Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2003, 20:23
Klein~Meisje~86
Klein~Meisje~86 is offline
Hoi,

Ik heb een misschien wel domme vraag maar ik vroeg dit me eigenlijk wel af...een vriendin van mij heeft namelijk genitiale(als ik dat goed heb geschreven) wratten. Nu heeft ze een nieuwe vriend en daar gaat ze binnenkort wel sex mee hebben denk ik. Maar ze vraagt zich dus af of de jongen haar nu moet beffen met een befllapje, omdat hij anders ook die soa krijgt. Ik wist dit eigenlijk ook niet....ben wel benieuwd eigenlijk...weet iemand hier het antwoord??

Alvast bedankt in ieder geval
Oud 06-08-2003, 20:26
Verwijderd
Als ze genitale wratten heeft, moet ze allereerst naar de dokter om een zalfje ervoor te halen, anders blijft ze ermee lopen.
Verder raadt ik haar aan geen seks te hebben, dan kan alles rustig genezen (met zalfje!).
Als ze dat toch wil, natuurlijk alles met bescherming. Condoom voor de jongen (vrouwencondoom beschermt niet tegen soa's) en ook een beflapje (of open geknipte condoom) wanneer ze gebeft wil worden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 20:59
Klein~Meisje~86
Citaat:
Andijvie schreef op 06-08-2003 @ 21:26:
Als ze genitale wratten heeft, moet ze allereerst naar de dokter om een zalfje ervoor te halen, anders blijft ze ermee lopen.
Verder raadt ik haar aan geen seks te hebben, dan kan alles rustig genezen (met zalfje!).
Als ze dat toch wil, natuurlijk alles met bescherming. Condoom voor de jongen (vrouwencondoom beschermt niet tegen soa's) en ook een beflapje (of open geknipte condoom) wanneer ze gebeft wil worden.
Thnx ze is al naar de dokter geweest en zalfje gehad enzo..
maar de dokter zegt dat het altijd weer terug kan komen.

En als de jongen haar nou beft zonder bescherming, krijgt hij dan de soa in zijn mond ofzo?
Oud 06-08-2003, 21:05
Verwijderd
't Zijn eigenlijk gewoon wratten en dus net zo besmettelijk. Als je bijvoorbeeld aan zo'n genitale wrat komt en je wast je handen niet, kan het zich makkelijk verspreiden. Ze beginnen meestal bij de vagina, penis of anus, maar kunnen zich daarna dus verspreiden.

Ze zijn dus érg besmettelijk (je kan het al krijgen van een gedeelde handdoek bijvoorbeeld) dus raad ik haar echt aan nog even te wachten tot de wratten verdwenen zijn. (Daarna kan het altijd weer terug komen, maar zodra de wratten er niet mijn zijn is het gevaar iig weg, wanneer ze weer terug komen begint het natuurlijk weer opnieuw..)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 21:14
Klein~Meisje~86
Citaat:
Andijvie schreef op 06-08-2003 @ 22:05:
't Zijn eigenlijk gewoon wratten en dus net zo besmettelijk. Als je bijvoorbeeld aan zo'n genitale wrat komt en je wast je handen niet, kan het zich makkelijk verspreiden. Ze beginnen meestal bij de vagina, penis of anus, maar kunnen zich daarna dus verspreiden.

Ze zijn dus érg besmettelijk (je kan het al krijgen van een gedeelde handdoek bijvoorbeeld) dus raad ik haar echt aan nog even te wachten tot de wratten verdwenen zijn. (Daarna kan het altijd weer terug komen, maar zodra de wratten er niet mijn zijn is het gevaar iig weg, wanneer ze weer terug komen begint het natuurlijk weer opnieuw..)
Okey dan je wel! Ik zal het doorgeven, want ze zat er toch wel mee..wilde het zelfs uit gaan maken omdat ze het zielig vindt voor haar vriend..ze is bang dat ze hem besmet
Oud 07-08-2003, 00:39
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
als ze daar bang voor is weet ze de oplossing toch al? gewoon veilig doen zowel oraal als echte sex
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 09:59
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Klein~Meisje~86 schreef op 06-08-2003 @ 21:59:

En als de jongen haar nou beft zonder bescherming, krijgt hij dan de soa in zijn mond ofzo?
In zijn keel om precies te zijn.

Regels voor berichten