Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ik vind hem alleen zo mistig :\ niet perse mooie kleuren ofzo
|
Ik vind 'm erg gaaf! Inderdaad straalt er een hoop rust vanaf. Ik had die man denk ik meer naar links gezet (niet in het midden, maar aan de linkerkant), maar verder is dat niet echt storend vind ik.
Ik verander de topictitel ff voor je.
|
Leuk gezien, maar denk dat een foto van de voorkant beter had gewerkt. Heb je geen polarisatie filter op je camera? Dat maakt de lucht minder saai denk ik. Verder vind ik ook de hele foto ietwat flets, maar misschien heb je daar juist voor gekozen.
Had jij nou een Fuji S602z, Phillip?
|
Phillip, ik ben even zo vrij geweest om een beetje te spelen met je foto. Ik weet niet hoe jij over post-processing in Photoshop oid denkt, maar ik vind hem zo wel beter.
Wat ik heb gedaan: -Gecropped, echt in het midden gezet -Levels bijgesteld voor de grijze waas -Curves voor het contrast en de brightness -USM een beetje, aangezien hij scherper kon -Polarisatiefilter om de lucht mooier blauw te maken -Saturation omhoog gedaan -Saturation van rood omlaag gedaan -Kader ![]()
||
Citaat:
Het figuur in 't midden vind ik niet mooi, dat haalt compleet alle spanning uit de foto. Verder zie ik nu overal stippen. Beetje slechte compressie o.i.d. En ik ben geen fan van kaders. M.a.w.: als de originele foto van italianboy op kleuruitstraling gephotoshopped wordt, lijkt dat me al genoeg.
||
Citaat:
Maar imo zeker niet per definitie beter, en zéker niet spannender. Het origineel had spanning qua compositie... iets in het midden zetten is nauwelijks compositie, maar makkelijk. Overigens vind ik wel, zoals ekki al zei, dat de man beter aan de andere kant had kunnen staan.
||
Citaat:
Dat van die stippen komt idd door de compressie. Ook doordat ik met zo'n kleine versie van de foto moest werken, zodat ik het niet even kon wegwerken. En het kader. Ik vind het wel mooier. Het laat denk ik zien dat je eht aandacht aan je foto hebt besteed. Ik zit veel op een fotografie forum, waar het de normaalste zaak van de wereld is om een kader te gebruiken. Eens te meer blijkt maar weer dat smaken verschillen ![]()
|
Heb even de achtergrond een beetje lichter gemaakt, met de 'guitar man' zelf is weinig gedaan.
Daar kan ik ook nog de kleuren wat feller van maken oid... ![]() (kan even duren om te laden, staat op mijn eigen 16 kb up servertje ![]() En sorry voor de compressie ![]()
Laatst gewijzigd op 12-08-2003 om 12:50. |
![]() |
|
foto is genomen op de danceparade, eindfeest: was een grote stuifzandvlakte, dus vandaar dat grauwe denk ik. Het donkere van de lucht komt omdat t 8 uur half 9 was (of nog iets later)
met een polafilter zou ik waarschijnlijk 1,5 stop verliezen en daardoor een langere sluiter moeten nemen wat weer bewegingsonscherpte veroorzaakt.. diafragma stond al op 2.8 volgens mij Hogere ISO kiezen is lelijk op mijn camera (800-1600) Er is niks aan de foto gedaan, geen PS bewerking |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
[GOUWE OUWE] Wat zit er onder jouw Ctrl-V? Tandpasta | 487 | 02-08-2003 11:02 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |