Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2003, 17:56
Quiana
Quiana is offline
En dan heb ik het nu vooral over een klas op school,
maar dat hoeft niet per se dus.

Een paar jaar geleden (in de eerste, om precies te zijn )
zat ik in een nogal rotte klas. Groepjes die constant
ruzie hadden, een paar kinderen die erbuiten vielen etc.

Toen een jongen op een gegeven moment geen proefwerken
meer durfde te maken met de rest van de klas,
(propjes werden gegooid, hij werd geschopt als de docent
niet keek, kreeg de schuld van fluisteraars etc),
kwam onze conrector met ons praten.

Op een gegeven moment begon ze over de rolverdeling in de klas.
Nou herinner ik me niet alles even goed ed,
maar probeer het zo logisch mogelijk uit te leggen.

In een gemiddelde klas (ong. 25 kinderen?), heb je de populaire mensen, de minder populaire mensen, de mensen die er een beetje buiten staan, en de buitenstaanders. (de laatste groep wordt vaak gepest, of iig niet voor 'vol' aangezien)

Iedereen heeft dus z'n vaste rol, en wanneer de samenstelling van de klas verandert, kan het dus zijn dat jouw rol
ook verandert.

Zit hier een kern van waarheid in, of is elke klas anders,
en bestaat zoiets niet?

Is er in jouw klas ook een indeling (deze, of een andere,
en leg die andere dan ook uit), en wat voor rol vervul jij erin?

Wat vind jij typische soorten mensen voor een bepaalde rol?

Stel dat er een nieuwe groep gevormd wordt, (brugklas bijv),
heeft iedereen dan een eerlijke kans om de populaire te zijn,
(of de buitenstaander), of ligt dat van te voren al een beetje vast?
En als dat al vastligt, van welke dingen hangt dat dan af?

Beetje veel vragen ed, maar goed, hoop dat het wel begrijpbaar is wat ik wil weten ed.
Oud 24-08-2003, 18:04
Miracle
Miracle is offline
Wat die rol verdeling betreft is dat wel waar, maar pas na
verloop van tijd. Wany omdat je elkaar in het begin minder goed
kent verschuift dat heel erg. Het ene moment lijkt het sus en zo
te zijn, terwijl een week later alles weer verandert.
Erg lastig, maar rond oktober/november ligt het meeste toch wel
vast. Voor mijn gevoel verandert het patroon elk jaar wel, ookal
is de klassamenstelling nauwelijks verandert.

Je hoeft je niet druk te maken dat je meteen in het begin al buiten
de boot gaat vallen, want in het begin kan alles nog veranderen.
Soms lijkt het alsof op de eerste dag al alles vast ligt, maar dat valt
achteraf altijd erg mee!

Succes morgen!

(l)
Oud 24-08-2003, 18:14
Wave
Wave is offline
Rolverdeling is er meestal wel in de eertse klassen van de middelbare scholen. In de eerste twee klassen worden ook de meeste kinderen gepest. In de derde is dat meestal al minder en in de 5e en 6e kont het meestal al helemaal niet meer voor. Mensen kijken dan minder kortzichtig.....het gaat dan niet meer om kleding en een grote bek hebben enzo en mensen gaan elkaar eerder accepteren.

Ow en ikw as in het begin vooral een buitenstaander, eigenlijk de eerste jaren altijd geweest.......een jaar heel erg gepest, daarna wel geaccepteerd maar niet als vrienden, ik had wel vrienden, maar weinig.
Ik denk dat veel van die verdeling van te voren vast ligt. De mensen met dure kleding, veel geld en een grote mond worden door veel mensen als populair beschouwd en tja zo worden ze dat ook.......na ja ze hoeven niet perse veel geld te hebben, als ze maar doen alsof of er in ieder geval over opscheppen en mee gooien.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 18:36
Verwijderd
en bestaat zoiets niet?

Ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit

ja, alleen minder erg dan jaren geleden..
Ik vervul denk ik de rol van de buitenstaanders.. Ik heb niet altijd deze rol gehad.. Eigenlijk dit jaar pas, maar dat ligt volledig aan mezelf..

Ik merk dat de kortzichtige, oppervlakkige, vaak mooie mensen populair zijn
En de verlegen, terughoudende mensen vaak een beetje erbuiten vallen

Opzich heeft iedereen evenveel kans, alleen op het moment dat je de klas binnenloopt geef jij al aan welke rol jij wil spelen, en zie je anderen hun rol spelen. Met je uitstraling geef jij namelijk weg wat voor soort mens jij bent, en voor wie jij interessant bent..
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 18:39
Miracle
Miracle is offline
Populair zijn en geld hebben, heeft voor mijn gevoel weinig met elkaar te maken. Er zijn zoveel factoren die daar ook nog mee te maken hebben. Soms zijn slimme mensen populair, maar soms juist ook niet, omdat ze dan nerds zijn. Soms zijn rijke mensen populair, maar sommige rijke mensen zijn ontzettend arrogant en daarom niet populair.
Of je populair bent of of niet heeft met zoveel verschillende factoren te maken, dat je dat van te voren niet zo kan zeggen. Want het verschilt ook per moment wat 'goed' gevonden wordt, waardoor iemand populair word.

bleh, wat is dit vaag
Oud 24-08-2003, 18:50
Lachmetmij
Lachmetmij is offline
Ik ben een keer blijven zitten en het volgende jaar keek iedereen tegen mij op. Ik zat bij een groep die steeds 1 jongen ging pesten. Maar naar 2 maanden werd het zo erg dat ik het voor die jongen zielig begon te vinden. Ik heb me toen aangesloten bij het groepje waar die jongen in zat en vanaf dat moment deden ze niks meer tegen die jongen. Het maakt dus heel veel uit of er een ''populaire'' iemand tussen zit. (Ik hoop dat het een beetje duidelijk is)
Oud 24-08-2003, 18:57
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
In een gemiddelde klas (ong. 25 kinderen?), heb je de populaire mensen, de minder populaire mensen, de mensen die er een beetje buiten staan, en de buitenstaanders. (de laatste groep wordt vaak gepest, of iig niet voor 'vol' aangezien)

Iedereen heeft dus z'n vaste rol, en wanneer de samenstelling van de klas verandert, kan het dus zijn dat jouw rol
ook verandert.

Zit hier een kern van waarheid in?
Jah, ik denk wel dat veel hiervan klopt!

Is er in jouw klas ook een indeling en wat voor rol vervul jij erin?
Jah, ik ben denk ik de minder populaire

Wat vind jij typische soorten mensen voor een bepaalde rol? Deze vraag snap ik niet helemaal, kapsones meisjes zijn vaak de populairste en de jongens met humor ook vaak wel denk ik...

Ik denk dat vooral kleding t um doet...Een meisje met zeeman broeken wordt vreemder aangeken als een meisje die met de duurste kleding en schoenen aanloopt...Lijkt mij...
Oud 24-08-2003, 19:08
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 24-08-2003 @ 19:57:
Ik denk dat vooral kleding t um doet...Een meisje met zeeman broeken wordt vreemder aangeken als een meisje die met de duurste kleding en schoenen aanloopt...Lijkt mij...
En stel iemand heeft geweldige kleren, maar is voor de rest gewoon niet mooi of aardig? Dan lijkt me niet dat diegene populair word.

Het heeft met zooo ontzettend veel dingen te maken, dat kun je wel allemaal gaan opnoemen, maar het is elke keer anders.
Het is nooit alleen kleding, alleen uitstraling, alleen figuur, alleen uiterlijk. Zelfs al heeft iemand bijna alles, maar mist gewoon één klein dingetje, zal diegene niet zo populair zijn.
En iemand kan in één klas wel populair zijn en in een andere niet.
Oud 24-08-2003, 19:30
AJKwak
AJKwak is offline
Het is zo dat iemand die in een klas een bepaalde rol heeft, zich daar naar gaat gedragen. Komt hij vervolgens in een andere klas, dan zal hij geneigd zijn zich weer op die zelfde manier te gaan gedragen, waardoor hij dezelfde rol weer krijgen zal. Zodoende werkt de rol van iemand in de ene klas door op die in een volgende.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 19:34
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
dreen schreef op 24-08-2003 @ 20:08:
*reactie*.
Jah, je hebt wel gelijk, maar bij mij op school valt t zo op dat de meisjes die er leuk uitzien en de duurste kleding dragen heel veel aandacht krijgen enzo...Niet alleen van de klas maar van alle jongens bij me op school enzo...Maar jah, zoals je zegt, dat is overal anders...
Oud 24-08-2003, 19:39
Verwijderd
en bestaat zoiets niet?

Mjah, ik denk wel dat het waar is, dat je in een klas een soort van plek hebt.

Niet echt een indeling, je hebt de popie-jopie's en de niet popie-jopie's en de buitenbeentjes. Ik is buitenbeentje denk ik.

al die mooie meiden uit mijn klas horen bij die popie-jopie's, die zijn vaak stom, oppervlakkig, kortzichtig en dom. Mensen die meer nadenken over belangrijke dingen vallen buiten de groep.

ik denk niet dat het aan de kleding ligt hoor die je draagt. Meer aan hoe je je opstelt in de klas. Ik had altijd wel een redelijk grote bek tegen alles en iedereen. Is de laatste tijd toch wel redelijk veranderd moet ik eerlijk zeggen. Ik zeg in de klas bijna niets meer, vind het ook niet boeiend. School boeit me niet meer en ik vind het niet meer leuk. Ging altijd met plezier naar school, nu niet meer. Dat vind ik balen.

*denkt na* ik heb werkelijk geen idee. Hoe je je opstelt in de klas, maar ik kan het niet echt uitleggen.

Laatst gewijzigd op 24-08-2003 om 19:57.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 19:49
Tio
Tio is offline
Citaat:
Quiana schreef op 24-08-2003 @ 18:56:

1) Zit hier een kern van waarheid in, of is elke klas anders,
en bestaat zoiets niet?

2) Is er in jouw klas ook een indeling (deze, of een andere,

3) Wat vind jij typische soorten mensen voor een bepaalde rol?

4) Stel dat er een nieuwe groep gevormd wordt, (brugklas bijv),

Beetje veel vragen ed, maar goed, hoop dat het wel begrijpbaar is wat ik wil weten ed.
1) Ja, er zit denk ik wel een kern van waarheid in. Zeker in onderbouwklassen is het denk ik nog zo dat er een duidelijke hierarchie is.

2) Dat is nog niet helemaal duidelijk. De hele klas is nieuw en omdat we in clusters werken is het ook niet echt zo'n hechte klas als je in een onderbouwklas zou hebben. Toch denk ik dat er uiteindelijk wel zo'n soort verdeling zal ontstaan.
Mijn rol erin is nog niet helemaal duidelijk, hoewel ik sinds een jaar niet meer zo aan groepen en rollen doe en er dus ook niet veel om geef. Maar aangezien ik nu in een klas zit met redelijk veel mensen die niet mijn "slag" zijn, denk ik dat ik uiteindelijk bij een subgroep van "buitenstaanders" zal belanden.

3) Dat is denk ik afhankelijk van de samenstelling van de klas. Natuurlijk zijn er dingen die iemand wel of niet een leidersrol of een buitenstaandersrol kunnen bezorgen.
In een relatief normale klas ben je al snel buitenstaander als je
A) Nerderig gedrag vertoont
B) "Anders" gedrag vertoont (dus niet hetzelfde als de grote groep)
C) Duidelijk over je heen laat lopen
D) Bepaalde uiterlijkheden zoals een bril of een beugel
E) Té hard probeert populair te zijn
De samenstelling van de klas is ook belangrijk. Is één bepaalde "stroming" (bijv. alto's of kakkers) heel erg aanwezig, dan lig je er snel uit als je er anders bijloopt en hoor je er sneller bij als je "echt" bij de groep hoort.
Echter, als je een beetje charisma hebt, er goed en verzorgd bijloopt, niet te actief probeert populair te worden en een beetje leiderschapskwaliteiten en humor hebt, dan maak je een redelijk kans om leider of volwaardig lid van een populair groepje te worden.

4) Zie nr. 3
Oud 24-08-2003, 20:52
Verwijderd
Toch nu nog maar even reageren…m’n vriend zit toch nog tv te kijken. Ik ga maar weer eens een lekker lange reply geven…hoop ik.

Zit hier een kern van waarheid in, of is elke klas anders, en bestaat zoiets niet?
Elke klas is anders. Maar dat betekend niet dat er ergens geen groepsvorming is, denk ik. Ik denk dat in elke klas, in elke groep, groepsvorming is. Dit kan positief en negatief zijn. Ik heb iig nog nooit een groep mee gemaakt waarin totaal geen groepsvorming was. (En één groep is tenslotte ook groepsvorming. )

Is er in jouw klas ook een indeling (deze, of een andere,en leg die andere dan ook uit), en wat voor rol vervul jij erin?
Hoe het in mijn aankomende klas is, zou ik niet weten. Ik ken niemand uit die klas, heb nog niemand gezien, enz. Mijn vorige klas dan maar en dan het afgelopen jaar. We zaten maar met 13 mensen in de klas, waarvan er 8 regelmatig op school waren. Ik zat in het groepje wat een beetje buiten de ‘groep’ viel., of eigenlijk was het meer dat we niet zo de behoefte hadden om er bij te horen. We hadden/hebben andere interesses dan de andere 9 en we waren altijd op school, deden veel aan school en vonden dat ook leuk, enz. Verder vielen we er niet echt buiten, ik denk dat dat kwam omdat het merendeel al wat ouder was en aardig met verschillen tussen mensen om konden gaan. Doordat we elkaar in de eerste al aardig hadden leren kennen, konden we het het afgelopen jaar aardig met elkaar vinden. De mensen die het soms verpesten waren al weg (gestopt of naar andere klassen).

Ik denk niet dat altijd een bepaald soort mensen een bepaalde rol hebben… Iemand met weinig zelfvertrouwen wordt vaker gepest en is vaker alleen, maar lang niet altijd. En iemand met weinig zelfvertrouwen heeft niet een ‘standaard’ uiterlijk of houding, die je zo kunt omschrijven.
Mensen met een grote mond en stoer gedrag, zijn in de lagere klassen vaak de populaire mensen. Soms omdat mensen ze echt leuk en stoer vinden, maar soms ook alleen maar omdat anderen bang voor ze zijn. In de hogere klassen hebben ze vaak meer zo iets van ‘stel je niet zo aan’, ‘houd je bek nou eens’, ‘doe nou eens normaal’ en dat soort dingen. Toch hebben mensen met een grote mond en een vlotte babbel over het algemeen een heel stuk meer te zeggen (letterlijk, maar ook figuurlijk ) dan de stille mensen (die soms veel zinnigere dingen zeggen, maar goed).
En zo zijn er denk ik nog wel heel veel mensen die vaak een zelfde rol hebben…maar misschien wel net zo vaak een heel andere rol hebben.

Stel dat er een nieuwe groep gevormd wordt, (brugklas bijv), heeft iedereen dan een eerlijke kans om de populaire te zijn, (of de buitenstaander), of ligt dat van te voren al een beetje vast? En als dat al vastligt, van welke dingen hangt dat dan af?
Ik denk dat het vaak al vast ligt. Wat ik al eerder zei, iemand met weinig zelfvertrouwen wordt vaker gepest en is vaker alleen, maar lang niet altijd. Vaak ligt het er ook aan of iemand ‘bekend’ is/veel mensen kent of dat iemand niemand kent. Kleding kan ook een rol spelen, net als geld, cijfers, enz. Eigenlijk alles kan een rol spelen.

Citaat:
Tio schreef op 24-08-2003 @ 20:49:
3) Dat is denk ik afhankelijk van de samenstelling van de klas. Natuurlijk zijn er dingen die iemand wel of niet een leidersrol of een buitenstaandersrol kunnen bezorgen.
In een relatief normale klas ben je al snel buitenstaander als je
A) Nerderig gedrag vertoont
B) "Anders" gedrag vertoont (dus niet hetzelfde als de grote groep)
C) Duidelijk over je heen laat lopen
D) Bepaalde uiterlijkheden zoals een bril of een beugel
E) Té hard probeert populair te zijn
De samenstelling van de klas is ook belangrijk. Is één bepaalde "stroming" (bijv. alto's of kakkers) heel erg aanwezig, dan lig je er snel uit als je er anders bijloopt en hoor je er sneller bij als je "echt" bij de groep hoort.
Echter, als je een beetje charisma hebt, er goed en verzorgd bijloopt, niet te actief probeert populair te worden en een beetje leiderschapskwaliteiten en humor hebt, dan maak je een redelijk kans om leider of volwaardig lid van een populair groepje te worden.
Ben ik het ook wel mee eens. (Een aantal dingen staan ook al in mijn eigen post, maar goed, jammer dan. ) Of ik het terecht vind, dat dat soort mensen een ‘buitenstaandersrol’ wordt bezorgd is weer een heel ander verhaal, maar daar gaat het hier niet over.

Een boek van een keuzecursus (sociale psychologie) die ik wilde gaan doen gaat over groepen, maar goed, dat boek heb ik nog nooit gelezen…ben amper begonnen aan die keuzecursus…maar lijkt me een erg interessant boek.

Laatst gewijzigd op 24-08-2003 om 21:15.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 22:08
Balance
Balance is offline
ik ben het wel eens met de rolverdeling, maar denk niet dat er echte buitenstaanders zijn. zij zoeken elkaar vaak op en blijken (bij ons in de klas) bijzonder goed met elkaar te kunnen opschieten. D'r wordt bij ons ook niemand echt gepest ofzo.

wij hebben in de klas ongeveer 4 groepen die te onderscheiden zijn.
als je ze een naam moet geven vanuit mijn oogpunt
- de minder populaire jongens (om het maar wat netjes uit te drukken)
- de populaire jongens
- de 'wij vinden onszelf geweldig' meisjes.
- de rest, die toevallig ontzettend goed met elkaar op kan schieten; zowel jongens als meisjes.

ik val in de laatste groep, dus uiteraard is het allemaal subjectief. de 'wij vinden onszelf geweldig' meisjes denken (zoals mijn toegekende naam al vermoedt) zichzelf geweldig, maar zien niet dat de rest van de klas ze werkelijk uitkotst voor watbetreft hun gedrag. Een buitenstaander zou dus denken dat zij zo verschrikkelijk populair zijn, omdat zij zich zo gedragen, terwijl dit totaal niet zo is.
Ook hebben we een jongen in de klas die qua uiterlijk voldoet aan de typische nerd (zoals die op tv wordt afgebeeld) maar ontzettend goed meegaat met de groep, omdat ie gewoon heel veel humor heeft en heel aardig is. In een andere groep zou hij het echter niet redden, denk ik. Het is weldegelijk afhankelijk van de groep waar je in zit.
Net zoals in een andere groep die 'tutjes'meisjes () wél populair zouden zijn misschien.

waarom lul ik nou altijd zou veel?
Oud 25-08-2003, 11:24
sinsere
sinsere is offline
en bestaat zoiets niet?

