Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2003, 15:38
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ja, ik ben trots.

Vanmorgen wou ik nog een topic plaatsen hier hoe ik in wiedanooksnaam aan geld kwam, GAUW.

Maar mijn startkapitaal van vanmorgen is ruimschoots verdrievoudigd. Als ik dat 2 weken volhoud, dat percentage, ben ik miljonair.

Ik kwam op 2 fijne ideeën, waar niemand hier nog gebruik van maakte:(1) goedkope ijsjes inkopen in de supermarkt, naar het strand fietsen en deze ijsjes (per stuk inkoopprijs gemiddeld 8 cent ofzo) verkopen voor een prijs van 30 of 40 cent. Natuurlijk vereist dit een strand in je woonplaats, maar dat komt redelijk veel voor en dit wou ik jullie niet onthouden. Lucratiefste werktijd: tussen 1 en 4 uur 's middags. Te verwachten afzet : Hangt af van je verkoopkwaliteiten, de concurrentie, en de kwaliteit en grootte van je koelbox. Reken op 100 ijsjes in die drie uur. (100 x 0,30 ct winst = 30 euro verdiend.)

en (2) De zwaar met doodgereden insecten besmeurde ramen van de auto's lappen, die net de dijk Enkhuizen-Lelystad afkomen en stilstaan bij de sluizen. Prijs voorruit: 50 cent. Dit kan je ook doen als je aan de afsluitdijk, bij een fileachtige snelweg of bij de brouwersdam, een andere grote sluis of iets dergelijks woont. Ik adviseer om dit 's avonds van 7 tot 10 te doen, dan vliegen er de meeste beestjes. Gebruik water uit het meer/kanaal/sloot en een emmer, sponzen en trekker. Als het druk is (met boten, auto's en vliegen/muggen) kan je 20 auto's per uur wassen. 3 uur x 20 auto's x 0,50 cent = 30 euro verdienen.

Da's 6 uur werken op een dag, 60 euro verdienen.
Morgen weer!!
Oud 04-08-2003, 15:42
Verwijderd
Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij heb je hier op het strand een vergunning nodig om iets te verkopen...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 15:54
Not for Sale
Not for Sale is offline
aw.. zeestrand?
en men controleert??
Oud 04-08-2003, 16:22
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Voor 50 cent een auto wassen
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 16:43
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
en wat doe je nu als iemand een voedselvergifteging krijgt van jouw ijsje?

DOKKEN
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 17:08
SuperSanne
SuperSanne is offline
Die ijsjes-techniek gebruikte Arnols Swartzenegger ook toen 'ie nog een heel klein terminatortje was (en van het geld dat 'ie verdiende kocht 'ie weer iets anders, maar ik ben vergeten wat)
Oud 04-08-2003, 17:12
iamcj
iamcj is offline
Het is wel illegaal wat je doet, maar gewoon lekker doen. Een beetje gezonde handelsgeest kan nooit kwaad.

Je mag btw wel wat hogere prijzen reken hoor.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 17:31
Verwijderd
ijsjes verkopen mag niet zonder vergunning nee, maar ruitenwassen toch wel?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 18:10
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 04-08-2003 @ 18:08:
Die ijsjes-techniek gebruikte Arnols Swartzenegger ook toen 'ie nog een heel klein terminatortje was (en van het geld dat 'ie verdiende kocht 'ie weer iets anders, maar ik ben vergeten wat)
voetbaltunue...

van zijn voetbaltrainer moest hij naar fitness om zn benen te trainen.. hij vond het leuk en trainde andere dingen ook... en toen werd hij bodybuilder.... en toen won hij veel prijzen.. ging naar amerika werd ineens ook acteur... handelde in onroerend goed en werd miljoenair op zn 28e... en toen en toen en toen ging hij verder..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 18:17
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 04-08-2003 @ 17:22:
Voor 50 cent een auto wassen
alleen even een spons over een voorruit halen en weer droog, joh. Een paar keer heb ik 1 euro genoemd, krijg je reacties van "zo duur?"

Dus.
Oud 04-08-2003, 20:23
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
dat ramen lappen heeft mijn neef vroeger ook hier op een grote rotonde voor t stoplicht gedaan die noemde geen prijs maar wachtte gewoon wat de mensen gaven en kreeg regelmatig 10 gulden of 25 gulden das nog eens geld verdienen!!!
maar idd wel oppassen voor politie lijkt mij...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 21:28
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 04-08-2003 @ 21:23:
dat ramen lappen heeft mijn neef vroeger ook hier op een grote rotonde voor t stoplicht gedaan die noemde geen prijs maar wachtte gewoon wat de mensen gaven en kreeg regelmatig 10 gulden of 25 gulden das nog eens geld verdienen!!!
maar idd wel oppassen voor politie lijkt mij...
Ach, ik denk dat in sommige steden de politie nog wel ns de lol er van in ziet. Maar je moet er wel voor oppassen..
Ik vind dat ijsjes verkopen wel een leuk idee eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 21:47
Verwijderd
wat voor boete zou je dan krijgen als ze je bijvoorbeeld betrappen bij t ramen wassen?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 22:02
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
iamcj schreef op 04-08-2003 @ 18:12:
Het is wel illegaal wat je doet, maar gewoon lekker doen. Een beetje gezonde handelsgeest kan nooit kwaad.

Je mag btw wel wat hogere prijzen reken hoor.
Als je de prijzen laag houdt, verkoop je waarschijnlijk meer en beur je toch redelijk.
Oud 04-08-2003, 22:50
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
langejongen schreef op 04-08-2003 @ 23:02:
Als je de prijzen laag houdt, verkoop je waarschijnlijk meer en beur je toch redelijk.
Als ik op het strand lig, kan het me geen ruk schelen of een ijsje nou 40 cent of een euro is, eerlijk gezegd. Zolang er geen alternatieven (concurrentie) is, moet je de prijs gewoon lekker hoog houden.
Oud 04-08-2003, 23:22
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
je mag niet alleen niet zomaar ijsjes verkopen, ze kopen in de supermarkt om ze daarna weer door te verkopen is ook niet toegestaan geloof ik
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 09:40
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 05-08-2003 @ 00:22:
je mag niet alleen niet zomaar ijsjes verkopen, ze kopen in de supermarkt om ze daarna weer door te verkopen is ook niet toegestaan geloof ik
Natuurlijk is het hartstikke verboden. Maar goed, daar gaat het nu niet echt om, toch?
Oud 05-08-2003, 09:43
deesmees
deesmees is offline
het mag niet wat je doet nee,maar ja zolang ze je niet pakken is er nog niets aan de hand,alleen als iemand doorgeeft dat jij daar illegaal ijsjes staat te verkopen elke dag zullen ze echt wel keer gaan controleren en denk dat je dan torenhoge boete krijgt want je mag ijs uit supermarkt helemaal niet doorverkopen kun je niet beter een vakantiebaantje zoeken of volgend jaar misschien iets eerder beginnen met zoeken daarvan hoef je geen illegale dingen meer te doen
Oud 05-08-2003, 10:48
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 05-08-2003 @ 00:22:
als we allemaal zo burgelijk zouden zijn dan zou er ook geen ruk aan zijn
Oud 05-08-2003, 11:11
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Anders doe je het toch lekker officieel?
Regel een echte karretje... regel een licentie... ...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 19:17
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 05-08-2003 @ 12:11:
Anders doe je het toch lekker officieel?
Regel een echte karretje... regel een licentie... ...
Onnodig, als je voor de winst zonder gedoe wil gaan kan je het beter als de topicstarter doen. DIe doet het tot nu toe prima en mag idd wel zijn prijzen wat omhoog gooien
Oud 05-08-2003, 19:39
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
BBEM schreef op 05-08-2003 @ 11:48:
als we allemaal zo burgelijk zouden zijn dan zou er ook geen ruk aan zijn
wat heeft dat nou weer met burgerlijkheid te maken.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 20:25
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
ik zou me eigenlijk schamen om dat te doen maar ja als het werkt. Tis nix voor mij maar tis wel een optie kwa geld verdienen
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 01:08
Suqeunse
Suqeunse is offline
Tss ga zo door man . 10 dagen en je hebt al bijna 600

En dan als het illegaal is. ... iedereen doet wel eeens wat illegaals. zoals Films/spellen/muziek downloaden enzo dus ga gewoon door en negeer de "rechtertjes"

kheb trek in een ijsje ( idd wat hoger die ijsjes ---> 50 cent , mooie afgeronde prijs ook ..ipv wisselgeld)

Succes
Oud 06-08-2003, 22:05
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 06-08-2003 @ 02:08:

kheb trek in een ijsje ( idd wat hoger die ijsjes ---> 50 cent , mooie afgeronde prijs ook ..ipv wisselgeld)

Succes
Dankje!

Oh, en het mooie is dat veel mensen die 30 of 40 cent omhoog afronden naar 50.. uit eigen beweging.
Oud 09-08-2003, 09:05
very drunk driver
very drunk driver is offline
allebei zo illegaal als de pest maar als ze je betrappen. jongen/meisje van 17 jaar zullen ze weinig zeggen gewoon wegsturen of door laten gaan. bij de auto's lappen zullen ze je zeker wegsturen omdat ze dat zien als gevaarlijk werk.
Oud 09-08-2003, 09:17
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 04-08-2003 @ 18:08:
Arnold Swartzenegger toen 'ie nog een heel klein terminatortje was
Oud 11-08-2003, 16:33
Freggol
Freggol is offline
Hmmz dat soort kinder werk zie ik me zelf niet verichten
Met citaat reageren
Advertentie