Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2003, 20:38
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
na aanleiding van een discussie met mijn goede vriend Che guevara en het topic rotterdam wordt allochtoon heb ik een vraag:

vind je het goed dat voetbalsupporters met de combi naar uitwedstrijden moeten?zo ja waarom?
Oud 05-08-2003, 20:39
Machiavelli
Machiavelli is offline
WTF is de combi?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 20:42
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Assasin schreef op 05-08-2003 @ 21:39:
WTF is de combi?
een verplichte busreis voor bezoekers van de tegenpartij zo dat je niet op eigen vervoer kan.
Oud 05-08-2003, 20:47
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Assasin schreef op 05-08-2003 @ 21:39:
WTF is de combi?
De combi-magnetron.
Oud 05-08-2003, 20:49
Martian
Martian is offline
Ja
Oud 05-08-2003, 20:53
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Martian schreef op 05-08-2003 @ 21:49:
Ja
kan je lezen?lees de vraag maar overnieuw.
Oud 05-08-2003, 21:47
Verwijderd
Nee, ik bezoek wedstrijden van diverse clubs in Nederland (bezoek een bepaald uitvak redelijk vaak) en het is niet leuk om van plaats A naar plaats B te moeten reizen, om daar in een bus terug naar plaats A te moeten stappen, waarna ik soms ook nog gedwongen wordt weer in de bus naar plaats B te stappen, om van daaruit weer naar plaats A te reizen.

hoort dit stiekum niet bij de sport-threads thuis??
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 21:59
Martian
Martian is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 05-08-2003 @ 21:53:
kan je lezen?lees de vraag maar overnieuw.
ok

Ja ik vind het goed, want de kosten die in het verleden zijn aangericht door voetbalhooligans zijn te hoog om het risico te lopen dat het nog eens gebeurt. Ik snap dat het vervelend is voor de echte supporters (de grote meerderheid), en ik weet zeker dat er nog veel verbeterd moet worden aan het systeem (een Ajax-fan uit Eindhoven die naar Amsterdam moet reizen om op een bus te stappen voor PSV-Ajax in het Philips stadion, dat is natuurlijk belachelijk), maar ik denk wel dat het nodig is.
Oud 05-08-2003, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 05-08-2003 @ 22:59:
ok

Ja ik vind het goed, want de kosten die in het verleden zijn aangericht door voetbalhooligans zijn te hoog om het risico te lopen dat het nog eens gebeurt. Ik snap dat het vervelend is voor de echte supporters (de grote meerderheid), en ik weet zeker dat er nog veel verbeterd moet worden aan het systeem (een Ajax-fan uit Eindhoven die naar Amsterdam moet reizen om op een bus te stappen voor PSV-Ajax in het Philips stadion, dat is natuurlijk belachelijk), maar ik denk wel dat het nodig is.
Mwoh, een bus kun je ook slopen, dat kost ook geld. En een ander gevolg is dat fans (zoals de Ajax-fan uit je voorbeeld) misschien wel een kaartje tussen de PSV-supporters kopen, om maar de reis niet te hoeven maken. Lijkt me ook niet de bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 23:08
Martian
Martian is offline
Citaat:
Ertur schreef op 05-08-2003 @ 23:03:
Mwoh, een bus kun je ook slopen, dat kost ook geld.
Sja. Geen idee hoe vaak dat voorkomt :/
Citaat:
En een ander gevolg is dat fans (zoals de Ajax-fan uit je voorbeeld) misschien wel een kaartje tussen de PSV-supporters kopen, om maar de reis niet te hoeven maken. Lijkt me ook niet de bedoeling.
Ze moeten een clubcard hebben
Oud 06-08-2003, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 06-08-2003 @ 00:08:
*knip* Ze moeten een clubcard hebben

Ik heb er zelf drie van 1 club, en nog een paar van andere clubs. Gewoon op de naam van familie. Als je zoals ik min of meer fan van meerdere clubs bent, ontkom je her niet aan. En het scheelt een hoop gereis. Het clubcard-systeem is een grote farce. Ik ben naar de ticketingbalie van een club gegaan, heb daar in mijn eentje drie formulieren ingevuld op drie verschillende namen, ze ingeleverd met de mededeling dat ik van de andere twee personen geen identiteitskaartgegevens had, en ook geen handtekening, en de vraag of dat een probleem was.

Wat denk je dat ze antwoorden?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 10:32
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Martian schreef op 05-08-2003 @ 22:59:
ok

dus jij vind het terecht dat een minderheid de rest benadeeld van daar dit topic eigenlijk het is hetzelfde met buitenlanders maar dan beginnen een aantal mensen op het forum te zeggen dat het onterecht is maar hier hoor ik nooit iemand over, beetje tegenstrijdig toch?
Oud 06-08-2003, 10:53
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ertur schreef op 06-08-2003 @ 11:20:
Ik heb er zelf drie van 1 club, en nog een paar van andere clubs. Gewoon op de naam van familie. Als je zoals ik min of meer fan van meerdere clubs bent, ontkom je her niet aan. En het scheelt een hoop gereis. Het clubcard-systeem is een grote farce. Ik ben naar de ticketingbalie van een club gegaan, heb daar in mijn eentje drie formulieren ingevuld op drie verschillende namen, ze ingeleverd met de mededeling dat ik van de andere twee personen geen identiteitskaartgegevens had, en ook geen handtekening, en de vraag of dat een probleem was.

Wat denk je dat ze antwoorden?
Nee meneer dat is geen probleem zo lang u maar betaalt?

Ik vinde de combi regeling wel goed zo lang het met mate is, het moet niet standaard worden. En wat al iemand zei, ze moeten er iets voor verzinnen zodat bijvoorbeeld feyenoordfans uit eindhoven eerst naar Rotterdam moeten en daar met een bus weer naar Eindhoven.
Oud 06-08-2003, 14:30
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Mwoh, een bus kun je ook slopen, dat kost ook geld.
Gewoon een paar sloopbussen inzetten. Haal alle banken en stoelen eruit, evt. een paar metalen bankjes aan de vloer vastlassen, evt. bagagerekken eruithalen, enz.
Oud 06-08-2003, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 06-08-2003 @ 15:30:
Gewoon een paar sloopbussen inzetten. Haal alle banken en stoelen eruit, evt. een paar metalen bankjes aan de vloer vastlassen, evt. bagagerekken eruithalen, enz.
Een soort veewagen dus.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 09:06
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Mwoh, een bus kun je ook slopen, dat kost ook geld. En een ander gevolg is dat fans (zoals de Ajax-fan uit je voorbeeld) misschien wel een kaartje tussen de PSV-supporters kopen, om maar de reis niet te hoeven maken. Lijkt me ook niet de bedoeling.
de bus slopen gebeurt bijna nooit alleen als andere supporters de ruiten doorgooien gaat er iets kapot aan de bussen je gaat natuurlijk niet je eigen vervoer slopen..........

slopen wordt sowieso weinig gedaan daardoor wordt de kans op een confrontatie minder.
Oud 07-08-2003, 10:59
Verwijderd
Citaat:
timbo85 schreef op 07-08-2003 @ 10:06:
de bus slopen gebeurt bijna nooit alleen als andere supporters de ruiten doorgooien gaat er iets kapot aan de bussen je gaat natuurlijk niet je eigen vervoer slopen..........

slopen wordt sowieso weinig gedaan daardoor wordt de kans op een confrontatie minder.
I know, maar het ging erom dat met een combi de kosten die hooligans aanrichten minder zouden zijn. Kosten komen volgens mij toch voornamelijk doordat men dingen sloopt. En als iemand dan toch zou willen slopen, waarom niet de bus?

Maar je hebt gelijk, ik heb het nog nooit meegemaakt. Wel treinwagons die bij een treincombi grondig verbouwd werden.

Je maakt een prima punt tegen de combi trouwens: als iedereen met zijn eigen auto gaat zal niemand "het vervoer" slopen, je gaat toch niet je eigen auto in elkaar rossen??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten