Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2002, 19:04
Empaled
Empaled is offline
Zijn er mensen die mij dat kunnen uitleggen?

Uitleggen waarom zij zich met een relatie bemoeien?
Oud 25-04-2002, 19:07
moenbase
moenbase is offline
hoe bedoel je?

"bemoeien"?
dat wanneer het even niet goed gaat met je relatiepartner dat hij/zij dan met "een vriend[in]" gaat praten?
Of dat iemand "plots" tussen jullie beide in komt te staan?

of een andere "of ?
Oud 25-04-2002, 19:41
Empaled
Empaled is offline
ik bedoel met bemoeien, als je met een van de 2 praat, de ander van de 2 zwart maken bijv.
Oud 25-04-2002, 19:48
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Ik denk dat dit vaak gebeurt bij mensen die zelf niets beters te doen hebben, of mensen die paranoia zijn en dingen zien die er niet zijn. Ik merk in het dagelijks leven heel vaak dat mensen uit mijn klas zich excessief met andere relaties bemoeien, terwijl die relaties heel goed verlopen en hun eigen relatie juist de verkeerde kant op gaat. En ook al klopt het wat je ziet, dan berust het bemoeien met een relatie nog op het omvermogen van iemand, die niet in wil zien dat mensen met rust laten de beste oplossing is!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 20:10
Gothic
Gothic is offline
egoisme... ieder mensen is egoistisch en ieder mens heeft liefde nodig, de een krijgt het op een andere manier, de ander wordt verliefd op iemand anders zn vriend, dat kan je of negeren of je best doen diegene te veroveren. Tja een mens is geen bezit...
Oud 25-04-2002, 20:13
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Jaloers omdat ze denken dat ze datgene niet zo makkelijk kunnen krijgen?
Oud 25-04-2002, 20:18
sunflouwer
sunflouwer is offline
ik bemoei me over het algemeen niet met relaties van anderen, alleen als ze het me allebei zelf vragen.

Ik heb me een keer met een relatie bemoeid, maar dat was omdat mijn vriendin er kapot aan ging, en die jongen ontzettend misbruik van haar maakte... Ze woonden heel ver van elkaar af, utrecht-leeuwarden, en mijn vriendin zat elke dag huilend op school. Ze zagen elkaar af en toe. Toen heb ik tegen haar gezegd dat ze beter die jongen uit haar hoofd kon zetten, en hier een leuke jongen kon zoeken, ze heeft het idd gedaan, en er veel verdriet van gehad, maar ze zag zelf wel in dat het geen nut had. Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik dat gedaan heb.
Oud 25-04-2002, 20:32
miro
miro is offline
Meestal bemoei ik me er niet mee, omdat ik uit ervaring weet dat het toch geen zin heeft. Soms wil ik me er heel graag mee bemoeien omdat het eigenlijk niet kan maar ik weet dat liefde blind maakt en dat mijn onbegrip daar niks tegen kan doen.

Heb me laatst toch ergens mee bemoeid omdat die jongen iets heel ergs had gedaan bij mn beste vriendin. En toen had ik bijna een klap in mn gezicht hangen dus...

Maar tis nu gelukkig uit.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 20:42
Piccola
Piccola is offline
Ik probeer me nooit te bemoeien met andermans relaties. Tenzij ze me het vragen, raad of iets dergelijks, maar dat is niet echt bemoeien vind ik dan! Ik vind het zelf heel irritant als anderen zich met mijn relatie met mijn vriend bemoeien, daarom probeer ik dat zelf niet te doen! Waarom ze het doen? Jaloers ofzo? Ik weet het niet... Het is in ieder geval wel vervelend!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 21:30
Verwijderd
ik word er zo ziek van!!!!! mijn vriendins relatie is uitgegaan door gezeik van anderen! dat is toch zo zielig.
anywho, ik vind dat je je alleen met andermans relaties mag bemoeien als dat je gevaagd wordt
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 21:36
Verwijderd
Citaat:
regenae schreef:
ik word er zo ziek van!!!!! mijn vriendins relatie is uitgegaan door gezeik van anderen! dat is toch zo zielig.
anywho, ik vind dat je je alleen met andermans relaties mag bemoeien als dat je gevaagd wordt
Zielig dat je het daarom uit zou maken, ja.

Ontopic: Geen idee, mensen bemoeien zich nou eenmaal overal mee...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 22:45
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
vind ik ook iets vreemds ja.
Oud 25-04-2002, 23:25
Did I Do That?
Did I Do That? is offline
D'r zijn mensen die gewoon jaloers zijn op wat de ander heeft, maar er zijn ook mensen die zich echt zorgen maken om hun vrienden...
Oud 26-04-2002, 10:23
eden6
eden6 is offline

Idd!

Er zijn schijnbaar mensen die zelf zo'n saai leven hebben, dat ze het nodig vinden om zich met mij te bemoeien. Zelfs zo erg dat het daardoor bijna uit was. Ik hoop dat alles weer word zoals het was.

Geen idee waarom, maar ze proberen gewoon kapot te maken wat ik met mn vriend heb. Als ik advies wil vraag ik er wel om!!!

*lucht op*
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 23:11
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Did I Do That? schreef:
D'r zijn mensen die gewoon jaloers zijn op wat de ander heeft, maar er zijn ook mensen die zich echt zorgen maken om hun vrienden...
Inderdaad. Vooral als de mannelijke wederhelft een grote egoist is die niet weer hoe je een meid behandelt.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 18:06
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
JALOEZIE

Yep, daarom bemoeien mensen zich met anderen. Ik heb er zelf ook last van pff
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 18:32
Rio
Rio is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Ik probeer me nooit te bemoeien met andermans relaties. Tenzij ze me het vragen, raad of iets dergelijks, maar dat is niet echt bemoeien vind ik dan! Ik vind het zelf heel irritant als anderen zich met mijn relatie met mijn vriend bemoeien, daarom probeer ik dat zelf niet te doen! Waarom ze het doen? Jaloers ofzo? Ik weet het niet... Het is in ieder geval wel vervelend!
Hier ben ik het volkomen mee-eens!!

liefs, Rio
Oud 27-04-2002, 23:48
Empaled
Empaled is offline
Ok dus jullie grote motivatie is jaloezie...

het niet kunnen krijgen van een ander... wat jaloezie opwekt...
das egoïsme...

als er echt iets mis zit, dan is dat voor beide partijen meestal moeilijk om te zien... voor een buitenstaander is alles toch vrij makkelijk te relativeren, en iemand wijzen op de ander is dan ook geen moeilijke opgave... het enige puntje is... je bent en blijft een buitenstaander... je weet niet hoe de situatie exact is, je hoort dingen als buitenstaander, maar de fijne kneepjes die zie je simpelweg niet omdat die alleen tussen de betrokkenen afspelen... waardoor het bouwen en onderbouwen van een mening van een relatie als buitenstaander al vrij lastig wordt.
Oud 28-04-2002, 07:53
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
mijn ervaring is dat exen dat altijd doen,soort jaloersheid denk ik

ik heb echt regelmatig/veel ruzie met me vriend om zijn ex
Oud 28-04-2002, 09:16
sas_andrea
sas_andrea is offline
Nou, ik bemoei me er wel s mee hoor om eerlijk te zijn. Maar dan niet om t tussen ze uit te maken maar om ze te helpen. Nu ook. 2 vrienden van me (meissie en jongen, relatie) komen naar mij toe om met mij over hun relatie te praten. Maar dat doen ze omdat ze zelf niet genoeg in hun relatie praten. Dat heb ik dan ook meerdere keren gezegd en toen heb ik ze uiteindelijk maar aangeraden ff een soort van stop te maken, want hoe ze tegen elkaar deden was niet leuk meer, tenminste hoe ZIJ tegen hem deed. Echt sneu gewoon. Maar door die stop, van 2 dagen ofzo, zijn ze wel weer lekker bij elkaar gekomen. En nu knuffelen ze weer lief en weet ik veel allemaal. Ze zijn me dan ook wel dankbaar. Maar oke, dan heb ik mij er ook mee bemoeid en echt niet uit jaloezie ofzo. Ik hebzelf nl ook een hele lieve vriend waar ik dolgelukkig mee ben. Dus ja...

Ik vind t wel stom als mensen dat doen om de relatie op te breken, dat is gewoon ronduit triest.

~silke~
Oud 28-04-2002, 09:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Empaled schreef:
Ok dus jullie grote motivatie is jaloezie...
Nee. Mensen dénken dat het jaloezie is. Wat jij er niet bijvertelt is dat het in dit geval gewoon helemaal aan jou ligt dat andere mensen zich d'r mee bemoeien, aangezien jij gewoon niet naar je vriendin wil luisteren.

Als jij eens een keer over je ex heen zou komen was dit hele gezeur niet nodig geweest.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 14:07
Empaled
Empaled is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Nee. Mensen dénken dat het jaloezie is. Wat jij er niet bijvertelt is dat het in dit geval gewoon helemaal aan jou ligt dat andere mensen zich d'r mee bemoeien, aangezien jij gewoon niet naar je vriendin wil luisteren.

Als jij eens een keer over je ex heen zou komen was dit hele gezeur niet nodig geweest.
heej niels, is dat is ff leuk als je maar één zijde van het verhaal kent, wijze woorden he

reageer nog maar eens als je wel tijd hebt om met me te praten
Oud 28-04-2002, 14:50
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
Empaled schreef:
Zijn er mensen die mij dat kunnen uitleggen?

Uitleggen waarom zij zich met een relatie bemoeien?
ze hebben nix beters te doen
Oud 28-04-2002, 16:09
feline
feline is offline
Omdat ze mensen willen helpen..
Omdat ze jaloers zijn..
Omdat ze in en in slecht zijn..

Ik kan zoveel bedenken. Als je nu iets duidelijker zou zijn...
Reageren

Regels voor berichten