Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2003, 18:28
Miss G. Fish
Miss G. Fish is offline
Nou, hier zal vast wel vaker een topic over zijn gegaan, maar ik wil het toch even kwijt.

Gisteren is mijn broertje door een paar negerjongens in elkaar geslagen, zonder reden. Zinloos geweld dus. Hij valt nogal op (door z'n rode hanekam en zijn kleding), maar daardoor hoef je hem toch niet meteen te meppen? Ik vond het echt zo zielig, hij is erg goed van vertrouwen en als iemand aan hem vraagt of hij even wilt stoppen dan doet ie dat ook. Maargoed, nu weet hij tenminste wel dat niet iedereen even aardig is. Heeft iemand anders dat wel eens meegemaakt? Dat je echt wordt aangevallen om hoe je eruit ziet? Ik wordt wel uitgescholden, maar niet dat ze me echt gaan slaan of schoppen.... en heeft iemand met een hanekam een agressieve uitstraling?
Daar was ik het eigenlijk niet mee eens.....
Oud 23-08-2003, 18:33
Lovely007
Lovely007 is offline
Bij ons op school zit een groepje zogenoemde 'alto's.'
En net als jouw broertje die ook anders is, worden ze niet altijd geaccepteerd. Het gaat niet zo ver dat ze geslagen worden ofzo, maar wel veel uitgescholden.

Of iemand met een hanekam een agressieve uitstraling heeft? Ik vind van niet, ze zien er misschien anders uit, maar niet agressief. Alhoewel dat ook wel aan de persoon verder ligt...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:37
Ilúvatar
Ilúvatar is offline
natuurlijk krijg ik wel eens naar mijn hooft dat ik een homo ben. ook wel eens dat ik aan SM zou doen.
maar in elkaar geslagen doen ze mij niet.

ik heb ook best wel vrienden tussen de "patser"jongens. buitenlands of nederlander.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:40
Overjoyed
Overjoyed is offline
De negers zijn jarenlang als slaven gebruikt, laat ze eindelijk eens wat terug doen.

Oud 23-08-2003, 18:43
Verwijderd
sommige mensen zijn bang voor het onbekende en in groepen durven ze daar dan op af te gaan. best sneu eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:49
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik weet niet, ben wel een keer door een groep jongens in elkaar getrapt, maar dat was denk ik niet omdat ik er zo anders uit zie, want het was donker enzo.

ik vind niet dat je er agressief uitziet met een hanekam.

dus het is inderdaad dikke bullshit om iemand daarom in elkaar te trappen. mensen horen sowieso geen anderen te slaan enzo, om wat voor reden dan ook, maargoed
Oud 23-08-2003, 18:49
Kaps
Kaps is offline
Life is pain. Get used to it.

Tis nie anders... We kenne wel met z'n allen lieveheersbeestjes dragen, maer dat lost niks op. Enige wat we kunnen doen is erop vertrouwen dat de Polizei z'n werk doet. *proest*
Oud 23-08-2003, 18:51
Faery
Faery is offline
Ik werd vannacht nog twee keer nagefloten door wat jongens.
Oud 23-08-2003, 18:53
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
EPD schreef op 23-08-2003 @ 19:49:
Life is pain. Get used to it.

Tis nie anders... We kenne wel met z'n allen lieveheersbeestjes dragen, maer dat lost niks op. Enige wat we kunnen doen is erop vertrouwen dat de Polizei z'n werk doet. *proest*
haha, yeah right... plietsie is nix, echt niet.
ik ben toch maar aangifte gaan doen toen
"waar was het?"
"daarendaarendaar"
"oh. oke. we gaan er wel eens achteraan"

...en verder niets van gehoord.
Oud 23-08-2003, 19:08
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ben nog nooit in elkaar getrapt (wel getrapt, geslagen en gepest op de basisschool - dat hield gelukkig op toen m'n moeder dreigde de politie in te schakelen - maar nooit 'echt gewond' geraakt.
Iemand met een hanekam vind ik er in principe niet vijandig uitzien (het hangt ook maar net van de persoon en de rest van z'n uitstraling af) maar diegene behoort wel tot de 'buitenbeentjes'. Daardoor worden ze waarschijnlijk minder geaccepteerd en zijn dus ook eerder het mikpunt van dit soort acties die helemaal nergens opslaan.
Ik vind het geheel onterecht, maar er valt weinig tegen te doen, behalve goed op je hoede te zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 19:12
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
weezzz schreef op 23-08-2003 @ 19:53:
haha, yeah right... plietsie is nix, echt niet.
ik ben toch maar aangifte gaan doen toen
"waar was het?"
"daarendaarendaar"
"oh. oke. we gaan er wel eens achteraan"

...en verder niets van gehoord.
ook recently gehoord van iemand die gerold was
en die gast hadden ze wel gepakt...

Kom, we moeten die kloothommels niet helemaal de grond in trappen
Oud 23-08-2003, 19:12
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Black Elysium schreef op 23-08-2003 @ 19:28:
en heeft iemand met een hanekam een agressieve uitstraling?
Opstaand haar staat in de dierenwereld gelijk aan een aanval of een verjagingsritueel...misschien dat deze oernegers zich dus niet rationeel maar instinctief gedroegen...
Oud 23-08-2003, 19:14
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik en me broer zijn laatst geslagen(me broer 2x en ik 1 keer) door een groep turken.
Me broer omdat hij zei dat ik geen nazi was.
Ik omdat ik de turk die me broer sloeg een duw gaf.
Hoe maak je racisme
Oud 23-08-2003, 19:19
Verwijderd
Nee, heb wel eens ruzie gekregen omdat mensen altijd zo standaard over mij denken... die dag was ik al chagerijnig dus ik ging ze ff allemaal afzeiken Ik merk wel dat steeds meer mensen echt allemaal standaard dingen denken door mijn uiterlijk... zwaar triest maar ja... zelf doe ik dat soort dingen ook..

Maar het is toch wel erg... in elkaar geslagen worden zonder reden (oke met een reden in elkaar geslagen worden is ook niet echt leuk )
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 20:20
Negrotiator
Negrotiator is offline
"negerjongens"
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 20:24
Negrotiator
Negrotiator is offline
Bestaat dat woord soms, "negerjongen"?
Geeft het woord "neger" in samenstelling met het woord "jongen" een extra betekenis/lading aan je verhaal? Is een mens een ander mens omdat hij een neger is? Accepteer je zelf wel? Natuurlijk is het extra moeilijk om te zien hoe mensen die toch moeten weten wat het is om niet geaccepteerd te worden een ander in elkaar slaan om zijn uiterlijk, maar toch heb ik niet het idee dat jij daar op doelde met "negerjongens".
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Faery schreef op 23-08-2003 @ 19:51:
Ik werd vannacht nog twee keer nagefloten door wat jongens.
Ik werd gister nagefloten door een jochie van 9....
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 20:31
raarbeestje
raarbeestje is offline
WEER ZO IETS

gewoon niet normaal
kei veel vrienden van mij zijn in elkaar geslagen en ik ben bedreigt
en wordt altijd uit gescholden
geduwd geslagen blablalba omdat ik er zo uit zie
echt wij saai toch ook de "normalere" mensen niet omdat ze er anders uit zien dan ons!?

hanekam ziet er niet aggressief uit! isjuist lief
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 20:39
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik ben ook een keer in elkaar getrapt door 3 jongens, en 2 meisjes stonden er maar een beetje bij
was niet zo zeer door mn uiterlijk, of omdat ik er anders uitzag
was op een metro station in parijs rond 1 uur s'avonds en waarschijnlijk zag ik eruit als een "onschuldig, naief klein meisje"
hebben me beroofd van mn mobiele telefoon en portomonee, en heb er dagenlange buikpijn en blauwe plekken in mn gezicht aan overgehouden

overkomt vaker mensen, iemand in elkaar trappen om geld te krijgen, maar om nou kinderen in elkaar te slaan omdat ze hun eigen stijl hebben (een hanekam, weet ik veel) is volkomen BELACHELIJK! vreselijk...
Oud 23-08-2003, 20:57
Faery
Faery is offline
Citaat:
Liefkleinmeisje schreef op 23-08-2003 @ 21:31:
Ik werd gister nagefloten door een jochie van 9....
Ik ben een jochie van 17 en kan niet eens fluiten....
Oud 23-08-2003, 21:01
Synonym
Synonym is offline
Citaat:
Sithan schreef op 23-08-2003 @ 20:12:
Opstaand haar staat in de dierenwereld gelijk aan een aanval of een verjagingsritueel...misschien dat deze oernegers zich dus niet rationeel maar instinctief gedroegen...
echt relaxte opmerking
Oud 23-08-2003, 21:21
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
EPD schreef op 23-08-2003 @ 20:12:
ook recently gehoord van iemand die gerold was
en die gast hadden ze wel gepakt...

Kom, we moeten die kloothommels niet helemaal de grond in trappen
Nee klopt, maar ik vind het lomp dat ik hier wél zomaar in elkaar getrapt kan worden, maar als ik 1x zonder licht fiets, ik meteen 50 eurie kan dokken...
maargoed, pliesie is n ander verhaal
Oud 23-08-2003, 21:33
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik ben nooit echt in elkaar gemept.
wel flink raak geschopt, en op school hoef ik nooit zelf te lopen door de gang. ik word gewoon vooruit geduwd en getrapt.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 21:38
Cinamon
Cinamon is offline
Nou goed, rode hanekam of zo iets dergelijks is natuurlijk wel 'anders dan anders' om het zo maar te zeggen.. Maar ik vind het ook nog geen reden om iemand zo maar te slaan...
Anyway, ik denk dat mensen elkaar 'aanvallen' op uiterlijk omdat ze jaloers zijn, het zelf niet durven of zich zelfs gewoon vervelen!
Vaak zit er geen specifieke reden achter.. Maar goed, ik ben (en word) heel vaak uitgescholden of zo iets dergelijks door mijn uiterlijk.. (niet dat ik er zo speciaal uit zie ofzo) maar goed het is pas 2 keer uitgedraaid op ehm 'fysiek geweld'...
Oud 23-08-2003, 21:45
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Ik ben ontzettend vaak de lul

omdat ik op een behoorlijk nette school zit die katholiek/christelijk scheen te zijn geweest vroeger....

zitten erg veel "kakkers" en die lui lopen echt alleen maar zinloos te schelden enzow.

terugpakken doen we ook hoor, reken maar. alleen is het niet echt een leuk feit dat je allemaal de lul bent omdat je je alleen anders kleed/voor laat komen....

lullig voor je broertje, laat em niet meer alleen fietsen dan.
Zeg tegen hem (zal die nu zelf ook wel begrijpen) dat ie met wat mensen mee moet fietsen ofzo
Oud 23-08-2003, 21:48
gary moore
gary moore is offline
ik ben nog nooit uitgescholden of bedreigd vanwege me uiterlijk terwijl ik er denk ik ook niet bepaald 'normaal' uitzie.
wel dat ze me kwaad aankeken maar verder neits
Oud 23-08-2003, 22:15
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
wallflower schreef op 23-08-2003 @ 22:33:
ik ben nooit echt in elkaar gemept.
wel flink raak geschopt, en op school hoef ik nooit zelf te lopen door de gang. ik word gewoon vooruit geduwd en getrapt.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 22:20
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 23-08-2003 @ 23:15:
ach, t meisje die mij t meest pest heeft een bochel (najah, ze loopt er iig naar, kweet niet zeker of ze er een heeft) en een flinke haakneus.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 22:21
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
wallflower schreef op 23-08-2003 @ 23:20:
ach, t meisje die mij t meest pest heeft een bochel (najah, ze loopt er iig naar, kweet niet zeker of ze er een heeft) en een flinke haakneus.
gepest worden sucks... hoop dat je er n beetje mee om kunt gaan (voor zover je daarmee om kúnt gaan..zegmaar)
Oud 23-08-2003, 22:25
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
wallflower schreef op 23-08-2003 @ 23:20:
zo. flink terugpestmateriaal dus .

Ach die belachelijke kinders. Meestal zijn zij die pesten degenen die de saaiste gedachtengangen hebben. Ook best zielig voor hen dan.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 22:30
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 23-08-2003 @ 23:25:
zo. flink terugpestmateriaal dus .

Ach die belachelijke kinders. Meestal zijn zij die pesten degenen die de saaiste gedachtengangen hebben. Ook best zielig voor hen dan.
mjah.
maar t werd al minder erg de laatste tijd.
ik ging veel om met een algemeen geaccepteerde black-metaller, en toen lieten ze me ineens met rust.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Gisteren is mijn broertje door een paar negerjongens in elkaar geslagen, zonder reden. Zinloos geweld dus.
Het enige wat bij zulke mensen helpt is dat ze hard terug worden gemept. Kent jou broertje die gasten?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 23:44
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Toevallig stond ik vanochtend voor de winkel waar ik werk en toen kwamen er een paar jongens die ik kende van school (ze zijn er nu af.) . Ik had ze niets misdaan ofzo maar ze keken me raar aan en begonnen rare geluiden te maken enzo (ze stonden wel ver weg hoor) en ik snap echt niet waarom ze dat deden
Nouja, ik zie er ook redelijk onzeker uit, vind ik zelf. Maar ik had geen opzichtige kleding aan verder.

Meestal lach ik erom, maar het was 8 uur dus iets te vroeg om te lachen

Mijn broer was ooit achternagezeten door een of ander joch dat hem om de een of andere reden wou meppen. mn broer is ook niet iemand die er speciaal uit ziet, juist heel normaal. Snapte er echt niets van maar de dreigementen waren na een tijdje opgehouden
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 00:10
Verwijderd
Mja. Ik kreeg vroeger veel commentaar omdat ik rood haar had, later omdat ik een pet droeg (juist om dat rode haar te verbergen). Daarna waren het mijn taalgebruik en algemene kennis die aanleiding gaven tot stomme opmerkingen. In de eerste klassen van de middelbare school was het mijn kleding en het feit dat ik niet zo snel was met meisjes.

Nu ben ik juist enorm zelfverzekerd. Ik schijt op mensen die mij niet accepteren, omdat ze toch altijd onder me staan. Studenten onder elkaar zijn solidair. Mensen die mij menen te moeten terechtwijzen zijn toch dom plebs. De jongen die mij op de bassischool altijd het hardst uitlachte omdat ik een stuudje was, brengt nu hier de post rond. Ik lach hem zó enorm hard uit.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 00:24
Vice
Vice is offline
Ik ben nooit echt gepest op school. Eigenlijk meer genegeerd. Bijna niemand wilde met me omgaan en de meeste vonden me maar vreemd. Toen ik naar de brugklas ging werd het wel minder. Er waren een aantal gasten die een hekel aan me hadden. Al zou ik zou niet weten waarom.
Oud 24-08-2003, 00:31
Günther
Günther is offline
ik ben zelf ook welles zonder reden in elkaar geslagen door een groep buitenlanders maja heb je soms he... van mij mogen ze het nu weer proberen, kdenk dat ze dit keer wel anders opkijken. maar iig is het wel goed voor je broertje (tenminste bij mij wel)

maar over t algemeen doet iedereen super aardig (lui die ik ken of niet) kheb ook een hanekam maar ik ben tot nu toe niet echt raar daarop aangesproken. dus ik voel me wel geaccepteerd, ik mag bijna iedereen en zover ik weet heb ik ook geen lui die mij echt totaal niet mogen.
Oud 24-08-2003, 00:46
Verwijderd
Citaat:
GTST-Beer schreef op 23-08-2003 @ 21:20:
"negerjongens"
Ja, daar viel ik ook over... Alsof het verhaal verandert door het toegevoegde feit dat het "negerjongens" waren.

Los van jouw manier van vertellen, klote voor je broertje.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 02:29
Fog
Fog is offline
ben nog nooit aangevallen om mn uiterlijk.....ik heb wel vaag haar gehad....dan kijken wel meer mensen naar je ja....maar nog nooit uitgescholden en al helemaal niet getrapt...

ja ik had ooit ruzie met een zooi kakkers [had niks met uiterlijk te maken verder] toen gebruikten ze wel kut alto als scheldwoord....maar daar kon ik ook alleen maar om lachen want ik ben niet helemaal doorsnee ofzo maar alto is ook weer te ver....
Oud 24-08-2003, 09:52
Landslide
Landslide is offline
Ik wordt op school heel veel nageroepen. Sinds de eerste eigenlijk al. Er zit niet zo veel alternatief volk bij mij op school. Er hangt een beetje een kak-christelijk sfeertje, zegmaar. Een groepje jongens roept altijd 'DIE!!!!' als ik langs kom. Ik geloof dat ze denken dat dat de gemiddelde tekst is van de muziek waarnaar ik luister. Ze wachtten me vroeger ook vaak op, om te zorgen dat ik niet naar huis kon: leuk met hun scootertjes en fietsjes mijn weg versperren. Meestal kwam ik met negeren en duwen wel door ze heen. Geen fysiek geweld gehad eigenlijk.n Ik vraag me eigenlijk wel af hoe dat dit school jaar gaat aflopen..
Oud 24-08-2003, 10:22
Verwijderd
Als ik niet geaccepteerd word is dat alleen maar positief,
vind het namelijk niet echt geweldig als ik wel geaccepteerd zou worden in deze wereld..
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 10:39
Laïs
Laïs is offline
Ik ben nooit echt gepest geweest of genegeerd.
Wel krijg ik soms opmerkingen als : 'overslapen?Je hebt je pyjamebroek nog aan' , of nagestaard. (Zelf merk ik daar niks van,vriendinnetjes zeggen dat )
Nageroepen,zelden.
Oud 24-08-2003, 11:07
nps
nps is offline
mijn fiets is laatst gejat door lieve pubertjes die mij en 'n vriendin daarna gingen stalken op de fiets terwijl ik bij haar achterop zat het ook nodig vonden om een mooie klodder fluim in mijn gezicht te deponeren.

ik word ook wel 'ns nageroepen, maar dan gaat eXo weer met de eer strijken
Oud 24-08-2003, 11:17
Zaina
Zaina is offline
Toen we met onze school naar een allochtonen buurt gingen. Zij moesten ons niet, omdat de school waarop ik op zat bijna alleen maar blanke jongens kenden. Ze vielen ons iedere keer aan, jammer voor hun dat ze niet wisten dat het een school was voor agressieve mensen

En 1 keer toen ik in me Ajax outfit tussen de Feyenoord supporters per ongeluk terecht kwam op Rotterdam CS. Ik kwam gelukkig weg met 2 gekneusde ribben
Oud 24-08-2003, 11:25
chaostar
chaostar is offline
Op de school waar ik van de 1e t/m de 3e zat werd ik wel vaak uitgescholden/gelachen, terwijl ik er helemaal niet zo alto oid uitzag, maarja ik had m'n haar afgeknipt en geverfd en dat was al genoeg reden om me als pispaaltje te gebruiken. Een aantal leraren deden daar ook gewoon vrolijk aan mee. Na de 3e ben ik naar een andere school gegaan waar ik nooit echt problemen heb gehad.
Oud 24-08-2003, 11:32
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-08-2003 @ 01:10:
Nu ben ik juist enorm zelfverzekerd. Ik schijt op mensen die mij niet accepteren, omdat ze toch altijd onder me staan. Studenten onder elkaar zijn solidair. Mensen die mij menen te moeten terechtwijzen zijn toch dom plebs. De jongen die mij op de bassischool altijd het hardst uitlachte omdat ik een stuudje was, brengt nu hier de post rond. Ik lach hem zó enorm hard uit.
Ja, je moet juíst denken dat bepaalde mensen onder jou staan en hen beoordelen op hun opleiding en beroep.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 11:48
Günther
Günther is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 24-08-2003 @ 12:07:
mijn fiets is laatst gejat door lieve pubertjes die mij en 'n vriendin daarna gingen stalken op de fiets terwijl ik bij haar achterop zat het ook nodig vonden om een mooie klodder fluim in mijn gezicht te deponeren.

ik word ook wel 'ns nageroepen, maar dan gaat eXo weer met de eer strijken
dus ze jatten je fiets en gaan daarna op die fiets jou stalken als je ziet dat het jou fiets is doe je er toch iets aan ....
Oud 24-08-2003, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Ik zou toch echt verwacht hebben dat je je niet zover zou verlagen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 12:23
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
black angel schreef op 24-08-2003 @ 12:48:
dus ze jatten je fiets en gaan daarna op die fiets jou stalken als je ziet dat het jou fiets is doe je er toch iets aan ....
nee, haar fiets was pleite.
Oud 24-08-2003, 12:29
Another Way
Another Way is offline
mja..in elkaar geslagen voor mn huidskleur, meerdere malen. En verder nog 12 jaar lang gepest

dood normaal toch?

Laatst gewijzigd op 24-08-2003 om 12:53.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 12:42
nps
nps is offline
Citaat:
black angel schreef op 24-08-2003 @ 12:48:
nou ok niet jatten, ze hebben 'm waarschijnlijk in het water daar in de buurt geflikkerd. hij was weg toen wij naar onze fietsen liepen, en zij zaten niet op mijn fiets. it was just gone
Reageren

Regels voor berichten