![]() |
||
(mischien bestaat de thread al, zo ja, gewoon deleten.)
Citaat:
Brein website Kazaa website Dit is natuurlijk vervelend voor velen computer gebruikers, want zeer veel mensen delen mp3 bestanden. Hints om het tegen te gaan zonder al te veel extra illegaal gedoe? (ander programma? 'Share files' uitzetten?)
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ennuh idd aan IP nummers lijk je niet zoveel te hebben, maar de logs van de providers uiteindelijk wel. En dan kun je met IP al redelijk ver komen. MAar of die providers meewerken.... ik denk niet dat ze zomaar even privacy zooi gaan afstaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hoe zit het dan met de mensen die buiten Nederland zijn die ook Kazaa enz. gebruiken? Brein kan hen niets maken, en die kunnen dan gewoon hun gang gaan. Zulke programma's worden over de hele wereld gebruikt, volgens mij kan je er alleen tegen gaan als je overal dezelfde regeltjes hiervoor hebt.
|
![]() |
|
![]() |
feit: Sinds ik via Internet muziek ben begonnen te downloaden, is het aantal cds dat ik koop meer dan verdubbeld (nu ca. 1 - 2 cds per week gemiddeld).
feit: Ik doe ook aan het sharen, doe dit zelfs vrij actief met bands waarvan ik vind dat ze wel wat bekender mogen zijn (bijv. mensen vragen of ik ze een mp3 zal toesturen). Ik denk dat je zo, als je het aantal cd's zou tellen, dat anderen gekocht hebben, nadat ik ze mp3s van de band toegestuurd heb, best wel eens boven de 100 uit kan komen. In veel van die gevallen zou de betreffende persoon anders niet eens van de band gehoord hebben. De 'slachtoffers'? De grote namen, Metallica, 2Pac, weet ik veel wie. Een het kan mij echt heel weinig schelen als die wat minder cds verkopen, die krijgen hun geld toch nog wel binnen. Dat zijn ook precies de namen van de bands die zo hard tegen filesharing tekeer gaan. Eerlijk waar, ik heb nog nooit een underground groep zich echt negatief horen uitlaten over het sharen van mp3s. Waarom denk je dat veel bands zitten te springen om hun muziek te sharen op bijv. mp3.com - zo zeer zelfs dat mp3.com bands laat betalen als ze meer dan een X aantal nummers online willen hebben? En al de kiddies die downloaden maar geen cd's kopen? Denken jullie echt dat die, zonder Kazaa en consorten wel cd's zouden kopen? Ja, misschien 3 of 4 cd's per jaar, van de grote namen. Mooi voor de grote platenlabels en de bekende artiesten, maar voor 95% van alle bands maakt het echt geen zak uit. In de (metal)-kringen waarin ik verkeer, ook op IRC-channels e.d., vanouds een waar broeinest voor (illegale) filesharing, wordt het ook totaal niet op prijs gesteld om alleen mp3s te downen maar geen cds te kopen. Degenen die geen cd's kopen (een kleine minderheid) kunnen in elk geval niet op veel respect rekenen. |
![]() |
|
Lekker laten gaan.
Ik bedoel, ik heb geloof ik door dingen die ik per ongeluk via Kazaa het gedownload zoveel bands leren kennen waar ik dan toch de CD van heb gekocht. Als ik dat dus niet had kunnen doen via kazaa had ik een aantal van die bands niet (of veel minder) gekend en dus minder CD's gekocht waardoor het ze helemaal niks had opgeleverd ![]()
|
brein kan de pot op
denken toch niet dat ze serieus genomen worden door de computer gebruikers, wel? laten ze eerst wat aan de monopolipositie van microsoft doen, daar gaan veel meer miljarden in om dan illegaal software gebruik
|
![]() |
Ik las net een artikel op dit forum van het inzetten van mark 77 brandbommen. Mijn idee was het om een afgeslankte versie ervan op brein te mikken. (Of een piloot regelen die een A-10 kan besturen)
Overigens zal mensen nog effe de tip geven om via ftp`s te downloaden. Kan Brein ook lekker weinig uithalen lijkt me zo ![]() Nadeel aleen is doordat je bestanden deelt via kazaa ze het recht hebben om je te traceren, omdat je bestanden voor iedereen beschikbaar steld, zelfs voor hun. Mocht je dan ook voor de rechter komen dan heb je weinig om op te staan. Ik vind dan zo`n stichting Brein diep triest. Net zo triest om 30 euro voor een cd te vragen.
|
Verwijderd
|
ik denk dat de 'grote piraten' niet eens kazaa gebruiken. dat weet ik wel zeker.. dus op zich is dit een beetje loos allemaal. mensen die op grote schaal downloaden/sharen (en daar reken ik mezelf ook onder) vinden kazaa over het algemeen toch te langzaam.
en trouwens, stel dat brein simpelweg het find more from this user gebruikt om eerst te kijken wat de gebruiker aanbiedt, en om vervolgens zijn IP te achterhalen, is dit niet onmogelijk aangezine hij van te voren nooit weet of het wel een nederlandse user is waar hij bij kijkt voordat brein ook maar begint het IP adres te achterhalen? dit zou zoeken naar een speld in een hooiberg zijn |
![]() |
||
Citaat:
|
Het grote probleem zit 'm niet eens echt in de ip's.
via de rechter kunnen ze ISP's best dwingen gegevens af te staan. maar.... Met de huidige zooi op kazaa en de "snel"heden is voor brein niet te doen om te controleren of de films die worden aangeboden ook werkelijk zijn wat de filename zegt te zijn. Oftwel ze zouden al van alle verschillende films die worden aangeboden eerst 1 moeten downen om te kijken of het hier ook echt om de juiste film gaat. Daar komt nog bij dat de allernieuwste films (bioscoopfilms dus) nauwelijks op kazaa te vinden zijn. en diegene die er zijn zijn meestal asociaal langzaam. |
![]() |
||
Citaat:
daarnaast kan je wel nog steeds cd's kopieren, dus je hoeft echt niet ineens alles te gaan kopen ofzo ik vind t wel een terechte actie; voor de artiesten is het gewoon vet verrot als je n cd maakt die vervolgens weinig verkocht wordt, omdat iedereen m download... ook al valt t eigenlijk wel mee; koele bands verkopen toch wel en kleine labels hebben ook niet zo'n last van dat gedownload en waardeloze top40 rotzooi...ach...daar moet je sowieso niet naar willen luisteren...
|
zoals er al meerdere zeiden kazaa is niks. De echte grote illegale handel zit in illegale FTP's en underground netwerken. Als ze dan toch mensen gaan aanpakken laat ze dan de groepen doen die de films/muziek (enz.) rippen.
Als ze het nou gewoon is zouden gedogen (of legaliseren) er worden toch bijna niet meer/minder cd's verkocht (zie post Everdarkgreen) En dan heb je uiteindelijk een wereldwijd netwerk van zo'n beetje elke film en elk stuk muziek ooit gemaakt ![]()
|
Verwijderd
|
Nou, uit onderzoek blijkt anders meermalen dat mensen die MP3's downloaden vaak later de originele CD kopen, omdat dat voor de echte fan toch anders is dan een gebrande. Mensen die de CD niet kopen omdat ze de MP3 al hebben, zouden hem ook niet gekocht hebben als ze de MP3 niet konden downloaden. Anders gezegd, MP3's en CD's zijn geen substitueerbare goederen.
|
![]() |
||
Citaat:
waarom daalt anders de omzet van de CD's sinds er meer gedownload wordt?? natuurlijk zouden de meeste mp3s die gedownload zijn anders niet gekocht zijn, maar dat geldt niet voor alle en lang niet elke fan koopt inderdaad later de cd nog...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De één claimt dat de CD-verkoop is gekelderd sinds het gebruik van thuisbranders en Kazaa, de ander claimt dat de verkoop juist gestegen is omdat mensen nu eerder en makkelijker in contact komen met nieuwe muziek. Onder de laatste groep zijn verbluffend veel artiesten die inzien dat ze hun echte inkomsten niet moeten hebben van CD-verkoop maar van concerten, merchandise, etc. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
verder vind ik het wel een goed iets dat de grote labels het slecht doen (dinosaurs will die!!), maar aan de andere kant moeten de mensen die mp3s downloaden ook niet zo zeuren; er is geen recht op mp3-download ofzo en het blijft gewoon zo dat je op een illegale manier liedjes verkrijgt.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Hoe anoniem ben je nou eigenlijk op internet Purgatori | 13 | 15-06-2007 23:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Grappige, opvallende of andere niet-serieuze nieuwsberichten autodropje | 257 | 01-12-2003 10:13 | |
Software & Hardware |
[Kazaa] Wat is nu de bedoeling? Scatterheart | 12 | 16-09-2003 15:29 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kazaa Verwijderd | 64 | 06-03-2003 19:56 |