Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2003, 12:14
DeadNation
DeadNation is offline
Sorry als ik misschien zo fel reageer, maar ik word een beetje moe van straight edge en al die mooie verhalen. Het gaat er te vaak over in mijn omgeving!
Oud 02-04-2003, 12:19
Hukkie
Hukkie is offline
Je moet gewoon even chillen met een dikke tjaap
Oud 02-04-2003, 12:31
DeadNation
DeadNation is offline
hehe dat doe ik dan juist weer niet. Alleen drinken tegenwoordig
Oud 02-04-2003, 12:33
Verwijderd
loser,

drug free pride
xxxTTDxxx
poison free
sXe
drug free
it's okay not to drink
straight edge for life
stay true
a clear mind is what they fear

Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 12:37
DeadNation
DeadNation is offline
Hahahaha

it's ok to not give a fuck about your rules! die prefereer ik.

Goed nummer trouwens RnR-Your Rules downloaden die shizzle op www.deadaliverecords.com
Oud 02-04-2003, 12:38
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 02-04-2003 @ 13:31:
hehe dat doe ik dan juist weer niet. Alleen drinken tegenwoordig
Tsss.. stumper!

Toegegeven: alcohol heeft me altijd goed gesmaakt
Oud 02-04-2003, 12:41
DeadNation
DeadNation is offline
Hasj mij ook, maargoed erg bevorderlijk voor m'n creativiteit en algehele wil iets te doen had t niet.
Oud 02-04-2003, 12:46
Hukkie
Hukkie is offline
Hajs stinkt *puke*
Oud 15-08-2003, 17:13
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
up

k ben wat gaan lezen over straight edge, en eigenlijk vind ik het allemaal weg goed enzo...
zonder "genotsmidellen" toch gelukkig zijn, wat een aantal mensen niet zijn..
Maar toch heb ik nog n vraagje:
Ben je nou alleen sXe als je sXe muziek luister? of gaat het gewoon alleen om de algemene standpunten?
( 'k Vind metal en hardrock gewoon leuk, en luister over 't algemeen heel weinig punk enzo)

'k heb nog nooit gerookt/blowed en zelfs geen trekje ofzo
sex heb ik ook nog niet gehad en het ziet er niet naar uit dat ik het binnekort ga hebben
en alcohol is zeer weinig, dus..
Veel veranderd er niet, maar daar gaat het niet om..

'k Vind de gedachte dat ik gewoon gelukkig ben, leuker dan jeej, ik ben gelukkig met mijn Tjaap/ glas bier/ sigaret

O, nog een vraagje aan
de straight edge'ers hier:
wel of geen cafeine, wat vinden jullie? (ik vind van niet, cafeine is een genotsmiddel, kan je verslaafd aan raken, vind het net als alcohol...)
Oud 15-08-2003, 18:01
Vice
Vice is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 02-04-2003 @ 13:14:
Sorry als ik misschien zo fel reageer, maar ik word een beetje moe van straight edge en al die mooie verhalen. Het gaat er te vaak over in mijn omgeving!
Maar ik snap niet dat je moeite mee hebt als mensen niet voor alcohol, drugs of roken kiezen.
Oud 15-08-2003, 18:57
Verwijderd
Geen caffeine?
De paar edgers die ik ken drinken veel koffie en zuipen zich klem met cola.
Verslavend hmkay, maar het beinvloedt je gemoedstoestand niet. Of amper.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 15-08-2003 @ 19:57:
Geen caffeine?
Wat ik overigens ontzéttend hypocriet vind, als ik het zeggen mag. Als je tegen zo ongeveer alles bent, waarom dan niet tegen multinationals als Coca Cola?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 20:07
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Wat zou ik er kunnen tegen hebben? Ik heb er geen last van.
Het enige wat ik nuttig vind en ook wil toepassen is: geen vlees eten. Omdat er bij vlees eten een leven van een ander mee gemoeid is (nl. een dier), dat ik niet in de weg wil staan.
Voor de rest heb ik niet veel zin mezelf veel oppervlakkige verboden op te leggen, daar word ik namelijk een beetje opstandig van. Maar goed, ik heb dan andere principes.

Dus heb ik er problemen mee? Nee, want dat zou me een bekrompen trees maken.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 22:14
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
Hermione schreef op 15-08-2003 @ 20:53:
Wat ik overigens ontzéttend hypocriet vind, als ik het zeggen mag. Als je tegen zo ongeveer alles bent, waarom dan niet tegen multinationals als Coca Cola?
juh, en microsoft
Oud 15-08-2003, 22:23
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 15-08-2003 @ 21:07:

Het enige wat ik nuttig vind en ook wil toepassen is: geen vlees eten.
een vegetarisch/veganistisch dieet valt niet onder de definitie van sXe..
Oud 15-08-2003, 22:34
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 15-08-2003 @ 21:07:
Wat zou ik er kunnen tegen hebben? Ik heb er geen last van.
Het enige wat ik nuttig vind en ook wil toepassen is: geen vlees eten. Omdat er bij vlees eten een leven van een ander mee gemoeid is (nl. een dier), dat ik niet in de weg wil staan.
Voor de rest heb ik niet veel zin mezelf veel oppervlakkige verboden op te leggen, daar word ik namelijk een beetje opstandig van. Maar goed, ik heb dan andere principes.

Dus heb ik er problemen mee? Nee, want dat zou me een bekrompen trees maken.
mag ik jou quoten? dat scheelt mij typen. vegetarisme heeft er idd niet zo veel mee te maken maar ach tis ook uit principe iets niet nuttigen dus...
Oud 15-08-2003, 22:35
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Hermione schreef op 15-08-2003 @ 20:53:
daar ben k wel tegen (k ben btw niet straight edge, alleen veggie ...) maar als je je daar allemaal tegen af moet zetten, kun je alleen nog maar kluizenaar worden
Oud 15-08-2003, 22:35
drama
drama is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 15-08-2003 @ 23:23:
een vegetarisch/veganistisch dieet valt niet onder de definitie van sXe..
aangezien bioindustrievlees stijf staat van de geneesmiddelen vind ik het eigenlijk best wel dicht in de buurt komen van drugs en dus niet echt sxe.
Oud 16-08-2003, 10:30
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
drama schreef op 15-08-2003 @ 23:35:
aangezien bioindustrievlees stijf staat van de geneesmiddelen vind ik het eigenlijk best wel dicht in de buurt komen van drugs en dus niet echt sxe.
indeed
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 13:10
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
Lilliej schreef op 15-08-2003 @ 18:13:
up

Ben je nou alleen sXe als je sXe muziek luister? of gaat het gewoon alleen om de algemene standpunten?
( 'k Vind metal en hardrock gewoon leuk, en luister over 't algemeen heel weinig punk enzo)
nee je kan ook sXe zijn zonder die muziek te luisteren

je zegt dat je weinig punk luistert maar ik ken eigenlijk geen 1 straightedge punk band
wel veel straightedge hardcore

er bestaat trouwens ook straightedge metal maar minder dan hc voorzover ik weet
Oud 17-08-2003, 15:00
Verwijderd
Ik zag dat dit al een beetje een oude topic was, duss ik weet niet of ik er al ooit eerder op gereageerd heb ofzo...In ieder geval...

Ik was 12 toen ik besloot dat ik nooit van mijn leven drank, drugs, roken of vlees (meer) wilde. (Meer, omdat ik toen vegetariër werd) Had ik toen al ooit van sXe gehoord? Nee. Het was mijn eigen beslissing, door niemand beinvloed. (Ik ken in mijn omgeving niemand die dit met mij deelt). Ik werd voor gek uitgemaakt. Kreeg dingen te horen als 'wacht maar tot je ouder bent!'. Nu ben ik ouder. Zestien, en nog steeds dezelfde principes. Ja, in dat geval zou je kunnen zeggen dat ik tot die sXe behoor, maar what's in a name? Ik houd niet bijster van die ontzettend harde muziek, ik luister van alles en nog wat en doe verder gewoon mijn ding. Het enige verschil is dat mensen het nu kunnen benoemen. Als ik er met iemand over praat, noem ik het nooit Straight Edge. Omdat het niet Straigt Edge is waar ik voor heb gekozen, ik koos ervoor mijn idealen en principes achterna te gaan. Dat dit toevallig ook weer ergens in past, maakt me verder niets uit. Ik word nooit sXe genoemd, ik noem mezelf nooit zo en ik vind het allemaal best
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 15-08-2003 @ 19:57:
Geen caffeine?
Verslavend hmkay, maar het beinvloedt je gemoedstoestand niet. Of amper.
Oh dit quote ik ook even.. Niet dat het er wat toe doet ofzo, maar ik drink verders alleen af en toe thee, en verder voornamelijk water. Geen koffie, cola of die stuff. Niet omdat het moet, maar omdat ik me der lekker bij voel. En ik denk dat dat belangrijker is als al die andere dingen bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:08
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Dat was toch ook emo of zoiets?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:12
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Xia schreef op 17-08-2003 @ 16:00:
Ik zag dat dit al een beetje een oude topic was, duss ik weet niet of ik er al ooit eerder op gereageerd heb ofzo...In ieder geval...

Ik was 12 toen ik besloot dat ik nooit van mijn leven drank, drugs, roken of vlees (meer) wilde. (Meer, omdat ik toen vegetariër werd) Had ik toen al ooit van sXe gehoord? Nee. Het was mijn eigen beslissing, door niemand beinvloed. (Ik ken in mijn omgeving niemand die dit met mij deelt). Ik werd voor gek uitgemaakt. Kreeg dingen te horen als 'wacht maar tot je ouder bent!'. Nu ben ik ouder. Zestien, en nog steeds dezelfde principes. Ja, in dat geval zou je kunnen zeggen dat ik tot die sXe behoor, maar what's in a name? Ik houd niet bijster van die ontzettend harde muziek, ik luister van alles en nog wat en doe verder gewoon mijn ding. Het enige verschil is dat mensen het nu kunnen benoemen. Als ik er met iemand over praat, noem ik het nooit Straight Edge. Omdat het niet Straigt Edge is waar ik voor heb gekozen, ik koos ervoor mijn idealen en principes achterna te gaan. Dat dit toevallig ook weer ergens in past, maakt me verder niets uit. Ik word nooit sXe genoemd, ik noem mezelf nooit zo en ik vind het allemaal best
Heej Xia, wat goed van jou! Ikzelf rook niet, drink niet (probeer wel eens een slokje maar ben altijd tot de conclusie gekomen dat t vies is), drink zo min mogelijk cafeine, gebruik geen drugs, eet geen vlees, en geen suiker. Vooral dat laatste begrijpen veel mensen niet, en ik moet vaak dingen afslaan. (op feestjes, uit eten, in de supermarkt), je moet telkens opletten. Maar dat geeft niet voor mij, ik vind het veel fijner zo. En inderdaad, ik ben het met je eens wat betreft het sXe zijn/genoemd worden.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:36
Verwijderd
Citaat:
kaasstaafje schreef op 17-08-2003 @ 16:12:
Heej Xia, wat goed van jou! Ikzelf rook niet, drink niet (probeer wel eens een slokje maar ben altijd tot de conclusie gekomen dat t vies is), drink zo min mogelijk cafeine, gebruik geen drugs, eet geen vlees, en geen suiker. Vooral dat laatste begrijpen veel mensen niet, en ik moet vaak dingen afslaan. (op feestjes, uit eten, in de supermarkt), je moet telkens opletten. Maar dat geeft niet voor mij, ik vind het veel fijner zo. En inderdaad, ik ben het met je eens wat betreft het sXe zijn/genoemd worden.
Ik gebruik niet zo heel veel suiker, maar opzich kan ik wel een vreselijke zoetekauw zijn Maar ik weet wat het is als mensen je niet begrijpen of je proberen over te halen toch vlees te eten of zo. Of toch 'een slokje' te nemen. Het zou makkelijker zijn als iedereen elkaar gewoon zou waarderen zoals ie is en niet zo moeilijk zou doen. Je hebt trouwens weer een (lange) mail!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 15:41
Fog
Fog is offline
mja mn vriend is heel lang straight edge geweest....nu niet meer.....een vriend van me nog wel....

ik kan t wel begrijpen maar zou t zelf niet kunnen.....vegetarisch wil ik wel graag worden....
Oud 17-08-2003, 17:25
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Xia schreef op 17-08-2003 @ 16:36:
Ik gebruik niet zo heel veel suiker, maar opzich kan ik wel een vreselijke zoetekauw zijn Maar ik weet wat het is als mensen je niet begrijpen of je proberen over te halen toch vlees te eten of zo. Of toch 'een slokje' te nemen. Het zou makkelijker zijn als iedereen elkaar gewoon zou waarderen zoals ie is en niet zo moeilijk zou doen. Je hebt trouwens weer een (lange) mail!
ja ik houd van lang ;-)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 20:56
annetjuh
annetjuh is offline
moeten ze lekker zelf weten
dan ben ik zeker van alles wat
Veel plezier
Oud 18-08-2003, 13:48
Shitty_Chicken
Citaat:
Shah of Blah schreef op 17-08-2003 @ 14:10:
nee je kan ook sXe zijn zonder die muziek te luisteren

je zegt dat je weinig punk luistert maar ik ken eigenlijk geen 1 straightedge punk band
wel veel straightedge hardcore

er bestaat trouwens ook straightedge metal maar minder dan hc voorzover ik weet
Maar sXe is toch ontstaan in de tijd van de punk rock?
En ik las dat het ook meestal om punkrock gaat.
Maarja.
'k Heb een paar dingen gedownload.
En Earth Crisis is wel heel goed
Oud 18-08-2003, 14:51
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
Lilliej schreef op 18-08-2003 @ 14:48:
Maarja.
Eigenlijk is het best wel debiel om je muzieksmaak aan je lifestyle aan te passen. Of andersom...
Oud 18-08-2003, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Xia schreef op 17-08-2003 @ 16:00:

Waarom?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 15:00
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
Maarja.
hardcore klonk vroeger veel meer als punk.. zoals minor threat bijv.
Oud 18-08-2003, 18:53
Shitty_Chicken
Citaat:
EPD schreef op 18-08-2003 @ 15:51:
Eigenlijk is het best wel debiel om je muzieksmaak aan je lifestyle aan te passen. Of andersom...
k was gewoon nieuwsschierig wat voor muziek he was.
ik blijf echt nog wel mn favo bandjes enzo luisteren hur.
Oud 18-08-2003, 21:17
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
Lilliej schreef op 18-08-2003 @ 19:53:
k was gewoon nieuwsschierig wat voor muziek he was.
ik blijf echt nog wel mn favo bandjes enzo luisteren hur.
was geen persoonlijke aanval

gewoon een statement
Oud 18-08-2003, 23:59
AtHell
AtHell is offline
Rechte rand.

Nee, in het nederlands klinkt het een stuk minder stoer.
Oud 19-08-2003, 10:05
Shitty_Chicken
Citaat:
EPD schreef op 18-08-2003 @ 22:17:
was geen persoonlijke aanval

gewoon een statement
Oke.
Maar ik dacht dat het over mij ging.
omdat je me quote.
Oud 19-08-2003, 10:38
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 30-03-2003 @ 13:42:
sXe is wel heel erg overdreven vind ik en ook dat zoveel mensen dan "bij elkaar horen" vind ik ook niet prettig ik bedoel de nazi droegen een hakenkruis en zij een kruis op hun handen, straight edge is in mijn ogen ook gewoon iets voor mensen die de behoefte hebben om ergens deel van uit te maken.

ik zou geen groep mensen nodig hebben om niet te drinken enzo
en in amerika is het ook niet zo moeilijk om lang zonder alcohol te leven want daar mag je pas op je 21e alcohol drinken.

je kunt ook - en dat is het beste vind ik - gewoon dingen met mate doen, dus gewoon niet overdreven veel, maar iedereen moet zelf weten wat ie met zijn leven doet.

ik denk er nog steeds hetzelfde over als 5 maanden geleden zie ik
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 11:54
Verwijderd
denk je dat ze in amerika allemaal tot hun 21ste wachten ?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 16:57
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
ja, ik ben optimist
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 17:03
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 17-08-2003 @ 16:41:
vegetarisch wil ik wel graag worden....
Wat let je? Elk lijk dat niet in jouw darmen verteerd wordt is er weer een...
Oud 19-08-2003, 20:04
FaZ
FaZ is offline
Sxe is zo gay
Oud 19-08-2003, 20:23
Roos
Roos is offline
Ik ben een klein jaartje sXe geweest, het stond me wel aan. Ja ik noemde mezelf niet zo, maar ik kende het principe wel.
Ik at wel vlees trouwens, het ging mij meer om een gezond lichaam en geest. Ook ivm wat gezondheidsproblemen die ik daarvoor had gehad.

Nu denk ik: drinken en roken moet je gewoon onder controlen houden, dan komt het goed
Oud 19-08-2003, 20:26
Verwijderd
Let met name op die knipoog
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 20:31
Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-08-2003 @ 21:26:
Let met name op die knipoog
Ja want ik heb nu wat lever-probleempjes, hoe zou 't komen
Oud 19-08-2003, 21:21
Verwijderd
Citaat:
earth crisis is fucking bah.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 11:12
Shitty_Chicken
Citaat:
X Belle X schreef op 19-08-2003 @ 22:21:
earth crisis is fucking bah.
Wat luister jij dan?
k Vind het niet de beste band ofzo.
'k Luister er ook niet super veel naar.
Maar het staat me wel aan
Oud 20-08-2003, 12:13
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
Lilliej schreef op 20-08-2003 @ 12:12:
Wat luister jij dan?
k Vind het niet de beste band ofzo.
'k Luister er ook niet super veel naar.
Maar het staat me wel aan
koele sXe bands die je wellicht uit kan checken zijn
minor threat & youth of today
Oud 20-08-2003, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Shah of Blah schreef op 20-08-2003 @ 13:13:
koele sXe bands die je wellicht uit kan checken zijn
minor threat & youth of today
er was een sXe bands topic op muziek http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=567885

staan ook wel wat leuke bands bij.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 14:10
Shitty_Chicken
Citaat:
X Belle X schreef op 20-08-2003 @ 14:31:
er was een sXe bands topic op muziek http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=567885

staan ook wel wat leuke bands bij.
Oke
Oud 20-08-2003, 19:56
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
met dank aan het sXe promo-team
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten