Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2003, 09:19
eefjeefje
eefjeefje is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 19-08-2003 @ 09:19:
Ik zal vanmiddag ff reageren want ik ga zo naar school....
Maar je zegt wel dat ik met bewijzen moet komen maar jij bent degene die in een boek gelooft waar helemaal geen bewijzen voor zijn.
is goed, ga ik dan even dieper op je in (ik vraag jou om bewijzen omdat jij steeds zegt dat je die hebt)

Ik heb hier een boek naast me liggen dat ik een tijd terug gelezen heb, dat over die stad van 8000 jaar geleden gaat waar ook foto's zijn van de opgravingen waar ze geconstateerd hebben dat de stad zo oud is. Dat is zowieso al bewijs dat de mensheid en aarde dus veel ouder zijn.

En alvast dit:
Hoe verklaar je nou dat dinosarussen meer dan 150 miljoen jaar geleden op deze planeet hebben geleeft terwijl jij zegt dat de mens pas 6000 jaar op aarde leeft en dus ook de aarde zo oud is.
Want de mens werd in de 1e week geschapen volgens de bijbel toch?....
jouw oorzaak-gevolg denkpatroon klopt niet. Daar bedoel ik mee:
jij zegt: de aarde bestaat al miljoenen jaren
ik zeg: niet dus
jij zegt: daar zijn bewijzen voor
ik zeg: die bewijzen kloppen niet
jij zegt: een bewijs is een feit en dat kun je niet ontkennen
ik zeg: die bewijzen kloppen niet
jij zegt: die kloppen wel want het zijn feiten
ik zeg: het zijn geen feiten
jij zegt: het zijn wel feiten want het is bewezen.

Dit heb ik even heel zwart wit gezegd. Misschien volg je me nog?

Ja ik heb het al een paar keer gevraagd maar je antwoord niet.....hoe verklaar je dat!? lees mijn post vanmiddag uit school nog een keer goed door.

dan zeg je dat je mij steeds minder serieus neemt maar jij bent degene die bewezen feiten negeert.... gaan we weer

vanmiddag/vanavond reageer ik op de rest =okay!
Advertentie
Oud 19-08-2003, 13:03
Shade
Shade is offline
Citaat:
eefjeefje schreef op 19-08-2003 @ 10:10:
heb je gelijk in (gewoon vergeten ) mijn reactie daarop: God staat niet alleen boven de aarde maar boven het heelal. Hij heeft planeet aarde uitgekozen om daar intelligent leven op te scheppen en een mooie planeet van te maken
Dus je gelooft niet in buitenaards leven? of intelligent leven?
Kijk eindelijk iets waar ik wel in GELOOF en jij niet in GELOOFT
Zijn geen bewijzen voor maar de kans is volgens wetenschappers die berekeningen hebben gemaakt en onderzoeken hebben gedaan erg groot dat er buitenaards leven is.

En na veel info erover te hebben gelezen en gehoord lijkt de kans dat we alleen zijn idd wel heeeeeeeeel erg klein....
Er zijn meer dan 10 miljoen sterrenstelsels met per sterrenstelsel mischien wel een 10 miljoen sterren. Lijkt me heel sterk dat de Aarde dan de enige met leven en intelligent leven is.
Aangezien op Mars vroeger al waarschijnlijk bacterieel leven was.....

Maar goed dit gaat een beetje offtopic
Oud 19-08-2003, 13:08
Shade
Shade is offline
Citaat:
eefjeefje schreef op 19-08-2003 @ 10:14:
quote lunaria
Ehm....mischien heb je het niet door maar bijna iedereen hier repecteerd gelovigen.....
Ja ik ook, ik snap alleen niet dat jullie erin kunnen geloven omdat ik het zo overduidelijk nep vindt.....
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik alle christenen voor gek verklaar. Ik repecteer dat jullie geloven, kheb er geen problemen mee maar ik vindt het wel leuk om erover te discusseren.

Alleen de bijbel respecteer ik niet echt....gewoon omdat er zoveel tegenstrijdige en niet kloppende dingen in staan.

Verder heb ik genoeg vrienden en familie die ook in god geloven en daar heb ik nooit ruzie mee daarover enzo en als we bij ze eten wachten we ook netjes tot ze klaar zijn met bidden.

ff voor de duidelijkheid he
(Ik heb het al een aantal keer in deze topics gezegt)
Oud 19-08-2003, 13:37
humandoll
humandoll is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 19-08-2003 @ 14:03:
Dus je gelooft niet in buitenaards leven? of intelligent leven?
Kijk eindelijk iets waar ik wel in GELOOF en jij niet in GELOOFT
Zijn geen bewijzen voor maar de kans is volgens wetenschappers die berekeningen hebben gemaakt en onderzoeken hebben gedaan erg groot dat er buitenaards leven is.

En na veel info erover te hebben gelezen en gehoord lijkt de kans dat we alleen zijn idd wel heeeeeeeeel erg klein....
Er zijn meer dan 10 miljoen sterrenstelsels met per sterrenstelsel mischien wel een 10 miljoen sterren. Lijkt me heel sterk dat de Aarde dan de enige met leven en intelligent leven is.

Maar goed dit gaat een beetje offtopic
Ik geloof in God, of er buitenaardse wezens bestaan weet ik niet!

Je zegt: de kans is heeeeeeel erg klein dat de aarde de enige planeet met leven is. Is dat net zo'n heeeeeeel erg kleine kans dat de oerknal per ongeluk, uit het niets ontstaan is?
Oud 19-08-2003, 13:41
Shade
Shade is offline
Citaat:
eefjeefje schreef op 19-08-2003 @ 10:19:
mijn verhaal haar antwoorden
Waarom blijf je ontkennen?....
Hoe kan je nou zeggen dat die bewijzen niet kloppen!?
Wat is er fout aan dan?

Bepalen wanneer iets gebouwd is als je het hebt opgegraven is niet zo moeilijk hoor....
Wil je zeggen dat Dinosaurussen binnen 6000 jaar geleden geleeft hebben? Sorry hoor maar dan negeer je echt de feiten.

Je zegt wel steeds dat alles niet klopt en dat het geen feiten zijn. Maar als je niet eens bewijzen en feiten kan erkennen van dingen die ALLANG bewezen zijn en als feiten gezien worden.....

Wil je echt beweren dat al die wetenschappers die dinosaurus botten vinden het fout hebben als ze ze onderzoeken en blijkt dat ze al meer dan 65 miljoen jaar oud zijn?
Dit klinkt lullig maar dan vindt ik je niet slim....

Ik weet niet hoe oud jij bent maar je klinkt alsof je al een stuk ouder bent als ik en je hebt aardig wat verstand van de bijbel. Maar als je zegt dat honderden wetenschappers (die er zo'n 1000 keer meer vanaf weten als jij) het fout hebben als ze constateren dat de dinosaurus botten meer dan 65 miljoen jaar oud zijn heeft het eigenlijk geen nut meer om verder te discusseren.

Het is allang bewezen namelijk, er bestaat geen enkele twijfel meer over. Ik heb hier verschillende boeken liggen erover en als je wilt weten hoe het allemaal zit zou je eens in de bibliotheek moeten zoeken naar boeken erover....

Ik zal maar heel eerlijk zijn, toen ik las dat jij zei dat de bewijzen van dinosaurus botten en de stad Jericho met hun oudheid niet klopten schoot ik namelijk echt in de lach....

Echt ik wil niet onaardig tegen je doen of je uitlachen ofzo en dat doe ik dan ook niet maar heb je enige argumenten en bewijzen dat ze niet kloppen?
En ga alsjeblieft niet zeggen dat er wetenschappers zijn die het tegendeel beweren.....want daar heb ik nog nooit van gehoord....

Dan je vorige post:
idd ik vindt de bijbel klinklare onzin....maar dat is mijn mening...
Dat van die tijden dat de verhalen zijn opgeschreven zou wel kunnen...denk ik...maar de bijbel is nog steeds door bisschoppen in elkaar gezet.....en ZIJ bepaalden welke verhalen wel en niet waar zijn.

---

Dat van die bisschoppen heb ik gehoord van m'n vader die er aardig wat verstand van heeft.
Ja ik heb ook met hem erover gepraat en we zijn het met elkaar eens....ik zal het allemaal wel van hem hebben

---

Dat verhaal van die beren staat in de bijbel. Heeft m'n vader verteld ik zal als hij er weer is ff vragen of hij het op wil zoeken.

---

Oh dus in het oude testament was het heel normaal dat god 42 onschuldige kinderen door god op laat vreten!?
Zowieso geloof ik deze verhalen niet hoor maar ;t staat wel in de bijbel.
(ja ik zoek het op)

---

Over bewijzen zie m'n vorige post....
Ik dacht dat je er zelf ook wel een beetje verstand van had

---

Geen idee of Darwin dat ooit heeft gezegt. Maar hij zal wel niet echt helder zijn geweest op zn sterfbed? Beetje raar moment om dat te zeggen namelijk.
Maar zowieso zou het nergens op slaan aangezien allang is aangetoond dat de mens wel door evolutie ontstaan is...
Maarjah dat wil je niet geloven.....(Nee ik ga niet voor je naar bewijzen zoeken, ik heb ze ooit gezien en ben dus allang volledig overtuigt....)

---

Hallo? Wie heeft hier nou geen bewijzen?
Als die (ja het waren wel christelijke, als we het tenminste over dezelfde hebben) wetenschappers dat zouden weerleggen hebben ze toch echt bewijzen nodig en als de evolutie theorie tegenbewezen zou worden was dat wel in het nieuws geweest....
Ik heb van jou nog geen 1 bewijs gezien....?

---

Jaaaaa hoor.....
Nou wil ik ook wel eens een bron van jou hebben? Enige bewijzen?
Het is zo goed als onmogelijk dat wetenschappers denken dat de aarde minder dan 8000 jaar oud is. Dan zijn het geen echte wetenschappers namelijk. Hoe kan je de feiten (JA FEITEN....) nou negeren?
Het is ALLANG bewezen dat de aarde honderden miljoenen jaren oud is.

Wil je beweren dat alle dinosaurus onderzoekers die jaartallen fout hebben?! Die hebben er zoo veel meer verstand van als jij...(en ik trouwens ook).
Vaststellen hoe lang een bot oud is is helemaal niet moeilijk voor wetenschappers. Daarom is het allang bewezen dat Dinosaurussen zo lang geleden geleeft hebben. En door onderzoek in de aard lagen blijkt dat de aarde nog veeeeeeel ouder is.

---

Dat dat ik beinvloed wordt door mn omgeving zal ik maar negeren want dat slaat dus nergens op....
Ik wordt beinvloed door dingen die bewezen zijn....feiten....
Jij bent degene die die zonder enig argument of bewijs blijft ontkennen!

---

Dan nog ff dit:
Ik had het dus laatst met m'n vader over het geloof en de bijbel en ik vroeg aan hem hoe het kon dat zoveel mensen nog in god en de bijbel geloofden ondanks alle tegen bewijzen en overduidelijke nepheid.
Hij vindt de meeste christenen naief en te simpel denkend.
Tenminste sommigen.

Hij vertelde me dat veel mensen geloven als hoop en steun. Omdat ze in moeilijke situaties om gods hulp vragen geeft dat steun en zelfvertrouwen. Dat vond m'n vader prima. Zijn eigen moeder gelooft namelijk ook in god. Ze zegt dat ze niet weet waarom maar dat ze hem gewoon voelt.

Nou vinden wij dit goed, want mijn oma heeft hier heel veel steun aan. Als je ouder wordt ga je toch voor de dood vrezen he...dus met het idee dat je naar de hemel gaat doodgaan is een stuk makkelijker.

Maar dan vroeg ik waarom veel jonge mensen en volledig overtuigde mensen niet twijfelen. Toen zei hij dus dat heel veel christenen gewoon alle wetenschappelijke bewijzen en feiten ONTKENNEN en NEGEREN....
Dat zie ik hier dus ook weer....ik ben pas 16 en weet al vrij veel van de wetenschap en geschiedenis. Dat komt door m'n vader en ook een beetje door een aantal boeken die ik gelezen heb.

En ik kan het niet anders beschrijven als dat ik in jou posts zie dat je ook de feiten en bewijzen ontkent...want als je niet eens inziet dat de aarde honderden miljoenen jaren oud is....terwijl dat 100% bewezen is....tsja....

Zelfs na dit allemaal wil ik helemaal niet onaardig overkomen of je kwetsen ofzo...
Maar het is wel zoals ik het zie...

Ondanks deze erg lange post hoop ik toch dat je de tijd hebt genomen hem helemaal door te lezen....
Oud 19-08-2003, 14:09
Shitty_Chicken
Shitty_Chicken is offline
Nee, ik geloof niet in God
En ook niet in iets anders
Waarom niet?
'k Vind het onzin.
Oud 19-08-2003, 14:14
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Evolutie is geen wetenschap!

En waarom gaan geloven in God(en de Bijbel) en wetenschap niet samen volgens jou, x2_shade?

check eens: www.degeneratie.nl
Oud 19-08-2003, 15:50
Shade
Shade is offline
Citaat:
Bertine schreef op 19-08-2003 @ 15:14:

En waarom gaan geloven in God(en de Bijbel) en wetenschap niet samen volgens jou, x2_shade?

-Wat wil je daarmee zeggen?...

-heb ik dat gezegt dan?.....
Alleen als je ze op het zelfde onderwerp richt gaat het vaak niet samen. Want je kan niet in iets geloven dat al bewezen is want dan is het weten....

-In beide gevallen heeft het toch niks met god te maken?

Enne hoe kan dit dan:

Vroeger was er een eiland. Op dat eiland leefden een soort muizen ofzo. In de loop der tijd is het eiland uit elkaar gescheurd en leefden de muizen dus gescheiden verder.

Inmiddels zijn de van hetzelfde eiland afkomstige muizen heel verschillend van elkaar.

Ik weet niet meer hoe het precies allemaal zat maar dit heb ik in een biologie boek gelezen. Daar werd de evolutie theorie ook als een feit beschouwd.

Zijn er bewijzen voor die degeneratie theorie?
Oud 19-08-2003, 15:54
Shade
Shade is offline
Citaat:
humandoll schreef op 19-08-2003 @ 14:37:
Ik geloof in God, of er buitenaardse wezens bestaan weet ik niet!

Je zegt: de kans is heeeeeeel erg klein dat de aarde de enige planeet met leven is. Is dat net zo'n heeeeeeel erg kleine kans dat de oerknal per ongeluk, uit het niets ontstaan is?
weet ik veel? Volgens mij weet niemand hoe de oerknal is ontstaan. En of het gebeurt is is ook nog niet 100% zeker maar wel zo'n 95% zeker. Ze zoeken alleen nog naar de sleutel tot de 100%....
Oud 19-08-2003, 16:56
Shade
Shade is offline
Citaat:
Bertine schreef op 19-08-2003 @ 15:14:

en ff voor de duidelijkheid
degeneratie heeft de evolutie niet weerlegt.....

http://www.fsteeman.dds.nl/degenerat.../hpeterse.html

geen bewijzen....
Oud 19-08-2003, 18:12
eefjeefje
eefjeefje is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 19-08-2003 @ 14:03:
Dus je gelooft niet in buitenaards leven? of intelligent leven? klopt
Kijk eindelijk iets waar ik wel in GELOOF en jij niet in GELOOFT hahaha inderdaad hahaha
Zijn geen bewijzen voor maar de kans is volgens wetenschappers die berekeningen hebben gemaakt en onderzoeken hebben gedaan erg groot dat er buitenaards leven is. misschien is er buitenaards leven, maar ik denk dat er geen intelligent buitenaards leven is.

ongelofelijk he? Dat God ons planeetje heeft uitgekozen

Maar goed dit gaat een beetje offtopic moet ook kunnen
Oud 19-08-2003, 18:47
eefjeefje
eefjeefje is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 19-08-2003 @ 14:41:
Waarom blijf je ontkennen?....
Hoe kan je nou zeggen dat die bewijzen niet kloppen!?
Wat is er fout aan dan?
kom ik straks op, okee?

Bepalen wanneer iets gebouwd is als je het hebt opgegraven is niet zo moeilijk hoor.... universiteit
Wil je zeggen dat Dinosaurussen binnen 6000 jaar geleden geleeft hebben? Sorry hoor maar dan negeer je echt de feiten. welke feiten?

Je zegt wel steeds dat alles niet klopt en dat het geen feiten zijn. Maar als je niet eens bewijzen en feiten kan erkennen van dingen die ALLANG bewezen zijn maar het zijn dus geen feiten en bewijzen, en het doet er niet toe hoe lang het geleden is dat ze zijn bedacht en als feiten gezien worden that's the point
Wil je echt beweren dat al die wetenschappers die dinosaurus botten vinden het fout hebben als ze ze onderzoeken en blijkt dat ze al meer dan 65 miljoen jaar oud zijn? ja
Dit klinkt lullig maar dan vindt ik je niet slim.... vindt is niet met dt

Ik weet niet hoe oud jij bent maar je klinkt alsof je al een stuk ouder bent als ik en je hebt aardig wat verstand van de bijbel. Maar als je zegt dat honderden wetenschappers (die er zo'n 1000 keer meer vanaf weten als jij) het fout hebben als ze constateren dat de dinosaurus botten meer dan 65 miljoen jaar oud zijn heeft het eigenlijk geen nut meer om verder te discusseren. je kunt gaan discuseren of de bewijzen kloppen. Ik geef toe dat ik er ook niet heel veel van afweet. Daarom ben ik ook naar een lezing erover gegaan. Maar die man die deed vertelde het volgende:
Ooit is men begonnen met een laagje aarde, heel lang geleden. Men heeft aan dat laagje aarde een jaartal gekoppeld. Maar dat eerste jaartal klopte al niet. Er werd geen rekening gehouden, en dat kan ook niet, met klimaatsveranderingen etc. Maar vanuit die verkeerde basis is wel alles opgebouwd.
Trouwens: de topic heet 'no I don't believe in God' van daaruit kun je veel discussies voeren.

Het is allang bewezen namelijk, er bestaat geen enkele twijfel meer over. Ik heb hier verschillende boeken liggen erover en als je wilt weten hoe het allemaal zit zou je eens in de bibliotheek moeten zoeken naar boeken erover.... ik heb er wel over gelezen, maar ik heb evenveel tegenargumenten bewezen. Daarom is het ook geen bewijs. En die mensen die die boeken schrijven zetten er niet bij: maar er zijn ook tegenargumenten hoor. In de bijbel staat ook niet: maar je kunt natuurlijk ook geloven dat we vroeger apen waren.

Ik zal maar heel eerlijk zijn, toen ik las dat jij zei dat de bewijzen van dinosaurus botten en de stad Jericho met hun oudheid niet klopten schoot ik namelijk echt in de lach.... ach ja, ik lach ook wel eens tijdens het forummen

Echt ik wil niet onaardig tegen je doen of je uitlachen ofzo en dat doe ik dan ook niet maar heb je enige argumenten en bewijzen dat ze niet kloppen?
En ga alsjeblieft niet zeggen dat er wetenschappers zijn die het tegendeel beweren.....want daar heb ik nog nooit van gehoord....
en dat wou ik net zeggen: ik heb het gevoel dat jij maar van één kant wordt geïnformeerd. Als we nou een deal sluiten: ik ga meer lezen over de evolutietheorie en jij meer over tegenargumenten....

idd ik vindt de bijbel klinklare onzin....maar dat is mijn mening...
Dat van die tijden dat de verhalen zijn opgeschreven zou wel kunnen...denk ik...maar de bijbel is nog steeds door bisschoppen in elkaar gezet.....en ZIJ bepaalden welke verhalen wel en niet waar zij..
Dat van die bisschoppen heb ik gehoord van m'n vader die er aardig wat verstand van heeft.
Ja ik heb ook met hem erover gepraat en we zijn het met elkaar eens....ik zal het allemaal wel van hem hebben
ik zal mijn vader (theoloog) eens vragen. Maar dat kan even duren, want we praten niet zo vaak over geloof (eigenlijk best vreemd, goed moment om er even over te beginnen)

Dat verhaal van die beren staat in de bijbel. Heeft m'n vader verteld ik zal als hij er weer is ff vragen of hij het op wil zoeken. is goed! Dan kan ik de context er even bij lezen

Oh dus in het oude testament was het heel normaal dat god 42 onschuldige kinderen door god op laat vreten!?
Zowieso geloof ik deze verhalen niet hoor maar ;t staat wel in de bijbel.
(ja ik zoek het op)
nee dat zeg ik niet, maar ik wil even alles er omheen weten

Over bewijzen zie m'n vorige post....
Ik dacht dat je er zelf ook wel een beetje verstand van had

Geen idee of Darwin dat ooit heeft gezegt. wist je dat echt niet????
Maar hij zal wel niet echt helder zijn geweest op zn sterfbed? Beetje raar moment om dat te zeggen namelijk. naja, sterfbed...gewoon de laatste jaren van zijn leven, toen hij ging nadenken
Maar zowieso zou het nergens op slaan aangezien allang is aangetoond dat de mens wel door evolutie ontstaan is... .............bewijs?
Maarjah dat wil je niet geloven.....
(Nee ik ga niet voor je naar bewijzen zoeken, ik heb ze ooit gezien en ben dus allang volledig overtuigt....) je hoeft ze niet te zoeken. Dat is even het punt. Als je ergens in gelooft vind ik dat je het zo moet kunnen opschrijven. Je kunt toch niet zeggen: ik ben overtuigd van...iets dat ik ooit heb gelezen.
Ik wil niet lullig doen, maar hoe kan je in hemelsnaam discusseren als je je eigen argumenten niet eens weet?

Hallo? Wie heeft hier nou geen bewijzen? jij zegt dat je ze hebt...
Als die (ja het waren wel christelijke, als we het tenminste over dezelfde hebben) hoezo dezelfde? Je hebt gewoon wetenschappers die wel, en wetenschappers die niet in de evolutie theorie geloven
wetenschappers dat zouden weerleggen hebben ze toch echt bewijzen nodig en als de evolutie theorie tegenbewezen zou worden was dat wel in het nieuws geweest.... net zoals er geen bewijs voor is zijn er geen bewijzen tegen. Er zijn aanwijzingen die er op lijken dat het wel gebeurd is maar evenveel aanwijzingen dat het niet gebeurd is
Ik heb van jou nog geen 1 bewijs gezien....? als ik bewijs heb gezegd zei ik het verkeerd, ik bedoelde aanwijzingen. Trouwens jij hebt het steeds over bewijzen ik niet

Jaaaaa hoor.....
Nou wil ik ook wel eens een bron van jou hebben? Enige bewijzen?
Het is zo goed als onmogelijk dat wetenschappers denken dat de aarde minder dan 8000 jaar oud is. Dan zijn het geen echte wetenschappers namelijk. Hoe kan je de feiten (JA FEITEN....) nou negeren?
Het is ALLANG bewezen dat de aarde honderden miljoenen jaren oud is.
hier wordt ik zo moe van. Hoe oud ben je? Wat heb je gestudeerd? Wat weet jij van de wereld? Je weet in ieder geval niet wat je nou precies gelooft want je bent de bewijzen vergeten. Je bent het gewoon eens met je vader die er wel aardig wat verstand van heeft. En je hebt er iets over gelezen. Kortom: je bent heel slecht onderbouwd.
Hoe kan jij dan oordelen over wetenschappers, die hebben gestudeerd? Jij zegt elke keer weer 'het is allang bewezen dat.....(de aarde miljoenen jaren bestaat/er dino's waren/we apen zijn geweest en ga zo maar even door).
De laatste keer: dat is niet bewezen, er zijn aanwijzingen voor. Zelfs de grooste evolutie wetenschapper zal niet durven zeggen dat het bewezen is. Dat meen ik.

Wil je beweren dat alle dinosaurus onderzoekers die jaartallen fout hebben?! ja Die hebben er zoo veel meer verstand van als jij...(en ik trouwens ook). ik moet toegeven: ik heb de tegenargumenten niet zelf bedacht , dat hebben wetenschappers gedaan die er zoo veel meer verstand van hebben dan jij (en ik trouwens ook)
Vaststellen hoe lang een bot oud is is helemaal niet moeilijk voor wetenschappers. Daarom is het allang bewezen dat Dinosaurussen zo lang geleden geleeft hebben. En door onderzoek in de aard lagen blijkt dat de aarde nog veeeeeeel ouder is. boven staat al wat ik van mening ben

Dat dat ik beinvloed wordt door mn omgeving zal ik maar negeren want dat slaat dus nergens op.... ben je zelf spontaan gaan geloven in de evolutietheorie?
Ik wordt beinvloed door dingen die bewezen zijn....feiten....
Jij bent degene die die zonder enig argument of bewijs blijft ontkennen!
ik heb wel argumenten, en aanwijzingen. Maar heen bewijzen inderdaad

Dan nog ff dit:
Ik had het dus laatst met m'n vader over het geloof en de bijbel en ik vroeg aan hem hoe het kon dat zoveel mensen nog in god en de bijbel geloofden ondanks alle tegen bewijzen en overduidelijke nepheid.
Hij vindt de meeste christenen naief en te simpel denkend.
Tenminste sommigen.

Hij vertelde me dat veel mensen geloven als hoop en steun. Omdat ze in moeilijke situaties om gods hulp vragen geeft dat steun en zelfvertrouwen. Dat vond m'n vader prima. Zijn eigen moeder gelooft namelijk ook in god. Ze zegt dat ze niet weet waarom maar dat ze hem gewoon voelt.

Nou vinden wij dit goed, want mijn oma heeft hier heel veel steun aan. Als je ouder wordt ga je toch voor de dood vrezen he...dus met het idee dat je naar de hemel gaat doodgaan is een stuk makkelijker.

Maar dan vroeg ik waarom veel jonge mensen en volledig overtuigde mensen niet twijfelen. Toen zei hij dus dat heel veel christenen gewoon alle wetenschappelijke bewijzen en feiten ONTKENNEN en NEGEREN....
Dat zie ik hier dus ook weer....ik ben pas 16 en weet al vrij veel van de wetenschap en geschiedenis. Dat komt door m'n vader en ook een beetje door een aantal boeken die ik gelezen heb.

En ik kan het niet anders beschrijven als dat ik in jou posts zie dat je ook de feiten en bewijzen ontkent...want als je niet eens inziet dat de aarde honderden miljoenen jaren oud is....terwijl dat 100% bewezen is....tsja....
het is geen 100% bewezen, het dat zal zelfs je vader met me eens zijn. Verder vind ik het goed dat jullie niet afgeven op Christenen.
Trouwens ik ben niet naïf hoor. Ik vind niet-gelovigen soms naïf omdat die ontkennen dat er iets bovennatuurlijks bestaat terwijl het zo duidelijk is dat dat wel zo is.

Zelfs na dit allemaal wil ik helemaal niet onaardig overkomen of je kwetsen ofzo...
Maar het is wel zoals ik het zie...
ik respecteer jouw mening, maar alleen als je het zelf onderbouwd. Dus niet alleen zegt dat het bewezen is

Ondanks deze erg lange post hoop ik toch dat je de tijd hebt genomen hem helemaal door te lezen.... heb ik zeker gedaan. En ik wilde nog even zeggen: je bent nog maar 16 (klinkt heel stom) en je hebt waarschijnlijk nog niet heel veel levenservaring. Ik vermoed dat je bent opgevoed met de evolutie theorie (en daarmee bedoel ik niet dat je bent gehersenspoeld) het is heel logisch dat je dat als enige waarheid ziet. Vooral omdat veel wetenschappers het ook als waarheid presenteren. Maar, en dat is gewoon zo, de evolutie is nog steeds een theorie, waar steeds meer aan wordt getwijfeld. Jij bent maar van één kant geïnformeerd, dus klinkt het heel vreemd als dingen die jij als zeker ervaart opeens door iemand worden ontkent, en dan ook nog iemand die precies in de profielschets past die je vader heeft gemaakt! Eigenlijk is zo'n topic te klein om alles te vertellen. Ik gebruik deze topic ook niet om te vertellen waarom ik geloof dat God bestaat. Als je daar nieuwsgierig naar bent moet je het zeggen, dan stuur ik je een mail ofzo.
Oud 19-08-2003, 19:14
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Dit is lomp gedoe...echt triest...een normale discussie okee....maar hoe jullie je tegen elkaar gedragen...
Oud 19-08-2003, 19:18
eefjeefje
eefjeefje is offline
Citaat:
Bertine schreef op 19-08-2003 @ 20:14:
Dit is lomp gedoe...echt triest...een normale discussie okee....maar hoe jullie je tegen elkaar gedragen...
Oud 19-08-2003, 20:47
Shade
Shade is offline
Dag Bertine en EEfje(?) en anderen. Als vader van een der belangrijkste discussianten wil ik graag het verhaal van Elia in koningen 2, hoofdstuk2 vers 23 en 24, onder de aandacht brengen. Als je de bijbel letterlijk wilt nemen, zoals mevrouw EEfje dat doet, dan red je het niet met wetenschapelijke argumenten. Geloof is dan een ander verhaal, maar dan dien je wel over een sterke maag te beschikken. Elia is een oude , kale en vooral mopperige oude man. Hij komt op een dag door een dorp waar hij nog nooit is geweest. De kinderen in dat dorp vinden zo'n bijzondere vreemdeling wel grappig en zij vertonen dezelfde trekken die vrijwel over de hele wereld en in alle tijden hebben vertoond, zij beginnen de zonderlingen oude man te beschimpen: "Kaalkop, rot op, kaalkop, rot op." De God der Israeliten regeert met het zenden van 2 beren uit het woud, die 42 kinderen verscheuren." Nou, nou, ik zou zeggen volslagen zinloos geweld, maar misschien weet mevrouw EEfje een begrijpelijke verklaring te geven???????
Sterkte,
Mike.
Oud 19-08-2003, 20:54
eefjeefje
eefjeefje is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 19-08-2003 @ 21:47:
Dag Bertine en EEfje(?) en anderen. Als vader van een der belangrijkste discussianten wil ik graag het verhaal van Elia in koningen 2, hoofdstuk2 vers 23 en 24, onder de aandacht brengen. Als je de bijbel letterlijk wilt nemen, zoals mevrouw EEfje dat doet, dan red je het niet met wetenschapelijke argumenten. Geloof is dan een ander verhaal, maar dan dien je wel over een sterke maag te beschikken. Elia is een oude , kale en vooral mopperige oude man. Hij komt op een dag door een dorp waar hij nog nooit is geweest. De kinderen in dat dorp vinden zo'n bijzondere vreemdeling wel grappig en zij vertonen dezelfde trekken die vrijwel over de hele wereld en in alle tijden hebben vertoond, zij beginnen de zonderlingen oude man te beschimpen: "Kaalkop, rot op, kaalkop, rot op." De God der Israeliten regeert met het zenden van 2 beren uit het woud, die 42 kinderen verscheuren." Nou, nou, ik zou zeggen volslagen zinloos geweld, maar misschien weet mevrouw EEfje een begrijpelijke verklaring te geven???????
Sterkte,
Mike.
ik vroeg om het bijbelboek niet om jouw versie van het verhaal (waarom reageer je nou zo? waarom reageer je niet op mijn post en noem je me zo sarcastisch mevrouw eefje? ) maar goed, ik zal het gaan lezen.
Oud 19-08-2003, 21:41
Shade
Shade is offline
hehehe ik ben ff weg hoor....
Hij kon het toch niet laten na wat ik vertelde en ff vroeg waar dat precies stond. Ik ben benieuwd naar je verklaring.
Maargoed ik zal nu ff op je andere reactie reageren:

+++++++++
Hoe kan je in vredesnaam mensen naief vinden die niet in iets geloven wat je niet kan:
-Zien
-Voelen
-Ruiken
-Horen
-proeven.....mah laat maar

Waar geen enkel bewijs voor is en zelfs geen goed argument!?
Hoe kan zoiemand naief zijn!??!?

Ja veel zeggen dat ze god voelen....goed daar geloof ik dus geen ene (...).....maar hoe kan iemand die niks merkt van god en alleen maar verhalen hoord naief zijn???

+++++++

Nee...ben jij uit jezelf gaan geloven zonder dat iemand je dat aanraadde? Ofwel ben je in een niet-gelovig gezin op gegroeid?
tuurlijk ben ik niet uit mezelf Darwin's boek gaan lezen ofzo.
Eerst vertelde m'n vader over de evolutie theorie toen ik 12 was ofzo en later kreeg ik bij Biologie ook nog een hoofdstuk erover. Verder heb ik er veel over gelezen in artikelen, documentaires en boeken.

++++++++++

Nee je hebt geen bewijzen....ik dus wel....
Ik heb er een hoop genoemt maarjah jij blijft ontkennen dat ze er zijn en je zegt dat ze niet kloppen....maar je hebt geen enkel argument. Je verwijst alleen maar naar vage wetenschappers waar ik nix van weet of het is die christelijke groep wetenschappers die mensen gewoon willen laten blijven geloven ondanks de evolutietheorie .

Mag ik je aanwijzingen en argumenten dan eindelijk eens horen plz...?

+++++++++++

Nee sorry maar dat verzin je dan echt zelf...er zijn geen ECHTE wetenschappers die ontkennen dat dinosaurussen meer dan 65 miljoen jaar geleden geleeft hebben. Ofwel de aarde is veel ouder dan 65 miljoen jaar.
De universiteit in Utrecht heeft dat ook allang als feit (dat weet ik toevallig). Er is niet tegenin te gaan want het is bewezen.....
En als je zegt van niet, vertel dan wat ze fout gedaan hebben of geef een bron van die wetenschappers waar je het steeds over hebt....

++++++++++++

Jij wordt moe van mij?
Hoe weet jij of ik zo beinvloed wordt door m'n vader? Hoe kan jij weten hoeveel verstand ik er zelf van heb? Je weet echt niks van me....dus ga niet doen alsof je weet wat er in mij omgaat....

Ja ik heb veel van m'n vader geleerd! En? Hij heeft er verstand van en daarna heb ik er boeken over gelezen. Ik ben flink op de hoogte van wat er gebeurt op wetenschappelijk niveau. Jij blijkbaar niet als je blijft zeggen dat het niet bewezen is. Ga zelf maar eens in boeken kijken. Vraag het maar op het wetenschapsforum. Doe maar! Dan zal je zien dat ik gelijk heb. En hou nou met feiten te ontkennen als je niet weet of ze wel of niet kloppen!

Sorry hoor maar je wordt echt irritant met dat ontkennen de hele tijd....
Zelfs de kleinste ,evolutie of niet, wetenschapper weet dat de aarde meer dan 65 miljoen jaar oud is. Waarschijnlijk zelfs meer dan 3 miljard jaar. Maar omdat je dat niet kan bevatten en er verder niet veel van weet en niet op de hoogte bent kan je dat alleen maar zonder argumenten en bewijzen ontkennen....
In mijn ogen tenminste....

Dit is een screenshot van de site waar ik dit vandaan heb.
Klik hier voor de site:
http://www.njrs.nl/nieuws.php?type=ster

Hier wordt ook het feit dat de aarde zeker maar dan 65 miljoen jaar oud is als een feit beschouwt en dat doen ze niet op basis van theorieen bij NASA hoor. Geloof me...

++++++++

Nee ik wist niet dat/of Darwin dat op z'n sterfbed gezegt heeft. En vindt je me nu dom? Kom zeg hé....
Ik weet niet of en ook niet als hij dat gezegt heeft. So what?....
Ik ga toch niet alles volgens over wat Darwin op z'n sterfbed zei?
Ik heb ff op google gezocht en idd. Maar dat wil nog niet zeggen dat hij gelijk heeft want het tegendeel is niet bewezen en nog steeds gaan vele scholen en wetenschappers (Meer dan tegenliggers) ervanuit dat het wel klopt.

En zowieso is het aannemelijker dan het scheppingsverhaal omdat voor de evolutietheorie wel degelijk bewijzen zijn en voor het scheppingsverhaal geen 1!

Ik weet m'n eigen argumenten niet....ja hoor
Waar hebben we dan de hele tijd over gediscusseerd!?
Jij kent niet eens de feiten over de historie van de aarde....

+++++++

Ik heb al gezocht naar tegenargumenten en idd er zijn er veel. Maar er zijn geen bewijzen tegen en wel veel voor. Maar nog niet perfect wat het zeker maakt dus idd het blijft een theorie...

+++++++++

Ene meneer Scheven zei dat de dino's ongeveer 4500 jaar geleden geleeft zouden hebben. Na de zondvloed tot de ijstijd.
Maar hoe kan dat nou als wetenschappers na onderzoeken van botten allang geconstateerd hebben dat dinosaurussen 65 miljoen jaar geleden zijn uitgestorven!?
*zucht*

++++++++

Ik vindt van mezelf dat ik wel weer soms een beetje onaardig over kwam maar alweer tis niet persoonlijk bedoeld....
Maar ik vindt wel dat je in je volgende post zelf ook eens ff met bewijzen/GOEIE argumenten en aanwijzingen moet komen....
Oud 19-08-2003, 21:46
Shade
Shade is offline
Citaat:
eefjeefje schreef op 19-08-2003 @ 21:54:
ik vroeg om het bijbelboek niet om jouw versie van het verhaal (waarom reageer je nou zo? waarom reageer je niet op mijn post en noem je me zo sarcastisch mevrouw eefje? ) maar goed, ik zal het gaan lezen.
Hoezo zijn versie? Hij verteld het alleen alvast voor mensen die niet de moeite willen nemen het op te zoeken in de bijbel.
Verder zei hij waar het stond dus ga maar lezen....ik ben ook benieuwd naar je verklaring....

voor de rest ergert mijn vader zich nogal aan het feit dat je dingen die allang bewezen zijn negeert en ontkent zoals wel meer christenen in dit soort discussies doen. Want jullie komen nooit met bewijzen dat de bijbel en god wel klopt....

en nee ook m'n vader heeft niks tegen geloof. Maar wel tegen mensen die feiten ontkennen/negeren en zonder goeie argumenten/bewijzen discusseren.

Mevrouw Eefje omdat m'n vader geen idee heeft hoe oud je bent en ik trouwens ook niet. Maar ik denk wel ouder dan ik. Niet dat het veel uitmaakt maar daarom zegt hij maar gewoon mevrouw.

Of hij bedoelde het wel sarcastisch dat kan natuurlijk ook....
Oud 19-08-2003, 21:46
eefjeefje
eefjeefje is offline
Ik heb het gelezen en erover nagedacht. Ik wil niet proberen iets af te doen van wat daar is gebeurd: het is verschrikkelijk. En dat juist God, die zo van kinderen houdt, dat doet! Ik snap best dat mensen het daar moeilijk mee hebben. De situatie: Elisa komt in Bethel. Elisa is een profeet van God, hij moet mensen vertellen over berouw, bekering en zonden. Maar de mensen in Bethel geloven alleen in ‘God loves you’ voor de rest willen ze nergens wat van weten. Ze verstoten Elisa, Elisa die door God was verzonden. Ze sturen hem naar de melaatsen (daar komt ook dat scheldwoord vandaan: kaalkop). Ze houden hem buiten de stad, ze houden God’s woord uit de stad. En wat de ouders tegen hun kinderen zeggen nemen de kinderen natuurlijk over. Als Elisa Bethel weer binnenkomt stormt er een enorme groep jongelui op hem af (meer dan 42, want er staat: De berinnen verscheurden 42 van hen). Ze spelen een gevaarlijke spelletje. Ze schelden Elisa uit. En niet met zijn uiterlijk maar het is een symbolische verstoting van Elisa, van God eigenlijk. Elisa vervloekt de jongelui in God’s naam en er komen 2 berinnen die 42 kinderen verscheuren. Heel erg. Met God valt niet te spotten. “Dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is en de mensen de duisternis liever gehad hebben dan het licht, want hun werken waren boos.”
Een heel moeilijk bijbelstuk, zeker weten. Maar ik geloof wel dat die 42 kinderen nu bij God zijn, in de hemel. Een eeuwig mooi leven hebben.
Dit is trouwens het oude testament he? Dat betekent dat Jezus nog niet voor onze zonden was gestorven. En God en zonde gaat niet samen. Nu wordt alles je vergeven, zelfs de grootste vloek, als je in Jezus gelooft.
Oud 19-08-2003, 21:59
eefjeefje
eefjeefje is offline
Okee, jij zegt dat je de hele tijd al met bewijzen bent gekomen. Terugbladerend in deze topic vindt ik er......0

Natuurlijk ben ik ook beinvloed door mijn omgeving, maar ik ben zelf tot geloof gekomen.

Dat van de NASA lijkt heel indrukwekkend, maarja, dat doet me niet zoveel.

Zolang jij blijft volhouden dat er geen wetenschappers zijn die niet in de evolutie theorie geloven ben jij de enige die feiten negeert.

Er zijn zoveel mensen die bovennatuurlijke ervaringen hebben gehad. Jij zegt dat je die mensen gewoon niet gelooft. Dat vind ik naïf en op dat punt zijn we dus ook uitgepraat.

Snap je trouwens nog steeds niet dat ik je met mijn keiharde ontkenningen uit de tent wil lokken? Je hebt namelijk nog steeds niet in eigen woorden gezegd wat je gelooft en wat de bewijzen zijn. Je hebt alleen de site ontsierd met een groot nasa-gevaarte. Als dat de onderbouwing is van het bestaan van leven op aarde....
Oud 19-08-2003, 22:02
Shade
Shade is offline
Citaat:
eefjeefje schreef op 19-08-2003 @ 22:46:
Ik heb het gelezen en erover nagedacht. Ik wil niet proberen iets af te doen van wat daar is gebeurd: het is verschrikkelijk. En dat juist God, die zo van kinderen houdt, dat doet! Ik snap best dat mensen het daar moeilijk mee hebben. De situatie: Elisa komt in Bethel. Elisa is een profeet van God, hij moet mensen vertellen over berouw, bekering en zonden. Maar de mensen in Bethel geloven alleen in ‘God loves you’ voor de rest willen ze nergens wat van weten. Ze verstoten Elisa, Elisa die door God was verzonden. Ze sturen hem naar de melaatsen (daar komt ook dat scheldwoord vandaan: kaalkop). Ze houden hem buiten de stad, ze houden God’s woord uit de stad. En wat de ouders tegen hun kinderen zeggen nemen de kinderen natuurlijk over. Als Elisa Bethel weer binnenkomt stormt er een enorme groep jongelui op hem af (meer dan 42, want er staat: De berinnen verscheurden 42 van hen). Ze spelen een gevaarlijke spelletje. Ze schelden Elisa uit. En niet met zijn uiterlijk maar het is een symbolische verstoting van Elisa, van God eigenlijk. Elisa vervloekt de jongelui in God’s naam en er komen 2 berinnen die 42 kinderen verscheuren. Heel erg. Met God valt niet te spotten. “Dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is en de mensen de duisternis liever gehad hebben dan het licht, want hun werken waren boos.”
Een heel moeilijk bijbelstuk, zeker weten. Maar ik geloof wel dat die 42 kinderen nu bij God zijn, in de hemel. Een eeuwig mooi leven hebben.
Dit is trouwens het oude testament he? Dat betekent dat Jezus nog niet voor onze zonden was gestorven. En God en zonde gaat niet samen. Nu wordt alles je vergeven, zelfs de grootste vloek, als je in Jezus gelooft.
Die kinderen waren onschuldig! Wisten zij veel wat ze riepen!? Ze vonden hem er raar uitzien....en dat staat meneer "het woord van god" niet aan dus roept ie god ff en god heeft ook een schijthekel aan die vervelende koters die zijn woorden voor lul zetten dus laat hij ze maar op een verschrikkelijke manier om het leven brengen.

Dat jij trots kan zijn op je geloof!
Ik zou me doodschamen als ik in zo'n wraakzuchtige moordenaar zou geloven! En omdat 1 meneer die zegt gods zoon te zijn zelfmoord pleegt is alles de mensheid vergeven. Alsof ze er wat van geleerd hebben. Ja hoor...
Ik heb sinds ik van dat verhaal weet ineens veel minder respect voor christenen die dit verhaal kennen en toch in god geloven.
Sorry hoor maar hoe kan je iemand aanbidden die 42 onschuldige kinderen laat vermoorden!?

"Ja het was symbolisch bedoelt" -- Alsof die kinderen weten wat ze zeggen!

En nu mag je volgens jou dus omdat je het leuk vindt mensen laten lijden voor je plezier en onschuldige mensen doden en pijnigen. Levens kapot maken en ruïneren, dieren levende open snijden en dood laten bloeden, onschuldige hondjes vergiftigen omdat 1tje jou ooit gebeten heeft.
Zolang je in Jezus gelooft vindt god het niet erg hoor! Als je tenminste ff sorry zegt.

Nou goed zo komt het dus over. Ik vindt het belachelijk....
Mag ik vragen waarom je nog steeds je god aanbid...?

Ja dit komt agressief over en zo is het ook bedoelt. Niet om jou te kwetsen of te kleineren ofzo maar omdat ik me op dit moment zo voel! Als god echt zo werkt kan ik hem niet uitstaan!

p.s: Ik had een klein stukje nog niet gelezen over de hemel.
Waarom gaan ze naar de hemel? God vindt het toch een gruwelijke misdaad om iemand uit te schelden? Eerst vermoord hij ze en daarna geeft hij ze een aai in de hemel!?
Oud 19-08-2003, 22:15
Shade
Shade is offline
Citaat:
eefjeefje schreef op 19-08-2003 @ 22:59:
Okee, jij zegt dat je de hele tijd al met bewijzen bent gekomen. Terugbladerend in deze topic vindt ik er......0

Natuurlijk ben ik ook beinvloed door mijn omgeving, maar ik ben zelf tot geloof gekomen.

Dat van de NASA lijkt heel indrukwekkend, maarja, dat doet me niet zoveel.

Zolang jij blijft volhouden dat er geen wetenschappers zijn die niet in de evolutie theorie geloven ben jij de enige die feiten negeert.

Er zijn zoveel mensen die bovennatuurlijke ervaringen hebben gehad. Jij zegt dat je die mensen gewoon niet gelooft. Dat vind ik naïf en op dat punt zijn we dus ook uitgepraat.

Snap je trouwens nog steeds niet dat ik je met mijn keiharde ontkenningen uit de tent wil lokken? Je hebt namelijk nog steeds niet in eigen woorden gezegd wat je gelooft en wat de bewijzen zijn. Je hebt alleen de site ontsierd met een groot nasa-gevaarte. Als dat de onderbouwing is van het bestaan van leven op aarde....
Nou dan moet je de laatste posts toch nog maar een keer lezen. Voor de rest heb ik een hoop argumenten genoemd en verwijzingen gedaan in dit topic en verder ga ik niet voor jou opzoek naar bewijzen. Dan huur je maar ff een boek bij de bieb over dinos en de aarde.....

Ik ben ook uit mezelf gaan geloven in het verhaal van de evolutie en oerknal enzzzzz....

Dat NASA lijkt niet indrukwekkend....het IS indrukwekkend....
Ze zijn op de maan geweest, ze hebben enorme projecten in de ruimte gedaan. Ze hebben de meest moderne wetenschappers tot hun beschikking. Ze hebben de meeste raketten van de wereld de ruimte ingeschoten.
Als dat jou niks doet....

Idd er zijn dus blijkbaar wetenschappers die er niet in GELOVEN!
Maar jij had het over wetenschappers die hem weerlegden!
Toch wel een flink verschil tussen die 2....
Er namelijk helemaal geen tegenbewijs tegen de evolutie.

WAT!? We hebben het toch helemaal niet over andere paranormale dingen!? Bovendien twijfel ik aan het bestaan van geesten. Ik geloof 100% niet in god, maar wel zo'n 40% in geesten. Alleen moet ik nog bewijs voor mezelf vinden.
Als je m;n andere topics en reacties leest zou je dat weten. Dus niet zomaar gaan zeggen dat ik er niet in geloof.

En ook al geloofde ik in niks dat niet bewezen was, is dat ZEKER niet naief. Hoe kan je nou naief zijn als je alleen op bewijzen vertrouwd? Dat kan niet....
Dan zou jij dus iedereen die op dit forum niet in paranormale dingen geloof naief noemen....

Zie je dat bedoel ik! Je ontkent de feiten.....
Als je die site niet eens gelooft...
Ik dacht of je bent dom of je wil iets....nou dat 2e dus. Ik ben niet van plan dat NOG EEN KEER te doen. Lees dan m'n andere reactie maar hoor...

Jij negeert de beste wetenschappers ter wereld en de meesten. Je ontkent veel feiten en noemt mij naief omdat ik niet in god geloof.
Ik hoop dat je tenminste nog een keer serieus en nuttig op het bijbel verhaal wilt reageren anders zijn we gewoon uitgepraat....
Oud 20-08-2003, 11:53
eefjeefje
eefjeefje is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 19-08-2003 @ 23:02:
over Elisa
het verhaal waar je het over hebt is ook wel bijna de moeilijkste uit de bijbel. Hoe kunnen 42 kinderen dood gaan in de naam van een God die liefde belooft. Maar God is ook een God van oordeel. En soms keihard dus. Hij kan geen zonden door de vingers zien omdat zijn perfectie dan wordt aangetast. Als zijn profeet kinderen vervloekt die God hebben verstoten kan God niet zeggen: ik strijk nu even mijn hand over m'n hart, ookal zou Hij het willen!
Nu zou Hij dat wel kunnen omdat er al geboet is voor onze zonden. En dat betekent niet dat we alles maar mogen doen! Absoluut niet. Maar als je echt berouw hebt van je zonden en je in Jezus gelooft worden ze je wel vergeven.
Oud 20-08-2003, 11:57
load_harmony
load_harmony is offline
YES. I do believe in God......
Oud 20-08-2003, 16:04
Shade
Shade is offline
Citaat:
eefjeefje schreef op 20-08-2003 @ 12:53:
het verhaal waar je het over hebt is ook wel bijna de moeilijkste uit de bijbel. Hoe kunnen 42 kinderen dood gaan in de naam van een God die liefde belooft. Maar God is ook een God van oordeel. En soms keihard dus. Hij kan geen zonden door de vingers zien omdat zijn perfectie dan wordt aangetast. Als zijn profeet kinderen vervloekt die God hebben verstoten kan God niet zeggen: ik strijk nu even mijn hand over m'n hart, ookal zou Hij het willen!
Nu zou Hij dat wel kunnen omdat er al geboet is voor onze zonden. En dat betekent niet dat we alles maar mogen doen! Absoluut niet. Maar als je echt berouw hebt van je zonden en je in Jezus gelooft worden ze je wel vergeven.
nou lekker is dat....dus als je heel veel spijt hebt van je fouten in het leven en niet in god en jezus gelooft omdat er geen bewijs/gevoel of enige argumenten zijn wordt je alsnog keihard gestraft? Dat vindt ik harteloos....

Die kinderen waren onschuldig!
Ten 1e wisten ze niet dat hij echt door god gestuurd was.
Ten 2e wisten ze amper wat ze riepen
Ten 3e is schelden niet moorden
Ten 4e god is helemaal niet perfect als hij dat soort dingen doet - dat is wraak en geen gerechtigheid

Ik vind (let op he: vind) god een vuile hufter als dit echt gebeurd is!
Niet dat ik het geloof ofzo maar als je de bijbel als waarheid ziet zou ik als ik dit verhaal kende god niet meer aanbidden maar haten. Wat heeft het voor nut om onschuldige kinderen te VERMOORDEN? Zoals ik net al zei is dat wraak en geen gerechtigheid.

Wat vindt jij van die actie van god dan? Zeg alsjeblieft niet dat je het goedkeurd...
En ze daarna in de hemel ontvangen slaat helemaal nergens op want dat zou beteken dat ze goed geleefd hebben toch? Anders zouden ze naar de hel gaan. Dus bewijst hij dan nog een keer dat die kinderen onschuldig waren....

EDIT:
Enne reply op m'n andere reactie?

Laatst gewijzigd op 20-08-2003 om 21:23.
Oud 20-08-2003, 16:04
Shade
Shade is offline
Citaat:
load_harmony schreef op 20-08-2003 @ 12:57:
YES. I do believe in God......
dat mag
ik niet dus <---DUH
Oud 20-08-2003, 20:25
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 20-08-2003 @ 17:04:
Ik vindt (let op he: vindt) god een vuile hufter als dit echt gebeurd is!
ALs je het zo benadrukt, zou ik er wel ik vind van maken, dat staat wat geleerder
Oud 20-08-2003, 21:23
Shade
Shade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 20-08-2003 @ 21:25:
ALs je het zo benadrukt, zou ik er wel ik vind van maken, dat staat wat geleerder

ehm....oeps
ik was ff snel aan het typen dan denk ik meestal niet zo aan de spelling

EDIT: Zo dan
Oud 21-08-2003, 12:07
eefjeefje
eefjeefje is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 20-08-2003 @ 17:04:
nou lekker is dat....dus als je heel veel spijt hebt van je fouten in het leven en niet in god en jezus gelooft omdat er geen bewijs/gevoel of enige argumenten zijn wordt je alsnog keihard gestraft? Dat vindt ik harteloos....

Die kinderen waren onschuldig!
Ten 1e wisten ze niet dat hij echt door god gestuurd was.
Ten 2e wisten ze amper wat ze riepen
Ten 3e is schelden niet moorden
Ten 4e god is helemaal niet perfect als hij dat soort dingen doet - dat is wraak en geen gerechtigheid

Ik vind (let op he: vind)god een vuile hufter als dit echt gebeurd is!
Niet dat ik het geloof ofzo maar als je de bijbel als waarheid ziet zou ik als ik dit verhaal kende god niet meer aanbidden maar haten. Wat heeft het voor nut om onschuldige kinderen te VERMOORDEN? Zoals ik net al zei is dat wraak en geen gerechtigheid.

Wat vindt jij van die actie van god dan? Zeg alsjeblieft niet dat je het goedkeurd...
En ze daarna in de hemel ontvangen slaat helemaal nergens op want dat zou beteken dat ze goed geleefd hebben toch? Anders zouden ze naar de hel gaan. Dus bewijst hij dan nog een keer dat die kinderen onschuldig waren....

EDIT:
Enne reply op m'n andere reactie?
Okee ben ik weer. Ik snap (wederom) dat je kwaad bent. Maar ik zie het verhaal in Koningen niet zo zwart wit. Je kunt het verhaal nou eenmaal niet zonder theologische kennis begrijpen, al helemaal niet omdat het ons eigenlijk niet aangaat. Het is voor Israel. Maar goed. Mijn mening is dat God die kinderen niet heeft vermoord. Wat er met hen gebeurde is een gevolg van wat ze deden, en God heeft daartoe niet een commando gegeven. Het is moeilijk om dit uit te leggen. Ik snap zelf waar ik het over heb (duh) maar ik krijg het moeilijk op papier. In ieder geval zou ik als ik jou was, en je wilt de bijbel lezen, met het nieuwe testament beginnen. Dat is namelijk voor ons geschreven. En met de nieuw testamentische bril op je neus zul je daarna het oude testament beter kunnen plaatsen en dit verhaal ook beter begrijpen. Ik kan je niet een kant en klaar antwoord geven. Daaroor is het te ingewikkeld.

Over de hemel: daar heb je volgens mij weinig verstand van...je komt er namelijk niet door goede werken. Dus ga ik maar niet op je in
Oud 21-08-2003, 18:15
eefjeefje
eefjeefje is offline
ideetje: discussie over evolutie theorie hier voortzetten, anders is het zo dubbel en het past ook niet meer thuis op mystiek.
Oud 21-08-2003, 20:41
Verwijderd
Citaat:
eefjeefje schreef op 21-08-2003 @ 19:15:
ideetje: discussie over evolutie theorie hier voortzetten, anders is het zo dubbel en het past ook niet meer thuis op mystiek.
Wat mij betreft maakt het niet zoveel uit, zolang het uiteindelijk maar niet over de macht van bier gaat gaan ofzo. Als het in de buurt blijft en heeft te maken met het wel/niet geloven in God, gaat uw gang dames en heren, zolang men elkaar respecteert: vrij om te discussiëren.
Oud 21-08-2003, 21:38
eefjeefje
eefjeefje is offline
Citaat:
Mutant schreef op 21-08-2003 @ 21:41:
Wat mij betreft maakt het niet zoveel uit, zolang het uiteindelijk maar niet over de macht van bier gaat gaan ofzo. Als het in de buurt blijft en heeft te maken met het wel/niet geloven in God, gaat uw gang dames en heren, zolang men elkaar respecteert: vrij om te discussiëren.
Oud 22-08-2003, 08:12
Shade
Shade is offline
Citaat:
eefjeefje schreef op 21-08-2003 @ 13:07:
Okee ben ik weer. Ik snap (wederom) dat je kwaad bent. Maar ik zie het verhaal in Koningen niet zo zwart wit. Je kunt het verhaal nou eenmaal niet zonder theologische kennis begrijpen, al helemaal niet omdat het ons eigenlijk niet aangaat. Het is voor Israel. Maar goed. Mijn mening is dat God die kinderen niet heeft vermoord. Wat er met hen gebeurde is een gevolg van wat ze deden, en God heeft daartoe niet een commando gegeven. Het is moeilijk om dit uit te leggen. Ik snap zelf waar ik het over heb (duh) maar ik krijg het moeilijk op papier. In ieder geval zou ik als ik jou was, en je wilt de bijbel lezen, met het nieuwe testament beginnen. Dat is namelijk voor ons geschreven. En met de nieuw testamentische bril op je neus zul je daarna het oude testament beter kunnen plaatsen en dit verhaal ook beter begrijpen. Ik kan je niet een kant en klaar antwoord geven. Daaroor is het te ingewikkeld.

Over de hemel: daar heb je volgens mij weinig verstand van...je komt er namelijk niet door goede werken. Dus ga ik maar niet op je in
Sorry hoor maar Elia vervloekte die kinderen in de naam des Heeren dus heeft god er wel degelijk wat mee te maken. Jij neemt de bijbel letterlijk en of het dan het oude of het nieuwe testament is het gaat over dezelfde god. En als god dit toestaat heb ik nog meer reden om geen god aanhanger te zijn. Niet alleen omdat het niet geloof maar ook omdat ik geen moordenaar wil aanbidden. Want zo zie ik hem nu.

Eerst zei je dat er niet met god valt te spotten enzo dat ie het daarom deed en nu zeg je dat god niet het commando heeft gegeven?

Als god niet eens onschuldige kinderen kan vergeven die niet eens weten wat ze zeggen en doen vindt ik hem een wraakzuchtige ....... ! God grijpt wel in als 42 onschuldige kinderen iemand uitschelden maar als de helft van de wereld doodgaat aan honger en oorlog en miljoenen onschuldige mensen lijden doet hij niks! Dan is het ineens de mens hun eigen schuld en vindt hij dat de mens vrij is enzo en geen robots zijn.....

Ik vindt de bijbel een boek waarin een hoop onzin verhalen staan. Er staan ook leerzame verhalen in en verhalen met goeie normen en waarden. Er staan goede regels in zoals je naasten lief hebben enzo. Maar dat had ik al geleerd voordat ik de bijbel kende. De bijbel lezen is niet zinloos of tijdverspilling, maar op dit moment heb ik belangerijkere dingen te lezen....
Mischien dat ik als ik ouder ben hem ooit nog eens lees, maar geloof me het zal niet veel effect hebben op m'n mening erover.

Mjah blijkbaar heb ik weinig verstand van de hemel idd dan....
Maar zo heb ik het begrepen vroeger....maar goed laat maar zitten dan
Oud 22-08-2003, 12:12
Justastranger
Justastranger is offline
waarom altijd als er een discussie ontstaat over of god wel of niet bestaat, krijgen we altijd de discussie over de verschillende boeken en de dingen die daar in staan?
En waarom materialiseren we een god ook altijd en roepen we als een god dit toestaat? "dit wordt dan meestal geroepen door een ongelovige" we zijn toch allemaal verantwoordelijk voor onze eigen daden? dat zijn zelfs de christenen en de katholieken met elkaar eens?
Ik geloof wel in wonderen en ik geloof dat een relegie je steun kan bieden in moeilijke tijden, ik weet niet of ik echt in een godheid geloof ik denk dat alle religies wel gelijk hebben met bepaalde zaken. Volgens mij is geloven een manier om in contact te komen met je eigen spiritualiteit en op een of andere manier hebben wij mensen dat gewoon nodig?
Maar wat ik nou echt niet kan begrijpen is waarom mensen elkaar altijd zo moeten overtuigen van hun geloof....
Oud 22-08-2003, 12:19
Shade
Shade is offline
Citaat:
Justastranger schreef op 22-08-2003 @ 13:12:
waarom altijd als er een discussie ontstaat over of god wel of niet bestaat, krijgen we altijd de discussie over de verschillende boeken en de dingen die daar in staan?
En waarom materialiseren we een god ook altijd en roepen we als een god dit toestaat? "dit wordt dan meestal geroepen door een ongelovige" we zijn toch allemaal verantwoordelijk voor onze eigen daden? dat zijn zelfs de christenen en de katholieken met elkaar eens?
Ik geloof wel in wonderen en ik geloof dat een relegie je steun kan bieden in moeilijke tijden, ik weet niet of ik echt in een godheid geloof ik denk dat alle religies wel gelijk hebben met bepaalde zaken. Volgens mij is geloven een manier om in contact te komen met je eigen spiritualiteit en op een of andere manier hebben wij mensen dat gewoon nodig?
Maar wat ik nou echt niet kan begrijpen is waarom mensen elkaar altijd zo moeten overtuigen van hun geloof....
Omdat het hele christendom gebaseerd is op de bijbel....
En aangezien ik vindt dat er erg veel rare dingen in staan die niet kloppen krijg je daar discussies over. Over god valt amper te discusseren. Er is namelijk geen enkel bewijs voor of tegen hem dus het is geloof zonder bewijzen daar kan je niks tegenin brengen. Maar wel tegen een boek als de bijbel dus.

Ja we zijn verantwoordelijk voor onze eigen daden, maar als we lijden onder iemand anders z'n daden (van een dictator ofzo) en god doet daar niks tegen kan ik dat niet begrijpen. Dat is 1 van de vele redenen dat ik niet god geloof.

Dan zeggen gelovigen dat de mens maar voor z'n eigen zonden moet boeten en dat god niet de hele tijd politie agentje kan spelen. Maar god heeft de mens gemaakt! Als in zijn bouwpakket iets zit waardoor iemand voor de lol of uit boosheid andere ONSCHULIDGE mensen gaat martelen of laat lijden is dat ook god zijn fout. Dan moet hij die onschuldige mensen helpen vindt ik.....
Oud 22-08-2003, 16:42
Tio
Tio is offline
Het hele denkbeeld is eigenlijk heel simpel samen te vatten: Al het Goede komt van God en al het Kwade komt van de Mens (of van Satan, dat verschilt dan weer per groepering).

Alleen, is God eigenlijk wel zo Goed?
Want, is God uiteindelijk niet verantwoordelijk voor de zondeval? Of heeft Zij er in ieder geval niets aan gedaan om het te verhinderen? Want Zij moet toch geweten hebben dat de zondeval zou plaatsvinden, anders was ze niet Alwetend. Evenzo moest Zij het hebben kunnen voorkomen, anders was Zij niet Almachtig.
Zowiezo, waarom is er überhaupt een Inferno vol met allerlei "gevallen" Engelen. Omdat God ze niet kon uitroeien met een simpel handgebaar? Of omdat Zij niet wilde? Maar als Zij het niet wilde, dan wilde ze dus dat er Kwaad in Haar Wereld zou komen. Hoe Goed is dat dan weer?
Oud 22-08-2003, 16:53
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Tio schreef op 22-08-2003 @ 17:42:
Of heeft Zij(..)
God als zij? hmm...volgens mij wordt er vaker naar gerefereerd als hij. Waarom zie je god als zij (vrouwelijk dus)?
Oud 22-08-2003, 19:47
eefjeefje
eefjeefje is offline
Citaat:
Tio schreef op 22-08-2003 @ 17:42:
Het hele denkbeeld is eigenlijk heel simpel samen te vatten: Al het Goede komt van God en al het Kwade komt van de Mens (of van Satan, dat verschilt dan weer per groepering).

Alleen, is God eigenlijk wel zo Goed?
Want, is God uiteindelijk niet verantwoordelijk voor de zondeval? Of heeft Zij er in ieder geval niets aan gedaan om het te verhinderen? Want Zij moet toch geweten hebben dat de zondeval zou plaatsvinden, anders was ze niet Alwetend. Evenzo moest Zij het hebben kunnen voorkomen, anders was Zij niet Almachtig.
Zowiezo, waarom is er überhaupt een Inferno vol met allerlei "gevallen" Engelen. Omdat God ze niet kon uitroeien met een simpel handgebaar? Of omdat Zij niet wilde? Maar als Zij het niet wilde, dan wilde ze dus dat er Kwaad in Haar Wereld zou komen. Hoe Goed is dat dan weer?
In ZIJN almachtigheid kan God ook kiezen. Hij kan bijvoorbeeld ervoor kiezen niet vooruit te kijken
Oud 22-08-2003, 23:46
Shade
Shade is offline
staat in de bijbel dat god een man is?
Is god niet onzijdig ofzo? (Niet lullig bedoelt)

Van de zondvloed zijn net zoals de rest van het hele christelijke geloof geen bewijzen gevonden....dus geloof ik er niet in.

en al het goeie komt van god? Yeah right....zondvloed waarbij hij zogenaamd de hele wereld op een bootje na uitmoord waarbij miljoenen onschuldige wezens tussen zitten.
Nou weet ik niet veel van de bijbelse verhalen of het verhaal van de zondvloed maar ik snap niet dat mensen zo'n verhaal kunnen geloven....

En het was natuurlijk ook heel goed dat god 42 onschuldige kinderen liet vermoorden omdat ze zijn voor voor lul zetten....
En dan mogen ze wel naar de hemel!

Mijn visie:
God en goed en gerechtigheid gaan NIET samen....(waarheid ook niet maar dat is een heel ander verhaal)

Maargoed das alleen maar mijn mening die ik slechts 23 keer op dit forum gezegt heb
Oud 23-08-2003, 01:34
Verwijderd
Blablabla...
God scheidde het licht van de duisternis; het licht noemde God dag, en de duisternis noemde Hij nacht.

De eerste hij die ik kon vinden.
Oud 24-08-2003, 17:21
Tio
Tio is offline
Citaat:
eefjeefje schreef op 22-08-2003 @ 20:47:
In ZIJN almachtigheid kan God ook kiezen. Hij kan bijvoorbeeld ervoor kiezen niet vooruit te kijken
Volgens mij kan dat niet. Iets als "Alziendheid" lijkt me niet iets dat je op commando aan en uit kan zetten, of waar je selectief kan kijken wat je wel en niet wil zien. Ik bedoel, ik neem niet aan dat God een groot TV-scherm in Haar hoofd heeft zitten. Alziend, Alwetend en Almachtig zijn dat allemaal, omdat het Altijd (alweer zo'n "al") werkt. Anders was het niet Almachtig etc.

En dit bovenstaande even buiten beschouwing gelaten: Waarom zou God Haar ogen bij voorbaat sluiten? Omdat Zij weet dat het fout gaat, of omdat Zij denkt dat het wel goed gaat (in welk geval Zij dus weer niet Alwetend is). Evenzo met het uitbannen van de Duivel. Waarom zou een Almachtige God iets naast Haar willen laten bestaan dat Haar Schepping aantast, terwijl Zij in staat is dat kwaadaardige gezwel meteen uit te roeien?

*PS: Ik probeer chronisch God als vrouwelijk te benaderen. Ik kan er niet zo goed tegen dat God persé een man moet zijn, of dat God überhaupt geslachtelijk is. Iemand moet toch een tegenwicht bieden tegen al dat GeHem en Gehij.
Oud 24-08-2003, 17:25
Tio
Tio is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 23-08-2003 @ 00:46:

Van de zondvloed zijn net zoals de rest van het hele christelijke geloof geen bewijzen gevonden....dus geloof ik er niet in.
Het is wel zo, dat de zondvloed, of iets wat daarvoor door moet gaan, wel in heel veel godsdiensten staat. Heel veel (religieuze) bronnen maken melding van een Zondvloed of andere Grote Overstroming.
Wetenschappers zijn van mening dat de Zondvloed iets te maken zou kunnen hebben met het ontstaan van de Zwarte Zee (wat eerder waarschijnlijk een meer was), doordat de IJskappen aan het smelten waren.
Oud 25-08-2003, 12:45
eefjeefje
eefjeefje is offline
Almachtigheid is iets moeilijks. Kan God iets zo ver weg gooien dat Hij het zelf niet meer ziet? Kan God iets zo zwaar maken dat Hij het niet meer kan tillen?
Oud 25-08-2003, 15:19
Justastranger
Justastranger is offline
Misschien hebben wij mensen de herrinnering aan iets dat slecht is wel nodig om te begrijpen wat goed is? "snap je?"
Wie zal het zeggen, overal is een reden voor. En als je er op de juiste manier naar kijkt is er altijd wel een positieve draai aan te geven.....
Oud 25-08-2003, 15:21
Shade
Shade is offline
Citaat:
eefjeefje schreef op 25-08-2003 @ 13:45:
Almachtigheid is iets moeilijks. Kan God iets zo ver weg gooien dat Hij het zelf niet meer ziet? Kan God iets zo zwaar maken dat Hij het niet meer kan tillen?
almachtigheid slaat gewoon nergens op.....
smoesjes om god onbegrijpbaar te maken zodat ongelovigen niet blijven door vragen op dingen waar gelovigen geen antwoord op weten
Oud 25-08-2003, 18:23
eefjeefje
eefjeefje is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 25-08-2003 @ 16:21:
almachtigheid slaat gewoon nergens op.....
smoesjes om god onbegrijpbaar te maken zodat ongelovigen niet blijven door vragen op dingen waar gelovigen geen antwoord op weten
dan zou je het liever grijpbaarder maken want pas dán houden ongelovigen op met vragen (niet dat ik die vragen erg vin ofzo)
Oud 25-08-2003, 20:23
Shade
Shade is offline
Citaat:
eefjeefje schreef op 25-08-2003 @ 19:23:
dan zou je het liever grijpbaarder maken want pas dán houden ongelovigen op met vragen (niet dat ik die vragen erg vin ofzo)
zolang er geen enkel bewijs is voor god of goede argumenten (Dus niet, ja het staat in de bijbel ,of, ja ik voel hem ,of, hoe kan leven anders begonnen zijn ,of, jezus was toch het bewijs....)
zullen er altijd vragen blijven komen....die vaak niet beantwoord kunnen worden. Maar zolang christenen blijven willen discusseren houden de vragen ook nooit op. Vinnik ook niet erg hoor

maar almachtigheid vindt ik dus ook een erg zwak argument...
Oud 26-08-2003, 12:35
Justastranger
Justastranger is offline
de vraag is alleen kun jij, je verplaatsen in iemand die wel geloofd en kennelijk wel genoeg bewijs heeft gehad? of is dat iets wat net zo onbegrijpelijk is?
Oud 26-08-2003, 13:32
Shade
Shade is offline
Citaat:
Justastranger schreef op 26-08-2003 @ 13:35:
de vraag is alleen kun jij, je verplaatsen in iemand die wel geloofd en kennelijk wel genoeg bewijs heeft gehad? of is dat iets wat net zo onbegrijpelijk is?
Ze mogen van mij best geloven hoor....niks mis mee
maar we discusseren er toch over hier?
Beide kanten kunnen niks bewijzen. Maar als gelovigen de bijbel erin gaan betrekken weet ik wel een hoop wat nergens op slaat (Zie rest van het topic).

Iemand mag voor zichzelf best geloven, als ie maar niet doet alsof het de enige waarheid is, dus zeggen dat het zo is enzo....'t blijft geloven
en ik zeg niet dat het niet zo is, ik geloof er alleen geen bal van
Oud 26-08-2003, 14:12
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ja, ik geloof in god. Maar ik moet helemaal niets hebben van de bijbel en het gedoe er omheen.

Regels voor berichten