis wordt altijd zuid-amerikaans gegeten. [surinaams, braziliaans] En muziek, m'n ouders luisteren veel salsa, merengue etc. etc. etc. Ik ben dr eigenlijk wel mee opgegroeid en ik kan dr ook wel naar luisteren, vind het zelf ook wel leuk.
Oud 01-08-2003, 15:32
Verwijderd
Bij mij is het juist omgekeerd. Ik ben buitenlands en mn ouders nederlands.Ik ben geadopteerd uit zuid korea. Ik ben dus een aziaat, maar ik heb niks van de gewoontes of al die dingen die hier genoemd worden. Ik ben hier opgegroeid en heb nog nooit contact gehad met koreaanse of andere aziatische mensen.
Ik verwijd dat eigenlijk ook heel erg. Ik ken ze niet,maar ik wil er niet veel mee te maken hebben. Als ik met allemaal chinezen of koreanen rond zou lopen ergens voel ik me buitenlands. En dat is iets wat ik me mijn hele leven al voel. Altijd uitgescholden voor van alles en rare vragen over of ik mijn moeder wel moeder noem en hoe ik dat kan accepteren dat ze blank is, want dat is toch raar. Nou nee dat is niet raar. En vragen als: denk je nou echt dat jij nederlands bent?

ik ga het liefst om met nederlanders en mensen die hier al heel hun leven wonen en die net als ik zijn. Vraag me niet waarom, maar ik heb er geen zin in om met een grote groep chinezen of koreanen uit te gaan naar asian parties. Ik hou sowieso niet van al die dingen die zij leuk vinden. Ik hou van spruitjes en punk(etc) en haat r&b en dat soort straatkleding.
Als ik ooit iemand tegen kom die vanal die dingen houd net als ik en waar ik ontzettend goed mee op kan schieten dan zal ik heus niet niks met hem/haar te maken willen hebben, maar ik wil dan niet dat als ik met ze omga dat ze dan in het groepje buitenlands praten of mij van alles aan willen leren. Zij zijn zo, ik ben dit. Klaar.
Ha ik klink nu van racistisch. Beetje raar, aangezien ik ook buitenlands ben. Maar goed, het zit gewoon zo, heel mn leven probeer ik gewoon geaccepteerd te worden voor wat ik ben, en niet dat mensen alleen kijken naar mn ogen ofzo. Ik heb nu veel goede vrienden die daar niet eens op letten. Daar ben ik heel blij mee en ik voel me er het prettigst tussen. Ik word op straat aangekeken door aziaten, heel vaak, met zo'n blik van, hey een aziaat, 1 van ons! Nou en lekker boeiend, ik loop door, ik hoor niet bij jullie. Ik heb er gewoon geen zin in, dat hele soort hoort bij soort gedoe.

Ik heb dus niks tegen aziaten zoals Another way lijkt te hebben, maar ik wil ook niet met ze omgaan alleen maar omdat ik ook zo'n aziaat ben. Want eerlijk gezegd ben ik niet "zo'n aziaat". Ik ken helemaal niks van hun cultuur, ben oerhollands opgevoed. Helaas heb ik andere ogen en ander haar.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 01-08-2003 @ 13:41:
Ben jij ook al een aziaat?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 22:22
Baracuda
Baracuda is offline
1/2 moluks, 1/2 iers en 1/2 nederlands

... wiskunde is niet mijn sterkste kant

ADHD schreef op 18-07-2003 @ 21:20:
Merk jij er wat van thuis/in de familie? Ja
Vind jij dat het er anders aan toegaat dan bij 100% Nederlandse gezinnen? Ik denk et wel.
Zet je je af tegen de buitenlandse invloeden, of interesseer je je er juist heel erg voor? Wil wel weten waar mun roots liggen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 13:35
Hydraul!C FunK
Citaat:
kiek schreef op 01-08-2003 @ 15:59:

Het is toch ook Indonesisch?
De term/het woord tjebok wel, het tjebokken/gebruiken van een botol tjebok gebeurt in vele andere culturen ook en dus weet ik niet zeker of dit echt Indonesisch is.
Oud 02-08-2003, 14:12
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Danique schreef op 01-08-2003 @ 16:32:
Als ik met allemaal chinezen of koreanen rond zou lopen ergens voel ik me buitenlands. En dat is iets wat ik me mijn hele leven al voel. Altijd uitgescholden voor van alles en rare vragen over of ik mijn moeder wel moeder noem en hoe ik dat kan accepteren dat ze blank is, want dat is toch raar. Nou nee dat is niet raar. En vragen als: denk je nou echt dat jij nederlands bent?
Heb ik ook, ik voel me buitenlands tegenover aziaten, maar soms ook tegenover Nederlandsers

Citaat:
ik ga het liefst om met nederlanders en mensen die hier al heel hun leven wonen en die net als ik zijn. Vraag me niet waarom, maar ik heb er geen zin in om met een grote groep
chinezen of koreanen uit te gaan naar asian parties. Ik hou sowieso niet van al die dingen die zij leuk vinden. Ik hou van spruitjes en punk(etc) en haat r&b en dat soort straatkleding.
Toevallig, ik haat RnB en die hele negerlifestyle van hun ook, stom patserig gedrag. Ik luister zelf naar trance, progresive, techno en soms club, geen aziaat die daar naar luisterd

Citaat:
Ik word op straat aangekeken door aziaten, heel vaak, met zo'n blik van, hey een aziaat, 1 van ons! Nou en lekker boeiend, ik loop door, ik hoor niet bij jullie. Ik heb er gewoon geen zin in, dat hele soort hoort bij soort gedoe.
Typisch, heb ik ook wel eens. dan vragen ze altijd war ik vandaan kom. Ik zeg gewoon dat ik uit NL kom, en dat snappen ze dan niet. Ik negeer dat soort mensen sowieso, ik hoef geen contact met ze
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 14:14
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 02-08-2003 @ 14:35:
De term/het woord tjebok wel, het tjebokken/gebruiken van een botol tjebok gebeurt in vele andere culturen ook en dus weet ik niet zeker of dit echt Indonesisch is.
Fransen doen het ook dacht ik?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 22:17
Bijoux
Bijoux is offline
Citaat:
Another Way schreef op 02-08-2003 @ 15:12:

Toevallig, ik haat RnB en die hele negerlifestyle van hun ook, stom patserig gedrag. Ik luister zelf naar trance, progresive, techno en soms club, geen aziaat die daar naar luisterd

Hey jongetje,
Je mag jezelf haten, ontevreden zijn met hoe je eruit ziet, maar je bent wie je bent...hehe. Hoe weet je btw dat geen enkele aziaat naar dat soort muziek luistert?! Wat versta je onder een negerlifestyle??? Dat bestaat niet, maarre je mag me uitleggen wat je daarmee bedoeld. Want er bestaat volgens mij helemaal geen negerlifestyle.
Oud 03-08-2003, 13:18
Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Bijoux schreef op 02-08-2003 @ 23:17:
Hey jongetje,
Je mag jezelf haten, ontevreden zijn met hoe je eruit ziet, maar je bent wie je bent...hehe. Hoe weet je btw dat geen enkele aziaat naar dat soort muziek luistert?! Wat versta je onder een negerlifestyle??? Dat bestaat niet, maarre je mag me uitleggen wat je daarmee bedoeld. Want er bestaat volgens mij helemaal geen negerlifestyle.
Wat neger lifetsyle is? Zet TMF eens op en dan zie je neger lifestyle. Van die thug-getto-gangsta figuren met dikke gouden kettingen, dikke autos, foute kleding en patserig gedrag. Aziaten houden net zoals negers ook zo een lifestyle er op na, ze luisteren dan ook altijd naar RnB, Hip-Hop, 2step enzo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten