Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2002, 16:15
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
van mijn 'tragus'piercing heb ik net een prentje gevonden (let op, is wel een mannenoor,ik heb een vrouwelijk oor):

en de volgende vin ik echt afschuwelijk:
die hebik ook... en 1 in me navel
Oud 16-04-2002, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Vämpiria_Moon schreef:

Neeh , die punten zijn menselijke energie dingen ofzoiets..
Het zorgt voor je evenwicht volgens die mensen, daar zeuren mijn ouders ook over. Het verstoord je evenwicht en natuurlijke energie stroom..
stomme zweefteef.. (sorry voor de mensen die zich aangesproken voelen)
jaaawh de banen van yin en yang enzo.. inderdaad
maar ik heb er een heleboel dingen over opgezocht (zie je nou hoe graag ik n piercing wil .. normaal zie je me niets anders doen dan forummen hier achter de comp, en in de bibliotheek kwam ik al helemaal nooit ) en er klopt gewoon geen hol van, je hoort energiepunten juist te stimuleren.. en ergens in je tong is je hartaccupuntatiepunt, dus als die nou geraakt wordt dan is dat leuk want dat kan ik wel gebruiken met mn rokerslongetjes

mgoed, argumenten van mn ouders (en jouwe dus ook ) kloppen dus voor geen *piep* maar omdat ik minderjarig ben en dus onder controle bij hen sta moet ik hier stilletjes staan kijken naar mensjes die wel een piercing mogen/hebben. drie jaar lang. *barst in tranen uit*

owja! ik doe aan tarot en ik hou me actief bezig met astrologie.. ben ik nou ook een zweefteef, hmm? *kijkt dreigend*
Oud 16-04-2002, 19:04
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
^Marije^ schreef:

WAAAAAAAAAAT?????

HELP ik heb verkering met een freak!!

zo kom je nog es ergens achter
Oud 16-04-2002, 19:43
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
ja heb der 2 wenkbrauw en navel
Oud 17-04-2002, 21:09
Stevill
Stevill is offline
nou met me eerst volgende loon ga ik weer wat pierce spul halen lichaam weer updaten
Oud 18-04-2002, 08:22
Qamra
Qamra is offline
Kheb 1 vraagje.. Zo'n labret in je lip he. Zit daar altijd een "ijzer" balletje/plaatje achter of kan je ook kiezen voor plastic?
Dus wel een "ijzeren" balletje en staafje, maar binnenin plastic..

Kan ik me ouders weer een beetje beter overtuigen.. Moet mezelf ook wel overtuigen; kheb nog 7 vragen waar ik over kan vallen
Oud 18-04-2002, 11:51
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Kheb 1 vraagje.. Zo'n labret in je lip he. Zit daar altijd een "ijzer" balletje/plaatje achter of kan je ook kiezen voor plastic?
Dus wel een "ijzeren" balletje en staafje, maar binnenin plastic..

Kan ik me ouders weer een beetje beter overtuigen.. Moet mezelf ook wel overtuigen; kheb nog 7 vragen waar ik over kan vallen
waarom wil je met plastic je ouders overtuigen???

maar volgens mij kan je alleen kiezen tussen titanium en chirurgisch staal...
Oud 18-04-2002, 12:16
Eaglewing
Eaglewing is offline
Wat ik me afvraag, waarom nemen mensen een piercing:

Mogelijkheden die ik kon bedenken:
A: ze vinden het mooi
B: omdat het bij je lifestyle 'hoort'
C: ze vinden het stoer (dat ze het durven)

Wat ik me afvraag zijn er nog meer?
Oud 18-04-2002, 13:57
*BoArduH RuLeZ*
*BoArduH RuLeZ* is offline
Weet iemand hier ofda je een tongpiercing mag als je een beugel hebt?!?! K wil nameluk heeeeeeel graag n tongpiercing maar heb n beugel is eg kut
Ennuh heeft iemand nog tips om je ouders over te halen?!?
Najah alvast thnx...
*Kuzz*
Oud 18-04-2002, 14:35
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Embraced Pale Death schreef:

waarom wil je met plastic je ouders overtuigen???

maar volgens mij kan je alleen kiezen tussen titanium en chirurgisch staal...
Omdat dat een van de tegenargumenten is van me ouders: je tanden gaan er verrot van
Oud 18-04-2002, 16:11
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Eaglewing schreef:
Wat ik me afvraag, waarom nemen mensen een piercing:

Mogelijkheden die ik kon bedenken:
A: ze vinden het mooi
B: omdat het bij je lifestyle 'hoort'
C: ze vinden het stoer (dat ze het durven)

Wat ik me afvraag zijn er nog meer?
Ik vind het gewoon mooi en het past toevallig ook nog bij me lifestyle en stoer dat ik het durf??? nou nee ik denk dat ieder1 het wel durft alleen het idee zit bij meesten niet lekker om gepierced te worden bij mij ook niet daarom doe ik ze bijna llemaal zelf maar zoals tong enz heb ik ook gewoon laten zetten die wou ik tog wel heel erg goed hebben niet dat de rest er scheef in hang ofzo hoor.
Oud 18-04-2002, 16:12
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
*BoArduH RuLeZ* schreef:
Weet iemand hier ofda je een tongpiercing mag als je een beugel hebt?!?! K wil nameluk heeeeeeel graag n tongpiercing maar heb n beugel is eg kut
Ennuh heeft iemand nog tips om je ouders over te halen?!?
Najah alvast thnx...
*Kuzz*
tuurlijk kan het met beugel en als je er ook nog eens plastic bolletjes opdoet is het niet eens schadelijk voor je tanden ook
Oud 18-04-2002, 16:14
Black Reina
Black Reina is offline
hm ik kwam er vanmiddag achter dat er een deuk aan de linkerkant van me gehemelte zit! door me tongpiercing is dat gekomen, kheb m nu meer dan een half jaar en heb nog wel steeds die hele lange. mn moeder zei dat de boel zou gaan vergroeien en dak dr later last van zou krijgen enzow zijn dr meerdere mensen die een tongpiercing hebbe hier en die ook een deuk in hun gehemelte kregen?

zo hoorde ik van een vriendin die ook tongpiercing heeft dat je met een piercing je gehemelte omhoog drukt en dat daardoor je tanden uit kunnen vallen al lijkt me dit beetje sterk maja
Oud 18-04-2002, 16:15
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:

tuurlijk kan het met beugel en als je er ook nog eens plastic bolletjes opdoet is het niet eens schadelijk voor je tanden ook
kheb ook beugel en tongpiercing, kan makkelijk
Oud 18-04-2002, 16:19
*BoArduH RuLeZ*
*BoArduH RuLeZ* is offline
wat voor beugel heb je dan?? want ik heb bij me gehemelte een een of andere schroef en ik ben bang da als ik een tongpiercing heb datie er aan blijft haken..snappie..hmmz best vage text..
Najah *Kuzz*
Oud 19-04-2002, 13:59
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Black Reina schreef:
hm ik kwam er vanmiddag achter dat er een deuk aan de linkerkant van me gehemelte zit! door me tongpiercing is dat gekomen, kheb m nu meer dan een half jaar en heb nog wel steeds die hele lange. mn moeder zei dat de boel zou gaan vergroeien en dak dr later last van zou krijgen enzow zijn dr meerdere mensen die een tongpiercing hebbe hier en die ook een deuk in hun gehemelte kregen?

zo hoorde ik van een vriendin die ook tongpiercing heeft dat je met een piercing je gehemelte omhoog drukt en dat daardoor je tanden uit kunnen vallen al lijkt me dit beetje sterk maja
wat een bullshit je gehemelte zit praktisch tegen het bot aan en hoesterk het materiaal is dit vergroeit niet. en voor die deuk in je gehemelte dat zou ik eens laten nakijken maar het lijkt me sterk dat dat door je tongpiercing komt
Oud 19-04-2002, 16:26
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:

wat een bullshit je gehemelte zit praktisch tegen het bot aan en hoesterk het materiaal is dit vergroeit niet. en voor die deuk in je gehemelte dat zou ik eens laten nakijken maar het lijkt me sterk dat dat door je tongpiercing komt
nja van dat tande uitvalle gloofik ook niet, maar die deuk komt zeker wel door me piercing, als ik er aan voel isset ook heel glad enzow, en niet zow maar een deukje, maar net zoiets als zon knikkerholletje, dat bolletje past er precies in en snachts zuig ik automatisch me tong vast aan me gehemelte dus dat drukt heel hard
Oud 19-04-2002, 16:43
the reflecting god*
the reflecting god* is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Omdat dat een van de tegenargumenten is van me ouders: je tanden gaan er verrot van
laat em dan iets lager zetten zodat het niet tegen je tanden aan komt....heb ik ook maarja aardig wat mensen vindn dat niet mooi en ik juist wel
Oud 19-04-2002, 16:59
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
the reflecting god* schreef:

laat em dan iets lager zetten zodat het niet tegen je tanden aan komt....heb ik ook maarja aardig wat mensen vindn dat niet mooi en ik juist wel
Ja maar ik wil na een tijdje wel een ringetje (en dat plastic ding dan.. ja euh je moet je ouders toch overhalen en dan zittie er alvast maar )..

en dan komtie wel heeeeeeeel erg laag hoor
Oud 21-04-2002, 15:40
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
the reflecting god* schreef:

'k heb em ook heel laaf zitten opzich geen last van nee
Oud 23-04-2002, 13:54
)Vampje(
)Vampje( is offline
Mensjes, nou vertel mij eens met welke andere piercing je de prik van een tongpiercing kunt vergelijken? Labret, neus, navel?
Oud 23-04-2002, 13:55
hairsprayqueen
hairsprayqueen is offline
Zijn er hier mensen die en lippiercing hebben of hebben gehad?

Zeker weten van wel, maar ik wil graag weten of je als je je lippiercing er na een paar jaar uithaald of je dan niet een gaatje blijft zien?!?!?

Ik hoop dat er iemand is die me antwoord kan geven.
Oud 23-04-2002, 18:17
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Mensjes, nou vertel mij eens met welke andere piercing je de prik van een tongpiercing kunt vergelijken? Labret, neus, navel?
de tong doet het minste pijn van allemaal echt waar.
Oud 23-04-2002, 18:22
acid-star
acid-star is offline
Klein ringetje in mijn onderlip...
Oud 23-04-2002, 18:26
acid-star
acid-star is offline
Citaat:
hairsprayqueen schreef:
Zijn er hier mensen die en lippiercing hebben of hebben gehad?

Zeker weten van wel, maar ik wil graag weten of je als je je lippiercing er na een paar jaar uithaald of je dan niet een gaatje blijft zien?!?!?

Ik hoop dat er iemand is die me antwoord kan geven.
Ja, als je hem eruithaalt blijf je het litteken zien, een klein wit puntje. Niet echt mooi, maar met concealer kan je het wel wegwerken, of je kunt hem laten weglaseren.
Oud 24-04-2002, 10:18
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
acid-star schreef:

Ja, als je hem eruithaalt blijf je het litteken zien, een klein wit puntje. Niet echt mooi, maar met concealer kan je het wel wegwerken, of je kunt hem laten weglaseren.
Of je laat een sik staan
Oud 25-04-2002, 14:15
KazzZ
KazzZ is offline
kep net nieuwe navelpiercing erin gezet; een klein kikkertje met blauwig parelmoertje *blij*

Oud 25-04-2002, 21:34
Druppel
Druppel is offline
owkeej omdat ik zo slim was om een topicje over piercings te openen terwijl deze er is plaats ik hier mijn lapje tekst nog maar eens:

Ik heb net een sollicitatiegesprek gehad voor mijn nieuwe baantje, ik ga bij de schouwburg werken en moet dus mensen ontvangen. Er werd mij verteld dat ik mijn neuspiercing uit moet doen omdat dit een verkeerde indruk maakt op mensen, een agressieve uitstraling......
Ik heb echt mijn tanden op elkaar moeten bijten om niet een heel betoog over vooroordelen en weet ik wat te gaan houden (moet niet meteen vijanden maken). Maar wat is dat toch met piercings?
Maar de mensen die naar die voorstellingen gaan hebben toch ook sieraden om. Oorbellen, kettingen, armbanden...... allemaal een manier van versieren. Is mijn bescheiden neusringetje "erger" dan bijvoorbeeld een parelketting??
*grom*

*~xXx~*Druppel*~xXx~
Oud 26-04-2002, 07:59
KazzZ
KazzZ is offline
Citaat:
Druppel schreef:
owkeej omdat ik zo slim was om een topicje over piercings te openen terwijl deze er is plaats ik hier mijn lapje tekst nog maar eens:

Ik heb net een sollicitatiegesprek gehad voor mijn nieuwe baantje, ik ga bij de schouwburg werken en moet dus mensen ontvangen. Er werd mij verteld dat ik mijn neuspiercing uit moet doen omdat dit een verkeerde indruk maakt op mensen, een agressieve uitstraling......
Ik heb echt mijn tanden op elkaar moeten bijten om niet een heel betoog over vooroordelen en weet ik wat te gaan houden (moet niet meteen vijanden maken). Maar wat is dat toch met piercings?
Maar de mensen die naar die voorstellingen gaan hebben toch ook sieraden om. Oorbellen, kettingen, armbanden...... allemaal een manier van versieren. Is mijn bescheiden neusringetje "erger" dan bijvoorbeeld een parelketting??
*grom*

*~xXx~*Druppel*~xXx~
tja... ik vind het zelf ook belachelijk, maar dat geld vrijwel overal wel zo. Zogauw je een baan hebt waarmee je klanten moet helpen, zijn opzichtige piercings niet zo gewild. Can't help it...
Oud 26-04-2002, 08:35
Little miss NAUGHTY
Little miss NAUGHTY is offline
Ha luitjes
Ik had toch nog ff een vraagje. Ik heb nu 8 maanden een tongpiercing, maar zou hem d'r wel af en toe uitwillen. Hoelang duurt dat voor zo'n ding is dichtgegroeid. Ik heb gehoord dat dat al binnen een uur kan zijn.
Oud 26-04-2002, 14:22
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Little miss NAUGHTY schreef:
Ha luitjes
Ik had toch nog ff een vraagje. Ik heb nu 8 maanden een tongpiercing, maar zou hem d'r wel af en toe uitwillen. Hoelang duurt dat voor zo'n ding is dichtgegroeid. Ik heb gehoord dat dat al binnen een uur kan zijn.
nou das dus dikke bullshit bij je tong kun je'm er makkelijk af en toe uithalen een vriendin van me doet het zelfs elke keer voor het slapengaan.
en die laat 'm er soms ook een week uit ofzo
dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Oud 02-05-2002, 11:55
Stevill
Stevill is offline
'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe.
Oud 02-05-2002, 15:00
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe 'k wil weer een nieuwe.
joe are verslaafd
hebbie nog een plekkie over dan
Oud 02-05-2002, 21:32
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

het zijn niet zozeer je tanden maar meer je tandvlees

bij mij zei de piercer ook dat ik na zoveel weken even terug moest komen voor keuring..want het kan per persoon gewoon verschillend zijn hoe je lichaam erop reageert

maar gewoon doen..je kan hem er altijd uithalen

Rat
Oud 02-05-2002, 21:49
~*DeathlyDiva*~
~*DeathlyDiva*~ is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:

de tong doet het minste pijn van allemaal echt waar.
mee eens..
je tong is als boter zeg maar, daar glijdt die naald het makkelijkst doorheen..
het doet minder pijn als in je navel vind ik.. ik vind alleen de na-pijn een beetje kut...
als je net wakker bent maar dat gaat ook snel over
Oud 02-05-2002, 21:50
~*DeathlyDiva*~
~*DeathlyDiva*~ is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:

nou das dus dikke bullshit bij je tong kun je'm er makkelijk af en toe uithalen een vriendin van me doet het zelfs elke keer voor het slapengaan.
en die laat 'm er soms ook een week uit ofzo
dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

ja maar ik kan hem er niet een hele week uit houden...
en mijn nicht had hem er een avond uit en daar was ie bij dicht gegroeid.. dus ik denk dat het bij iedereen verschild.....
Oud 03-05-2002, 22:29
Verwijderd
Citaat:
~*DeathlyDiva*~ schreef:

ja maar ik kan hem er niet een hele week uit houden...
en mijn nicht had hem er een avond uit en daar was ie bij dicht gegroeid.. dus ik denk dat het bij iedereen verschild.....
idd verschilt per persoon hoe snel ie dichtgroeit, ik zou maar niet te lang je piercing eruit laten want t iz beetje zonde als ie ineens dichtgegroeid is...bye bye $$
Oud 05-05-2002, 15:18
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
muckymouse schreef:

joe are verslaafd
hebbie nog een plekkie over dan
jawel nog een paar plekkie's die te leeg zijn dus
Oud 14-05-2002, 10:36
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ieeeeeeeeehhhh ik kreeg ff kotsneigingen bij die gespleten tong!!!

maar ik heb zelf ook een tongpiercing (me tong is nog verder heel hoor!) en ik heb een navelpiercing..

ik irriteer me soms alleen verschrikkelijk aan die tongpiercing omdat het bolletje regelmatig losgaat..sooo irri zit je in de bios knikkerd dat ding er weer af!
Oud 14-05-2002, 17:39
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Citaat:
Miss_Kazzz schreef:
kep net nieuwe navelpiercing erin gezet; een klein kikkertje met blauwig parelmoertje *blij*
[img]http://www.kazzz.nl/navelpiercing2.jpg[img]
[img]http://www.kazzz.nl/navelpiercingclose.jpg[img]

WOW

dat is nog eens een mooi buikje en een mooie kikker

Rat
Oud 14-05-2002, 17:42
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
Er mocht er 1 zijn dus bij deze
Geen Gechat maar Vragen en Tips over Piercings

Nou ik heb dus laatst me lip gepierced en vroeg me af, of die labret diep in de lip wegzakt bij mensen? Bij mij dus wel wat ik overigens niet erg vind omdat ie zo niet tegen me tanden aankomt.

Iemand................?

------------------
Lente kriebel??? Dan ben ik Zomer Jeuk

[Dit bericht is aangepast door ~(S-|-)2v!lL~ (01-04-2002).]
ik heb ook een lip piercing gehad, bij mij zakte hij ook een beetje uit, maar ik had een teringgrote ring, maar ik heb ook zoeloe lippen dus das logisch, maak je er niet druk om
Oud 14-05-2002, 17:52
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef:

het zijn niet zozeer je tanden maar meer je tandvlees

bij mij zei de piercer ook dat ik na zoveel weken even terug moest komen voor keuring..want het kan per persoon gewoon verschillend zijn hoe je lichaam erop reageert

maar gewoon doen..je kan hem er altijd uithalen

Rat
Ik heb vanaf de aanhechting van me lip totaan me tanden maar 3 of 4 mm tandvlees.. Dus om me tandvlees te raken moettie erg laag zitten (bijna me kin in..) en dat is niet echt, kuche, mooi...

Enneuh ik vind 20 euro aan beltegoed al verspilling, denk niet dat ik 120 gulden wil uitgeven aan een piercing als ik hem er meteen weer uit moet halen
Oud 15-05-2002, 12:46
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Anal Avenger schreef:

ik heb ook een lip piercing gehad, bij mij zakte hij ook een beetje uit, maar ik had een teringgrote ring, maar ik heb ook zoeloe lippen dus das logisch, maak je er niet druk om
ik maakte me er ook niet druk om het heet een onderwerp aansnijden maar goed.
Oud 15-05-2002, 12:47
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Enneuh ik vind 20 euro aan beltegoed al verspilling, denk niet dat ik 120 gulden wil uitgeven aan een piercing als ik hem er meteen weer uit moet halen
En daarom doen sommigen het zelf
Oud 15-05-2002, 13:10
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
en de volgende vin ik echt afschuwelijk:
[IMG] *knip*[/IMG]
gedver.. bes wel ziek..

mjah, kwil graag in mn neus, maar zou t mooi staan om beide neusvleugels te laten piercen?
Oud 15-05-2002, 14:07
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:

En daarom doen sommigen het zelf
Nou.. dat laat ik toch maar even achterwege.. Ik wil graag me piercing, maar zo graag
Oud 15-05-2002, 18:11
KazzZ
KazzZ is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef:

WOW

dat is nog eens een mooi buikje en een mooie kikker

Rat
tank joe!
Oud 16-05-2002, 09:49
lil devil
lil devil is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
Er mocht er 1 zijn dus bij deze
Geen Gechat maar Vragen en Tips over Piercings

Nou ik heb dus laatst me lip gepierced en vroeg me af, of die labret diep in de lip wegzakt bij mensen? Bij mij dus wel wat ik overigens niet erg vind omdat ie zo niet tegen me tanden aankomt.

Iemand................?

------------------
Lente kriebel??? Dan ben ik Zomer Jeuk

[Dit bericht is aangepast door ~(S-|-)2v!lL~ (01-04-2002).]
Ja ik heb nu dus ook al iets van 2 weken een piercing onder mn lip, maar t dingetje wilt niet echt wegzakken en het zit ook steeds tegen mn rechter ondertand aan te tikken en ook is mn tandvlees daardoor dus meer naar beneden waardoor die piercing weer tegen mn tand aan komt. *HEEL IRRTANT* Maar als ik dus een kleiner staafje laat zetten zakt ie dan weg in mn lip zoals het hoort? En zo ja na hoeveel weken gebeurde dit bij jou, HELP ME PLEASE!! Ik heb trouwens ook een piercing in dat hele kleine dingetje van je oor, ik weet ff niet hoe dat heet, maar tis niet in mn oorschelp hoor.
Oud 16-05-2002, 18:03
Guineverea_witch
Guineverea_witch is offline
ik krijg een tepelpiercing
weet alleen nog niet wat ik erin ga doen..
Oud 16-05-2002, 19:40
ssjpan
ssjpan is offline
ik heb een neuspiercing!!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten