Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2003, 15:45
Cattus
Cattus is offline
Ik had eigenlijk een vraagje aan jullie forumers:

Doen jullie wel eens aan Tantrische seks?
(seks op gevoel en met de geest en niet alleen de gevoelige, stimulerende en gevoelige zones van het lichaam stimuleren maar juist de andere delen van het lichaam e.d.)
Oud 21-08-2003, 15:46
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Maar beste Cattus toch, is dat niet juíst hoe seks zou moeten zijn, dat wil zeggen, hoe seks het prettigst en lekkerst is, juist elkaar voelen en dichtbij elkaar zijn, zonder nu eens de nadruk op lust en stimulatie te leggen!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 15:52
Cattus
Cattus is offline
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen het zo doet..
Oud 21-08-2003, 16:03
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Citaat:
Cattus schreef op 21-08-2003 @ 16:52:
Ja daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen het zo doet..
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 16:06
poesiefox
poesiefox is offline
Tantrische seks, tja, met de juiste partner gebeurt dat af en toe min of meer spontaan. Maar we beginnen wel altijd gewoon, als je dat bedoelt. Maar soms komt er opeens iets meer bij, voelt het extra diep, emotioneel gezien.

En misschien kun je cybersex ook wel als tantrisch opvatten, daar wordt immers ook alleen maar de geest gestimuleerd. Een goede cybersessie zal emotioneel waarschijnlijk net zo beladen kunnen zijn als een echte vrijpartij, als de beide partners tenminste niet op hun mondje gevallen zijn, en genoeg inlevingsvermogen hebben.

Laatst gewijzigd op 21-08-2003 om 16:09.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 16:08
Verwijderd
@Ochlocraat:

Stel dat je over vijf jaar geen werk hebt, mail dan even. Iemand met zo'n taalgebruik wil ik wel als assistent.

ontopic: Niet bewust. Maar zoals tante al zegt, het kan "zomaar" gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 16:22
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Citaat:
Ertur schreef op 21-08-2003 @ 17:08:
@Ochlocraat:

Stel dat je over vijf jaar geen werk hebt, mail dan even. Iemand met zo'n taalgebruik wil ik wel als assistent.

Ha, wel, op dit moment heb ik ook geen werk. In welke business houdt u zich precies op, beste Ertur?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Ochlocraat schreef op 21-08-2003 @ 17:22:
Ha, wel, op dit moment heb ik ook geen werk. In welke business houdt u zich precies op, beste Ertur?
Ik ben momenteel student. Maar over een aantal jaar (misschien al volgend jaar, help! ) ben ik waarschijnlijk in de financiële dienstverlening terug te vinden. Dat je daar geen opleiding voor doet maakt mìj niet uit.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 16:27
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Citaat:
Ertur schreef op 21-08-2003 @ 17:24:
Ik ben momenteel student. Maar over een aantal jaar (misschien al volgend jaar, help! ) ben ik waarschijnlijk in de financiële dienstverlening terug te vinden. Dat je daar geen opleiding voor doet maakt mìj niet uit.
Ha, nou, bedankt, dat klinkt tof!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 19:58
Aaaaaart..
Aaaaaart.. is offline
geinspireerd door de fhm zeker?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 20:22
Verwijderd
ik vind tantrisch pijnlijk klinken.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:36
Thomas
Thomas is offline
Neh, lijkt me helemaal niets.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 23:35
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Aaaaaart.. schreef op 21-08-2003 @ 20:58:
geinspireerd door de fhm zeker?
fhm = freddy heineken's moordenaar?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 00:03
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Ertur schreef op 21-08-2003 @ 17:08:

Jij en je tante
Oud 22-08-2003, 08:37
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 22-08-2003 @ 01:03:
Jij en je tante
Ik bedoelde uiteraard mebrouw Poesiefox, hè!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 08:50
Francesco
Francesco is offline
Wel eens gedaan ja. Maar ik ben van mening dat tantrische sex het beste werkt met iemand die je door en door kent, voor one-night-stand is het minder geschikt. Dit wordt trouwens ook onderschreven door de Kamasutra.

Citaat:
seks op gevoel en met de geest en niet alleen de gevoelige, stimulerende en gevoelige zones van het lichaam stimuleren maar juist de andere delen van het lichaam e.d.
Ik vind met name het laatste gedeelte van deze definitie niet helemaal juist. Het doel van tantrische sex is om zo dicht mogelijk bij elkaar te komen - zowel geestelijk als lichamelijk. De partners besteden hierbij aandacht aan elkaars gehele lichaam, en dan met name direct of indirect die punten die een diepe sexuele uitwerking opwekken, en dat zijn meestal toch de gevoeligste plekjes. Alleen de manier van stimuleren is anders, je focust je namelijk niet alleen op één klein punt maar op een groter geheel.

Klinkt zweverig, ik weet het. Maar dat is de Kamasutra ook ;-)
Oud 22-08-2003, 09:00
poesiefox
poesiefox is offline
Ik heb als 20 jarig groen blaadje wel mooi leren afzuigen uit de kamasutra...daar was niks zweverigs aan hoor!

Als gebruiksaanwijzing of standjesgids is de Kamasutra op het eerste gezicht wat minder bruikbaar, maar het boek stelt wel heel duidelijk dat seks een belangrijk onderdeel van de relatie vormt, en daar ook niet los van te zien valt.

Een slechte relatie levert slechte sex op, en slechte sex een slechte relatie. Omgekeerd geldt gelukkig dat een goede relatie bevorderlijk is voor je sexleven, en het allerbelangrijkste: door je sexleven kun je je relatie steeds nieuw leven inblazen en steeds weer de band tussen jou en je partner versterken.

ik denk dat ze dat bedoelen met tantrische sex. Het is een superfijn gevoel als je samen één wordt, dat is lichamelijk en geestelijk verrukkelijk en ultiem bevredigend.

Inmiddels neem ik met minder al geen genoegen meer.
Oud 22-08-2003, 09:30
pyres74
pyres74 is offline
bij tantrische sex moet ik altijd aan ap 2denken
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 20:12
Verwijderd
Meneer vriend en ik hebben een boekje, 'spirituele seks', dat ook een soort 'gebruiksaanwijzing' voor tantrische seks bevat. We zijn er alleen nog niet echt mee bezig geweest. Het op een sexueel opwindende manier strelen van plekken die eigenlijk geen erogene zones zijn, dat doen we echter hoe dan ook al wel, (hoewel... zijn er wel plekken die géén erogene zone zijn? Volgens mij is alles wel een erogene zone, als je 't maar goed doet...) maar volgens mij gaat tantrische seks wel wat dieper dan dat.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 20:44
Verwijderd
Ik heb thuis een heel boekwerk liggen over tantra. Het is razend interessant, alleen jammer dat het zo zweverig geschreven is wat mij persoonlijk toch wel een beetje tegenhoud. Maar er staan goede tips in m.b.t het bevredigen van je partner. Ook het 'randjesfietsen' wordt er in beschreven.

Wel interessant dus, maar het uiteindelijke doel bereiken mijn huidige vriend en ik ook wel zonder al die oefeningen uit dat boek te moeten doen...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 17:39
Binatone
Binatone is offline
jij hebt zeker Jack&Jill gekeken?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 22:06
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 22-08-2003 @ 10:30:
bij tantrische sex moet ik altijd aan ap 2denken