Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2002, 15:31
Juliah
Juliah is offline
Jij
Jullie
Ik had het niet verwacht
Niet eens er aan gedacht

Als het zo is
Als het waar is
Zijn jullie niet beter
Dan hij

Ik had niet verwacht
Dat jullie zo zouden zijn
Ik had niet verwacht
Dat jullie dat zouden doen

Ik beloof jullie
Me niet meer te laten zien
Ik beloof jullie
Voor jullie niet meer te leven

Ik beloof mezelf
Me alleen maar te laten zien
Aan mensen
Die echt om mij geven

En tot nog toe
Blijkt er zo
Maar één persoon
Te zijn

En niet gaan lopen zeiken dat het op dop (dat mag daar niet nl) hoort of dat er geen discussie over mogelijk is, want dat is er wel, uit het gedicht is te halen waarover.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2002, 15:39
Verwijderd
Ik ben nog steeds van mening dat jij dingen te kritisch ziet.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 15:54
~*DeathlyDiva*~
~*DeathlyDiva*~ is offline
wat is er gebeurd??
is je vriendin met je vriend gegaan ofzow?

sterkte
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 16:12
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik ben nog steeds van mening dat jij dingen te kritisch ziet.
Hoe bedoel je?

En goddank m'n vriend niet met m'n vriendin, nee, dat zou d'r nog es bij moeten komen... Dan had ik dit ook niet meer gepost, ben ik bang. Hij is de persoon die bij me blijft, ben alleen bang dat ij net als iedereen weggaat...om wat voor reden dan ook...
Oud 25-04-2002, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Juliah schreef:
Hoe bedoel je?
Als mensen fouten maken, zijn ze gelijk niet meer te vertrouwen bijv. Althans zo komt het over.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 16:16
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
******** schreef:
Als mensen fouten maken, zijn ze gelijk niet meer te vertrouwen bijv. Althans zo komt het over.
Dat staat er niet. En 1 van de 2 heeft mezelf gezegd me niet meer te willen zien, spreken ed. En het verleden herhaalt zich nu met haar en met iemand anders.
Oud 25-04-2002, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Juliah schreef:
Dat staat er niet. En 1 van de 2 heeft mezelf gezegd me niet meer te willen zien, spreken ed. En het verleden herhaalt zich nu met haar en met iemand anders.
Ik ga niet direct in op de situatie. Gaat me tamelijk weinig aan, ik bedoel meer in het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 16:48
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik ga niet direct in op de situatie. Gaat me tamelijk weinig aan, ik bedoel meer in het algemeen.
En daar gaat het hier niet over.

Je kent me btw geeneens.
Oud 25-04-2002, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Juliah schreef:
En daar gaat het hier niet over.
Is dat zo?

k beloof jullie
Me niet meer te laten zien
Ik beloof jullie
Voor jullie niet meer te leven

Ik beloof mezelf
Me alleen maar te laten zien
Aan mensen
Die echt om mij geven

En tot nog toe
Blijkt er zo
Maar één persoon
Te zijn

Dus je vertrouwt geen hond meer? Maar 1 iemand, omdat de rest niet zo is als jij je het voorstelt?

Boeit me verder niet hoor

Citaat:
Je kent me btw geeneens.
Ik kijk alleen naar de dingen die jij schrijft. Als die anders zijn dan je werkelijke ik, kan ik daar ook weinig aan doen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 17:08
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Juliah schreef:
En niet gaan lopen zeiken dat het op dop (dat mag daar niet nl) hoort of dat er geen discussie over mogelijk is, want dat is er wel, uit het gedicht is te halen waarover.
*gaat wel zeiken*

Wat wil je nu met dit gedicht hier op psychologie? Zit geen vraag of discussie punt bij ofzoiets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
*gaat wel zeiken*
Recalcitrante zeikerd
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 17:33
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Recalcitrante zeikerd
Yah right. Wat moeten we hier nou met een gedicht zonder verdere uitleg of doel van wat de rest van de mensen ermee moeten. En dan word jij nog uitgezeken door Julia ook als je toch probeert te antwoorden en te raden naar wat er mis is.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 18:09
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Marcade schreef:

*gaat wel zeiken*

Wat wil je nu met dit gedicht hier op psychologie? Zit geen vraag of discussie punt bij ofzoiets dergelijks.
Citaat:
Juliah schreef:

Oud 25-04-2002, 18:18
Anne
Anne is offline
Weet je wat er bij de uitleg van Psych staat? zie je het even niet zitten? Deel hier je ervaringen met andere scholieren. En dat betekent dat er niet perse een discussiepunt in een topic hoort te zitten.
*neemt het op voor Juliah*
Oud 25-04-2002, 18:20
Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Weet je wat er bij de uitleg van Psych staat? zie je het even niet zitten? Deel hier je ervaringen met andere scholieren. En dat betekent dat er niet perse een discussiepunt in een topic hoort te zitten.
Dank je wel, Anne. *word weer even ietsje er*
Oud 25-04-2002, 18:24
Anne
Anne is offline
Citaat:
Juliah schreef:

Dank je wel, Anne. *word weer even ietsje er*
Mooi zo.
Oud 25-04-2002, 18:36
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Dit is een gedicht, dit is niet een verhaal waar ervaringen in word verteld.

Verder wil de schrijfster er ook blijkbaar geen woord meer over los laten, en zit ze alleen maar te fitten op het feit dat ze toch duidelijk aangegeven heeft dat het gedicht 'discusieerbaar' is.

Maar over gedichten discussieeeren, is iets voor DoP.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 18:37
Anne
Anne is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Maar over gedichten discussieeeren, is iets voor DoP.
Nee hoor, want daar is een hele discussie geweest en daar is uitgekomen dat gedichten met een té psychologische boodschap naar psych moeten. Bereid je dus maar voor
Oud 25-04-2002, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
En dan word jij nog uitgezeken door Julia ook als je toch probeert te antwoorden en te raden naar wat er mis is.
Dat vind ik wel een beetje off ja.. ik doe nog mijn best en dan reageert ze zo
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:
Oh zo, maar pure mededelingen worden wel gesloten?

Als ik dus een topic aanmaak, met "ik voel me rot" en zet er verder geen stelling bij dan is die weg?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 18:56
Anne
Anne is offline
Citaat:
******** schreef:
Oh zo, maar pure mededelingen worden wel gesloten?

Als ik dus een topic aanmaak, met "ik voel me rot" en zet er verder geen stelling bij dan is die weg?
Dat weet ik niet. Daarvoor moet je niet bij mij zijn, ik praat ook alleen maar de forumbazen na.

Doe toch niet zo moeilijk.
Oud 25-04-2002, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:
Ik praat ook alleen maar de forumbazen na.
Ja, dat is ook duidelijk te merken.

Citaat:
Doe toch niet zo moeilijk.
Ik doe niet moeilijk, ik ging tenminste nog enigzins serieus op de topic in, op de inhoud
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 19:00
Anne
Anne is offline
Citaat:
******** schreef:
Ja, dat is ook duidelijk te merken.
Ik doe niet moeilijk, ik ging tenminste nog enigzins serieus op de topic in, op de inhoud
En ik ging op de inhoud van de reacties in, die behalve die van jou, ook niet echt veel soeps waren.
Oud 25-04-2002, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:
En ik ging op de inhoud van de reacties in, die behalve die van jou, ook niet echt veel soeps waren.
Die van mij gingen tenminste over het gedicht en haar eerdere posts op psychologie. Zij had al vaker gepost over problemen met 'vrienden' in het algemeen, dat ze misschien te kritisch was enzo.. daarom die opmerking.

Ik zeik in principe niemand af, ik bleef ook serieus.

Jij loopt gewoon je vriendinnetjes achterna, want o wee je gaat ergens tegen in of blijft redelijk
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 20:48
Juliah
Juliah is offline
Marc, niet Anne afkraken, kraak dan mij maar af.
Oud 25-04-2002, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Juliah schreef:
Marc, niet Anne afkraken, kraak dan mij maar af.
Ze bekritiseert mijn aanvankelijke replies, ik reageerde serieus. Als ze dat niet veel soeps vindt, moet ze zelf weten, maar geen reden om me direct aan te vallen.

Ik wil hier verder ook geen flame van maken, want het wordt er niet beter op. Het zou wel fijn zijn als je iets beter uitlegt wat je bedoelt met deze topic, want zo is het giswerk (wie is 'jullie'? iedereen? en wie is 'hij'? de ene keer die ene slechte persoon en dan weer de goede persoon?)..

Ik uitte gewoon een mening, iets wat me opviel. Het is goed bedoeld hoor, spring niet zo snel in de verdediging
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 09:46
dystopia
dystopia is offline
Hoort wel hier. Psychologie is ook een uitlaatklep.

Nou ja eigelijk wil ik me er niet mee bemoeien. Toch wil ik wel een paar dingen erover zeggen die m.i. wel nuttig zijn. Vrienden komen en gaan. That's life. Voor elke vriend die gaat kan weer een nieuwe komen zo lang je niet gaat denken van 'oh, iedereen is zo'. Jullie hebben toch goede tijden gehad? Dat is toch zo? En echte liefde (en dus ook echte vriendschap, tenminste, ik zie vriendschap ook als een vorm van liefde) vindt elkaar ook weer terug. Wees dus niet bang. De mens lijdt het meest voor hetgeen dat-ie vreest en als je er maar steeds bang voor blijft dan gebeurd 't straks ook nog. Denk dus dat 't niet gebeurd, want: *vul hier alle positieve dingen over je vriend en jullie relatie in *Succes.. hoop dat je er iets aan hebt gehad
Oud 26-04-2002, 10:48
Anne
Anne is offline
Citaat:
******** schreef:
Ze bekritiseert mijn aanvankelijke replies, ik reageerde serieus. Als ze dat niet veel soeps vindt, moet ze zelf weten, maar geen reden om me direct aan te vallen.
Als je nou beter had gelezen, dan had je kunnen lezen dat ik schreef dat ik alle reacties behalve die van jou niet veel soeps vond. Reageer dus pas als je weet waar je het over hebt.

En nu zeg ik niets meer
Oud 26-04-2002, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:
Als je nou beter had gelezen, dan had je kunnen lezen dat ik schreef dat ik alle reacties behalve die van jou niet veel soeps vond. Reageer dus pas als je weet waar je het over hebt.

En nu zeg ik niets meer

Sorry
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 12:11
Anne
Anne is offline
Citaat:
******** schreef:

Sorry
*vriendjes* ?
Oud 26-04-2002, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:
*vriendjes* ?
Is goed joh

En nu weer on-topic!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 12:44
*Soull*
*Soull* is offline
ik vind het een mooi gedicht en het is zeker wel discusseerbaar, als jullie niet allemaal ruzie gaan maken over of het nou belangrijk is of niet. Het gedicht kan op vele manieren toegepast worden, iedereen haalt er weer wat anders uit.

Ik vind het persoonlijk erg mooi omdat het goed het gevoel van eenzaamheid en teleurstellingen weergeeft. Teleurstellingen kom je je hele leven tegen (als je tenminste verwachtingen heb, wat ieder mens heeft). En het gevoel van eenzaamheid kan iedereen wel herkennen. Ook al geeft de tekst hald om half weer wat er mee bedoelt wordt, ik denk dat iedereen op deze topic het gevoel wel herkend/begrijpt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten