Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2003, 09:23
Doefus
Doefus is offline
Hello allemaal....

Sinds gisternacht zit ik ergens mee...en wil graag jullie mening erover horen!

Gisteravond was ik met mijn vriend(waar k al 2 jaar mee heb)buiten gewoon een beetje met zijn vrienden aan het praten!Het gesprek kwam toen op paddo´s...1 jongen die zij allemaal vaag kennen...vertelde over zijn ervaringen hiermee...hoe gaaf het was ..bla bla bla...ik en mijn vriend hebben het er al vaak over gehad...en hij heeft mij beloofd dat ie dat nooit zou doen!Maar toen begonnen al zijn vrienden...dat ze het ook wel is zouden willen doen...en dat ze het dus waarschijnlijk volgende week gaan doen!Nou ben k dus bang...dat mijn vriend tog...door groepsgedrag het ook gaat doen... Hij blowt wel..en dat vin k niet erg..want dat doe k af en toe ook...maar paddo´s gaat me te ver....Ik vertrouw me vriend wel ...maar ben tog bang dat hij zich over laat halen....of tog benieuwd is hoe het nou is...

wat moet k doen????

KuS...
Oud 22-08-2003, 10:51
Demiurge
Demiurge is offline
Laat je vriend het 1 keer proberen, als je het verbied is het nooit goed, en zijn nieuwschierigheid word alleen maar groter.
Misschien vind je vriend het wel helemaal niks...
Oud 22-08-2003, 11:01
zeehond23
zeehond23 is offline
Het er met hem over hebben zou misschien wel een optie zijn. Tis maar een wilde gok
Oud 22-08-2003, 11:50
Verwijderd
Waar ben je bang voor? Dat ie eraan verslaafd raakt of is het gewoon omdat het drugs is?
Ik snap niet waarom al die meisjes zo bang zijn dat hun vriend helemaal verslaafd raakt aan de drugs. Als je hem kent en het erover hebt, valt het heus allemaal wel mee.
En paddo's zijn niet verslavend, dus ik zou het probleem niet zien...maarja wie ben ik he...
Oud 22-08-2003, 11:56
zeehond23
zeehond23 is offline
mja ik zie het probleem (denk ik) wel. Waar stopt het? nu paddo´s, volgende keer xtc etc etc.

Maar in zo´n vaart loopt het niet! Maar heb het er gewoon met hem over, je angsten enzo. Hij zal het wel begrijpen (denk ik)
Oud 22-08-2003, 12:28
Doefus
Doefus is offline
eeey thanx voor jullie reacties....

en ja k ben eigenlijk bang..dat hij er verslaafd aan raakt ja...

maar hij is als het goed is over een halfuurtje hier en dan ga k er ff met hem over praten...
Oud 22-08-2003, 12:29
aansteker
aansteker is offline
Aan paddo's kun je helemaal niet verslaafd raken, in dat geval is blowen nog erger. Zoek anders eerst ff wat info op over paddo's..

Maar het beste wat je kan doen is het er gewoon met je vriend over hebben, natuurlijk is er wel de kans dat hij na paddo's weer wat anders zou willen proberen...en vooral als hij zich door een groep laat meeslepen, nouja mijn advies..
Praat met hem.
Oud 22-08-2003, 12:30
Doefus
Doefus is offline
jaaaa.....ik wist niet dat je aan paddo´s niet verslaafd kon raken...bedankt voor die info...
Oud 22-08-2003, 12:35
zeehond23
zeehond23 is offline
"dalijk gaat ie nog fout van paddo´s en krijgt ie een psychose"
Oud 22-08-2003, 12:43
Doefus
Doefus is offline
nou dat hoop k niet zeg ...maarre heb jij wel is paddo´s geprobeerd zeehond23????

KuS
Oud 22-08-2003, 15:00
Verwijderd
Paddo's waren volgens Mevr. Borst de meest onschuldige drug.
Je kunt er niet verslaafd aan raken. Het einige gevaar is dat je blijft hangen in de trip (zoals in hypnose), en je kunt angstaanvallen krijgen, en dat is NIET prettig. Verder smaken ze naar zonnebloempitten, je merkt het na een half uur tot een uur (dat kan versneld worden door passiebloem te roken, maar dat raad ik iedereen af). Ik zie er geen kwaad in, het is niet verslavend, en paddo's eet je bij gelegenheid, dus over het algemeen niet dagelijks, zoals wiet. Gewoon een leuke ervaring voor een paar uur.

Sorry, totaal onnuttig, maar ik had zin om te posten
Oud 22-08-2003, 15:09
Verwijderd
Citaat:
omajunk schreef op 22-08-2003 @ 12:50:
Waar ben je bang voor? Dat ie eraan verslaafd raakt of is het gewoon omdat het drugs is?
Ik snap niet waarom al die meisjes zo bang zijn dat hun vriend helemaal verslaafd raakt aan de drugs. Als je hem kent en het erover hebt, valt het heus allemaal wel mee.
En paddo's zijn niet verslavend, dus ik zou het probleem niet zien...maarja wie ben ik he...
Bij mij was het andersom Ik ben gestopt voor mijn ex .
Oud 22-08-2003, 16:11
Verwijderd
^Hehe tja dat ken natuurlijk ook nog, maar over het algemeen hoor ik toch meer vrouwen zeiken dan mannen.
Oud 22-08-2003, 16:50
Doefus
Doefus is offline
okay heb net met me vriend gepraat...en hij was dus wel van plan om het te gaan deon..maar wou het mij niet vertellen omdat k me dan weer zorgen ging maken bla bla bla...hij zegt dat het bij 1x blijft...dus k merk het wel....k hoop het...

en anders....tja dat weet k nog niet
Oud 22-08-2003, 16:56
Verwijderd
walking on streets of DC, oke daar moest ik ff aandenken, maaruh zie je je moet een beetje open zijn staan voor drugs, want anders vertelt ie niks, maarja uhm waarom ga je er niet bijzitten als ze gaan eten? Zie je dat het waarschijnlijk allemaal niet zo ernstig is en ken je ook nog us lachuh enzo, ja is best grappig.
Oud 22-08-2003, 17:13
Günther
Günther is offline
Citaat:
RazendeRoeland schreef op 22-08-2003 @ 11:51:
Laat je vriend het 1 keer proberen, als je het verbied is het nooit goed, en zijn nieuwschierigheid word alleen maar groter.
Misschien vind je vriend het wel helemaal niks...
Oud 22-08-2003, 17:18
Footprint
Footprint is offline
hoe erg je het zelf ook vind tis fijner voor em dat je er niet teveel over doorzeurt
dadelijk is ie relax aan het trippen moet ie opeens aan jou denken hoe erg je het wel niet vind,
als je het er niet mee eens bent ok, maar ik zou em niet teveel vertellen hoeveel je het er niet mee eens bent
je zet em denk ik er mee onder druk
en hij wil gewoon een keer prettig trippen
Oud 22-08-2003, 17:55
Verwijderd
wat is t probleem met paddo's, als t nou om coke ging ofzo, maar paddo's kan tog amper kwaad?
Oud 22-08-2003, 18:05
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Lady-DC schreef op 22-08-2003 @ 13:43:
nou dat hoop k niet zeg ...maarre heb jij wel is paddo´s geprobeerd zeehond23????

KuS
ja, hoezo?
Oud 22-08-2003, 18:06
Verwijderd
niet zo schijnheilig he zeehond, ze wil gewoon weten wat je ervaringen waren etc. of niet dan? en zo niet, hoe dan wel>?
Oud 22-08-2003, 18:10
zeehond23
zeehond23 is offline
Schijn? Benk niet echt heilig dan? Ik ben godverdomme een goeroe hoor!
Oud 23-08-2003, 10:59
Verwijderd
zeker te veel naar de film the guru gekeken
Oud 23-08-2003, 11:00
zeehond23
zeehond23 is offline
zalk je vertellen, die hebk nog nooit gezien!
Oud 23-08-2003, 11:03
Verwijderd
o je bent gewoon geboren met kapsones...dat kan natuurlijk ook he
Oud 23-08-2003, 11:03
zeehond23
zeehond23 is offline
of ik ben echt een goeroe en ik wor gewoon niet erkend
Oud 23-08-2003, 11:04
Verwijderd
whaha in je stoutste dromen nog niet
Oud 23-08-2003, 11:06
zeehond23
zeehond23 is offline
nee, zelfs daar word ik niet erkend

Maargoed, voor de mensen die het nog niet doorhadden. IK BE GEEEEEEN GOEROE! Dus haal die zeehondposters van je muur af. Blaas de kaarsen maar uit rond je altaar
Oud 23-08-2003, 11:07
Verwijderd
ik had serieus tot kort geleden een poster van een zeehond op me kamer, mwha hing er al jaren maarja...maaruh hier zeg ik ut ook, later
Oud 23-08-2003, 12:55
Ducksy88
Ducksy88 is offline
Zijn paddo's gevaarlijk tov het blijven hangen in een trip, dat je in je trip gewoon freaky shit ziet, maar na drie weken nog n8merries heb? Ik las namelijk ook verhalen van iemand die 1x paddo's nam en na maanden nogsteeds allemaal shit zag... Komt dit vaak voor, of is de kans klein dat je gek wordt?
Oud 23-08-2003, 13:00
DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
Ducksy88 schreef op 23-08-2003 @ 13:55:
Zijn paddo's gevaarlijk tov het blijven hangen in een trip, dat je in je trip gewoon freaky shit ziet, maar na drie weken nog n8merries heb? Ik las namelijk ook verhalen van iemand die 1x paddo's nam en na maanden nogsteeds allemaal shit zag... Komt dit vaak voor, of is de kans klein dat je gek wordt?
Da zal nie door de paddo's komen. Na 24 uur ben je volgens mij weer helemaal normaal. Dat je na maandEN nóg rare dingen ziet zal meer aan die persoon liggen dan aan de paddo's
Oud 23-08-2003, 13:44
zeehond23
zeehond23 is offline
er bestaat altijd een kans dat je fout gaat en hierdoor een psychose krijgt. Maarja, dit is te berijken door bijna alle druks.

Een vriendin van mij had paddo´s genomen toen zeongesteld was. Haar lichaam hield vocht vast. Daardoor bleef de werkende stof uit de paddestoelen heeeeel lang in haar lichaam zitten en heeft ze zeker nog een week getript (niet leuk)
Oud 24-08-2003, 12:41
Doefus
Doefus is offline
Hey bedankt voor al jullie reacties...

enne weet je wat k ga doen...

als mijn vriend het doet ga k erbij zitten
heb k al met hem afgesproken...

het probleem was dat ik dacht dat paddo´s ook hardrugs waren!Maja nu k weet dat dat niet zo is..vin k het minder erg...

KuS
Oud 24-08-2003, 12:57
zeehond23
zeehond23 is offline
mja, gelukkig is ie beter af met alkohol
Oud 24-08-2003, 13:23
Griller
Griller is offline
als ie het gedaan heeft ... moet je je vriend de hele tijd paranoia gaan maken dan geef je hem een slechte trip en dan zal hij het vast en zeker nooit meer doen..
Oud 24-08-2003, 19:10
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Griller schreef op 24-08-2003 @ 14:23:
als ie het gedaan heeft ... moet je je vriend de hele tijd paranoia gaan maken dan geef je hem een slechte trip en dan zal hij het vast en zeker nooit meer doen..

Ja, TOF idee! Echt wel heel aardig en liefhebbend enzo, echt wel!
Oud 24-08-2003, 19:31
Demiurge
Demiurge is offline
Ik wil mensen uit de illusie helpen dat paddo's niet verslavend zijn...

Paddo's zijn wel degelijk verslavend, alles kan in zekere zin verslavend zijn.
Paddo's zijn niet lichamelijk verslavend maar zouden goed geestelijk verslavend zijn. Er zijn mensen die vinden het gevoel van paddo's zo fijn dat ze alleen maar meer willen en er niet vanaf kunnen blijven. Net zoals een gokverslaving, het is niet lichamelijk maar allemaal in je hersenen, de kick van paddo's kan je zo beinvloeden dat je die "droomwereld" liever hebt als de echte wereld.
Oud 24-08-2003, 19:32
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
RazendeRoeland schreef op 24-08-2003 @ 20:31:
Ik wil mensen uit de illusie helpen dat paddo's niet verslavend zijn...

Paddo's zijn wel degelijk verslavend, alles kan in zekere zin verslavend zijn.
Paddo's zijn niet lichamelijk verslavend maar zouden goed geestelijk verslavend zijn. Er zijn mensen die vinden het gevoel van paddo's zo fijn dat ze alleen maar meer willen en er niet vanaf kunnen blijven. Net zoals een gokverslaving, het is niet lichamelijk maar allemaal in je hersenen, de kick van paddo's kan je zo beinvloeden dat je die "droomwereld" liever hebt als de echte wereld.
sex is verslavend, tv is verslavend INTERNET is verslavend, wat tegenwoordig niet?
Oud 24-08-2003, 19:38
Demiurge
Demiurge is offline
Precies, dus je kan niet zeggen dat het allemaal niet verslavend kan zijn
Oud 24-08-2003, 19:42
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
RazendeRoeland schreef op 24-08-2003 @ 20:38:
Precies, dus je kan niet zeggen dat het allemaal niet verslavend kan zijn
"wedden?"

Oud 25-08-2003, 11:33
Doefus
Doefus is offline
Citaat:
Griller schreef op 24-08-2003 @ 14:23:

whahaha ja goed idee....misschien ga k dat wel doen ja
Oud 25-08-2003, 11:37
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Lady-DC schreef op 25-08-2003 @ 12:33:
Ik hoop dat je een grapje maakt...
Oud 25-08-2003, 17:12
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 25-08-2003 @ 12:37:
Ik durf te wedden dat ze bloedserieus is - alhoewel ze wsl. zal reageren met een slap excuus, dat het louter als geintje bedoeld was.

"Nie fucke met die shit gastuh, laat mense in hun waarde en met ruzzzt ook alz ze onder invloet zijn!"

Met vriendelijke groeten,

Henk Mul.
Oud 25-08-2003, 19:00
zeehond23
zeehond23 is offline
tof man, iemand fout laten gaan, vooral als het je vriendje is!
Oud 25-08-2003, 19:03
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 25-08-2003 @ 20:00:
tof man, iemand fout laten gaan, vooral als het je vriendje is!
Dat is altijd fout!
Ook
Oud 25-08-2003, 19:13
Faery
Faery is offline
Citaat:
Lady-DC schreef op 25-08-2003 @ 12:33:
Doen. Hij dumpt je gegarandeerd .
Oud 25-08-2003, 19:22
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Faery schreef op 25-08-2003 @ 20:13:
Doen. Hij dumpt je gegarandeerd .

Als hij je nog durft aan te kijken
Oud 26-08-2003, 11:19
Doefus
Doefus is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 25-08-2003 @ 12:37:

NEE HET IS GEEN SLAP EXCUUS.....TUURLIJK BEDOEL IK HET ALS GRAPJE....strax overkomt hem iets doordat ik hem een bad trip bezorg...dat zou k mezelf nooit vergeven
Oud 26-08-2003, 22:17
Philomelus
Philomelus is offline
Misschien een tip voor als hij het wel doet... Laat hem een half portie nemen, geeft genoeg effect voor de eerste keer en de kans dat het fout gaat is dan vrij klein.
Een bad trip kan behoorlijke indruk maken. Zelf had ik een keer met 2 vrienden een te grote dosis mexicaanse paddo's op. In het begin ging alles heel rustig en relaxed, niets aan de hand. Daarna dacht een vriend dat hij doodging, dat was het keerpunt. Ik geloofde hem, maar hij had er vrede mee dat hij ging sterven. Ondertussen vroeg hij wel de hele tijd of wij bij hem wilden blijven. Maar dat wilden we niet (terugdenkend was het allemaal veels te egoïstisch).
Omdat ik ervan uitging dat 1 vriend dus stervende was, was ik de consequenties al aan het overdenken. Er zou een ambulance voor komen rijden, er zou een begrafenis komen en ik zou de schuld krijgen, mijn ouders zouden er achterkomen. Toen werd ik zo ongeveer gek. Ik dacht dat ik nooit meer uit mijn trip zou raken, dat niets meer echt was. Op een gegeven moment dacht ik dat mijn hele leven zich had afgespeeld rond het huis waar ik mij bevond, en er zou geen einde aankomen. Mijn ouders en familie bestonden niet, mijn vrienden had ik verzonnen. Ik had helemaal geen besef van tijd meer en dacht dat tijd niet eens bestond. Waarom zou tijd immers bestaan als je denkt dat je leven oneindig is en zich afspeeld op 100 vierkante meter en dat je je altijd zo kut zou blijven voelen...

