![]() |
|
Al Qa'ida dreigt VS met terreur
'Oorlog tegen Amerika moet nog beginnen' LONDEN/DUBAI - De rechterhand van Osama bin Laden heeft de Verenigde Staten met nieuwe aanslagen gedreigd. De 'echte' oorlog tegen de VS moet volgens Ayman al-Zawahri nog beginnen. 'We zeggen Amerika een ding: wat jullie tot nu toe hebben meegemaakt waren slechts de eerste schermutselingen.' De dreigende woorden van het kopstuk van de terreurorganisatie Al Qa'ida staan op een geluidsband die de Arabische nieuwszender Al-Arabiya zondag ten gehore bracht. De Amerikaanse regering neemt de dreigementen zeer serieus. 'De kans dat wij opnieuw worden getroffen is zeer groot', zei minister van Justitie John Ashcroft gisteren. Al-Zawahri zei dat de Verenigde Staten 'een hoge prijs zullen betalen' als zij gedetineerden op Guantanamo Bay op Cuba kwaad doen. Op die Amerikaanse militaire basis houden de VS 660 mannen vast. Zij worden ervan verdacht betrokken te zijn geweest bij het terreurnetwerk Al Qa'ida en de Taliban. Een maand geleden maakte president Bush bekend dat zes gevangenen zijn geselecteerd die als eersten voor een militair tribunaal moeten verschijnen. Een datum is nog niet genoemd, maar aan de inrichting van de speciale rechtbank op Guantanamo Bay wordt hard gewerkt. Er lijkt een verband te bestaan tussen Bush' mededeling en het dreigement van Al Qa'ida. Al-Zawahri zei: 'Amerika heeft aangekondigd dat het de moslimgevangenen op Guantanamo zal berechten voor een militair tribunaal en ze mogelijk zelfs de doodstraf zal opleggen. Ik zweer in de naam van Allah dat de kruisvaarder Amerika daar de prijs voor zal betalen.' De Arabische nieuwszender die het dreigement wereldkundig maakte, verklaarde dat zij de band zaterdag in handen heeft gekregen en niet weet van wanneer de opname dateert. Een vooraanstaande Egyptische advocaat zei ervan overtuigd te zijn dat de stem op de band die van Al-Zawahri is. 'Hij is mijn vriend en ik ken zijn stem goed', zei Montasser el-Zayat. De Amerikanen onderzoeken de authenticiteit van de geluidsband. Het is onbekend waar Al-Zawahri, een Egyptische oogarts, verblijft. De Amerikaanse autoriteiten vermoeden dat hij, evenals Bin Laden, zich schuil houdt in onherbergzaam gebied aan de grens van Afghanistan en Pakistan. Ook wordt er rekening mee gehouden dat hij in Iran verblijft. Minister Ashcroft zei gisteren voor de Amerikaanse televisie dat Al-Zawahri's woorden de VS duidelijk maken dat 'de oorlog nog steeds gaande is, dat Al Qa'ida nog dezelfde intenties heeft met de Verenigde Staten als op 11 september, toen zij de verwoestende aanslag pleegde'. Vorige week waarschuwde het ministerie van Binnenlandse Zaken de Amerikaanse luchtvaartindustrie al dat Al Qa'ida nieuwe zelfmoordaanslagen op vliegtuigen voorbereidt. President Bush sprak van een 'reële dreiging'. Uit vrees voor nieuwe terreuraanslagen hebben de Amerikanen de vrijheid van internationale luchtreizigers op doorreis beperkt. Zij moeten met onmiddellijke ingang over een visum voor de VS beschikken, maakte het ministerie van Binnenlandse Veiligheid zaterdag bekend. Bron: www.volkskrant.nl + de Volkskrant van 4 augustus 2003, pagina 5 _______________________________________________ Wat moeten we hiervan denken? Zullen er nieuwe aanslagen komen of niet? En wat voor 'preventieve oorlog' zal dat weer als gevolg hebben? Hebben de Amerikanen dit niet een beetje aan zichzelf te danken? En, heel opmerkelijk: waarom sprak de rechterhand van Osama Bin Laden de band in, en niet Bin Laden zelf? Zomaar een paar vragen die bij mij omhoog kwamen bij het lezen van dit artikel. Wat denken jullie ervan?
|
![]() |
|
toch is dit wel een teken dat amerika extra op moet gaan letten. veel terreurbewegingen kondigen het aan als ze extra veel aanslagen van plan zijn (kijk maar naar de ETA en vroeger de IRA).
