Advertentie | |
|
![]() |
|
Er was op zich ook wel een probleem met de roosters.. daarom moest ik ook een vak opgeven wat dan uit kon vallen als het roostertechnisch helemaal niet mogelijk was..
Ik heb zoveel uren gekozen omdat ik nog helemaal totaal niet weet wat ik wil.. Psychologie lijkt mij wel leuk.. maar neurologe daarintegen ook wel weer.. beetje vaag dus. Ook mijn cijfers boden geen uitkomst aangezien mijn laagste een 7 was opt eindrapport en dat was dan op engels en wiskunde, en die waren allebei verplicht dus had ik er nog niets aan!! Daarom heb ik toen een gesprek met leraren gehad en ze zeiden dat ik het op zich wel aan zou kunnen... daarom heb ik dus zoveel uur.. Maar nu wilde ik dus weten of iemand daar ervaring mee had.... ![]()
||
Citaat:
Ik heb dit jaar trouwens (met kwt-uren) 43 uur van 45 min. Beetje veel.. maar wel te doen.. hoop ik..
|
Dat lijkt me idd nogal veel (heeft je schoolleiding/mentor daar nog niks over gezegd?).
Het is per school verschillend hoeveel uur je zelf mag invullen, omdat sommige scholen zelf al een stuk hebben ingevuld. Ik kan je aanraden een gesprek met je decaan te voeren over hoe je verder kan. want dit lijkt me echt een beetje teveel. (wij mochten op 't vwo 2 vakken erbij kiezen)
|
Ja het is veel. Maar gezien je cijfers (7 laagste op je eindrapport) lijk je me een erg goede leerling, en dan is het goed te doen. Ik heb ook vrij veel vakken (C&M en E&M met latijn, muziek en biologie1, ik heb gewoon alles gekozen wat ik kon kiezen behalve Grieks, en M&O heb ik na een paar maanden laten vallen
![]() Samenvatting: Het is te doen ![]()
|
Is het niet zo dat Frans 2 pas in de vijfde begint? In dat geval heb je dus nog 'maar' 3 extra vakken en dat kun je dan gewoon proberen in de vierde.
Als je in het voorjaar weer moet kiezen, weet je hoe je vakken in de bovenbouw zijn, en dan zou ik als ik jou was er een laten vallen. Eco 1 lijkt me wel nuttig voor het geval dat je iets in die rochting zou willen doen, maar frans 2 heb je zover ik weet nergens voor nodig, en grieks en latijn maar voor een paar vakken (klassieke talen, archeologie?) Bij ons op school moet je 1 en mag je 2 extra vakken, 3 ook op speciaal verzoek, maar dat is vaak weer heel moeilijk iv.m. je rooster en blablabla.
|
Bij ons op school mag je eigenlijk dus ook nie zoveel vakken, maar ja...
Frans 2 begint al in de 4e bij ons... En Grieks en latijn heb ik eigenlijk allebei gekozen omdat ik geen keuze kon maken tussen die 2.... Dus dan maar allebei.. Zoals ik al eerder heb gezegd weet ik niet wat ik wil.. misschien wil ik wel talen gaan studeren.. dus daarom had ik Frans er ook nog bij genomen (misschien wil ik ook nog wel een jaar naar het buitenland, Canada bijvoorbeeld...) Duz...
||
Citaat:
Maar het lijkt me wel wat veel inderdaad. Ik weet niet of dat sinds ik in de vierde zat veranderd is, maar toen hadden de meesten maar een extra vak en sommigen twee. Ik deed ook N&G, met Latijn en economie 1, maar ik zat toen de meeste dagen van half negen tot half vier op school, het maximum aantal uren Maar het went wel, als je niet anders gewend bent, pas je je daar vanzelf aan aan En wat iemand hierboven zegt, dat je er spijt van krijgt, dat lijkt me niet, want je kunt natuurlijk altijd nog wat laten vallen, volgens mij zelfs nog een dag voor het examen of zelfs na het examen
||
Citaat:
![]() elke school mag de indeling zelf uitmaken. Ik, bijvoorbeeld, had in de vierde en de vijfde zowel frans1 als frans 2 (wat twee aparte vakken voor mij waren, maar de cijfers werden weer wel bij elkaar doorberekend ![]() Nogmaals: das op elke school anders. Overigens is frans2 voor haar wel handig, aangezien ze voor bijv. een hotelschool een tweede moderne taal nodig heeft naast Engels. Het is dus niet compleet nutteloos ![]()
|
Ik heb ook frans groot, ik kan je vertellen dat dat écht veel tijd gaat kosten, economie 1 heb ik ook, dat valt wel mee, af en toe een groot werkstuk maar meer ook niet, en leren in de s.e weken natuurlijk.
Grieks en latijn kost ook héél veel tijd, ik durf te wedden dat jij 't moeilijk krijgt, maar als jij het haalt, petje af hoor! ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
propedeuse .... ?? Patrick_vN | 14 | 03-01-2004 17:25 |