Maar goed, als je vriend alles gecontroleerd doet, niet te veel paddo's neemt, wat sinaasappelsap bij de hand heeft en een goed humeur heeft kan een paddotrip ook een geweldig mooie ervaring zijn en kan er weinig mis gaan. En een bad trip is eigenlijk ook uitermate leerzaam, het is alleen ook uitermate kut om mee te maken. Je leert er van, je gaat bewuster leven en ik leerde mijn vrienden, ouders en familie meer waarderen.
Oud 27-08-2003, 09:04
Doefus
Doefus is offline
Citaat:
Philomelus schreef op 26-08-2003 @ 23:17:
Misschien een tip voor als hij het wel doet... Laat hem een half portie nemen, geeft genoeg effect voor de eerste keer en de kans dat het fout gaat is dan vrij klein.
Een bad trip kan behoorlijke indruk maken. Zelf had ik een keer met 2 vrienden een te grote dosis mexicaanse paddo's op. In het begin ging alles heel rustig en relaxed, niets aan de hand. Daarna dacht een vriend dat hij doodging, dat was het keerpunt. Ik geloofde hem, maar hij had er vrede mee dat hij ging sterven. Ondertussen vroeg hij wel de hele tijd of wij bij hem wilden blijven. Maar dat wilden we niet (terugdenkend was het allemaal veels te egoïstisch).
Omdat ik ervan uitging dat 1 vriend dus stervende was, was ik de consequenties al aan het overdenken. Er zou een ambulance voor komen rijden, er zou een begrafenis komen en ik zou de schuld krijgen, mijn ouders zouden er achterkomen. Toen werd ik zo ongeveer gek. Ik dacht dat ik nooit meer uit mijn trip zou raken, dat niets meer echt was. Op een gegeven moment dacht ik dat mijn hele leven zich had afgespeeld rond het huis waar ik mij bevond, en er zou geen einde aankomen. Mijn ouders en familie bestonden niet, mijn vrienden had ik verzonnen. Ik had helemaal geen besef van tijd meer en dacht dat tijd niet eens bestond. Waarom zou tijd immers bestaan als je denkt dat je leven oneindig is en zich afspeeld op 100 vierkante meter en dat je je altijd zo kut zou blijven voelen...

Maar goed, als je vriend alles gecontroleerd doet, niet te veel paddo's neemt, wat sinaasappelsap bij de hand heeft en een goed humeur heeft kan een paddotrip ook een geweldig mooie ervaring zijn en kan er weinig mis gaan. En een bad trip is eigenlijk ook uitermate leerzaam, het is alleen ook uitermate kut om mee te maken. Je leert er van, je gaat bewuster leven en ik leerde mijn vrienden, ouders en familie meer waarderen.

ey ...thanx voor je reactie...

maar k had vraagie..

waar zijn die sinasappels voor dan???

baibai KuS
Oud 27-08-2003, 10:23
Philomelus
Philomelus is offline
Sinaasappelsap vemindert (net als bijvoorbeeld suiker en ander zoets, maar neem nooit chocola) het effect van je trip. Dus als het misgaat of je vindt dat het lang genoeg heeft geduurd -> drink sinasappelsap, thee met veel suiker etc.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten