Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2003, 08:48
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ach Meestal gebeurd er nix, want Als er gezeik komt weet iedereen het binne 5 minuten en staan er 60 mensen voor hun neus. Dan doen ze meestal niet zo bijster veel meer. naja paar weekenden terug was het nog flink uit de hand gelopen, iemand kreeg een klap en zijn gezicht, en die werdt toen kwaad en had een bier vlesje tegen die gast zijn kop kapot geslagen (een nog bijna volle). (het was een turk) en dus kon je al verwachten dat ze hem nog terug zouden pakken, hebben ze hem met zijn 5e in elkaar getrap, gebroken neus enzo.
Oud 20-08-2003, 09:22
illogical
illogical is offline
als ik 's avonds wat lui tegen kom met messen oid zijn het anders wel altijd van die jongetjes met hun lonsdale petjes en hun zwaar overdreven niemand-fuckt-met-ons houding -_-"

heb het hier nog nooit meegemaakt dat er 's avonds nog een groep "alto's" op straat liep te schreeuwen en agressief te doen
Oud 20-08-2003, 09:24
Megadeth
Megadeth is offline
Ik denk dat er op festivals als Fields of Rock genoeg alto's rondliepen (weet ik et wat precies een alto is ) en het was een perfecte sfeer, niks vechten ruzie enz.. gewoon beuken in een pit voor de lol en als je viel hielpen ze je weer overeind

Maar op die feesten met die lonsdale lui zijn vaak vechterijen door de hoeveelheid drank enzo.. beetje triest is dat
Oud 20-08-2003, 09:49
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Micro Cuts schreef op 20-08-2003 @ 10:22:
als ik 's avonds wat lui tegen kom met messen oid zijn het anders wel altijd van die jongetjes met hun lonsdale petjes en hun zwaar overdreven niemand-fuckt-met-ons houding -_-"

heb het hier nog nooit meegemaakt dat er 's avonds nog een groep "alto's" op straat liep te schreeuwen en agressief te doen
Idd, maar zei zoeken on op. Gaan ze in de kroeg waar wij altijd zitten ruzie lopen schoppen enzo. Dat is gewoon zwaar kut.
Oud 20-08-2003, 10:04
Verwijderd
Citaat:
dreadmanneke schreef op 20-08-2003 @ 09:48:
........ (het was een turk)...............
Wat voegt dat toe aan je verhaal, dat het een turk was
Oud 20-08-2003, 10:06
Verwijderd
Op zich heb je dat ook wel een beetje aan jezelf te wijten. Om alternatief te zijn hoef je echt niet per se bepaalde kleding te dragen. Sterker nog, als je je alternatieve denkbeelden serieus wilt uitdragen is het verstandiger dat je niet van die maffe kleren draagt, want dan nemen mensen je niet echt serieus. Bovendien trek je met elke extreme kledingstijl opmerkingen aan, dat geldt ook voor gabbers of kakkers. Als ik bedenk hoe vaak ik wel niet "kakkerrrrr" heb gehoord van die zestienjarige Dready-broek dragende kindjes met een KoRn-trui... (en dat terwijl ik echt te oud ben voor die subcultuur onzin...kakker, pff).

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, dus wie alto wil zijn kan opmerkingen verwachten. Dat ze je daarom willen slaan is natuurlijk wel triest.
Oud 20-08-2003, 10:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2003 @ 11:06:
Op zich heb je dat ook wel een beetje aan jezelf te wijten. Om alternatief te zijn hoef je echt niet per se bepaalde kleding te dragen. Sterker nog, als je je alternatieve denkbeelden serieus wilt uitdragen is het verstandiger dat je niet van die maffe kleren draagt, want dan nemen mensen je niet echt serieus. Bovendien trek je met elke extreme kledingstijl opmerkingen aan, dat geldt ook voor gabbers of kakkers. Als ik bedenk hoe vaak ik wel niet "kakkerrrrr" heb gehoord van die zestienjarige Dready-broek dragende kindjes met een KoRn-trui... (en dat terwijl ik echt te oud ben voor die subcultuur onzin...kakker, pff).

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, dus wie alto wil zijn kan opmerkingen verwachten. Dat ze je daarom willen slaan is natuurlijk wel triest.

Het blijft triest vanuit elke 'subcultuur' om elkaar op basis van kleding daarom maar uit te schelden. Ik kan me voorstellen dat die Dready-persoon waar jij het over hebt, het ook niet leuk zal vinden als jij hem voor stomme alto uitmaakt. Er is een al oud gezegde dat voor mij een richtlijn is 'Wat Gij niet wilt dat U geschiedt, doe dit ook een ander niet'. Kan het nog makkelijker?
Oud 20-08-2003, 10:38
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 20-08-2003 @ 10:24:
Ik denk dat er op festivals als Fields of Rock genoeg alto's rondliepen (weet ik et wat precies een alto is ) en het was een perfecte sfeer, niks vechten ruzie enz.. gewoon beuken in een pit voor de lol en als je viel hielpen ze je weer overeind

Maar op die feesten met die lonsdale lui zijn vaak vechterijen door de hoeveelheid drank enzo.. beetje triest is dat
Precies... "alto's" zijn gewoon veel sociaaler in omgang enz, en zullen echt niet gauw gevechten gaan uitlokken ( ze zullen ze juist eerder uit de weg gaan ).
Terwijl die lonsdale lui eerder sociaal zijn MAAR DAN WEL MET EEN HOOFDLETTER A, teminste, zeker tegen mensen die anders dan hun zijn zoals "alto's".

Wat vooral achterlijk is dat als je Lonsdale truien en petjes enz draagt.. er nix met je aan de hand is... Terwijl je als "alto" erbij loopt je allemaal commentaar krijgt..

Maar hoe verkloot is deze samenleving ook niet dat je in principe niet eens eruit mag zien zoals je zelf wilt zonder dat je er negatief commentaar op krijgt of bedreigd word....

Laatst gewijzigd op 20-08-2003 om 10:48.
Oud 20-08-2003, 11:26
Verwijderd
Citaat:
$k3l3t0n schreef op 20-08-2003 @ 11:38:
Precies... "alto's" zijn gewoon veel sociaaler in omgang enz
Oud 20-08-2003, 11:46
Verwijderd
IEDEREEN op scholieren generaliseert.
Oud 20-08-2003, 11:48
Arun
Arun is offline
very drunk driver schreef op 17-08-2003 @ 12:34:

alto is een afkorting van alternatief. en alternatief betekent eigenlijk anders als de rest. en dat doen wij ook. wij kijken niet naar de top 40 of gaan niet naar winkels zoals men at work of the five pocket of dergelijke. wij gaan naar britain superfly yankee malle heks sam sam en de bont en blauw. als wij bij de sam sam (tweedehands kleding) een vet kleding stuk zien hangen kopen we het.

Maar hee, als alle alto's daar massaal heen gaan (naar die winkels die je opnoemt) dan is dat toch ook niet echt anders dan de rest..? Misschien zijn anderen wel alto's omdat ze niet naar jullie winkels gaan..
Oud 20-08-2003, 12:10
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-08-2003 @ 13:36:

Ik had niet gedacht het mbt dit onderwerp met jou eens te zijn maar nu toch wel

Citaat:
Ben je wel eens op een hardcoreparty geweest? (ik neem aan dat je dat bedoelt met feesten met van die lonsdale lui )
Oud 20-08-2003, 13:35
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Xia schreef op 20-08-2003 @ 11:04:
Wat voegt dat toe aan je verhaal, dat het een turk was
Nou, bij hun is het meestal zo, als je er ook maar 1 iets doet heb je gelijk heele familie achter je aan. En dat bleek dus ook te gebeuren later.
Oud 20-08-2003, 13:37
Arun
Arun is offline
Dat is niet alleen bij Turken.. Ik snap niet helemaal waarom dat erbij moest..
Oud 20-08-2003, 13:37
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:

Waarom zou je iemand die er anders uit ziet niet serieus nemen?

Laatst gewijzigd op 20-08-2003 om 13:40.
Oud 20-08-2003, 13:40
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Juist omdat mensen je om die reden niet serieus nemen doe ik het. Weet je gelijk wat voor een kortzichtige debielen het zijn.
Oud 20-08-2003, 13:43
Arun
Arun is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 20-08-2003 @ 14:40:
Juist omdat mensen je om die reden niet serieus nemen doe ik het. Weet je gelijk wat voor een kortzichtige debielen het zijn.
vooral doen..
rebel
Oud 20-08-2003, 13:45
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Arun schreef op 20-08-2003 @ 14:43:
vooral doen..
rebel
Dat is wel écht alto-achtig...
Oud 20-08-2003, 13:49
Arun
Arun is offline
Citaat:
Qamra schreef op 20-08-2003 @ 14:45:
Dat is wel écht alto-achtig...
Dat ie zo rebels is? Of ben ik een alto..???
Oud 20-08-2003, 13:58
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Arun schreef op 20-08-2003 @ 14:49:
Dat ie zo rebels is? Of ben ik een alto..???
Neehee, rebels zijn = alto..
Oud 20-08-2003, 13:59
diabolaparva
diabolaparva is offline
toch is het niet altijd zo dat alto's en lonsdale-tiepes met elkaar overhoop liggen
bij ons op school waren de alto's de eersten die protesteerden tegen het lonsdale-verbod (wat overigens ook erg effectief is geweest, het verbod was al van de baan voor die lonsdale-tiepes hun mond open konden doen)
eigenlijk best wel weird dat 'lonsdale-tiepes' zo aan dat merk zijn verbonden, terwijl ze het eigenlijk alleen maar veel dragen enzo. ik bedoel, lonsdale is nou niet echt bedoeld als een merk met een standpunt geloof ik, daarnaast zijn er ook veel verschillend denkende groepen die allemaal lonsdale dragen.
dus ik vind t maar verwarrend :-s
maarja dat heeft natuurlijk helemaal niks meer met dit topic te maken
Oud 20-08-2003, 14:01
Arun
Arun is offline
Citaat:
Qamra schreef op 20-08-2003 @ 14:58:
Neehee, rebels zijn = alto..
Oke, dan is dat misverstand uit de wereld
Oud 20-08-2003, 14:02
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Arun schreef op 20-08-2003 @ 15:01:
Oke, dan is dat misverstand uit de wereld
*haalt opgelucht adem*

Ik dacht bijna dat je boos was..

*sarcastische bui*
Oud 20-08-2003, 14:06
Deathflower
Deathflower is offline
*hmzzz* laat ik dan ook eens wat antwoord geven...

wat versta ik onder iemand die zich alto noemt:
iemand die zo probeert om zogenaamd zichzelf te zijn dat ie doorslaat en vergeet wat het is om echt jezelf te zijn; iemand die schreeuwt dat ie niet in hokjes gestopt wilt worden, maar dat wel bij andere doet en zelfs zichzelf (maar wat ie dan echter niet doorheeft); iemand die achter een stel vrienden aanloopt die zichzelf ook alto's noemen, om ook maar alto gevonden te willen worden...

en ja, dat vind ik echt zielig, maar wel te begrijpen, want in je puberteit wil je ontdekken waar je van houdt en wat je mening precies inhoudt...en je bent onzeker, en wilt daardoor bij een groep horen zodat je samen de kritiek op kan vangen en je je zo veiliger voelt...
en daar weet ik alles vanaf, ben nl zelf ook zo geweest

en over de echte alto's:
die noemen zich geen alto's, zijn wel zichzelf en hebben gewoon een andere smaak als de meeste mensen...

punt.
Oud 20-08-2003, 14:08
Arun
Arun is offline
Citaat:
Qamra schreef op 20-08-2003 @ 15:02:
*haalt opgelucht adem*

Ik dacht bijna dat je boos was..

*sarcastische bui*

ik ben nooit boos

*moet heel hard grinniken en mijn neus groeit als bij pinokkio..*
Oud 20-08-2003, 14:14
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Deathflower schreef op 20-08-2003 @ 15:06:
*hmzzz* laat ik dan ook eens wat antwoord geven...

wat versta ik onder iemand die zich alto noemt:
iemand die zo probeert om zogenaamd zichzelf te zijn dat ie doorslaat en vergeet wat het is om echt jezelf te zijn; iemand die schreeuwt dat ie niet in hokjes gestopt wilt worden, maar dat wel bij andere doet en zelfs zichzelf (maar wat ie dan echter niet doorheeft); iemand die achter een stel vrienden aanloopt die zichzelf ook alto's noemen, om ook maar alto gevonden te willen worden...

en ja, dat vind ik echt zielig, maar wel te begrijpen, want in je puberteit wil je ontdekken waar je van houdt en wat je mening precies inhoudt...en je bent onzeker, en wilt daardoor bij een groep horen zodat je samen de kritiek op kan vangen en je je zo veiliger voelt...
en daar weet ik alles vanaf, ben nl zelf ook zo geweest

en over de echte alto's:
die noemen zich geen alto's, zijn wel zichzelf en hebben gewoon een andere smaak als de meeste mensen...

punt.
Man dat gezeur over echt of nep of jezelf zijn, jezelf zijn heeft nix met je uiterlijk te maken maar puur met je innerlijk. Ik ben eerlijk tegenover mezelf en zeg wat ik denk. In hokjes denken is soms gewoon handig om iemand aan te duiden of iets dergelijks. Je moet er alleen geen waarde aan die hokjes hechten.
Oud 20-08-2003, 15:39
Deathflower
Deathflower is offline
dat gezeur over jezelf zijn heeft ook met je smaak te maken dus ook wel degelijk met je uiterlijk (en natuurlijk ook je innerlijk)
en over die hokjes geef ik je gelijk, maar de eerste groep die ik omschreef scheld op hokjes, terwijl ze er zelf net zo hard aan mee doen, dat wilde ik aangeven, meer niet
Oud 20-08-2003, 16:16
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Deathflower schreef op 20-08-2003 @ 16:39:
dat gezeur over jezelf zijn heeft ook met je smaak te maken dus ook wel degelijk met je uiterlijk (en natuurlijk ook je innerlijk)
en over die hokjes geef ik je gelijk, maar de eerste groep die ik omschreef scheld op hokjes, terwijl ze er zelf net zo hard aan mee doen, dat wilde ik aangeven, meer niet
Met zoveel mensen in een maatschappij is het toch niet zo gek dat somige mensen de zelfde opvattingen hebben en zelfde soort smaak kleding enzo hebben? en lekker boeiend als je het zelfde draagd als iemand anders.. maakt je toch niet minder "jezelf".
Oud 20-08-2003, 17:45
bam
bam is offline
ach, stop nou maar,
altijd leuk, alto's die tegen andere alto's proberen te beweren dat ze anders alto zijn ofzo
Oud 20-08-2003, 18:06
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
bambix schreef op 20-08-2003 @ 18:45:
ach, stop nou maar,
altijd leuk, alto's die tegen andere alto's proberen te beweren dat ze anders alto zijn ofzo
ik ben anders, ik ben anders, ik ben anders
echt waar!!
ik heb wel alto-broeken, maar die kocht ik al toen ze nog niet eens gemaakt werden!! en ik luister al 15 jaar naar de deftones
en ik heb ook heus geen ketting omdat iedereen die heeft ofzo
ik ben gewoon mezelf!!!
Oud 20-08-2003, 18:08
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
little nemo schreef op 20-08-2003 @ 19:06:
ik ben anders, ik ben anders, ik ben anders
echt waar!!
ik heb wel alto-broeken, maar die kocht ik al toen ze nog niet eens gemaakt werden!! en ik luister al 15 jaar naar de deftones
en ik heb ook heus geen ketting omdat iedereen die heeft ofzo
ik ben gewoon mezelf!!!
Oud 20-08-2003, 18:39
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
Lotte schreef op 17-08-2003 @ 23:08:
(alle altodingen kosten onwijs duur)
contaminatie

en het is ook nog eens niet waar ook
Oud 20-08-2003, 21:10
Raging Retard
Raging Retard is offline
Altos zijn kinderen van 12 tot 15 jaar. Daarna zijn ze gewoon vreemd
Oud 20-08-2003, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Raging Retard schreef op 20-08-2003 @ 22:10:
Altos zijn kinderen van 12 tot 15 jaar. Daarna zijn ze gewoon vreemd
kinderen van 12 tot 15 jaar zijn geen alto's, het zijn pubers. Als ze dan na hun 18e nog niet over hun ikwilanderszijnperiode heen zijn, dan zijn het alto's.
Oud 20-08-2003, 21:33
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
Lotte schreef op 17-08-2003 @ 23:08:
(alle altodingen kosten onwijs duur).
true, ik weet niet ik las geloof ik net iemand die zei van niet, maar die alto broeken kosten zo'n 40-50-60 euro
en een 'normale' broek bij de h&m ofzo 20-30 euro
daar kan je soms ook bestwel terecht als je een baggy broek wilt btw
Oud 21-08-2003, 15:08
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef op 20-08-2003 @ 22:33:
true, ik weet niet ik las geloof ik net iemand die zei van niet, maar die alto broeken kosten zo'n 40-50-60 euro
Ja, misschien omdat het meer stof is ofzo?
Oud 21-08-2003, 15:56
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Nee, minder groote afzet markt.
Oud 21-08-2003, 16:10
nps
nps is offline
Citaat:
want dan nemen mensen je niet echt serieus. Bovendien trek
onwaar
Oud 21-08-2003, 16:19
Verwijderd
Hangt van de omgeving af en die discussie is al tot uit den treure gevoerd
Oud 21-08-2003, 17:12
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
de h&m is ook gewoon een cheape onorginele massawinkel hoor
broeken bij gewone kledingwinkels zijn ongeveer net ze duur als skatebroeken
Oud 21-08-2003, 17:18
vixen
vixen is offline
Ik zag vandaag 2 meisjes, dikke, maar dat doet er nie toe, op skateboards. Met kapotte broeken, kisten met veeel kleurtjes, allemaal bierdopjes en zooi en kralen en clipjes en speltjes en knuffeltjes en kleurtjes en vlooien vast. En hun gezichten vol met kohl tekeningen, hele gras en boslandschappen. Allemaal uitgelopen. Dat was eng en lelijk. Soms zien alternatieve mensen dr best cool uit, maar dit was afzichtelijk.
Oud 21-08-2003, 17:59
nps
nps is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-08-2003 @ 17:19:
Hangt van de omgeving af en die discussie is al tot uit den treure gevoerd
blijf dan ook niet hetzelfde zeggen
Oud 21-08-2003, 18:01
nps
nps is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 20-08-2003 @ 15:14:
Man dat gezeur over echt of nep of jezelf zijn, jezelf zijn heeft nix met je uiterlijk te maken maar puur met je innerlijk. Ik ben eerlijk tegenover mezelf en zeg wat ik denk. In hokjes denken is soms gewoon handig om iemand aan te duiden of iets dergelijks. Je moet er alleen geen waarde aan die hokjes hechten.
jaaahaa, want stel je voor dat je slipknot en linkin park echt leuk vind DAT KAN NATUURLIJK NIET!
Oud 21-08-2003, 18:37
Overjoyed
Overjoyed is offline
Wat een stom gelul over hokjes en dergelijken, beoordeel iedereen gewoon als individu en laat er buiten wat voor kleding hij of zij aan heeft, sommige mensen hebben gewoon meer stijl dan anderen! (niet happen )
Oud 21-08-2003, 21:02
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
mja dan ligt het er denk ik maar aan wat je onder altokleding verstaat.
En de h & m is zoals gezegd 'ook gewoon een cheape onorginele massawinkel', ligt er maar net aan waar je doorgaans je
(niet -alto)kleding koopt
Oud 21-08-2003, 21:57
......
...... is offline
weetje deze topic zou eigenlijk absoluut niet nodig zijn als mensen gewoon omgaan met de mensen die ze aardig vinden, zonder op te letten op kleding en bla. ik zelf ben inderdaad "alto"
ik let niet op of mensen wannabe zijn of niet, ik beoordeel ze gewoon op aardigheid en of ik goed met ze kan omgaan, voor de rest ga ik ook wel om met "kakkers", als ik maar gewoon goed met ze om kan gaan.
ik doe verder weinig aan "alto " zijn, ik draag gewoon de kleren die ik prettig vind om te dragen, en verder heb ik niet zon heel uber socialistisch wereld beeld, maar eerder realistisch. verder boeit t me gewoon niks
Oud 21-08-2003, 21:59
......
...... is offline
verder merk je t gelijk als iemand niet zichzelf is, dan is ie trouwens ook heel iri om mee om te gaan
Oud 23-08-2003, 19:19
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik was vandaag bij een zogenaamde alto winkel. Wat zag ik daar: meisjes van 12 met zeer bekakte stemmetje en 5000 armbandjes om die het hadden over welke kleur polsbandjes ze nog moesten hebben en welke polsbandjes hun vriendinnen allemaal hadden en dat ze die ene wel wilde kopen maar die ene vriendin had een andere kleur en die was veel koewlerrrrr. *zucht*
En het erge is dat ik me er nog steeds aan erger
Oud 23-08-2003, 19:27
duifeltje
duifeltje is offline
idd, vreselijk zeg, van die mensen die té hip voor woorden wilen zijn.
ik kan daar ook niet tegen.
maar het is maar een fase , het gaat wel weer over.......
Oud 23-08-2003, 20:00
telluriet
telluriet is offline
http://www.cu2.nl/PunkForLife

zij is wel heel erg punk joh, echt niet normaal

Regels voor berichten