Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2002, 13:31
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Rodina schreef:
Als het op internet staat, zoek je maar lekker zelf op wat het is. Het forum is idd niet bedoelt voor quiz dingen etc. sorry.
Ik wou dus eens kijken hoeveel jullie er eigenlijk van af wisten. Er wordt hier namelijk snel over zaken als jacht en kievitseieren geoordeeld, maar ik betwijfel of de mensen hier wel enige verstand hebben van hoe het in mekaar steekt. Een ree(Capreolis Capreolis) is dus niet eens verwant aan een edelhert(Cervus Elaphus) of damhert(Cervus Dama). En toch oordeelt men erover. Zo zijn er nog meer dingen: het verschil tussen een haas en een konijn(afgezien van de grootte). Ik erger me er dus erg aan als mensen wel oordelen over zaken, maar niet eens echt er wat van af weten.

(khoop dat ik 't zo wat beter geformuleerd heb)

[Dit bericht is aangepast door Kapee (19-01-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2002, 13:38
kastdeur
kastdeur is offline
en je punt is?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 14:29
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:
en je punt is?

dat ik vind dat je wat van de natuur af moet weten, voordat je iemand veroordeelt omdat ie jager is of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 15:02
*LLL*
*LLL* is offline
ik sluit me bij de vorige spreker aan...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 17:40
drama
drama is offline
Ik zag laatst een Strix nebulosa vliegen, wat een prachtig dier. Plotseling dook ie op een Tardus merula. Die wist te ontkomen en streek neer in een boom.

In die boom leek zich een grote groep Tardus Pilaris te zitten. Vogels die om de zoveel jaar zeer talrijk zijn in ons landje. Ik hoop nog een keer de Bombycilla garrulus te zien, net als in die winter in 1997 (oid).

Moraal van het Verhaal: Laat die latijnse namen nou gewoon maar weg, daarmee creeer je echt niet een beeld van Almighty Natuurfreak.
Oud 19-01-2002, 19:13
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
drama schreef:
Moraal van het Verhaal: Laat die latijnse namen nou gewoon maar weg, daarmee creeer je echt niet een beeld van Almighty Natuurfreak.
Dat was ook niet de bedoeling, het was gewoon om aan te geven dat er inderdaad een verschil bestaat.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 20:34
D@mien
D@mien is offline
natuur is een hobby van mij, ik kijk ontiegelijk veel documantaires, lees heel veel en ik observeer alle dieren die ik zie. Ik weet dus donders goed waar ik het over heb.
Oud 20-01-2002, 14:21
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
D@mien schreef:
natuur is een hobby van mij, ik kijk ontiegelijk veel documantaires, lees heel veel en ik observeer alle dieren die ik zie. Ik weet dus donders goed waar ik het over heb.
alleen observeren leer je echt van... Door veel lezen enz enz enz krijg je eerder een slechter beeld als je het mij vraagt...
Oud 20-01-2002, 15:06
Ninnoc
Ninnoc is offline
uiteraard weet ik het verschil tussen een haas en een konijn, een haas is groter en slaapt in een leger ipv een hol enz.
En in de brugklas heb ik een spreekbeurt gehouden over jacht. Ik vind het niet nodig om te weten dat een ree geen familie is van het damhert, om een mening te vormen over jacht is dat toch helemaal niet van belang
Oud 20-01-2002, 18:48
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
uiteraard weet ik het verschil tussen een haas en een konijn, een haas is groter en slaapt in een leger ipv een hol enz.
En in de brugklas heb ik een spreekbeurt gehouden over jacht. Ik vind het niet nodig om te weten dat een ree geen familie is van het damhert, om een mening te vormen over jacht is dat toch helemaal niet van belang
en een haas heeft zwarte punten op de oren, das nog wel het duidelijkste verschil maja. Ik denk dat je wel moet weten waar je over praat voor je iets be- of veroordeelt. En in zo'n geval vind ik het toch wel belangrijk dat je weet over welk dier je praat bijvoorbeeld.
Reageren

Regels voor berichten