![]() |
Bedoel je een pathologisch leugenaar?
Hmm, volgens mij staan er wel wat topics over hier, ff kijken, of je dat bedoelt.. Zoiets?
Laatst gewijzigd op 09-08-2003 om 13:31. |
![]() |
magicflower schreef op 09-08-2003 @ 14:21:
Hey iedereen, Ik was zojuist met een chatvriendin aan het babbelen. Zij heeft mij ergens op gewezen. Zij vertelde mij dat er een ziekte bestaat waardoor mensen niet weten dat ze liegen. dat die mensen zelf vaak niet weten wat wel en/of niet waar is. Kan iemand mij aan info over deze ziekte helpen? Ik denk namelijk dat een vriendin van me dit heeft. Al kan ik dat natuurlijk niet zelf beoordelen. Groetjes Magicflower p.s. voor diegene die zich afvragen waarom ik zoiets denk......sorry maar dat is prive. ![]() 'Checklist': • Een ziekelijke neiging om te liegen • Oppervlakkige charme • Snel intredende verveling • Gedragsproblemen in de kinderjaren en jeugd • Sterke overtuigingskracht • Uiterlijke schijn van oprechtheid • Tegenstrijdige uitspraken • Manipulatief gedrag • Gebrek aan realistische lange-termijn-planning • Impulsief gedrag • Geen medeleven / geen invoelingsvermogen • Onverantwoordelijk gedrag zie hier voor mee informatie Succes! Avé, Joyce
Verwijderd
coopergirl schreef op 09-08-2003 @ 17:58:
`Pseudologia phantastica' is een ziekelijke, onweerstaanbare neiging om gefantaseerde belevenissen als waar gebeurd te presenteren. De personen die dergelijk gedrag vertonen worden pathologische leugenaars genoemd. Met pseudologia phantastica wordt in psychiatrische kringen veelal echter een kleiner gebied bedoeld: het gaat daarbij om `belevenissen' die inhoudelijk zeer onwaarschijnlijk of zelfs onmogelijk zijn. 'Checklist': • Een ziekelijke neiging om te liegen • Oppervlakkige charme • Snel intredende verveling • Gedragsproblemen in de kinderjaren en jeugd • Sterke overtuigingskracht • Uiterlijke schijn van oprechtheid • Tegenstrijdige uitspraken • Manipulatief gedrag • Gebrek aan realistische lange-termijn-planning • Impulsief gedrag • Geen medeleven / geen invoelingsvermogen • Onverantwoordelijk gedrag zie hier voor mee informatie Succes! Avé, Joyce *denkt na over die punten* niet dat ik zelf zoiets heb.. maar ik moest ergens aan denken... |
![]() |
coopergirl schreef op 09-08-2003 @ 17:58:
`Pseudologia phantastica' is een ziekelijke, onweerstaanbare neiging om gefantaseerde belevenissen als waar gebeurd te presenteren. De personen die dergelijk gedrag vertonen worden pathologische leugenaars genoemd. Met pseudologia phantastica wordt in psychiatrische kringen veelal echter een kleiner gebied bedoeld: het gaat daarbij om `belevenissen' die inhoudelijk zeer onwaarschijnlijk of zelfs onmogelijk zijn. 'Checklist': • Een ziekelijke neiging om te liegen • Oppervlakkige charme • Snel intredende verveling • Gedragsproblemen in de kinderjaren en jeugd • Sterke overtuigingskracht • Uiterlijke schijn van oprechtheid • Tegenstrijdige uitspraken • Manipulatief gedrag • Gebrek aan realistische lange-termijn-planning • Impulsief gedrag • Geen medeleven / geen invoelingsvermogen • Onverantwoordelijk gedrag zie hier voor mee informatie Succes! Avé, Joyce Laatst gewijzigd op 09-08-2003 om 20:21. |