Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]lady of the dark schreef op 31-07-2003 @ 19:30:
[B]Als je ergens geen verstand van hebt moet je er ook niets over zeggen x2_Shade. hij zegt toch maar gewoonzijn mening? Volgens hem is het gewoon wat vergezocht, meer niet? En jij weet evenveel als hij want er zijn nog steeds geen bewijzen dat geesten écht bestaan. Dus iedereen heeft enkel zijn ervaringen, hoewel de een er meer heeft dan de ander. Maar op een forum is het vooral de bedoeling je mening te posten dacht ik. Of ben ik dan zo verkeerd? |
![]() |
||
[QUOTE]lunaria schreef op 01-08-2003 @ 13:47:
[B] Citaat:
![]() Ik heb zo vaak gezegt dat ik weinig verstand heb van geesten Lady of dark, en als je wat meer leest hier zou je dat ook wel weten. Verder reageer ik op bijna alles omdat het hier zowieso niet zo actief is als in andere fora en ik hoop dat er discussies ontstaan of dat ik er meer over te weten kom. Als alleen mensen met verstand erover op deze dingen zouden reageren wordt het heel inactief hier... ![]()
|
ONTOPIC:
De aanwijzingen voor een geest vindt ik erg vaag... En geesten vanuit je ooghoeken zien ook, want vanuit je ooghoeken zie je nooit iets duidelijk en zie ik zovaak dingen waarvan ik denk WTF.... Maar dat is gewoon het menselijk ook. Bijv: Als ik naar m'n tv kijk en ik em uitzet is al het licht zo weg. Maar als ik er dan naast kijk zie ik vanuit m'n ooghoeken nog wel vaag licht op het beeldscherm... goed slaat nergens op maar ooghoeken zijn iig niet te vertrouwen....
|
![]() |
![]() Maar goed... k heb wel wat ervaring met geesten dus ik zal je zo'n beetje vertellen wat ik ervan weet en wat voor jou misschien handig is om te weten. ![]() Geesten zitten overal. De ene laat eerder en beter merken dat hij of zij er is. Geesten zijn inderdaad overleden mensen, en het kan van een vorige bewoner zijn geweest maar dat hoeft niet. Geesten zijn nieuwgierig dus je kan hem of haar ook makkelijk ergens vandaan meegenomen hebben. Zolang de geest je niks doet is er niks aan de hand, de meeste geesten zullen ook niks doen. Als ze het niet nodig vinden of niet meer in jou huis willen zijn gaan ze weg. Het zou kunnen zijn dat ze dat niet kunnen, dat zou kunnen komen door bepaalde voorwerpen in het huis, zoals van die grote kerstbol achtige dingen. Ik hoop dat het je wat info geeft. Als je nog wat wilt weten vraag er even naar. |
![]() |
|
Goedaardige geesten merk je nauwelijks tot niet tenzij je "gevoel" hebt voor dat soort dingen. De kwaadaardige zijn iets duidelijker op te merken en die laten vaak ook weten dat ze er zijn op hele duidelijke manieren.
Er zijn altijd uitzonderingen op die regel, maar ik denk dat je nooit met zekerheid kan zeggen of je een geest in huis hebt tenzij je hem echt volledig hebt gezien of dat er vreemde dingen gebeuren in je huis die onder normale omstandigheden niet mogelijk zijn.
|
Als je een geest in huis hebt heb je het wel snel door. Vooral omdat geesten dan vaak iets proberen te vertellen en dus je aandacht willen trekken.
Maar als ze geen aandacht willen en ze er wel zijn dan voel je dat vanzelf. Je moet gewoon op je gevoel afgaan. (hoewel niet elk zuchtje wind natuurlijk een geest is)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Waarom heb je goede geesten nou weer niet snel door en kwade geesten wel? |
![]() |
|
![]() |
iemand zag een vlek en de vlek was jullie huis, nou ben je bang voor spoken?
Een beetje paranoïde misschien (oooh, er is iemand, ze zitten zchter me aan) Welke aanwijzingen heb je dat het een geest was? of is alles waar je niet binnen een minuut een verklaring voor hebt altijd het werk van boze spoken die vlekken maken uit huizen? Ik bedoel dit niet om haar te flamen, maar het lijkt wel dat iedere keer dat iemand iets vreemds ziet en er een vage verklaring voor heeft, dat iedereen dan klaar staat om te zeggen dat het waar is en daarna hun theoriëen over dat verschijnsel te droppen. Dus... welke concrete aanwijzingen heb je dat het spoken zijn en niet gewoon jouw angst die je parten speelt? Als ik zeg als er iets kapot gaat dat de trollen het hebben gedaan kan natuurlijk ook niemand bewijzen dat dat niet zo is, dus om te suggereren dat er trollen waren die iets hebben kapotgegooid, moet ik wel aanwijzingen hebben voor trollen. (vaag, maak daar maar gewoon spoken en zo van) Edit: spellingscontrole, oeps
Laatst gewijzigd op 10-08-2003 om 16:19. |
![]() |
||
Citaat:
Daar kan men antwoord op geven en dat wordt gedaan op een serieuze manier.
|
ik denk dat ze niet alleen een vlek zag.. maar een omtrek van iemand maar dat int zwat... zie ik ook weleens ik hoor ook gepraat als er niemand is en ik heb ook vaak het gevoel alsof er iemand opeens bij me staat dan kijk ik en is er niemand, of iemand roept mn naam ik vraag wat er is en alleen mn moeder is er of soms zelfs niemand en die riepen niet
![]() als ik ergens in een kamer kom waar ik een lange tijd sta gaan de klokken stilstaan klinkt vaag ist ook. en al hang je een nieuwe op na een week die ook. en al een paar x verschoven ook weer stilstaan. mn vader ging daar werken enzo en hij zit er en hij doet het weer ![]() op mn nieuwe kamer > nieuwe klok enzo weer stil das echt zoow fucking wazig maja heb er niet zo'n moeite mee zolang er maar geen gekke dingen gebeuren
||
Citaat:
Ik heb soms ook iets vaags met klokken: Dan lig ik in bed te lezen ofzo en is het 2:13 bijv. kijk ik over tien minuten is het 2:20 en over paar minuten is het weer 2:13 en dat soort dingen.
|
Verwijderd
|
Beetje eenzijdige antwoorden allemaal. Bijna iedereen gaat d'r van uit dat geesten bestaan. Topicstartster laat ook erg weinig ruimte open voor de vraag of d'r misschien geen andere redenen zijn voor de dingen die ze meemaakt.
Ik denk dat je gewoon vrij veel verbeelding hebt en te veel achter dingen zoekt die je niet direct kunt verklaren. 'Het gevoel hebben dat d'r iemand achter je staat' heb ik ook zo vaak. Sterker nog, nu ik dit teruglees keek ik voor de zekerheid ff achterom. Waarom? Ik studeer geen psychologie maar d'r zal vast een logische verklaring voor zijn. Verder sta ik ergens best redelijk open voor bepaalde dingen binnen de mystiek maar kan ik slecht tegen het feit dat veel mensen meteen maar een zweverige uitleg gaan lopen zoeken voor van alles en nog wat.. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaier draaier baaier fietser bietser #1773 Verwijderd | 500 | 23-01-2013 20:52 | |
Psychologie |
Bang in huis chiara94 | 29 | 14-08-2011 20:55 | |
Werk, Geld & Recht |
Op kamers, hoe te financieren? jitsketje | 114 | 16-12-2007 19:28 | |
Lifestyle |
Analyseer je mede forumers Joe Carioca | 77 | 20-05-2005 15:11 | |
Psychologie |
een eigen wereld waar je vast in raakt. Verwijderd | 12 | 21-03-2003 16:46 | |
Lichaam & Gezondheid |
Is dit normaal? Roelade | 11 | 01-04-2002 13:53 |