Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2002, 17:51
CeeDeeTje
CeeDeeTje is offline
Een aantal van jullie herrineren zich mischien mijn vorige topic dat ik gestalkt en bedreigd werd door mijn ex. Ze dreigte met valse aangifte van verkrachting en stalkte mij op mijn mobiel, via email etc... Uiteindelijk heb ik dus toch maar melding gedaan bij de politie van stalking maar wat blijkt nu? Vlak daarna heeft zij een aangifte tegen mij gedaan en ik moet donderdag voor een verhoor komen. In de brief die ik van de politie heb gehad staat niet waar het over gaat maar ik vermoed dus dat ze valse aangifte heeft gedaan voor aanranding of ze heeft het verhaal om zitten draaien en lopen vertellen dat ik haar stalk. Voor het 2e heb ik wel wat bewijs dat ze mij heeft gestalkt maar weet niet of het voldoende is en voor het eerste tja dat word een groot probleem. Ik zit hier zwaar in de stres iemand mischien een idee wat ik moet doen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2002, 18:06
Kat
Kat is offline
Zijn er geen andere mensen die weten dat ze dreigde met valse aangiften enzo? (soort van getuigen)
Het lijkt mij (en k denk dat de politie dat ook denkt) niet zo logisch dat je iemand die je zogenaamd verkracht heeft gaat stalken, volgens mij ben je dan hardstikke bang dat het weer gebeurt. lijkt mij dus sterk dat die politie haar geloofd.
Oud 21-04-2002, 19:14
Verwijderd
Het gaat om bewijs. Vraagjes:
1: hoe lang is het volgens haar geleden dat je haar hebt verkracht?*
2: heeft zij bewijzen voor jouw gestalk?
3: heb jij bewijzen voor haar gestalk? ja
Zij heeft hoogstwaarschijnlijk aangifte gedaan omdat jij aangifte heeft gedaan. het was dus een impuls en in denk dat het niet goed doordacht was. Het zal dus eventueel wel aan het licht komen

*Dit in verband met eventuele spermasporen en/of andere fysieke aanduidingen.

De strafmaat
Uit het wetboek van strafrecht:
1. Hij die in de gevallen waarin een wettelijk voorschrift een verklaring onder ede vordert of daaraan rechtsgevolgen verbindt, mondeling of schriftelijk, persoonlijk of door een bijzonder daartoe gemachtigde, opzettelijk een valse verklaring onder ede aflegt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.

2. Indien de valse verklaring is afgelegd in een strafzaak ten nadele van de beklaagde of verdachte, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Geldboete van de vierde categorie: f 25.000,-
Geldboete van de vijfde categorie: f 100.000,-

Dit zijn wel maxima
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 21:40
ExeCute
ExeCute is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Het gaat om bewijs. Vraagjes:
1: hoe lang is het volgens haar geleden dat je haar hebt verkracht?*
2: heeft zij bewijzen voor jouw gestalk?
3: heb jij bewijzen voor haar gestalk? ja
Zij heeft hoogstwaarschijnlijk aangifte gedaan omdat jij aangifte heeft gedaan. het was dus een impuls en in denk dat het niet goed doordacht was. Het zal dus eventueel wel aan het licht komen

*Dit in verband met eventuele spermasporen en/of andere fysieke aanduidingen.

De strafmaat
Uit het wetboek van strafrecht:
1. Hij die in de gevallen waarin een wettelijk voorschrift een verklaring onder ede vordert of daaraan rechtsgevolgen verbindt, mondeling of schriftelijk, persoonlijk of door een bijzonder daartoe gemachtigde, opzettelijk een valse verklaring onder ede aflegt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.

2. Indien de valse verklaring is afgelegd in een strafzaak ten nadele van de beklaagde of verdachte, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Geldboete van de vierde categorie: f 25.000,-
Geldboete van de vijfde categorie: f 100.000,-

Dit zijn wel maxima
Ze is minderjarig en dan zijn de regeltjes net wat anders hoor.

Het enigste wat je kan doen is gewoon jezelf zijn want als ze de zaak willen doorzetten zullen ze er uiteindelijk psychologen bijhalen en die hebben speciale technieken om derachter te komen wanneer iemand de waarheid spreekt en wanneer niet. Als je naar eerlijkheid verteld wat er is gebeurd zal zei snel genoeg doord e mand vallen omdat je natuurlijk over alle details beschikt
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 21:57
Verwijderd
Het doen van een valse aangifte is een strafbaar feit waar (uit m'n hoofd) een jaar celstraf op staat
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 23:26
CeeDeeTje
CeeDeeTje is offline
Als ze aangifte van verkrachting doet is er grote kans dat ze haar geloven want hoe vaak komt het wel niet voor dat een jongen vast zit omdat een meisje aangifte heeft gedaan van verkrachting om hem even flink terug te pakken? In iedergeval weet ik dat haar hele familie mee doet om mijn leven te verwoesten dus ik vermoed dat die ouders achter die aangifte zitten. Het is mischien moeilijk voor te stellen maar deze mensen zijn echt gek en zullen echt tot het uiterste gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 08:22
Verwijderd
Citaat:
ExeCute schreef:

Ze is minderjarig en dan zijn de regeltjes net wat anders hoor.

Dat wist ik niet
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 18:16
light fighter
light fighter is offline
als je eerlijk alles verteld dan komt het heus wel goed!!!!! klinkt optimischtisch maar is echt zo!!!!

succes
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 03:11
ick
ick is offline
vriend van me kreeg opeens bericht dat die 'n meisje aangerand zou hebben (hij kende der nouwelijks, had der enkel 'n knuffel gegeven toen die der leerde kennen).....

stuk of 10x verhoor en wat bleek, die aangifte was verzonnen... zij kreeg waarschuwing en ik d8 500 piek wat die zij voorwaardelijke boete
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 06:15
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Heej, kut voor je man!

Ik weet eigenlijk geen gericht advies dat ik je kan geven, maar de raad die k je wel mee wil geven is, zorg dat je er zelf niet aan kapot gaat!
Advocaten kunnen echt tot het uiterste gaan om achter bepaalde zaken te komen, graven in je jeugd etc... die mensen hebben geen medelijden (althans, die van de tegenpartij) met je......

Ik zeg dit omdat ik een vriend van nog steeds helemaal kapot is van zo'n zelfde geval....

Sterkte,

Lau.
Oud 26-04-2002, 12:33
*Soull*
*Soull* is offline
een vriend van me heeft hetzelfde mee gemaakt, ook met zijn ex. Hij was er twee jaar bij en heeft er zelf een kind bij die hij nu ook niet mag zien. Voor hem heeft het allemaal heel goed uitgepakt. De politie is vrij goed voorgelicht op valse aangiftes wergens aanrandingen e.a. helemaal door jongere meisjes.

Helaas kan ik je geen ander advies geven dan gewoon eerlijk te zijn. Wat voor je spreekt is dat je als eerste aangifte hebt gedaan. Heb je nog spullen van haar bewaard toen ze stalkte??? Dat kan ook erg helpen. Wat een sekreet zeg!!! Waarom stalkte ze je eigenlijk??? Als ze zoveel van je houdt, waarom zou ze je dan nu de grond in willen boren???

Veel succes in iedergeval mee.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 12:36
*Soull*
*Soull* is offline
Citaat:
CeeDeeTje schreef:
Als ze aangifte van verkrachting doet is er grote kans dat ze haar geloven want hoe vaak komt het wel niet voor dat een jongen vast zit omdat een meisje aangifte heeft gedaan van verkrachting om hem even flink terug te pakken? In iedergeval weet ik dat haar hele familie mee doet om mijn leven te verwoesten dus ik vermoed dat die ouders achter die aangifte zitten. Het is mischien moeilijk voor te stellen maar deze mensen zijn echt gek en zullen echt tot het uiterste gaan.
Dat was bij die vriend van mij ook het geval, haar moeder had haar daar toe aangezet. Er wordt vrij vaak aangifte gedaan wegens aanranding om iemand terug te pakken. Gelukkig komt er vaak niet iemand voor vast te zitten.

Zoals al meer mensen zeiden: wees eerlijk en oprecht. Vertel alles wat er gebeurt is en hou niets achter.

p.s. hoe lang had je wat met haar??
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 14:44
Verwijderd
Citaat:
CeeDeeTje schreef:
als zij door de telefoon of mail heeft gezegt dat ze jou (vals) gaat aangeven als verkrachting, kun je het nog opzoeken mails en telefoongesprekken en smsjes blijven een aantal jaar opgeslagen
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:07
Godess
Godess is offline
Ik leef echt heel erg met je mee...Wat een zuur wijf zeg..Ik zou zoiets mijn exen nooit aan kunnen doen..Want je bent toch verliefd geweest??Je heb toch een mooie tijd gehad??Niemand verdient het om vals beschuldigd te worden..Dan ben je dus gewoon ziek in je hoofd...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 20:25
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
wat jij moet doen in twee woorden:

Buro voor rechtshulp: gratis

Slachtofferhulp: gratis

Daar advies vragene enz.
Oud 24-05-2002, 20:25
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Dit is echt zeer *** ik hoop dat je op 1 of andere manier genoeg bewijs kan vinden dat het niet zo is Sterkte in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 22:24
Sithan
Sithan is offline
Ik neem aan dat je als je gestalkt wordt op je mobiel een lijst heb van nummers door wie je gebeld bent? Als zij daar tig keer in staat, zullen ze waarschijnlijk snel klaar zijn met haar verkrachtingsverhaal, want je gaat inderdaad niet bellen met je verkrachter....

En ten tweede: De aanklager moet bewijzen...(ben benieuwd hoe ze dat wou doen')

Dus wat je moet doen is gewoon kalm bevestigen dat het verhaal niet waar is, dat kind kan neem ik aan toch niet met harde bewijzen komen...

Laatst gewijzigd op 24-05-2002 om 22:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten