Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2003, 23:29
Litmanen
Litmanen is offline
Zijn er hier toevallig ook nog Football fans??? Wat verwachten jullie van het komende seizoen??? Wie wint dit jaar de SuperBowl??? Zullen de Bucs er opnieuw mee aan de haal gaan? En hoe zullen de Rams zich houden als Warner weer eens een heel seizoen blessurevrij kan spelen? En wat vinden jullie van de Admirals??? Wat was het weer een kansloos seizoen afgelopen jaar! Zal dat ooit nog wat worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2003, 23:47
Bobby James
Bobby James is offline
tennessee titans - green bay packers 35-10
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 11:56
L1
L1 is offline
Ik kan wel zeggen dat ik fan ben. Ik denk dat Tampa een goeie kans maakt, omdat ze hun team grotendeels in tact gehouden hebben.
Oud 09-08-2003, 11:59
Ketjing
Ketjing is offline
Geen fan, puur om het feit dat ik het nooit zie
Oud 10-08-2003, 01:25
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Litmanen schreef op 09-08-2003 @ 00:29:
Zijn er hier toevallig ook nog Football fans??? Wat verwachten jullie van het komende seizoen??? Wie wint dit jaar de SuperBowl??? Zullen de Bucs er opnieuw mee aan de haal gaan?

als de bucs hun offense nog beter krijgen dan zie ik niet in waarom ze niet weer de Super Bowl halen. Alleen zullen de Eagles weer een groot opstakel zijn, McNabb word elk jaar beter. Als Vick ook gaat gooien dan zie ik de Falcons ook ver komen.

Bij de AFC zie ik de Dolphins verder komen dan dit jaar, heel ver. Ook de Steelers doen weer mee als Maddox blijft gooien als vorig jaar. Mss een stunt van de Jax of de Colts (als ze nu eens niet in de 1e play off wedstrijd eruit vliegen)

Citaat:
En hoe zullen de Rams zich houden als Warner weer eens een heel seizoen blessurevrij kan spelen?
Als die machine weer begint te lopen dan zijn ze weer een kandidaat om de SB te halen, alleen denk ik dat ze over hun top heen zijn.

Citaat:
En wat vinden jullie van de Admirals??? Wat was het weer een kansloos seizoen afgelopen jaar! Zal dat ooit nog wat worden?
als ze Bartje Andrus een grote schop geven dan stijgen de kansen weer, maar in de Europe league is het elke jaar weer afwachten wat je krijgt.
Oud 24-08-2003, 20:05
hardhitter
hardhitter is offline
Miami ladies and gentlemen --> hun defense is zeker sterk

buccaneers hebben ook weer sterke verdediging ook al is een van hun db's weg... (weet ff niet welke, Kelly geloof ik)

en als de Rams weer gaan draaien zoals kirk al zei dan maken ze zeker een kans, alleen ik denk niet dat dat dit jaar het geval zal zijn... verwacht niet dat de rams ver komen

vick is nu geblesseerd dusseh, dat wordt ff afwachten..
Oud 24-08-2003, 22:07
L1
L1 is offline
Citaat:
hardhitter schreef op 24-08-2003 @ 21:05:
Miami ladies and gentlemen --> hun defense is zeker sterk

buccaneers hebben ook weer sterke verdediging ook al is een van hun db's weg... (weet ff niet welke, Kelly geloof ik)

en als de Rams weer gaan draaien zoals kirk al zei dan maken ze zeker een kans, alleen ik denk niet dat dat dit jaar het geval zal zijn... verwacht niet dat de rams ver komen

vick is nu geblesseerd dusseh, dat wordt ff afwachten..
dat zal voor de Falcons wel schelen. Eerste 5 wedstrijden is hij uitgeschakelt. Pennington is trouwens ook geblesseerd. voor de Jets
Oud 24-08-2003, 23:21
Point of View
Point of View is offline
Kandidaten voor de superbowl: Bucs, Dolphins, Eagles, Falcons.. met de Bucs als duidelijke favoriet.. en natuurlijk gaan de Browns het geweldig doen dit jaar!

Wat betreft de Rams.. ze hadden vorig jaar Warner misschien beter kunnen traden.. zijn prestaties waren gewoon slecht.. 6 wedstrijden gestart, alle zes verloren.. en hij drukt ook nog eens zwaar op de begroting.. zaten de Rams voor de toekomst wat beter met de salary cap.. Bulger heeft een erg goed debuut gemaakt vorig seizoen.. hij is jong en heeft de toekomst..

De Admirals.. dat wordt nooit wat.. dit seizoen voor het eerst wezen kijken.. een hele onderneming want het is drie uur reizen met de trein om er te komen vanuit Emmen.. en wonder boven wonder wonnen ze van de koploper op dat moment en latere World Bowl winnaar Frankfurt! en de week erop was het weerus helemaal niks.... zeer typisch..
tuurlijk is het elk jaar weer afwachten wat je krijgt vanuit Amerika.. maar waarom lukt het die Duitsers (Galaxy, Rheinfire en Thunder) wel om de World Bowl te winnen en Amsterdam nog niet een keer?? zuigen Lugenbill en Andrus dan echt zo hard?? ligt het aan de gehele coaching staff??
Oud 24-08-2003, 23:26
Kirk22
Kirk22 is offline
die Dexter Jackson (ik denk dat je die met Kelly bedoelde) was niet echt de beste van de Bucs trouwens... dat zal het verschil niet maken.

Miami verwacht ik ook veel van. Eagles ook omdat McNabb steeds beter word.

Verder zijn de Ravens verbeterd en moeten de Steelers ver kunnen komen (hoewel ik een vermoeden heb van niet).

Verder zouden de Panthers een beter seizoen moeten hebben met een goeie defense en een verbeterde offense.
Oud 25-08-2003, 17:13
L1
L1 is offline
Citaat:
Kirk22 schreef op 25-08-2003 @ 00:26:
die Dexter Jackson (ik denk dat je die met Kelly bedoelde) was niet echt de beste van de Bucs trouwens... dat zal het verschil niet maken.

Miami verwacht ik ook veel van. Eagles ook omdat McNabb steeds beter word.

Verder zijn de Ravens verbeterd en moeten de Steelers ver kunnen komen (hoewel ik een vermoeden heb van niet).

Verder zouden de Panthers een beter seizoen moeten hebben met een goeie defense en een verbeterde offense.
Die Dexter Jackson speelt dacht ik nu bij Arizona, waar Emmit ook speelt, geen wonderen van die ploeg. Buffalo kan ook wel es verrassing worden.
Oud 26-08-2003, 10:25
Verwijderd
eerst was altijd inside Amsterdam Adimirals op rtl 5 ofzo te zien.. dat vond ik erg leuk om te kijken... als je de regels eenmaal snapt is het echt een leuke sport om te kijken!! jammer dat er niet wat meer zendtijd voor is
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 16:09
Verwijderd
ik kan niet zeggen dat ik een fan ben, maar ik volg de chicago Bears meestal wel. maar aangezien nergens in NL American Football wordt uitgezonden is het veel te lastig om het te volgen. en de Admirals...sjah das toch een stapje te laag en bovendien winnen ze nooit eens
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 19:18
hardhitter
hardhitter is offline
Tjah de Admirals...

gewoon pech denk ik? elk jaar een totaal nieuwe selectie waar de coaches in heel korte tijd een geheel van moeten maken, dat is gewoon lastig, misschien doen de coaches van andere teams dat sneller dan onze coach. En het is ook een kwestie van de juiste keuzes maken bij de Draft.

maar eerlijk gezegt maakt het mij niet uit of ze een worldbowl winnen of niet (zou natuurlijk leuk zijn) maar ik vind het vooral gaaf om die wedstrijden te zien (en om in hun halftime show te spelen )

trouwens k kan iedereen aanraden het zelf te gaan spelen, echt een vette sport en je kan het tegenwoordig in heel veel steden spelen!

1 Miami, 2 Tampa, 3 Greenbay, 4 toch maar St. Louis
(bekijk de stats van warners' pre games maar is!)
Oud 29-08-2003, 19:44
L1
L1 is offline
Citaat:
hardhitter schreef op 29-08-2003 @ 20:18:
Tjah de Admirals...

gewoon pech denk ik? elk jaar een totaal nieuwe selectie waar de coaches in heel korte tijd een geheel van moeten maken, dat is gewoon lastig, misschien doen de coaches van andere teams dat sneller dan onze coach. En het is ook een kwestie van de juiste keuzes maken bij de Draft.

maar eerlijk gezegt maakt het mij niet uit of ze een worldbowl winnen of niet (zou natuurlijk leuk zijn) maar ik vind het vooral gaaf om die wedstrijden te zien (en om in hun halftime show te spelen )

trouwens k kan iedereen aanraden het zelf te gaan spelen, echt een vette sport en je kan het tegenwoordig in heel veel steden spelen!

1 Miami, 2 Tampa, 3 Greenbay, 4 toch maar St. Louis
(bekijk de stats van warners' pre games maar is!)
pre games zeggen ook niet alles, ik kan me herrinneren dat de Bengals vorig jaar 3 van de 4 wonnen en er in het gewone seizoen maar 2 wonnen . En de Cards hebben dit jaar ook alle 4 gewonnen, maar of ze dit seizoen in het normale seizoen gaan imponeren Het is wel een teken dat Warner weer in vorm is
Oud 30-08-2003, 01:57
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
hardhitter schreef op 29-08-2003 @ 20:18:
[B]Tjah de Admirals...

idd. en dat moet ook de taak zijn van de coach in een NFL europe team. Bartje Andrus vind ik al een paar jaar een kontenlikker.
Weg ermee.

Citaat:
mij precies hetzelfde. lijkt me leuk maar het is niet de reden om erheen te gaan
Oud 30-08-2003, 13:12
L1
L1 is offline
pre season games zijn voorbij, donderdag de kick-off van het reguliere seizoen: Jets - Redskins, maandag de topper van week 1: Bucs - Eagles
Oud 30-08-2003, 16:15
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
L1 schreef op 30-08-2003 @ 14:12:
pre season games zijn voorbij, donderdag de kick-off van het reguliere seizoen: Jets - Redskins,
ben benieuwd hoe Canidate het gaat doen.
Citaat:
maandag de topper van week 1: Bucs - Eagles
13 - 24 (voor de Eagles welteverstaan)
Oud 30-08-2003, 17:33
Ketjing
Ketjing is offline
Heb sinds kort Madden 2004 demo, maar snap geen zak van die regels, heeft 1 van jullie misschien een handige (liefst NL) site?
Oud 31-08-2003, 13:46
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 30-08-2003 @ 18:33:
Heb sinds kort Madden 2004 demo, maar snap geen zak van die regels, heeft 1 van jullie misschien een handige (liefst NL) site?
http://www.playfootball.com/footballfacts/basics.html

Speluitleg van de admirals site

Een American footballploeg bestaat uit twee elftallen, een verdedigend elftal (defense)
en een aanvallend elftal (offense). De offense van de ene partij speelt tegen de defense van de tegenpartij. Onder leiding van de spelverdeler probeert de offense de bal naar het doelgebied (End zone) van de tegenstander te verplaatsen. Dat kan op twee verschillende manieren:

1.De spelverdeler geeft de bal af aan een runningback die vervolgens richting de End zone van de tegenstander rent (running play). Als de runningback de endzone haalt dan heeft z’n ploeg gescoord en krijgt het zes punten. Dit heet een Touchdown. Na iedere touchdown volgt een conversiekick. Daarbij schopt de scorende ploeg de bal tussen de palen van het doel voor een extra punt. Zo kun je per touchdown dus zeven punten verdienen.

2.De spelverdeler gooit de bal naar een medespeler (receiver) die al naar de End zone van de tegenstander is gerend (passing play). Als de receiver vangt, verdient zijn ploeg eveneens zes punten en volgt de conversiekick voor het extra punt.

In bovenstaande voorbeelden scoort een ploeg in één poging, maar dat kan natuurlijk ook anders. Net als bij voetbal bouwen de meeste ploegen hun aanval langzaam op. Dat kan door korte runs en passes. Soms wordt bijvoorbeeld een breedte pass gebruikt die maar vier yards terreinwinst oplevert, of een spurt van de runningback voor drie yards winst.

De offense kan hiermee doorgaan tot de End zone van de tegenstander is bereikt, mits er na elke vier pogingen minimaal 10 yards zijn overbrugd. Lukt het niet om binnen die vier beurten 10 yards terreinwinst te boeken dan mag de tegenstander zijn offense opstellen en oprukken naar de End zone van de ander.

Als een team na 3 pogingen inziet dat het minimum van 10 yards niet haalbaar is, kiezen ze vaak voor een Puntkick (de bal wordt uit de handen getrapt). De bedoeling is om de bal zo ver mogelijk in het gebied van de tegenstander te trappen zodat diens offense een lange weg moet afleggen in tegengestelde richting. Een puntkick betekent dus eigenlijk ‘einde aanval’!
Oud 31-08-2003, 15:46
Ketjing
Ketjing is offline
ok thanx
Reageren

Regels voor berichten