Gekken zijn helaas moeilijk te stoppen. helemaal als het er zoveel zijn. een aanslag zoals 9-11 zal denk (hoop) ik niet meer gebeuren. het zal eerder een aanslag worden wat het moreel van de amerikanen zwaar zal treffen (bv. dingen als het witte huis, vrijheidsbeeld). ik denk zelf dat de volgende aanslag op niet op het witte huis geplaatst wordt. het witte huis wordt veel te goed beschermd tegen vliegtuigen (permanent vliegen er wel een aantal straaljagers in de buurt om vliegtuigen die te dicht bij komen neer te halen) en lopende of rijdende terroristen. de veiligheids diensten draaien nu ook overuren. elk verdacht gesprek/e-mailtje (ja ook jouw e-mail kan gechecked worden)/geluidsopname wordt uitvoerig gecontroleerd op verborgen boodschappen. 9-11 hadden sommige delen van de veiligheidsdienst al zien aankomen, maar door slechte communicatie is het niet voorkomen. dat zal nu niet meer gebeuren. alles wat maar een beetje verdacht is wordt minstens 3 x gechecked. nieuwe aanslagen moeten dus een stuk "slimmer" in elkaar zitten dan 9-11, maar daarvoor is een hoop communicatie nodig, wat de kans vergroot dat de terroristen gepakt worden. maar t is gewoon wel duidelijk dat amerika EN het westen (tegen ons is ook gedreigd met aanslagen) moeten de komende maanden verdomd goed opletten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk niet dat er weer een aanslag plaatsvind met de omvang van die op het WTC, dat is te lastig in mijn ogen. Maar ach, de tijd zal uitwijzen, en misschien zit ik dan net weer voor de tv net zoals toen het 2e vliegtuig live in het wtc knalde ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Al geloof ik dat als er weer iets ergs gebeurd, de VS nog harder zal terugslaan totdat elke fucking Al Qa'ida aanhanger in de wereld onder de groene zoden ligt. |
![]() |
|
Ach, Al-Quaida is helemaal niks meer na de val van Afghanistan. Na de inval in Irak hebben ze ook al niks van zich laten horen. Ze zijn gewoon niet meer bij machtte om een grote aanslag te ondernemen. Ik denk dat het bij een hoop dreigementen blijft maar dat daden voorlopig uitblijven.
||
Citaat:
![]()
|
Wat denken de Amerikanen zelf hiervan?
"An overwhelming majority believes that there is a significant likelihood of further terrorist attacks on US soil and expresses concern and worry about the prospect. About half worry that a close friend or relative will be a victim of an attack, but only a minority are concerned that it would happen in their community. The onset of military action in Afghanistan has not led to notable changes in these attitudes. Though traditional attacks, such as truck bombs, are seen as the most likely terrorist threat, the majority believes that - terrorists have access to weapons of mass destruction and are likely to use them at some point. Of these weapons, chemical and biological agents are seen as a greater danger than nuclear arms, and concern about a chemical or biological attack has grown over the past weeks. Americans have been fairly pessimistic about the prospect of eliminating terrorist attacks for some time." Zie hier voor details en hier voor het gehele bericht (kan geen heel recent onderzoek vinden - na de laatste uitspraken, echter)
||
Citaat:
![]() ![]() ik zou maar banger zijn voor het verkeer als ik jou was, en voor jezelf. hoeveel mensen zijn er nou helemaal door terrorisme doodgegaan de laatste 10 jaar?? komop zeg, ga erges anders misselijk van worden ofzo ennum...als t aan de vs lag, zouden alle neukende alkaida aanhangers al dood zijn hoor, alleen het probleem is een beetje dat ze ze niet allemaal kunnen krijgen; een alkaida meneertje heeft nou eenmaal niet met grote letters op zn voorhoofd staan: check mij, ik ben terrorist ennum, in de meeste moslimlanden zijn helemaal geen groene zoden ![]()
|
is eigenlijk geen nieuws Al-Qaida wil aanslagen plegen als het kan nog een grotere dan 11 september dreigementen.......die ze wel uitvoeren maar ik weet niet of het lukt een grotere aanslag te plegen dan 11 september
||
Citaat:
een ongeluk veroorzaken in/op een kerncentrale met een boot vol explosieven de haven binnen varen een ziektebacterie via de lucht laten verspreiden laat je creatieve hersenen t werk maar doen en vul het lijstje van mogelijke aanslagen maar aan.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
In 2002, carried out bombing on 28 November of hotel in Mombasa, Kenya, killing 15 and injuring 40. Probably supported a nightclub bombing in Bali, Indonesia, on 12 October that killed about 180. Responsible for an attack on US military personnel in Kuwait, on 8 October, that killed one US soldier and injured another. Directed a suicide attack on the MV Limburg off the coast of Yemen, on 6 October that killed one and injured four. Carried out a firebombing of a synagogue in Tunisia on 11 April that killed 19 and injured 22. On 11 September 2001, 19 al-Qaida suicide attackers hijacked and crashed four US commercial jets, two into the World Trade Center in New York City, one into the Pentagon near Washington, DC, and a fourth into a field in Shanksville, Pennsylvania, leaving about 3,000 individuals dead or missing. Directed the 12 October 2000 attack on the USS Cole in the port of Aden, Yemen, killing 17 US Navy members, and injuring another 39. Conducted the bombings in August 1998 of the US Embassies in Nairobi, Kenya, and Dar es Salaam, Tanzania, that killed at least 301 individuals and injured more than 5,000 others. Claims to have shot down US helicopters and killed US servicemen in Somalia in 1993 and to have conducted three bombings that targeted US troops in Aden, Yemen, in December 1992.
oftewel, voor de oorlog in afghanistan waren ze niet actiever of minder actief dan daarna.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() De aanslagen zijn grotendeels opgeisd. Bewijzen voor de 11e september ontbreken niet echt, want veel sporen wijzen in de richting van Osama Bin Laden. Waarom zouden de bewijzen aan de VN getoond moeten worden? Citaat:
![]() Verder ondersteunen de aanslagen mooi het ideaal van "Freiheit durch bewaffneten Anti-imperialistischen Kampf." ![]() |
![]() |
||
Citaat:
(ja, ik ben in een erg kritische bui vanavond ![]()
|
Verwijderd
|
Het is heel simpel maar men moet het feit kennen. Een paar maanden voor de oorlog tegen afghanistan zijn in berlijn de onderhandelingen over een olie pijplijn door afghanistan stukgelopen. De Afghaanse regering en de regering van de VS konden het er niet overeens worden. Het ging weereens over olie belangen. Osama Bin Laden kwam de VS zeer goed uit. Ze hadden nu de kans om die olie belangen uit te voeren. En hiervoor moesten en zouden de bommen vallen.
De VS viel dus binnen in het land om zogenaamd landen die het terrorisme steunen (wat ze zelf ookal jaren doen) aan te pakken, en Osama Bin Laden te pakken te krijgen. Later werd het doel weer bijgedraaid toen dit niet lukt, en was het er plotseling om te doen het land van de Taliban te bevrijden. Dit allemaal riekt inderdaad erg naar bedrog. De bommen moesten en zouden vallen, want de VS had olie belangen. Het bewijs dat ze hadden wilden ze verder nieteens tonen want ze moesten er hoe dan ook binnen vallen. Ik zou bijna durven beweren dat de vermoedens die er zijn over de medeplichtigheid van enkele mensen rond Bush bij de aanslag op het WTC waar zijn. Alle medewerkers van Bush hebben in de olie lobby gezeten. De aanslag van Osama Bin Laden was het perfecte argument om afghanistan binnen te vallen, want de olie belangen moesten behartigt worden. |
![]() |
|||
Citaat:
Bovendien bedoel ik de Amerikanen als ik 'ons' zeg aangezien ik daarbij behoor. Citaat:
|
![]() |
|
|