Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Het is zo dat iemand die in een klas een bepaalde rol heeft, zich daar naar gaat gedragen. Komt hij vervolgens in een andere klas, dan zal hij geneigd zijn zich weer op die zelfde manier te gaan gedragen, waardoor hij dezelfde rol weer krijgen zal. Zodoende werkt de rol van iemand in de ene klas door op die in een volgende.
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zit hier een kern van waarheid in, of is elke klas anders,
en bestaat zoiets niet? Mjah, ik denk wel dat het waar is, dat je in een klas een soort van plek hebt. Is er in jouw klas ook een indeling (deze, of een andere, en leg die andere dan ook uit), en wat voor rol vervul jij erin? Niet echt een indeling, je hebt de popie-jopie's en de niet popie-jopie's en de buitenbeentjes. Ik is buitenbeentje denk ik. Wat vind jij typische soorten mensen voor een bepaalde rol? al die mooie meiden uit mijn klas horen bij die popie-jopie's, die zijn vaak stom, oppervlakkig, kortzichtig en dom. Mensen die meer nadenken over belangrijke dingen vallen buiten de groep. Stel dat er een nieuwe groep gevormd wordt, (brugklas bijv), heeft iedereen dan een eerlijke kans om de populaire te zijn, (of de buitenstaander), of ligt dat van te voren al een beetje vast? ik denk niet dat het aan de kleding ligt hoor die je draagt. Meer aan hoe je je opstelt in de klas. Ik had altijd wel een redelijk grote bek tegen alles en iedereen. Is de laatste tijd toch wel redelijk veranderd moet ik eerlijk zeggen. Ik zeg in de klas bijna niets meer, vind het ook niet boeiend. School boeit me niet meer en ik vind het niet meer leuk. Ging altijd met plezier naar school, nu niet meer. Dat vind ik balen. En als dat al vastligt, van welke dingen hangt dat dan af? *denkt na* ik heb werkelijk geen idee. Hoe je je opstelt in de klas, maar ik kan het niet echt uitleggen. Laatst gewijzigd op 24-08-2003 om 19:57. |
![]() |
||
Citaat:
2) Dat is nog niet helemaal duidelijk. De hele klas is nieuw en omdat we in clusters werken is het ook niet echt zo'n hechte klas als je in een onderbouwklas zou hebben. Toch denk ik dat er uiteindelijk wel zo'n soort verdeling zal ontstaan. Mijn rol erin is nog niet helemaal duidelijk, hoewel ik sinds een jaar niet meer zo aan groepen en rollen doe en er dus ook niet veel om geef. Maar aangezien ik nu in een klas zit met redelijk veel mensen die niet mijn "slag" zijn, denk ik dat ik uiteindelijk bij een subgroep van "buitenstaanders" zal belanden. 3) Dat is denk ik afhankelijk van de samenstelling van de klas. Natuurlijk zijn er dingen die iemand wel of niet een leidersrol of een buitenstaandersrol kunnen bezorgen. In een relatief normale klas ben je al snel buitenstaander als je A) Nerderig gedrag vertoont B) "Anders" gedrag vertoont (dus niet hetzelfde als de grote groep) C) Duidelijk over je heen laat lopen D) Bepaalde uiterlijkheden zoals een bril of een beugel E) Té hard probeert populair te zijn De samenstelling van de klas is ook belangrijk. Is één bepaalde "stroming" (bijv. alto's of kakkers) heel erg aanwezig, dan lig je er snel uit als je er anders bijloopt en hoor je er sneller bij als je "echt" bij de groep hoort. Echter, als je een beetje charisma hebt, er goed en verzorgd bijloopt, niet te actief probeert populair te worden en een beetje leiderschapskwaliteiten en humor hebt, dan maak je een redelijk kans om leider of volwaardig lid van een populair groepje te worden. 4) Zie nr. 3
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Toch nu nog maar even reageren…m’n vriend zit toch nog tv te kijken.
![]() ![]() Zit hier een kern van waarheid in, of is elke klas anders, en bestaat zoiets niet? Elke klas is anders. Maar dat betekend niet dat er ergens geen groepsvorming is, denk ik. Ik denk dat in elke klas, in elke groep, groepsvorming is. Dit kan positief en negatief zijn. Ik heb iig nog nooit een groep mee gemaakt waarin totaal geen groepsvorming was. (En één groep is tenslotte ook groepsvorming. ![]() ![]() Is er in jouw klas ook een indeling (deze, of een andere,en leg die andere dan ook uit), en wat voor rol vervul jij erin? Hoe het in mijn aankomende klas is, zou ik niet weten. Ik ken niemand uit die klas, heb nog niemand gezien, enz. Mijn vorige klas dan maar en dan het afgelopen jaar. We zaten maar met 13 mensen in de klas, waarvan er 8 regelmatig op school waren. Ik zat in het groepje wat een beetje buiten de ‘groep’ viel., of eigenlijk was het meer dat we niet zo de behoefte hadden om er bij te horen. We hadden/hebben andere interesses dan de andere 9 en we waren altijd op school, deden veel aan school en vonden dat ook leuk, enz. Verder vielen we er niet echt buiten, ik denk dat dat kwam omdat het merendeel al wat ouder was en aardig met verschillen tussen mensen om konden gaan. Doordat we elkaar in de eerste al aardig hadden leren kennen, konden we het het afgelopen jaar aardig met elkaar vinden. De mensen die het soms verpesten waren al weg (gestopt of naar andere klassen). Wat vind jij typische soorten mensen voor een bepaalde rol? Ik denk niet dat altijd een bepaald soort mensen een bepaalde rol hebben… Iemand met weinig zelfvertrouwen wordt vaker gepest en is vaker alleen, maar lang niet altijd. En iemand met weinig zelfvertrouwen heeft niet een ‘standaard’ uiterlijk of houding, die je zo kunt omschrijven. Mensen met een grote mond en stoer gedrag, zijn in de lagere klassen vaak de populaire mensen. Soms omdat mensen ze echt leuk en stoer vinden, maar soms ook alleen maar omdat anderen bang voor ze zijn. In de hogere klassen hebben ze vaak meer zo iets van ‘stel je niet zo aan’, ‘houd je bek nou eens’, ‘doe nou eens normaal’ en dat soort dingen. Toch hebben mensen met een grote mond en een vlotte babbel over het algemeen een heel stuk meer te zeggen (letterlijk, maar ook figuurlijk ![]() En zo zijn er denk ik nog wel heel veel mensen die vaak een zelfde rol hebben…maar misschien wel net zo vaak een heel andere rol hebben. Stel dat er een nieuwe groep gevormd wordt, (brugklas bijv), heeft iedereen dan een eerlijke kans om de populaire te zijn, (of de buitenstaander), of ligt dat van te voren al een beetje vast? En als dat al vastligt, van welke dingen hangt dat dan af? Ik denk dat het vaak al vast ligt. Wat ik al eerder zei, iemand met weinig zelfvertrouwen wordt vaker gepest en is vaker alleen, maar lang niet altijd. Vaak ligt het er ook aan of iemand ‘bekend’ is/veel mensen kent of dat iemand niemand kent. Kleding kan ook een rol spelen, net als geld, cijfers, enz. Eigenlijk alles kan een rol spelen. ![]() Citaat:
![]() Een boek van een keuzecursus (sociale psychologie) die ik wilde gaan doen gaat over groepen, maar goed, dat boek heb ik nog nooit gelezen…ben amper begonnen aan die keuzecursus…maar lijkt me een erg interessant boek. Laatst gewijzigd op 24-08-2003 om 21:15. |
![]() |
|
ik ben het wel eens met de rolverdeling, maar denk niet dat er echte buitenstaanders zijn. zij zoeken elkaar vaak op en blijken (bij ons in de klas) bijzonder goed met elkaar te kunnen opschieten. D'r wordt bij ons ook niemand echt gepest ofzo.
wij hebben in de klas ongeveer 4 groepen die te onderscheiden zijn. als je ze een naam moet geven vanuit mijn oogpunt - de minder populaire jongens (om het maar wat netjes uit te drukken) - de populaire jongens - de 'wij vinden onszelf geweldig' meisjes. - de rest, die toevallig ontzettend goed met elkaar op kan schieten; zowel jongens als meisjes. ik val in de laatste groep, dus uiteraard is het allemaal subjectief. de 'wij vinden onszelf geweldig' meisjes denken (zoals mijn toegekende naam al vermoedt) zichzelf geweldig, maar zien niet dat de rest van de klas ze werkelijk uitkotst voor watbetreft hun gedrag. Een buitenstaander zou dus denken dat zij zo verschrikkelijk populair zijn, omdat zij zich zo gedragen, terwijl dit totaal niet zo is. Ook hebben we een jongen in de klas die qua uiterlijk voldoet aan de typische nerd (zoals die op tv wordt afgebeeld) maar ontzettend goed meegaat met de groep, omdat ie gewoon heel veel humor heeft en heel aardig is. In een andere groep zou hij het echter niet redden, denk ik. Het is weldegelijk afhankelijk van de groep waar je in zit. Net zoals in een andere groep die 'tutjes'meisjes ( ![]() waarom lul ik nou altijd zou veel?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
|
![]() |
|
Zit hier een kern van waarheid in, of is elke klas anders,
en bestaat zoiets niet? Ja, het is waar. Hoewel elke klas anders is, zul je in iedere klas of groep in de maatschappij deze rolverdeling terugvinden. Is er in jouw klas ook een indeling (deze, of een andere, en leg die andere dan ook uit), en wat voor rol vervul jij erin? In mijn eigen taakgroep is deze indeling er ook, maar in mindere mate dan vroeger. Bekijk ik het geheel, dus ons hele jaar samen, is deze verdeling er wel heel sterk. Wat vind jij typische soorten mensen voor een bepaalde rol? Mensen met een grote mond, mensen die makkelijk in de omgang zijn zul je bijna altijd zien bij de 'populaire' groep. Door hun hele houding komen ze daar vanzelf in terecht. Die mensen zoeken elkaar denk ik ook vanzelf op. Stel dat er een nieuwe groep gevormd wordt, (brugklas bijv), heeft iedereen dan een eerlijke kans om de populaire te zijn, (of de buitenstaander), of ligt dat van te voren al een beetje vast? En als dat al vastligt, van welke dingen hangt dat dan af? Dat ligt van tevoren al wel een beetje vast. Gevormd door je eigen karakter. Natuurlijk kun je heel bewust in een andere groep terecht komen, maar dan moet je jezelf wel zodanig aanpassen. De vraag is dan of je jezelf nog wel bent. Blijft iedereen zoals hij of zij is, dan kun je naar mijn idee van tevoren wel aardig inschatten hoe het verdeeld gaat raken. Ik zie dat ook heel duidelijk in mijn stages terug. Ik observeer in de eerste dagen heel veel en daar kom je ontzettend veel door te weten. Meestal kun je op die manier een aardige inschatting maken van de sfeer en rolverdeling in de klas.
__________________
You look into her angel eyes
Laatst gewijzigd op 25-08-2003 om 11:26. |
![]() |
||
Citaat:
2. Ja, al is het in de bovenbouw minder dan in de bovenbouw. Ik han een beetje tussen de populaire en niet populaire mensen in denk ik. Uit alle groepen ken ik wel een paar mensen, en ik word over het algemeen ook wel aardig gevonden door de meesten. Maar ik zal nooit het populaire meisje van de school zijn bijvoorbeeld, aar ook nooit de buitenstaander. 3. Nerds -met welke omschrijving dan ook- vallen er altijd wel buiten, hebben iig hun eigen groep. De populaire mensen hoeven echt niet altijd oppervlakkig te zijn. Ze trekken wel altijd alle aandacht naar zich toe. Het valt me trouwens vaak op dat de meeste populaire mensen niet eens de knapste zijn. 4. Ik denk dat dat van te voren al vast ligt. Iemand heeft een verlegen karakter of een wat brutalere 'kom maar op' mentaliteit. En de mensen die ooit alle aandacht kregen zullen dat ookaltijd blijven hebben. Ook in nieuwe klassen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn klas is te verdelen in 4 groepen:
- populaire merkkleding mensen - alternatieve mensen - gewone mensen (die zich niet zo druk maken om hun rang in de klas - buitenstaanders In de onderbouw bestond de klas wel uit de gebruikelijke rolverdeling, maar na de derde zijn er veel mensen bijgekomen en weggegaan.. De nieuwkomers zijn over het algemeen de mensen die ik nu buitenstaanders noem, ze hebben niet lang genoeg de tijd gehad om genoeg getolereerd te worden door de klas.. Andere buitenstaanders die al eerder in de klas zaten zijn vanaf het begin al niet getolereerd, door wat voor reden dan ook.. (type nerd denk ik zo) het is niet zo dat deze mensen worden uitgescholden enzo.. maar ik denk ook wel dat we daar misschien een beetje te oud voor zijn (?) De populaire mensen zijn al getolereerd geweest vanaf hun eerste stap in de klas.. ik denk ook dat deze rol al voor de brugkals is bepaald, vaak ga je met een aantal uit je andere klas naar de brugklas en als je populair bent kijken die dan tegen je op.. om wat voor reden dan ook (uitstraling, kleding, ...) en vanzelf sluit je je aan bij een groepje van dezelfde 'rang' waardoor je weer populair bent.. Alternatieve mensen zijn in de onderbouw vaak nog 'gewone' mensen die zichzelf aan het vinden zijn en besluiten dat ze anders zijn dan de popie jopies en dat ze daar ook totaal niet bij willen horen.. ze onderscheiden zich dan door kleding en gedrag en na verloop van tijd krijgen ze meer aanhang omdat iedereen zich aan het vinden is en ook anders wil zijn (meeloper effect) Dan zijn er nog de mensen die gewoon zichzelf zijn en niet opvallen in de massa van de school.. maar gewoon getolereerd worden.. omdat ze al zolang in de klas zitten enzo.. Ik behoor tot de laatste groep.. en ik vind dat wel best.. want ik kan met elke groep in de klas gewoon praten en hoef me niet te schamen als ik weer iets doms doe ofzo.. Ik denk dus dat je rol van tevoren vast ligt.. maar de groepen indeling kan wel veranderen doordat iedereen zichzelf gaat ontdekken enzo en meestal dan sterk de behoefte krijgt ergens bij te horen.. Ik hoop dat dit een beetje te begrijpen is.. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
In veel klassen heb je inderdaad wel dat er veel groepjes worden gevormd.. Nou heb je bij mij niet dat je echt 1 populair groepje hebt met allemaal popijopies.. Je karakter bepaald volgens mij wat voor je rol je speelt in de klas. Als ik ergens kom is het niet zo van hallo allemaal hier ben ik. Ben wat terughoudender en praat ook niet zo makkelijk tegen iedereen. Je hebt echter mensen die als ze ergens binnen komen gelijk de aandacht opeisen, met iedereen beste vriendjes zijn en ja die worden dan gezien als populair. Aangezien je karakter redelijk vastligt is het moeilijk denk ik om iets aan de positie in de klas te veranderen.
Het is ook bekend dat mensen die gepest zijn en die verhuizen naar de andere kant van het land, soms ook weer gepest worden. Dit omdat die mensen het moeilijk vinden voor zichzelf op te komen, contact te leggen of elke andere reden (alhoewel er is nooit een reden om gepest te worden).. Ik denk namate je de onderbouw ontgroeit bent je kleding steeds minder belangrijk wordt, net zoals geld. Als je wat ouder wordt leer je inzien dat het daar helemaal niet omdraait. Conclusie: Je hebt in veel klassen wel groepjes, volgens mij bepaald je karakter (of bepaalde karaktereigenschappen) welke positie je inneemt in een klas. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb niet alle reply's gelezen (te ongeduldig), dus als ik in herhaling val... SORRY!
In onze 2e klas zaten slechts 9 meisjes, die vormden in eerste instantie een hecht clubje, later splitsten ze in 2en (op interesse en kledingstijl). De jongens zaten meestal door elkaar heen en er waren niet echt verbanden te leggen, al had iedereen natuurlijk zijn voorkeuren. Het jaar daarop kwamen we met z'n allen in de 3e klas, en er sloten zich 5 nieuwelingen bij ons aan (zittenblijvers vooral). Een ware groepjesaardverschuiving vond plaats. Zo vond ik met twee andere meisjes ons meidengroepje maar suf en hadden wij ons aangesloten bij een groep skate jongens die was ontstaan nadat er 1 (!) skater bij was gekomen. (hiervoor waren die andere gozers gewoon some of the guys). De overgebleven meisjes klitten weer bij elkaar. En de niet skaters zochten elkaar ook op. Grappig dat ik dit topic zag want ik heb er vaak over na gedacht, dat de komst van 5 nieuwe mensen (bij 24) zo veel in de structuur van de klas heeft veranderd. ik heb je vragen niet echt beantwoord maar ja... je kan niet alles hebben |
![]() |
|
Zit hier een kern van waarheid in, of is elke klas anders,
Niks kern van waarheid, gewoon 100% harde waarheid. Overall heb je groepen en Rolverdelingen. Nieta alleen op school , maar ook in 'het echte leven' Is er in jouw klas ook een indeling (deze, of een andere, Ja bij ons heb je dat ook. Wij hebben de poplaire lui, de minder populaire en de lui die er tussenin zitten. Ik zelf zit bij de minder populaire lui, helaas is dat al mn hele leven ![]() Wat vind jij typische soorten mensen voor een bepaalde rol? Populaire mensen zijn altijd kap en slim, terwijl de minder populaire lui meestal dom en lelijk zijn . De populaire lui hebben vaak een vlotte babbel, zijn zeker van zichzelf, hebben vaak relaties, veel vrienden. Dit worden later ook sucessvolle mensen in het leven. De minder poplaire mensen moeten het doen met minder, vaak weinig zelfvertrouwen en weinig tot geen vrienden. Ze zijn een beetje de 'underdogs', en stellen daarvoor ook niets voor. Ze worden ook niet sucessvol in het latere leven Stel dat er een nieuwe groep gevormd wordt, (brugklas bijv), NMee iet iedereen heeft gelijke kansen, het ligt echt voor bijna tachtig procent aan je uiterlijk, als je dat niet hebt word je nooit populair |
![]() |
|
![]() |
Zit hier een kern van waarheid in, of is elke klas anders,
en bestaat zoiets niet? In elke klas in er een rolverdeling, of het nou de rolverdeling is die jij noemt, of iets wat anders, die rolverdeling is er! ![]() Is er in jouw klas ook een indeling (deze, of een andere, en leg die andere dan ook uit), en wat voor rol vervul jij erin? Bij mij is er ook zo'n indeling dus. Wij hebben de populaire lui, die bij ons lang niet bij iedereen populair zijn. Maar die over het algemeen als populair worden gezien, terwijl de helft ze niet eens mag. Dan zijn er de 'minder populaire,' waar ik bij hoor. Zeg maar het twee na populairste groepje van de klas ![]() ![]() Wat vind jij typische soorten mensen voor een bepaalde rol? De popualaire mensen plaatsen zich boven de rest, zijn arrogant en doen irritant. De rest zijn of meelopers (de dombo's), of trekken zich er niks van aan (de slimmere mensen en soms ook de 'nerds') of komen tegen hen in opstand (de lefhebbende mensen, vaak ook de populaire mensen uit een ander groepje) Stel dat er een nieuwe groep gevormd wordt, (brugklas bijv), heeft iedereen dan een eerlijke kans om de populaire te zijn, (of de buitenstaander), of ligt dat van te voren al een beetje vast? En als dat al vastligt, van welke dingen hangt dat dan af? Ligt voor een gedeelte wel aan je uiterlijk en spontaniteit en de hoeveelheid vrienden. Maar als dat beetje goed zit, heb je wel een kansje ![]() Dat ligt dus van te voren vast.. meestal dan.. |
![]() |
|
![]() |
Is het jullie trouwens ook opgevallen dat de meeste (alle?) mensen die hier reageren, aangeven niet bij de populaire groep te horen. Blijkbaar is chatten op internet ook weer een tijdsbesteding die zulke mensen niet doen.
Zelf hoorde ik ook niet bij de populairste groep, maar meer bij de wat serieuzere typens. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik denk wel dat degene die zich dan bij de 'minder populaire' groep aansluiten of aan gesloten zijn.. wel minder om kleding geven dan de 'populaire' groep.. ik denk dat populaire mensen ook veel meer om uiterlijk geven vanwege een bepaalde status.. en ik denk ook niet dat iemand, hoe populair ook, erg gewaardeerd wordt in een tuinbroek (no offence ofzo.. maar dat is mijn mening).. en dat kan zo iemand zich dus niet veroorloven en moet dan dus wel veel geld aan kleding uitgeven.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik denk echt dat uiterlijk niet echt superveel uitmaakt.. Het gaat om uitstraling.. ![]() je kan nog zo mooi zijn, als je een uitstraling heb van blijf uit mn buurt stoot je mensen af en word je nooit populair. Daarnaast als je lelijk bent, en je doet aardig, maakt wat grapjes en heb gewoon een positieve leuke utistraling zullen mensen contact met je zoeken en word je vanzelf wel populair. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hele aardige kinderen vallen er vaak buiten. De mensen met een geaccepteerd uiterlijk hebben vaak ook meer lef, een grote bek dus. |
![]() |
|
Even uit mijn hoofd, want ik heb geen zin om naar boven te lopen en mijn boek van psychologie te pakken...
![]() Om de sociale relaties van kinderen te onderzoeken, werd het volgende onderzoekje gehouden: - leerkrachten werden geinterviewd: van welke leerlingen dachten ze dat deze populair waren, en welke juist niet? - leerlingen mochten een top 5 maken van de leukste en 'stomste' kinderen uit de klas. Hier konden de onderzoekers 4 'typen' kinderen uit halen: 1) populaire kinderen (komen vaak voor op het leuke-lijstje en niet vaak op het stomme-lijstje) 2) niet-populaire kinderen (komen vaak voor op het stomme-lijstje en niet vaak op het leuke-lijstje) 3) genegeerde kinderen (komen op beide lijstjes niet veel voor) 4) omstreden kinderen (niet de goede term, maar ik kom er niet op) (worden op beide lijstjes veel genoemd) Ik denk dat ieder kind aan de hand van zijn of haar karakter zich een houding geeft in een groep, die zich dan ook weer aan zal passen aan de sociale structuur van deze groep. Een onzeker kind zal bijvoorbeeld eerder bij categorie 3 horen dan bij categorie 1. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
__________________
SHIT HAPPENS
|
![]() |
||
Over het populair zijn; ik denk dat het een combinatie van
uitstraling, uiterlijk en karakter is. Ik ga er nu even vanuit dat de eerste indruk een grote invloed heeft op de positie in de klas, en dus ook al grotendeels bepaald waar iemand staat. Als er een groep mensen is die elkaar niet kennen, ga je niet echt af op innerlijk, simpelweg omdat je elkaar niet kent. De meeste mensen kijken dan eerder naar uitstraling en uiterlijk denk ik, en degene met een goede combinatie ervan, heeft ook de meeste 'kans' om populair te worden. Een leuk uiterlijk en geen/onaantrekkelijke uitstraling leidt er niet toe dat je populair wordt lijkt me, denk eerder dat uitstraling toch meer invloed heeft... Verder denk ik dat de groep zelf ook veel invloed heeft, iemand die alto is en in een groep met veel kakkers zit, zal minder snel populair ed worden dan een alto in een groep met meer alto's bijv. Citaat:
__________________
Drie.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik ken genoeg populaire mensen die niet echt aardig zijn.. en dat ook niet uitstralen... (maar dat komt misschien ook weer door de vriendjespolitiek omdat die mensen dan bevriend zijn met echte populaire mensen) maar wat ik bedoelde is dat de meeste populaire mensen hun 'status' willen houden en daarom merkkleding kopen.. daar is geld voor nodig en daarom zijn geld en kleding wel belangrijk.. ik beweer ook niet dat uitstraling niet meeteld maar ik denk niet dat het altijd hetzelfde werkt.. Laatst gewijzigd op 26-08-2003 om 18:43. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat als je innerlijk, en je utistraling maar goed genoeg zijn dat uiterlijk niks uitmaakt. En stel jouw uiterlijk word niet geaccepteerd (om het maar even zo te zeggen), dan merk je dat vanzelf.. En ga je je vanzelf ook zo gedragen, dus ja.. Dan is het logisch als je er makkelijker buitenvalt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
je hebt er het karakter voor, of je hebt het niet.. En als je dat niet hebt, zal je ook niet snel populair worden. helaas maar waar,. |
![]() |
||
Citaat:
![]() In mijn klas zitten de groepen zo: -de jongens met de grote bek -de jongens met wat meer humor en een wat minder grote bek (deze groepen lopen in elkaar over) -de drie tutten -de wat rustiger meisjes De overeenkomst tussen alle groepen: ze zijn allemaal nog zo kinderachtig, ik word al moe als ik naar het gedoe kijk ![]() Ga ook niet zoveel om met mijn klasgenoten, nog het liefst met de tweede groep jongens. daar kan je nog wel mee lachen. Maar wat jou leraar zegt, dat klopt wel. Waar het misschien ook aan ligt, was je 'plaats' in de vorige klas. Werd je gepest, dan straal je dat toch weer uit. Was je populair, dan straal je dat weer uit en bovendien weet je dan hoe het werkt, populair zijn.
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
|
![]() |
||
Citaat:
(tenminste zo gaat dat in mijn klas ![]()
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
|
![]() |
|
ik denk dat het voor een groot deel wel klopt wat Quiana zegt over rolverdeling. De populaire gasten, de meelopertjes, de afzijdigen van die groep, die zelf meestal ook wel iets van een groep en je hebt de gasten die daar buiten vallen. De losers. Ik denk dat dat wel de vaste verdeling binnen een klas is, en dan vooral van de 1e, 2e en 3e. In de 4e en verder vervaagt dat meer, omdat bijna niemand nog bij dezelfde mensen uit de beginklassen in de klas zit. Dan heb je ook meestal de leukste klassen. Mijn eigen situatie nu. Ik heb een extreem kleine klas: 15 mensen. 6 jongens, 9 meisjes. Van groepsverband is niet echt sprake. Bijna iedereen heeft zijn groep buiten de klas zitten. Ik hoor dit jaar niet echt meer bij een groep, omdat de groep waar ik bij hoorde vorig jaar geslaagd is. (ik ben een x blijven zitten)
Dus ik hang er een beetje tussenin. Populair is iets wat absoluut niet aan te leren is. Je bent het of je bent het niet. Je kunt wel je positie binnen een klas verbeteren. Beetje met meisjes aanpappen wil wel helpen en zorgen dat je wat respect krijgt.
__________________
No intensity, no victory
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Zit hier een kern van waarheid in, of is elke klas anders,
en bestaat zoiets niet? Kern wel, ik denk alleen dat het ook afhangt van de sfeer in een klas of de tegenstellingen wel of niet hard worden gemaakt. In sommige klassen vallen de buitenstaanders veel minder buiten de groep dan in andere. Is er in jouw klas ook een indeling (deze, of een andere, en leg die andere dan ook uit), en wat voor rol vervul jij erin? pfff... moeilijk. Dat komt vooral omdat ik behoor tot die mensen die overal buiten staan. Ik heb soms wel vrienden die tot de gepeste groep behoren, maar in deze klas weet ik het niet echt... Wat vind jij typische soorten mensen voor een bepaalde rol? Mensen die 'stoer' zijn vind ik typische populaire mensen. Alto's (in de breedste zin van het woord) behoren tot de groep typische outcasts. Normale mensen behoren tot de groep: neutraal. (was op mijn middelbare school in sommige klassen eerder andersom, maar dat terzijde) Stel dat er een nieuwe groep gevormd wordt, (brugklas bijv), heeft iedereen dan een eerlijke kans om de populaire te zijn, (of de buitenstaander), of ligt dat van te voren al een beetje vast? hmm nee. Sommige mensen stralen veel meer zwakheid uit. Ik denk dat je dan veel vatbaarder bent voor pesten. Mensen die meer kilheid uitstralen worden vaak de pesters. En als dat al vastligt, van welke dingen hangt dat dan af?
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zit hier een kern van waarheid in, of is elke klas anders, en bestaat zoiets niet? Er zit wel degelijk een kern van waarheid in, je zult dit ook hoogstwaarschijnlijk in je eigen klas (of in mijn geval vooral) bassischoolklas terug kunnen vinden. Is er in jouw klas ook een indeling (deze, of een andere, en leg die andere dan ook uit), en wat voor rol vervul jij erin? In mijn huidige klas is de indeling minder dan in de oude klas (zoals al eerder genoemd werd, hoe hoger de klas hoe minder de verdeling) ik zit nu in 6 vwo. Op één groep na (kakkers) is de klas vrijwel een eenheid. Wat vind jij typische soorten mensen voor een bepaalde rol? Stoere jongen/meiden met een grote mond en (vaak) dure/populaire kleding. Ook roken geeft soms status, maar bij mijn klas absoluut niet. Outsiders zijn de mensen die er anders uit zien (Denk aan alternatieve kleding/haar) of uitzonderlijk slim/dom zijn. Stel dat er een nieuwe groep gevormd wordt, (brugklas bijv), heeft iedereen dan een eerlijke kans om de populaire te zijn, (of de buitenstaander), of ligt dat van te voren al een beetje vast? In tegenstelling tot de reacties die ik gelezen heb denk ik dat de verdeling al best vast ligt. Iemand die gepest werd op de basisschool loopt ook nu een grote kans gepest te worden, vaak ook door een gebrek aan zelfvertrouwen. Populaire mensen hebben meestal een grote mond en die raak je ook niet kwijt in een nieuwe klas. Uiteraard wordt er wel wat geschoven.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
je heb constant ruzie met mensen en je MOET de buitenbeentjes uitlachen anders hoor je dr niet bij.. Je moet niet boos worden als iemand voor de lol je tas de sloot in gooit.. zolang diegene maar geintje zegt drbij.. Je moet geld hebben, de duurste en mooiste kleren. Je mag niet te aardig doen tegen mensen, school mag je niet boeien.. je bent pas echt hip als je een scooter hebt.. Met je ouders omgaan word taboe, je moet al je tijd bij je vrienden doorbrengen.. je kan misschien meiden krijgen maar niet voor een lange relatie... NOTE: dit is slechts hoe het er in mijn klas aan toegaat |
![]() |
|
ja ik denk dat dat wel ongeveer klopt.
soms zie je ook vaak als er mensen wegvallen uit een klas dat alles een beetje verschoven wordt, mensen worden gepromoveerd of gedegradeerd. ikzelf ben in het middelbaar altijd iemand geweest die er eenbeetje buiten stond. vorig jaar een 'populair' persoon en dit jaar weer meer nbtje een buitenstaanders omdat ik ook zoveel les niet meer volgde.
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
|
![]() |
|
Zit hier een kern van waarheid in, of is elke klas anders,
en bestaat zoiets niet? Volgens mij zit er wel een kern van waarheid in. Is er in jouw klas ook een indeling (deze, of een andere, en leg die andere dan ook uit), en wat voor rol vervul jij erin? Niet meer gelukkig. ik zit nu in een klas met 11 mensen, die zo'n beetje allemaal met elkaar omgaan, met elkaar praten ed. Er is 1 meisje dat niet heel erg met de groep meegaat, maar dat is haar eigen keuze en ze is daar ook niet ongelukkig mee. Wat vind jij typische soorten mensen voor een bepaalde rol? Wat brutalere, en over het algemeen mooiere mensen (als je dat zeggen mag) vormen vaak een popiejopie-groepje. Stel dat er een nieuwe groep gevormd wordt, (brugklas bijv), heeft iedereen dan een eerlijke kans om de populaire te zijn, (of de buitenstaander), of ligt dat van te voren al een beetje vast? En als dat al vastligt, van welke dingen hangt dat dan af? Dat ligt voor een groot deel al vast denk ik, de eigenschappen die ik hiervoor noemde zullen dan weer de doorslag geven. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel # 50 Fantôme | 500 | 20-08-2008 20:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Weer steekpartij tussen vmbo-scholieren Love & Peace | 353 | 09-11-2007 15:57 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
" De nachtmerrie van een links Kabinet " Sanctus | 296 | 06-04-2006 10:24 | |
Verhalen & Gedichten |
Een dagje van een afdeling Eend | 15 | 09-12-2002 13:11 |