Ja, het is waar. Hoewel elke klas anders is, zul je in iedere klas of groep in de maatschappij deze rolverdeling terugvinden.

In mijn eigen taakgroep is deze indeling er ook, maar in mindere mate dan vroeger. Bekijk ik het geheel, dus ons hele jaar samen, is deze verdeling er wel heel sterk.

Mensen met een grote mond, mensen die makkelijk in de omgang zijn zul je bijna altijd zien bij de 'populaire' groep. Door hun hele houding komen ze daar vanzelf in terecht. Die mensen zoeken elkaar denk ik ook vanzelf op.

Dat ligt van tevoren al wel een beetje vast. Gevormd door je eigen karakter. Natuurlijk kun je heel bewust in een andere groep terecht komen, maar dan moet je jezelf wel zodanig aanpassen. De vraag is dan of je jezelf nog wel bent. Blijft iedereen zoals hij of zij is, dan kun je naar mijn idee van tevoren wel aardig inschatten hoe het verdeeld gaat raken.

Ik zie dat ook heel duidelijk in mijn stages terug. Ik observeer in de eerste dagen heel veel en daar kom je ontzettend veel door te weten. Meestal kun je op die manier een aardige inschatting maken van de sfeer en rolverdeling in de klas.

Laatst gewijzigd op 25-08-2003 om 11:26.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 11:40
sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:

en bestaat zoiets niet?

1. Er zit zeker een kern van waarheid in. Ik denk dat het eigenlijk altijd wel zo is (wat ik tot nu heb meegemaakt wel iig.). EN niet alleen op school. Ook op sportclubs en andere groepen. Op je werk enz.

2. Ja, al is het in de bovenbouw minder dan in de bovenbouw. Ik han een beetje tussen de populaire en niet populaire mensen in denk ik. Uit alle groepen ken ik wel een paar mensen, en ik word over het algemeen ook wel aardig gevonden door de meesten. Maar ik zal nooit het populaire meisje van de school zijn bijvoorbeeld, aar ook nooit de buitenstaander.

3. Nerds -met welke omschrijving dan ook- vallen er altijd wel buiten, hebben iig hun eigen groep. De populaire mensen hoeven echt niet altijd oppervlakkig te zijn. Ze trekken wel altijd alle aandacht naar zich toe. Het valt me trouwens vaak op dat de meeste populaire mensen niet eens de knapste zijn.

4. Ik denk dat dat van te voren al vast ligt. Iemand heeft een verlegen karakter of een wat brutalere 'kom maar op' mentaliteit. En de mensen die ooit alle aandacht kregen zullen dat ookaltijd blijven hebben. Ook in nieuwe klassen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 12:56
Verwijderd
Mijn klas is te verdelen in 4 groepen:
- populaire merkkleding mensen
- alternatieve mensen
- gewone mensen (die zich niet zo druk maken om hun rang in de klas
- buitenstaanders

In de onderbouw bestond de klas wel uit de gebruikelijke rolverdeling, maar na de derde zijn er veel mensen bijgekomen en weggegaan..
De nieuwkomers zijn over het algemeen de mensen die ik nu buitenstaanders noem, ze hebben niet lang genoeg de tijd gehad om genoeg getolereerd te worden door de klas.. Andere buitenstaanders die al eerder in de klas zaten zijn vanaf het begin al niet getolereerd, door wat voor reden dan ook.. (type nerd denk ik zo) het is niet zo dat deze mensen worden uitgescholden enzo.. maar ik denk ook wel dat we daar misschien een beetje te oud voor zijn (?)
De populaire mensen zijn al getolereerd geweest vanaf hun eerste stap in de klas.. ik denk ook dat deze rol al voor de brugkals is bepaald, vaak ga je met een aantal uit je andere klas naar de brugklas en als je populair bent kijken die dan tegen je op.. om wat voor reden dan ook (uitstraling, kleding, ...) en vanzelf sluit je je aan bij een groepje van dezelfde 'rang' waardoor je weer populair bent..
Alternatieve mensen zijn in de onderbouw vaak nog 'gewone' mensen die zichzelf aan het vinden zijn en besluiten dat ze anders zijn dan de popie jopies en dat ze daar ook totaal niet bij willen horen.. ze onderscheiden zich dan door kleding en gedrag en na verloop van tijd krijgen ze meer aanhang omdat iedereen zich aan het vinden is en ook anders wil zijn (meeloper effect)
Dan zijn er nog de mensen die gewoon zichzelf zijn en niet opvallen in de massa van de school.. maar gewoon getolereerd worden.. omdat ze al zolang in de klas zitten enzo..

Ik behoor tot de laatste groep.. en ik vind dat wel best.. want ik kan met elke groep in de klas gewoon praten en hoef me niet te schamen als ik weer iets doms doe ofzo..

Ik denk dus dat je rol van tevoren vast ligt.. maar de groepen indeling kan wel veranderen doordat iedereen zichzelf gaat ontdekken enzo en meestal dan sterk de behoefte krijgt ergens bij te horen..

Ik hoop dat dit een beetje te begrijpen is.. misschien kom ik later nog wel op een concreet idee.. maar nu is het nog even wazig
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 14:22
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
Citaat:

[I]Zit hier een kern van waarheid in, of is elke klas anders,
en bestaat zoiets niet?

zitwaarheid in denk ik

toen ik in het 1ste en 2e zat was er een duidelijke indeling,ik was anders,ik was buitenstaander,vanaf m'n 3e middelbaar ben ik naar de kunst-academie gegaan om toneel te volgen,daar moet iedereen zo hecht samenwerken dat we wel moeten overeenkomen (ookal is het een klas vol echt uiteenlopende karrakters),iedereen kent elkaar heel goed (kunnen elkaar zelfs blindelings herkennen aan de geur,hebben we es getest )
niet iedereen kan het even goed vinden met elkaar maar dat merk je nauwelijks want uiteindelijk amuseren we ons samen
natuurlijk heeft iedereen wel een rol in de klas,enkel niet erg duidelijk

de stomste,truttigste oppervlakkigste types die vooral niet afwijken van 'normaal' gedrag en altijd heel 'in de mode' gekleed gaan zijn in de meeste scholen het populairst,meestal pesten ze dan de kindjes die wat afwijken,ze zijn meestal niet de knapste van de klas,maar denken wel dat ze dat zijn

daarna heb je kuddedieren die omgaan met die populaire trutten maar altijd in hun schaduw staan,zijn meelopertjes,gaan buitenstaanders pesten 'omdat hun vriendinnen da ook doen'

bij de jongens zijn ofwel die met de grootste bek (de stoerste) populair (jakkes),de knapste,of degene met de beste humor,lijkt me wel normaal zo dat die het populairst horen te zijn

dan heb je minder populaire jonges,en dan zijn er nog buitenstaanders ook

bijna iedereen heeft gelijke kans daartoe,tenzij ze oerlelijk zijn,stotteren of een erg eigenaardig kenmerk hebben,het is gewoon de manier waarop ze zich de eerste dag gedragen wat hun rol maakt

Beetje veel vragen ed, maar goed, hoop dat het wel begrijpbaar is wat ik wil weten ed. [/B]
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 14:49
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
In veel klassen heb je inderdaad wel dat er veel groepjes worden gevormd.. Nou heb je bij mij niet dat je echt 1 populair groepje hebt met allemaal popijopies.. Je karakter bepaald volgens mij wat voor je rol je speelt in de klas. Als ik ergens kom is het niet zo van hallo allemaal hier ben ik. Ben wat terughoudender en praat ook niet zo makkelijk tegen iedereen. Je hebt echter mensen die als ze ergens binnen komen gelijk de aandacht opeisen, met iedereen beste vriendjes zijn en ja die worden dan gezien als populair. Aangezien je karakter redelijk vastligt is het moeilijk denk ik om iets aan de positie in de klas te veranderen.

Het is ook bekend dat mensen die gepest zijn en die verhuizen naar de andere kant van het land, soms ook weer gepest worden. Dit omdat die mensen het moeilijk vinden voor zichzelf op te komen, contact te leggen of elke andere reden (alhoewel er is nooit een reden om gepest te worden)..

Ik denk namate je de onderbouw ontgroeit bent je kleding steeds minder belangrijk wordt, net zoals geld. Als je wat ouder wordt leer je inzien dat het daar helemaal niet omdraait.

Conclusie: Je hebt in veel klassen wel groepjes, volgens mij bepaald je karakter (of bepaalde karaktereigenschappen) welke positie je inneemt in een klas.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 16:53
Verwijderd
ik heb niet alle reply's gelezen (te ongeduldig), dus als ik in herhaling val... SORRY!

In onze 2e klas zaten slechts 9 meisjes, die vormden in eerste instantie een hecht clubje, later splitsten ze in 2en (op interesse en kledingstijl). De jongens zaten meestal door elkaar heen en er waren niet echt verbanden te leggen, al had iedereen natuurlijk zijn voorkeuren.

Het jaar daarop kwamen we met z'n allen in de 3e klas, en er sloten zich 5 nieuwelingen bij ons aan (zittenblijvers vooral). Een ware groepjesaardverschuiving vond plaats. Zo vond ik met twee andere meisjes ons meidengroepje maar suf en hadden wij ons aangesloten bij een groep skate jongens die was ontstaan nadat er 1 (!) skater bij was gekomen. (hiervoor waren die andere gozers gewoon some of the guys). De overgebleven meisjes klitten weer bij elkaar. En de niet skaters zochten elkaar ook op.

Grappig dat ik dit topic zag want ik heb er vaak over na gedacht, dat de komst van 5 nieuwe mensen (bij 24) zo veel in de structuur van de klas heeft veranderd.

ik heb je vragen niet echt beantwoord maar ja... je kan niet alles hebben
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 19:31
Another Way
Another Way is offline

Niks kern van waarheid, gewoon 100% harde waarheid. Overall heb je groepen en Rolverdelingen. Nieta alleen op school , maar ook in 'het echte leven'

Ja bij ons heb je dat ook. Wij hebben de poplaire lui, de minder populaire en de lui die er tussenin zitten. Ik zelf zit bij de minder populaire lui, helaas is dat al mn hele leven

Populaire mensen zijn altijd kap en slim, terwijl de minder populaire lui meestal dom en lelijk zijn . De populaire lui hebben vaak een vlotte babbel, zijn zeker van zichzelf, hebben vaak relaties, veel vrienden. Dit worden later ook sucessvolle mensen in het leven. De minder poplaire mensen moeten het doen met minder, vaak weinig zelfvertrouwen en weinig tot geen vrienden. Ze zijn een beetje de 'underdogs', en stellen daarvoor ook niets voor. Ze worden ook niet sucessvol in het latere leven

NMee iet iedereen heeft gelijke kansen, het ligt echt voor bijna tachtig procent aan je uiterlijk, als je dat niet hebt word je nooit populair
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 19:44
Lovely007
Lovely007 is offline
en bestaat zoiets niet?

In elke klas in er een rolverdeling, of het nou de rolverdeling is die jij noemt, of iets wat anders, die rolverdeling is er!

Bij mij is er ook zo'n indeling dus. Wij hebben de populaire lui, die bij ons lang niet bij iedereen populair zijn. Maar die over het algemeen als populair worden gezien, terwijl de helft ze niet eens mag. Dan zijn er de 'minder populaire,' waar ik bij hoor. Zeg maar het twee na populairste groepje van de klas (dit klinkt vaag) En dan is er nog een groepje wat er een beetje buiten valt, volgens de populaire mensen, persoonlijk vind ik ze aardiger dan die populaire lui, maar ja... En dan zijn er ook nog een paar klasgenoten die er buiten vallen, maar meestal probeert 'mijn' groepje ze wel een beetje te steunen tegen de pesters (die natuurlijk uit de 'populaire' groep komen.. )

De popualaire mensen plaatsen zich boven de rest, zijn arrogant en doen irritant. De rest zijn of meelopers (de dombo's), of trekken zich er niks van aan (de slimmere mensen en soms ook de 'nerds') of komen tegen hen in opstand (de lefhebbende mensen, vaak ook de populaire mensen uit een ander groepje)

Ligt voor een gedeelte wel aan je uiterlijk en spontaniteit en de hoeveelheid vrienden. Maar als dat beetje goed zit, heb je wel een kansje

Dat ligt dus van te voren vast.. meestal dan..
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 22:04
AJKwak
AJKwak is offline
Is het jullie trouwens ook opgevallen dat de meeste (alle?) mensen die hier reageren, aangeven niet bij de populaire groep te horen. Blijkbaar is chatten op internet ook weer een tijdsbesteding die zulke mensen niet doen.

Zelf hoorde ik ook niet bij de populairste groep, maar meer bij de wat serieuzere typens.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 10:58
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 25-08-2003 @ 15:49:

Ik denk namate je de onderbouw ontgroeit bent je kleding steeds minder belangrijk wordt, net zoals geld. Als je wat ouder wordt leer je inzien dat het daar helemaal niet omdraait.

Daar ben ik het niet mee eens.. ik denk juist dat het na de onderbouw belangrijker wordt.. iedereen (de meesten dan) werken en hebben aardig wat geld te besteden.. wat ze dan vooral doen aan.. juist kleding..
Maar ik denk wel dat degene die zich dan bij de 'minder populaire' groep aansluiten of aan gesloten zijn.. wel minder om kleding geven dan de 'populaire' groep.. ik denk dat populaire mensen ook veel meer om uiterlijk geven vanwege een bepaalde status.. en ik denk ook niet dat iemand, hoe populair ook, erg gewaardeerd wordt in een tuinbroek (no offence ofzo.. maar dat is mijn mening).. en dat kan zo iemand zich dus niet veroorloven en moet dan dus wel veel geld aan kleding uitgeven..
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 13:04
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 26-08-2003 @ 11:58:
Daar ben ik het niet mee eens.. ik denk juist dat het na de onderbouw belangrijker wordt.. iedereen (de meesten dan) werken en hebben aardig wat geld te besteden.. wat ze dan vooral doen aan.. juist kleding..
Maar ik denk wel dat degene die zich dan bij de 'minder populaire' groep aansluiten of aan gesloten zijn.. wel minder om kleding geven dan de 'populaire' groep.. ik denk dat populaire mensen ook veel meer om uiterlijk geven vanwege een bepaalde status.. en ik denk ook niet dat iemand, hoe populair ook, erg gewaardeerd wordt in een tuinbroek (no offence ofzo.. maar dat is mijn mening).. en dat kan zo iemand zich dus niet veroorloven en moet dan dus wel veel geld aan kleding uitgeven..
Hmm, ik weet niet hoor maar wat ik bij mij op school zie klopt helemaal niet met wat jij zegt. Hoe je je kleed heeft vindt ik in maar beperkte mate te maken met hoeveel geld je hebt, bij veel winkels kan je ook voor minder geld leuke dingen kopen (welliswaar van minder kwaliteit) terwijl je bij sommige duren merken je dingen kan kopen waarvan je denkt .. Nee, ik blijf erbij dat het meer met karakter te maken heeft ..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2003, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 25-08-2003 @ 20:31:

NMee iet iedereen heeft gelijke kansen, het ligt echt voor bijna tachtig procent aan je uiterlijk, als je dat niet hebt word je nooit populair
euhhh niet om het een of het ander maar iedereen heeft uiterlijk..

En ik denk echt dat uiterlijk niet echt superveel uitmaakt.. Het gaat om uitstraling..

je kan nog zo mooi zijn, als je een uitstraling heb van blijf uit mn buurt stoot je mensen af en word je nooit populair.

Daarnaast als je lelijk bent, en je doet aardig, maakt wat grapjes en heb gewoon een positieve leuke utistraling zullen mensen contact met je zoeken en word je vanzelf wel populair.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 16:18
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Daarnaast als je lelijk bent, en je doet aardig, maakt wat grapjes en heb gewoon een positieve leuke utistraling zullen mensen contact met je zoeken en word je vanzelf wel populair.
Dat geloof ik niet. In de brugklas zijn de kinderen zeker erg kortzichtig en dan is je uiterlijk belangrijker dan je innerlijk.
Hele aardige kinderen vallen er vaak buiten. De mensen met een geaccepteerd uiterlijk hebben vaak ook meer lef, een grote bek dus.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 16:29
Hawahaai
Hawahaai is offline
Even uit mijn hoofd, want ik heb geen zin om naar boven te lopen en mijn boek van psychologie te pakken...

Om de sociale relaties van kinderen te onderzoeken, werd het volgende onderzoekje gehouden:
- leerkrachten werden geinterviewd: van welke leerlingen dachten ze dat deze populair waren, en welke juist niet?
- leerlingen mochten een top 5 maken van de leukste en 'stomste' kinderen uit de klas.

Hier konden de onderzoekers 4 'typen' kinderen uit halen:
1) populaire kinderen (komen vaak voor op het leuke-lijstje en niet vaak op het stomme-lijstje)
2) niet-populaire kinderen (komen vaak voor op het stomme-lijstje en niet vaak op het leuke-lijstje)
3) genegeerde kinderen (komen op beide lijstjes niet veel voor)
4) omstreden kinderen (niet de goede term, maar ik kom er niet op) (worden op beide lijstjes veel genoemd)

Ik denk dat ieder kind aan de hand van zijn of haar karakter zich een houding geeft in een groep, die zich dan ook weer aan zal passen aan de sociale structuur van deze groep. Een onzeker kind zal bijvoorbeeld eerder bij categorie 3 horen dan bij categorie 1.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:10
kleine wicca
kleine wicca is offline
Citaat:

ook verandert.

En als dat al vastligt, van welke dingen hangt dat dan af?[/I]

Ja in onze klas is ook wel zo'n soort indeling. Alleen ik denk wat minder soorten, hoe ouder je wordt, hoe meer je naar elkaar toegroeit denk ik. Bij ons is het: De hippe mensen (de populaire, lopen altijd btje aanstellerig te doen), de kwebbelnerds (meisjes die niet zo poulair zijn, weinig uitgaan, maar het onderling erug gezellig hebben) en de vage mensen, hangen btje bij de populaire mensen in de buurt, maar zeggen weinig. E naturlijk nog mensen die overal en nergens bij horen, altijd met iedreen goed kunnen vinden, maar niet buiten school en niemand zou ze missen (ikzelf)
Oud 26-08-2003, 18:20
Quiana
Quiana is offline
Over het populair zijn; ik denk dat het een combinatie van
uitstraling, uiterlijk en karakter is.

Ik ga er nu even vanuit dat de eerste indruk een grote
invloed heeft op de positie in de klas, en dus ook al
grotendeels bepaald waar iemand staat.

Als er een groep mensen is die elkaar niet kennen,
ga je niet echt af op innerlijk, simpelweg omdat je
elkaar niet kent.

De meeste mensen kijken dan eerder naar uitstraling
en uiterlijk denk ik, en degene met een goede combinatie
ervan, heeft ook de meeste 'kans' om populair te worden.
Een leuk uiterlijk en geen/onaantrekkelijke uitstraling
leidt er niet toe dat je populair wordt lijkt me,
denk eerder dat uitstraling toch meer invloed heeft...

Verder denk ik dat de groep zelf ook veel invloed heeft,
iemand die alto is en in een groep met veel kakkers zit,
zal minder snel populair ed worden dan een alto
in een groep met meer alto's bijv.

Citaat:
HaWaHaai schreef op 26-08-2003 @ 17:29:
4) omstreden kinderen (niet de goede term, maar ik kom er niet op) (worden op beide lijstjes veel genoemd)
Opvallend?
Oud 26-08-2003, 18:40
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 26-08-2003 @ 14:04:
Hmm, ik weet niet hoor maar wat ik bij mij op school zie klopt helemaal niet met wat jij zegt. Hoe je je kleed heeft vindt ik in maar beperkte mate te maken met hoeveel geld je hebt, bij veel winkels kan je ook voor minder geld leuke dingen kopen (welliswaar van minder kwaliteit) terwijl je bij sommige duren merken je dingen kan kopen waarvan je denkt .. Nee, ik blijf erbij dat het meer met karakter te maken heeft ..
Dat vind ik ook... maar wat ik bedoel... de meesten populaire mensen dragen dure merkkleding.. maar niet iedereen die merk kleding draagt is populair..
En ik ken genoeg populaire mensen die niet echt aardig zijn.. en dat ook niet uitstralen... (maar dat komt misschien ook weer door de vriendjespolitiek omdat die mensen dan bevriend zijn met echte populaire mensen)

maar wat ik bedoelde is dat de meeste populaire mensen hun 'status' willen houden en daarom merkkleding kopen.. daar is geld voor nodig en daarom zijn geld en kleding wel belangrijk..

ik beweer ook niet dat uitstraling niet meeteld maar ik denk niet dat het altijd hetzelfde werkt..

Laatst gewijzigd op 26-08-2003 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:58
Another Way
Another Way is offline
Ik wil ook populair zijn, weet iemand hoe je dit kunt worden?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 19:47
Verwijderd
Citaat:
ImeZ schreef op 26-08-2003 @ 17:18:
Dat geloof ik niet. In de brugklas zijn de kinderen zeker erg kortzichtig en dan is je uiterlijk belangrijker dan je innerlijk.
Hele aardige kinderen vallen er vaak buiten. De mensen met een geaccepteerd uiterlijk hebben vaak ook meer lef, een grote bek dus.
In mijn brugklas was er een lelijke jongen, echt lelijk.. Toch was hij de populairste van de klas.. (om maar even een voorbeeld te noemen)

Ik denk dat als je innerlijk, en je utistraling maar goed genoeg zijn dat uiterlijk niks uitmaakt.

En stel jouw uiterlijk word niet geaccepteerd (om het maar even zo te zeggen), dan merk je dat vanzelf.. En ga je je vanzelf ook zo gedragen, dus ja.. Dan is het logisch als je er makkelijker buitenvalt.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 26-08-2003 @ 19:58:
Je bent het of je bent het niet..
je hebt er het karakter voor, of je hebt het niet.. En als je dat niet hebt, zal je ook niet snel populair worden. helaas maar waar,.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:03
Dory
Dory is offline
Citaat:
Another Way schreef op 26-08-2003 @ 19:58:
Geef eens een goede reden waarom? Leuke meisjes vallen niet op populaire jongens, hoor

In mijn klas zitten de groepen zo:

-de jongens met de grote bek
-de jongens met wat meer humor en een wat minder grote bek (deze groepen lopen in elkaar over)
-de drie tutten
-de wat rustiger meisjes

De overeenkomst tussen alle groepen: ze zijn allemaal nog zo kinderachtig, ik word al moe als ik naar het gedoe kijk

Ga ook niet zoveel om met mijn klasgenoten, nog het liefst met de tweede groep jongens. daar kan je nog wel mee lachen.

Maar wat jou leraar zegt, dat klopt wel. Waar het misschien ook aan ligt, was je 'plaats' in de vorige klas. Werd je gepest, dan straal je dat toch weer uit. Was je populair, dan straal je dat weer uit en bovendien weet je dan hoe het werkt, populair zijn.
Oud 26-08-2003, 20:37
Another Way
Another Way is offline
Het lijkt me wel leuk op poulair te zijn, aandacht, mensen die tegen je opkijken, meiden etc, leuk toch?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 21:10
Dory
Dory is offline
Citaat:
Another Way schreef op 26-08-2003 @ 21:37:
Het lijkt me wel leuk op poulair te zijn, aandacht, mensen die tegen je opkijken, meiden etc, leuk toch?
Nou, lijkt me niks aan. Als buitenstaander kun je lekker doen wat je wilt. Bne je populair, dan kun je niet meer zeggen wat je vindt van andere populaire mensen, eigenlijk kun je ook niet met buitenbeentjes omgaan, je moet de aanpassen aan het populaire groepje, anders wordt je er zo weer uitgegooid

(tenminste zo gaat dat in mijn klas )
Oud 26-08-2003, 21:11
Another Way
Another Way is offline
Ja dat is waar, maar dat zou ik er voor over hebben. Ik wilk het gewoon 1xteje meemaken na 17 jaar lang buitenstaander zijn geweest
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 21:23
L1
L1 is offline
ik denk dat het voor een groot deel wel klopt wat Quiana zegt over rolverdeling. De populaire gasten, de meelopertjes, de afzijdigen van die groep, die zelf meestal ook wel iets van een groep en je hebt de gasten die daar buiten vallen. De losers. Ik denk dat dat wel de vaste verdeling binnen een klas is, en dan vooral van de 1e, 2e en 3e. In de 4e en verder vervaagt dat meer, omdat bijna niemand nog bij dezelfde mensen uit de beginklassen in de klas zit. Dan heb je ook meestal de leukste klassen. Mijn eigen situatie nu. Ik heb een extreem kleine klas: 15 mensen. 6 jongens, 9 meisjes. Van groepsverband is niet echt sprake. Bijna iedereen heeft zijn groep buiten de klas zitten. Ik hoor dit jaar niet echt meer bij een groep, omdat de groep waar ik bij hoorde vorig jaar geslaagd is. (ik ben een x blijven zitten)
Dus ik hang er een beetje tussenin.

Populair is iets wat absoluut niet aan te leren is. Je bent het of je bent het niet. Je kunt wel je positie binnen een klas verbeteren. Beetje met meisjes aanpappen wil wel helpen en zorgen dat je wat respect krijgt.
Oud 26-08-2003, 21:34
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 26-08-2003 @ 19:40:
Dat vind ik ook... maar wat ik bedoel... de meesten populaire mensen dragen dure merkkleding.. maar niet iedereen die merk kleding draagt is populair..
En ik ken genoeg populaire mensen die niet echt aardig zijn.. en dat ook niet uitstralen... (maar dat komt misschien ook weer door de vriendjespolitiek omdat die mensen dan bevriend zijn met echte populaire mensen)

maar wat ik bedoelde is dat de meeste populaire mensen hun 'status' willen houden en daarom merkkleding kopen.. daar is geld voor nodig en daarom zijn geld en kleding wel belangrijk..

ik beweer ook niet dat uitstraling niet meeteld maar ik denk niet dat het altijd hetzelfde werkt..
Ok ok, hier ben ik het wel mee eens .. Hmm dit zet me wel aan het denken trouwens...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 08:42
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Quiana schreef op 26-08-2003 @ 19:20:
Opvallend?
Nee... Ik heb het even opgezocht... controverseel... (schrijf ik dat zo goed, of is het controversieel? )

Laatst gewijzigd op 27-08-2003 om 12:51.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 12:21
Tampert
Tampert is offline
en bestaat zoiets niet?

Kern wel, ik denk alleen dat het ook afhangt van de sfeer in een klas of de tegenstellingen wel of niet hard worden gemaakt. In sommige klassen vallen de buitenstaanders veel minder buiten de groep dan in andere.

pfff... moeilijk. Dat komt vooral omdat ik behoor tot die mensen die overal buiten staan. Ik heb soms wel vrienden die tot de gepeste groep behoren, maar in deze klas weet ik het niet echt...

Mensen die 'stoer' zijn vind ik typische populaire mensen. Alto's (in de breedste zin van het woord) behoren tot de groep typische outcasts. Normale mensen behoren tot de groep: neutraal. (was op mijn middelbare school in sommige klassen eerder andersom, maar dat terzijde)

hmm nee. Sommige mensen stralen veel meer zwakheid uit. Ik denk dat je dan veel vatbaarder bent voor pesten. Mensen die meer kilheid uitstralen worden vaak de pesters.

Oud 27-08-2003, 12:45
The0
The0 is offline
Citaat:
Lachmetmij schreef op 24-08-2003 @ 19:50:
Ik ben een keer ... beetje duidelijk is)
Heb niet alle reacties gelezen, maar ben bij deze uitgekomen. Hier ben ik het volledig mee eens, op de basisschool hoorde ik zeg maar in klasse 3 à 4 (1 = onpopulair, 2 = net niet onpopulair, 3 = net niet populair, 4 = populair), toen werd een jongen naast mij ingedeeld in de klas die toch wel als een sukkeltje werd beschouwd, werd ook gepest, genegeerd etc. Nadat hij meer met mij omging ging dit allemaal vrij snel over, ze 'durfde' niet meer. Ik ben het er dus zeker mee eens dat populaire mensen gepeste kinderen kunnen helpen, als ze maar willen.

en bestaat zoiets niet?

Er zit wel degelijk een kern van waarheid in, je zult dit ook hoogstwaarschijnlijk in je eigen klas (of in mijn geval vooral) bassischoolklas terug kunnen vinden.

In mijn huidige klas is de indeling minder dan in de oude klas (zoals al eerder genoemd werd, hoe hoger de klas hoe minder de verdeling) ik zit nu in 6 vwo. Op één groep na (kakkers) is de klas vrijwel een eenheid.

Stoere jongen/meiden met een grote mond en (vaak) dure/populaire kleding. Ook roken geeft soms status, maar bij mijn klas absoluut niet. Outsiders zijn de mensen die er anders uit zien (Denk aan alternatieve kleding/haar) of uitzonderlijk slim/dom zijn.

In tegenstelling tot de reacties die ik gelezen heb denk ik dat de verdeling al best vast ligt. Iemand die gepest werd op de basisschool loopt ook nu een grote kans gepest te worden, vaak ook door een gebrek aan zelfvertrouwen. Populaire mensen hebben meestal een grote mond en die raak je ook niet kwijt in een nieuwe klas. Uiteraard wordt er wel wat geschoven.
Oud 27-08-2003, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 26-08-2003 @ 21:37:
mensen kijken neit tegen je op.. Mensen durven neit met je om te gaan omdat je populair bent.. Jij kan met heel veel mensen niet omgaan vanwege je vrienden..

je heb constant ruzie met mensen en je MOET de buitenbeentjes uitlachen anders hoor je dr niet bij..

Je moet niet boos worden als iemand voor de lol je tas de sloot in gooit.. zolang diegene maar geintje zegt drbij..

Je moet geld hebben, de duurste en mooiste kleren.

Je mag niet te aardig doen tegen mensen, school mag je niet boeien.. je bent pas echt hip als je een scooter hebt.. Met je ouders omgaan word taboe, je moet al je tijd bij je vrienden doorbrengen..

je kan misschien meiden krijgen maar niet voor een lange relatie...

NOTE: dit is slechts hoe het er in mijn klas aan toegaat
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 13:58
damaetas
damaetas is offline
ja ik denk dat dat wel ongeveer klopt.
soms zie je ook vaak als er mensen wegvallen uit een klas dat alles een beetje verschoven wordt, mensen worden gepromoveerd of gedegradeerd.

ikzelf ben in het middelbaar altijd iemand geweest die er eenbeetje buiten stond.
vorig jaar een 'populair' persoon en dit jaar weer meer nbtje een buitenstaanders omdat ik ook zoveel les niet meer volgde.
Oud 27-08-2003, 16:14
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
en bestaat zoiets niet?

Volgens mij zit er wel een kern van waarheid in.

Niet meer gelukkig. ik zit nu in een klas met 11 mensen, die zo'n beetje allemaal met elkaar omgaan, met elkaar praten ed. Er is 1 meisje dat niet heel erg met de groep meegaat, maar dat is haar eigen keuze en ze is daar ook niet ongelukkig mee.

Wat brutalere, en over het algemeen mooiere mensen (als je dat zeggen mag) vormen vaak een popiejopie-groepje.

Dat ligt voor een groot deel al vast denk ik, de eigenschappen die ik hiervoor noemde zullen dan weer de doorslag geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten