Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2003, 18:12
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Intelligentie is een uiterlijkheid en daarmee onbelangrijk. Elke uiterlijkheid, een lichamelijk aspect, is ons gegeven bij toeval, bij Goddelijk besluit, zo u wilt, en is daarmee onbelangrijk geworden omdat wij ons horen te focussen op datgeen dat alle mensen gelijk maakt, namelijk de mogelijkheid die iedereen in zich draagt om innerlijk lief te hebben en positiviteit uit te dragen. Dát zijn de dingen die belangrijk zijn. Daarmee vervalt dus dat uiterlijk belangrijk zou zijn, voor zover dat nog geldig was voor veel mensen, en ook dat intelligentie belangrijk zou zijn.

(En geeft u mij alstublieft geen argumenten in de trant van 'maar ik wil geen vriendin met een IQ van 50 hoor want daar kan ik niet mee praten!', want over uitzonderlijke gevallen heb ik het nu liever niet)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2003, 18:22
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
phoe, jij bent wel wreed stuud zeg! dit zijn veels te moeilijke woordjes voor mij ik denk dat intelligentie zeker niet onbelangrijk is. hij hoeft nou ook niet een IQ van 140 te hebben, maar gewoon dat als je met hem over een peer hebt, hij weet wat een peer is. (wat een voorbeeld ) maar hij moet niet denken alles beter te weten, dan kan ie mooi oprotten!
Oud 02-08-2003, 18:28
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 02-08-2003 @ 19:22:
phoe, jij bent wel wreed stuud zeg! dit zijn veels te moeilijke woordjes voor mij ik denk dat intelligentie zeker niet onbelangrijk is. hij hoeft nou ook niet een IQ van 140 te hebben, maar gewoon dat als je met hem over een peer hebt, hij weet wat een peer is. (wat een voorbeeld ) maar hij moet niet denken alles beter te weten, dan kan ie mooi oprotten!
Maar als hij alle dingen, waarvoor harde intelligentie vereist is, nu wérkelijk beter weet dan jij? Ben jij dan zo onzeker over jezelf en stort hij jou dan in een dergelijk minderwaardigheidscomplex dat jij de behoefte voelt hem aan de kant te zetten?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:29
maar
maar is offline
Citaat:
Ochlocraat schreef op 02-08-2003 @ 10:12:
Intelligentie is een uiterlijkheid en daarmee onbelangrijk. Elke uiterlijkheid, een lichamelijk aspect, is ons gegeven bij toeval, bij Goddelijk besluit, zo u wilt, en is daarmee onbelangrijk geworden omdat wij ons horen te focussen op datgeen dat alle mensen gelijk maakt, namelijk de mogelijkheid die iedereen in zich draagt om innerlijk lief te hebben en positiviteit uit te dragen. Dát zijn de dingen die belangrijk zijn. Daarmee vervalt dus dat uiterlijk belangrijk zou zijn, voor zover dat nog geldig was voor veel mensen, en ook dat intelligentie belangrijk zou zijn.

Leuk bedacht maar wat een onzin. Jij wordt van elk meisje opgewonden omdat ze zo geil positief is?

Waarom denk je dat wij ons horen te focussen op dingen die we gemeen hebben met elkaar - waarom bestaat er dan zo veel varieteit tussen de mensen?

Is sex eigenlijk ook overbodig?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:31
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Ochlocraat schreef op 02-08-2003 @ 19:28:
Maar als hij alle dingen, waarvoor harde intelligentie vereist is, nu wérkelijk beter weet dan jij? Ben jij dan zo onzeker over jezelf en stort hij jou dan in een dergelijk minderwaardigheidscomplex dat jij de behoefte voelt hem aan de kant te zetten?
als hij echt beter weet, is het niet erg natuurlijk, maar ik bedoelde eigenlijk mensen die denken alles beter te weten terwijl ze het niet beter weten, snappie?
Oud 02-08-2003, 18:33
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Citaat:
maar schreef op 02-08-2003 @ 19:29:
Leuk bedacht maar wat een onzin. Jij wordt van elk meisje opgewonden omdat ze zo geil positief is?

Waarom denk je dat wij ons horen te focussen op dingen die we gemeen hebben met elkaar - waarom bestaat er dan zo veel varieteit tussen de mensen?

Is sex eigenlijk ook overbodig?
Ze hoeft niet positief over zaken te zijn, maar het is goed voor iemand zelf en voor andere mensen als je positief in het leven staat. Dat wil voor mij zeggen, met veel liefde en mededogen, met veel vertrouwen en moed.

De dingen die wij gemeen hebben, zijn de dingen waaruit wij opgebouwd zijn. Die dingen maken elk mens gelijkwaardig en in de kern gelijk, daarop moeten wij ons focussen als wij liefde wensen te ervaren. Mensen zijn zo "uit elkaar gegroeid" omdat velen zich niet hun ware kern beseffen, maar als wij ons daar op focussen en uiterlijkheden van geen belang zullen achten, komt de ware kern terug bij ons en zullen wij werkelijke liefde ervaren.

Seks is "overbodig" maar wel een mooie zaak tussen twee mensen die immens veel van elkaar houden.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:34
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 02-08-2003 @ 19:31:
als hij echt beter weet, is het niet erg natuurlijk, maar ik bedoelde eigenlijk mensen die denken alles beter te weten terwijl ze het niet beter weten, snappie?
Ja, maar die mensen zijn toch ook niet werkelijk intelligent.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:46
maar
maar is offline
Citaat:
Ochlocraat schreef op 02-08-2003 @ 10:33:
Ze hoeft niet positief over zaken te zijn, maar het is goed voor iemand zelf en voor andere mensen als je positief in het leven staat. Dat wil voor mij zeggen, met veel liefde en mededogen, met veel vertrouwen en moed.

De dingen die wij gemeen hebben, zijn de dingen waaruit wij opgebouwd zijn. Die dingen maken elk mens gelijkwaardig en in de kern gelijk, daarop moeten wij ons focussen als wij liefde wensen te ervaren. Mensen zijn zo "uit elkaar gegroeid" omdat velen zich niet hun ware kern beseffen, maar als wij ons daar op focussen en uiterlijkheden van geen belang zullen achten, komt de ware kern terug bij ons en zullen wij werkelijke liefde ervaren.

Seks is "overbodig" maar wel een mooie zaak tussen twee mensen die immens veel van elkaar houden.
Wat een gefilosofeer van de koude grond zeg. Natuurlijk is positiviteit een goede eigenschap, maar je zegt dat iedereen positief is, dus je zou op zich op elk meisje smoorverliefd kunnen worden?

Wij zijn als mens zo gemaakt dat wij uiterlijkheden weldegelijk van belang achten - iedereen voelt zich aangetrokken tot verschillende personen; dat is deels aangeleerd, deels aangeboren. De wereld ziet er vast mooier uit als iedereen dat af zou kunnen leren, maar dat kan niet.

Mja maar voor jouw libido en 'kunnen' maakt het toch niks uit of er een oerlelijk meisje of een prachtvrouw in je bed ligt.. Eigenlijk hoef je niet eens dezelfde taal te kunnen spreken.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:49
herz
herz is offline
intelligentie is irrellevant het gaat om omgangsvormen en sociaal gevoel daarmee bereik een boel meer... En intelligentie bestaat niet als op een zichzelf staand iets maar er zijn meerdere intilligentie's.. Goed onthouden, logisch nadenken, sociaal zijn.. en nog wel wat..

mata
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:51
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Citaat:
maar schreef op 02-08-2003 @ 19:46:
Wat een gefilosofeer van de koude grond zeg. Natuurlijk is positiviteit een goede eigenschap, maar je zegt dat iedereen positief is, dus je zou op zich op elk meisje smoorverliefd kunnen worden?

Wij zijn als mens zo gemaakt dat wij uiterlijkheden weldegelijk van belang achten - iedereen voelt zich aangetrokken tot verschillende personen; dat is deels aangeleerd, deels aangeboren. De wereld ziet er vast mooier uit als iedereen dat af zou kunnen leren, maar dat kan niet.

Mja maar voor jouw libido en 'kunnen' maakt het toch niks uit of er een oerlelijk meisje of een prachtvrouw in je bed ligt.. Eigenlijk hoef je niet eens dezelfde taal te kunnen spreken.
Beste maar,

verliefdheid is voor mij een borrelend gevoel van het samenspel van hormonen en rationeel denken. Mijn werkelijke gevoel zou daar niets mee te maken hebben, vrees ik. Van binnen is iedereen positief, dat wil zeggen liefdevol en vol licht. Als ik dat bij iemand bewonder, kan ik mij van binnen verheugd en verliefd voelen, en bij zo iemand willen zijn. Dat is voor mij liefde, en ja, dat kan in principe met iedereen.

Ik denk dat mensen geschapen zijn als dieren, maar met een zo groot intellect dat wij onze dierlijke drang en onze lusten naast ons neer kunnen leggen. De mens is zo bijzonder dat zij in feite haar eigen natuur kan scheppen door zelf ethische en filosofische beweegredenen te bedenken en deze wetenschappen uit te oefenen.

Mijn libido reageert niet meer op een mooi lichaam, of op een mooi gezicht, maar veel meer op een mooi hart en lieve ziel. Dan is ook mijn liefdeskunnen het grootst. =
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:53
herz
herz is offline
maar nu we het toch hebben over liefde.. Liefde heeft niks met intillegentie te maken..
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
herz schreef op 02-08-2003 @ 19:53:
maar nu we het toch hebben over liefde.. Liefde heeft niks met intillegentie te maken..
Nou, ik zou toch erg veel moeite moeten doen om verliefd te worden op een meid van VMBO-niveau.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:58
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
herz schreef op 02-08-2003 @ 19:53:
gelukkig dan is er nog hoop voor jou....
Oud 02-08-2003, 18:59
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Citaat:
Chimera schreef op 02-08-2003 @ 19:58:
Nou, ik zou toch erg veel moeite moeten doen om verliefd te worden op een meid van VMBO-niveau.
Kun je dat eventueel nader toelichten?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:04
herz
herz is offline
WAAA bullshit

gezeik je word er niet op verliefd omdat je niet mag van de massa een meisje of jongen moet lief intelligent en aardig zijn.. Das bullshit echte, ik herhaal echte mensen die verliefd zijn hebben vaker (99%) tegenovergestelde eigenschappen..
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:05
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Citaat:
herz schreef op 02-08-2003 @ 20:04:
WAAA bullshit

gezeik je word er niet op verliefd omdat je niet mag van de massa een meisje of jongen moet lief intelligent en aardig zijn.. Das bullshit echte, ik herhaal echte mensen die verliefd zijn hebben vaker (99%) tegenovergestelde eigenschappen..
En wat hebben wij, mensen die ons bewuster zijn van onze innerlijke liefde, met een percentage te maken? Horen wij niet juist die 1% te vormen, herz?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:07
maar
maar is offline
Citaat:
Ochlocraat schreef op 02-08-2003 @ 10:51:
Beste maar,

verliefdheid is voor mij een borrelend gevoel van het samenspel van hormonen en rationeel denken. Mijn werkelijke gevoel zou daar niets mee te maken hebben, vrees ik. Van binnen is iedereen positief, dat wil zeggen liefdevol en vol licht. Als ik dat bij iemand bewonder, kan ik mij van binnen verheugd en verliefd voelen, en bij zo iemand willen zijn. Dat is voor mij liefde, en ja, dat kan in principe met iedereen.

Ik denk dat mensen geschapen zijn als dieren, maar met een zo groot intellect dat wij onze dierlijke drang en onze lusten naast ons neer kunnen leggen. De mens is zo bijzonder dat zij in feite haar eigen natuur kan scheppen door zelf ethische en filosofische beweegredenen te bedenken en deze wetenschappen uit te oefenen.

Mijn libido reageert niet meer op een mooi lichaam, of op een mooi gezicht, maar veel meer op een mooi hart en lieve ziel. Dan is ook mijn liefdeskunnen het grootst. =
Dat je zegt dat iedereen van binnen liefdevol en positief is, ben ik al niet met je eens. Zelfs als positiviteit geen aangeboren eigenschap is, zijn er mensen die niet anders meer kunnen dan doemdenken, mensen haten en bekritiseren. Ons grote intellect zorgt er namelijk ook voor dat wij in grote mate gevormd worden door gebeurtenissen en omstandigheden in ons leven.

Je beweert dat homo- en heteroseksualiteit onzin zijn, dat besef je?

"verliefdheid is voor mij een borrelend gevoel van het samenspel van hormonen en rationeel denken. Mijn werkelijke gevoel zou daar niets mee te maken hebben, vrees ik."

Dit snap ik niet, wat bedoel je met je 'werkelijke gevoel'?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:07
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ochlocraat schreef op 02-08-2003 @ 19:59:
Kun je dat eventueel nader toelichten?
Lijkt me duidelijk nietwaar? Niveau verschil, dat gaat gewoon irriteren. Keer een meisje in de disco ontmoet, lekker ding, dansen, zoenen, naar buiten, etc. Dan spreek je een keer bij mekaar thuis af, en blijkt dat je mekaar echt helemaal niks te vertellen hebt. Het enige waar ze geintereseerd in was waren verhalen over vriendinnen van haar (niet interessant) en voetbal (nog minder).

Ik kan prima vriendschappelijk omgaan met meisjes met een 'lager' niveau, maar ik kan daar gewoon niet verliefd op worden, het klikt gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
herz schreef op 02-08-2003 @ 20:04:
gezeik je word er niet op verliefd omdat je niet mag van de massa
Ik weet niet of je het nu tegen mij hebt of niet, maar ik heb een tijdje een relatie gehad met een meid die 4 jaar ouder was, en twee kinderen had. Kom dus alsjeblieft niet met dit gezeik aan, ik trek me bijzonder weinig aan van de mening van anderen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:11
herz
herz is offline
nee

De weinig over gebleven gevoelens moet je houden..

i think you dont get the fucking point..

Ik ben liever samen dag en nacht met een meisje van het vbo waarmee ik gelukkig ben dan een 1 of andere stuud van het gym..
gelukkig kan ik met beide goed overweg..

intillegentie heeft vrij weinig met geluk of liefde te maken.. misschien is het zelfs het tegenovergestelde (ongelukkig omdat je intilligent bent??)..

we praten trouwens morgen wel verder.. mot stoppe met het fokking computeren.. (in vbo whigger taal)

mata
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:14
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
herz schreef op 02-08-2003 @ 20:11:
Ik ben liever samen dag en nacht met een meisje van het vbo waarmee ik gelukkig ben dan een 1 of andere stuud van het gym..
gelukkig kan ik met beide goed overweg..
Je zegt het al, geluk. Het punt is dat je iemand zoekt bij wie je GELUKKIG bent, en ik wordt niet gelukkig bij een meisje dat niet bij me past. Over het algemeen passen VMBO-typjes gewoon niet bij me. En dat werkt andersom ook hoor, ik heb ook best door welk soort meiden op mij valt, en ook dat zijn weer niet die VMBO types.

Hoeveel relaties denk je dat er zijn waarbij een universitair type een relatie heeft met iemand die op z'n 16e is gaan werken? Waarschijnlijk niet veel.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:16
Chimera
Chimera is offline
Ach, dom dom dom. Ik had het kunnen weten.

Herz: Schooltype/studierichting: vmbo

Meneer voelt zich op z'n teentjes getrapt...

Kerel, snap dat dan. Ik bedoel helemaal niet dat iemand op VMBO minder is, ik bedoel dat ik gewoon niet pas bij een meisje dat VMBO doet.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:21
Verwijderd
Het is wel iets dat je met je geboorte mee hebt gekregen, maar daarom nog geen uiterlijkheid. Het zit namelijk in je hersenen, niet in hoe je eruit ziet. Daarnaast wordt het voor een groot deel bepaald door hoe je opgroeit, vooral in de tijd vóór je naar school gaat. Daar heb je ook niet echt invloed op. Maargoed, je hele karakter, en óók of je lief kunt hebben en positiviteit kunt uiten, wordt bepaald door je genen en door hoe je opgroeit, en hee, daar kun je dus niet echt invloed op uitoefenen (tenminste niet zolang je klein bent, en dan wordt je het meest 'gevormd').

Als een meisje dus geboren is met een genetische aanleg voor te weinig serotine, waardoor ze erg negatief denkt over alles, en in de eerste twee jaar van haar leven verwaarloosd werd, waardoor ze niet goed weet hoe ze lief moet doen, dan kan ze daar niets aan doen. Dus dan vind jij het niet waard om haar daar op te beoordelen, en wil je tóch een relatie met haar?

Doe nou niet zo kortzichtig. Iedereen wordt beoordeeld op zijn/haar hele persoonlijkheid, alles inclusief, en op je persoonlijkheid heb je zelf echt niet zo veel invloed, tenzij je je hele leven lang een toneelstukje opvoert of naar een psychiater wordt gestuurd.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:34
Verwijderd
Welzeker is intelligentie een lichamelijk aspect, berustend op toeval, doch dit maakt het nog geen uiterlijkheid. Immers, je intelligentie wordt bepaald door je brein en niet door je fenotype. Daarnaast berust de ontwikkeling van de intellegentie grotendeels in de opvoeding, met name in de vroegste jeugd, de periode waarin het kind nog niet schoolgaand is. Zo blijkt, ook op die manier is het niet mogelijk zelve invloed uit te oefenen op je intelligentie. Geheel los daarvan is het gehele karakter deels genetisch bepaald en deels bepaald door de omgeving waarin men zich bevindt, waardoor het niet goed mogelijk is invloed uit te oefenen op je eigen persoonlijkheid, althans niet gedurende je kindertijd, en in die periode wordt een groot deel van je karakter reeds vastgesteld.

Indien een jongedame ter wereld is gekomen met een genenpakket dat een serotinetekort veroorzaakt, hetgeen haar het uiten of zelfs maar het hebben van positieve gedachten belet, en aan wie bovendien in haar vroegste levensjaren een weinig aandacht werd geschonken, hetgeen veroorzaakte dat ze niet getalenteerd is in lieve handelingen, dan kan zij daar weinig invloed op uitoefenen. Je impliceert dat je het, omdat het Goddelijk Besluit was, niet van belang is dat betreffend meisje enkele voor jou eigenlijk cruciale eigenschappen mist en dat je dan toch een liefdesrelatie met haar zou aangaan.

Ik verzoek je iets langer na te denken over je meningen. Het wordt als normaal beschouwd om je oordeel over anderen te vellen aan de hand van de persoonlijkheid van die anderen, de gehele persoonlijkheid, en ik hoop dat ik je duidelijk heb gemaakt dat die niet te beïnvloeden is, tenzij er natuurlijk sprake is van ingrijpen van een professioneel psycholoog of als een persoon zich irreëel gedraagt.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:58
fingie-crookie
fingie-crookie is offline
Intelligentie is zeker niet alleenl een uiterlijkheid...de intelligentie bepaalt grotendeels het innerlijk en het referentiekader van een persoon...iemand met een hogere intelligentie heeft meer kans de capaciteit te hebben om situaties vanuit meerdere perspectieven te bekijken...daarop baseerd iemand zijn oordeel over iets in het leven...en is de manier waarop diegene in alle gevallen in het leven zal handelen en zal praten en zal denken....> alomvattend het karater/innerlijk van een persoon...

intelligentie is dus absoluut niet alleen een uitelijkheid!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2003, 20:14
El_Fenomino
El_Fenomino is offline
Intelligentie is voor mij ontzettend belangrijk.. Uiterlijk in die zin een stukje minder.. Kijk mensen hoeven echt niet geniaal te zijn of op hef VwO gezeten te hebben, maar als iemand niet met mij kan praten omdat mijn niveau (en vooral ook: kennis) te hoog ligt dan is het kansloos... Tuurlijk zijn er dingen waar ik weinig verstand van heb en anderen veel, of andersom. Maar als er van die mensen zijn die (bijna) niets snappen. Dan kan ik dat nooit volhouden..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 08:59
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Ochlocraat schreef op 02-08-2003 @ 19:34:
Ja, maar die mensen zijn toch ook niet werkelijk intelligent.
nee, dat bedoel ik dus ook
Oud 03-08-2003, 09:15
matti
matti is offline
Citaat:
Ochlocraat schreef op 02-08-2003 @ 19:12:
Intelligentie is een uiterlijkheid en daarmee onbelangrijk.
beetje makkelijk gezegd vind je niet?

Citaat:
Ochlocraat schreef op 02-08-2003 @ 19:12:
Elke uiterlijkheid, een lichamelijk aspect, is ons gegeven bij toeval, bij Goddelijk besluit,
Waar staat dat? Ben je ook van mening dat je "innerlijke" zelf bij toeval is gegeven? Ik merk vaak dat je aan een persoon's uiterlijk ook zijn innerlijk al gedeeltelijk kunt aflezen
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 11:50
kenzoflower
kenzoflower is offline
de intelligentie van je partner draagt zeker wel bij aan het geluk in een relatie, dat geld voor mij iig wel
het hangt er ook maar helemaal vanaf wat je in een relatie zoekt en hoopt te vinden.
Ik wil diepgang en praten.. praten over moeilijke onderwerpen en dingen die ik niet begrijp van het leven,,
helaas zal dit niet gaan met iemand van het ivbo omdat we gewoon weg niet op het zelfde denk niveau zitten en meestal boeit het deze mensen ook geen ene FCK waarom mensen de dingen doen die ze doen, of wat om maar ff cliche te blijven, de zin van het leven is,,
wat het geluk dus niet zal completeren..
Oud 03-08-2003, 12:15
Verwijderd
Alles wat een persoon juist díe persoon maakt is belangrijk in een relatie. Zijn intelligentie maakt een persoon, zijn uiterlijk ook. Toch zie ik intelligentie niet als uiterlijkheid. Uiterlijkheden zijn voor mij alleen zaken die je met 1 blik waar kan nemen, dat kan je niet met intelligentie.

Nu verschillen vlakken van belangen natuurlijk onderling, de een kijkt heel erg naar de uiterlijkheden en valt daarvoor. De ander graaft meer en gaat voor de innerlijkheden (zoals dus intelligentie) en valt daarvoor. Niemand handelt dus hetzelfde bij het 'vallen-op'. De een vindt intelligentie belangrijk, de ander helemaal niet...

Simpeler gezegd; intelligentie is voor sommige mensen dus heel belangrijk en voor anderen helemaal niet (tussen deze twee uitersten zit natuurlijk een heleboel grijs).
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:26
Fade of Light
Fade of Light is offline
inteligentie zegt minder over "hoe iemand zich gedraagd" dan uiterlijk doet en is dus is niet echt geheel een uiterlijk, omdat het ook innerlijk beinvloed. (meestal denken ze ook langer en anders over dingen na etc)
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 03-08-2003 @ 13:26:
inteligentie zegt minder over "hoe iemand zich gedraagd" dan uiterlijk doet en is dus is niet echt geheel een uiterlijk, omdat het ook innerlijk beinvloed. (meestal denken ze ook langer en anders over dingen na etc)
Intelligentie zegt minder over hoe iemand zich gedraagd dan uiterlijk? Nee, dat geloof ik echt niet... Met mijn intelligentie word ik continu geconfronteerd, met mijn uiterlijk alleen als ik in de spiegel kijk... dan geloof ik niet dan mijn uiterlijk mijn gedrag meer beïnvloed dan mijn intelligentie.
Daarnaast zeg je zelf al dat mensen die intelligenter zijn dan anderen zich ook anders gedragen (door langer na te denken en anders na te denken), dat is toch een vorm van gedrag? Je spreekt jezelf dus tegen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 13:01
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 02-08-2003 @ 19:22:
wat ik denk je hebt intelligent en slim zijn slim zijn is veel belangrijker ik heb vrienden die havo hebben gedaan dat vind ik best hoog maar het logica is soms nul komma nul.
Oud 03-08-2003, 17:04
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-08-2003 @ 13:35:
Intelligentie zegt minder over hoe iemand zich gedraagd dan uiterlijk? Nee, dat geloof ik echt niet... Met mijn intelligentie word ik continu geconfronteerd, met mijn uiterlijk alleen als ik in de spiegel kijk... dan geloof ik niet dan mijn uiterlijk mijn gedrag meer beïnvloed dan mijn intelligentie.
Daarnaast zeg je zelf al dat mensen die intelligenter zijn dan anderen zich ook anders gedragen (door langer na te denken en anders na te denken), dat is toch een vorm van gedrag? Je spreekt jezelf dus tegen.
voor mij is gedrag een direct voortvloeisel uit je innerlijk. Het loopt ook enigzins parallel aan je innerlijk en als je gedrag verandert, verandert vaak ook je innerlijk.

MAargoed dat is een kwestie van de definitie "innerlijk" waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:05
l00k At Me
l00k At Me is offline
Ik heb me intelligentie en uiterlijk niet mee.
Maar, ik ben tevreden met wat op me af komt!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 22:23
Omen
Omen is offline
Ja je hebt beide nodig als je een van de 2 niet goed bevat, is een vriendin krijgen heel moeilijk.
Oud 03-08-2003, 23:16
kenzoflower
kenzoflower is offline
gedrag hoeft niet alleen uit je innerlijk te komen,
kan ook beinvloed zijn door je uiterlijk
laat ik ff een HEEL ERG simpel voorbeeld geven, hoop dat jullie mn punt dan nog wel snappen :
lelijk meisje, onzeker angstig schichtig
mooi meisje, arrogant zeker opvallend (door haar gedrag)
Oud 03-08-2003, 23:42
Verwijderd
Does the word duh mean anything to you?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 08:13
Optima
Optima is offline
dit slaat echt nergens op. Intelligentie een uiterlijkheid, misschien dat het logisch is in jouw hoofd, maar als je langer dan 10 seconden nadenkt dan zie je in dat intelligentie ook zijn uitwerking heeft op iemand karakter, en dat karakter uitmaakt bij de keuze van een liefdespartner

waarom reageer ik hierop:

zie-> nare man
Oud 04-08-2003, 14:31
Verwijderd
Als je je focust op wat iedereen gelijk maakt, dan zijn mensen toch vervangbaar geworden?

Je kiest de liefde van je leven toch niet uit omdat ie net zoals iedereen is... dan maakt het niet uit als het uit gaat, want je hebt toch zo weer iemand die ook net als alle anderen is...

En dat kun je geen liefde noemen hoor.

(ik heb de rest vh topic trouwens niet gelezen)
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 04-08-2003 @ 15:31:
(ik heb de rest vh topic trouwens niet gelezen)
Ik ook niet. Toen ik dit soort dingen las:

Citaat:
(...) uiterlijkheid, een lichamelijk aspect, is ons gegeven bij toeval, bij Goddelijk besluit, zo u wilt (...)

Time to leave
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-08-2003 @ 17:59:

Time to leave [/B]
Whaha, ja dat had ik dus ook
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 21:19
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-08-2003 @ 17:59:

Time to leave [/B]
Vind je dat zelf ook niet een beetje droevig?

Wat ik dus doe is het topic openhouden voor alle denkwijzen.

'...gegeven door het toevel, of bij Goddelijk besluit, zo u wilt...'

dat jij dat niet kunt verkroppen en meteen bij het woord God de kast weer induikt, is jóúw probleem.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Ochlocraat schreef op 04-08-2003 @ 22:19:
Vind je dat zelf ook niet een beetje droevig?

Wat ik dus doe is het topic openhouden voor alle denkwijzen.

'...gegeven door het toevel, of bij Goddelijk besluit, zo u wilt...'

dat jij dat niet kunt verkroppen en meteen bij het woord God de kast weer induikt, is jóúw probleem.
't Hoeft niet perse een probleem te zijn....

Maareh, je kan het ook wat... mja... sarcastisch opvatten of je negeert het gewoon Laat ons toch lekker
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten