Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2003, 22:17
Drlove
Drlove is offline
als je tmf kijkt zie je ook regelmatig van dit soort onderwerpen. Maar het is volgens mij geen trend het was er vroeger ook al. De belevingswereld van iemand van 16 ( begint net met uitgaan, zit nog op school meestal, woont nog bij ouders) is toch anders als iemand van een jaar of 25 ( werkt al, meerdere relaties gehad (anders is hij/zij wel heel erg depri)eigen huisje, behoefte aan settlen). Meisjes doen altijd alsof ze zo volwassen zijn en niet kinderachtig maar ze blijven toch 16. Neem dan een jongen van 18/19 die zijn toch minder erg (meestal) als van 16. Ik snap die behoefte aan een man van 30 niet. Net als dat ik die behoefte andersom ook niet begrijp. Wat moet je als dertiger nu met een tienermeisje behalve neuken?
Oud 28-08-2003, 22:34
crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
het is geen rage ikzelf ben 18 en mijn vriend wordt 29.
nou en!!!!!!!!!!
ik hou echt heel veel van die gozer en leeftijd maakt toch niet uit zeggen ze tegenwoordig.
ik vind t idioot dat jij t ineens een rage noemt, omdat t toevallig in jou vriendengroep vaak voorkomt

onzin...........
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 22:37
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
crazygirlsacha schreef op 28-08-2003 @ 23:34:
nou en!!!!!!!!!!
ik hou echt heel veel van die gozer en leeftijd maakt toch niet uit zeggen ze tegenwoordig.
ik vind t idioot dat jij t ineens een rage noemt, omdat t toevallig in jou vriendengroep vaak voorkomt

onzin...........
Vind jij jezelf dan een tiener?

Ik ben ook 18 (zondag 19 woo woo) en m'n vriend is 29.
Big deal. We hebben bereveel plezier aan elkaar.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 22:54
Verwijderd
Citaat:
nou en!!!!!!!!!!

onzin...........
Aan jouw reactie, de manier van typen en de interpunctie te zien ben óf jij nog niet toe aan een serieuze relatie, laat staan met iemand van 29, óf heb je een relatie met iemand van 29 die het niveau van een 15-jarige heeft.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Loezzel schreef op 28-08-2003 @ 19:38:
Hier ben ik het zo ontzettend mee eens. Ik kan me ook niet voorstellen dat een persoon van in de 30 een serieuze relatie op kan bouwen met iemand die misschien nog niet eens 16 is. Gewoon om het feit dat je allebei in een zo andere levensfase zit.
Ik denk ook altijd dat het meer om de seks draait, dan om het hebben van een serieuze relatie.
En er zijn verschillen. Iemand van 18 die gaat met iemand van 28 kan ik begrijpen, maar niet iemand van 15 die gaat met iemand van 37 ofzo....
Precies. Daarom zei ik ook zo expliciet dat het, wanneer het alleen lichamelijk is, wel kan.

Iemand die dertig is heeft (hopelijk) een vaste baan. Ik zie mezelf al aankomen op een receptie of diner met collegae...'ja, dit is mijn partnerrrrr, ze is zestien en gaat nu naar 5 VWO...'

Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 05:47
AuForm
AuForm is offline
Het meisje kijkt op naar iemand in een machtspositie, en de gast vertoeft graag in een machtspositie. Het is trouwens niet moeilijk om zo'n jonge meisjes te manupileren.

Hoewel er geen verkrachting bij gemoeid is, is het de psychologie van een pedofiel. Zulke mannen kunnen geen relatie aan met leeftijdsgenoten, omdat ze daar de overhand niet hebben.
Ze willen aanzien worden als een onfeilbare god-figuur. En dat gaat alleen met kindertjes.

(Het verrast me niet dat een leraar dit gedrag vertoont, want veel leerkrachten gaan in het onderwijs omdat ze willen dat er naar hen opgekeken word.)

a.u.b. geen ware liefde gelul. Het is een veelgebruikte uitvlucht onder de pedofielen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 07:58
Verwijderd
Idd...

www.martijn.org

Die zijn dus volslagen idioot en gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 10:45
Verwijderd
Soms maakt de leeftijd niet uit, bijvoorbeeld 45 en 56 ofzo, maar als het dan opeens een leeftijdsverschil van 11 jaar is, terwijl de een 15 is, en de ander 26, dan wordt het een ander verhaal..De een is nog veels te onvolwassen om een relatie aan te gaan met iemand van 11 jaar ouder. Zowel gestelijk als lichamelijk passen zij niet bij elkaar. En dan kan het nog zo goed voelen, maar het klopt gewoon niet..

Ik ben 17 (bijna 18) en mn vriend is 20..Sommigen vinden het verschil tussen ons te groot, maar 3 jaar valt over het algemeen wel mee, vind ik. Ik voel me fijn bij hem, hij bij mij, we voelen elkaar aan, zowel lichamelijk als geestelijk, zijn soul-mates en hebben vaak aan een half woord al genoeg.

Mja, iedereen moet er zelf achterkomen vind ik..Een ezel stoot zich in het algemeen geen twee keer aan dezelfde steen..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 11:20
Verwijderd
Het is natuurlijk altijd casuïstiek. Er zijn meiden van 16 die heel goed overweg kunnen met jongens van 21 en er zijn meiden van 20 die nog zo kinderlijk zijn dat ze eigenlijk helemaal nog niet aan een serieuze relatie toe zijn, omdat ze eenvoudigweg (nog) niet over de intellectuele capaciteiten beschikken om te zien wat er nu eigenlijk met ze gebeurt.

Het is dus altijd afhankelijk van de persoon, maar in zijn algemeenheid kun je zeggen dat een 'relatie' tussen iemand van 16 en iemand van 30 nooit kan, in geen enkele omstandigheid, om redenen die hierboven al meermaals genoemd zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 13:04
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-08-2003 @ 21:24:
Gelukkig, ik zit nog onder de 10 jaar (9,5 ) dus ik ben goedgekeurd
Ik ben zelf de dertiger, en ik zie mezelf echt geen relatie hebben met iemand die meer dan tien jaar jonger is dan ikzelf. Ik kan op zich op een wat oppervlakkiger niveau heel goed met jongere mensen opschieten, ben erg jeugdig, zoals dat heet,( met andere woorden, ik ben geen oud zuur wijf geworden met het voortschrijden der jaren), maar een relatie?

Nee, dat zie ik geen standhouden. Dat is namelijk 24/7. Daarvoor is het verschil dan toch echt te groot. Ik ga niet meer uit tot 5 uur 's ochtends, ik doe geen gekke dingen meer met geestverruimende middelen, ik heb al mijn katers wegens onverantwoordelijk drankmisbruik wel gehad, ik vind het niet meer leuk om avontuurlijk op vakantie te gaan met een tentje en een briefje van vijfentwintig op zak. Ik stap niet meer zomaar op de nachttrein naar Parijs om te gaan feesten. Ik vind het niet meer leuk om me raar uit te dossen, ik doe niet meer dwars. Ik ga niet meer een dag weg als de kat niet binnen is. Ik controleer of het gas uit is. Ik let op of ik wel zonnebrandcreme en genoeg drinken bij me heb als ik wegga met een logeerkind als het warm is.

Ik heb dat zorgeloze, dat argeloze niet meer. Ik sta te vaak stomverbaasd te kijken dat ik jullie echt niet meer snap. Dus wat die dertigers moeten met een tiener: ik zie het niet.
Oud 29-08-2003, 13:13
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Chimera schreef op 28-08-2003 @ 19:30:
Dat is dan hoogstwaarschijnlijk gewoon haar vader.
Mijn vader is er ook wel van beschuldigd dat hij met een knap jong dingetje op stap was: of mijn moeder dat wel wist?

Mijn moeder zei dan altijd heel fijntjes: ja, lang, slank, donker haar, goedlachs en een vrolijke kwek? Zeg maar de jongere uitgave van mij?

En dan die kennis: eh, ja. Wat erg voor je, meid.

En mijn moeder: nou, persoonlijk vind ik dat onze dochter meer op mijn man lijkt hoor....

Laatst gewijzigd op 29-08-2003 om 13:50.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 13:21
latino-gurl
latino-gurl is offline
ik heb zelf ook un ex gehad van 23 toen ik 14 was
ik denk dat meisjes met oudere jongens/mannen nemen omdat die volwassener zijn en m'n eigen vriendinnen schijnen het dus opwindend te vinden?!
Oud 29-08-2003, 13:36
Verwijderd
Citaat:
latino-gurl schreef op 29-08-2003 @ 14:21:
ik heb zelf ook un ex gehad van 23 toen ik 14 was
ik denk dat meisjes met oudere jongens/mannen nemen omdat die volwassener zijn en m'n eigen vriendinnen schijnen het dus opwindend te vinden?!
Precies, dat vind ik dan nog een goede reden. Zeg dan gewoon dat je kerels van achter in de twintig gewoon interessant vindt omdat ze veel seksuele ervaring hebben maar niet zo seksgericht zijn als pubers, dat ze meer levenservaring hebben e.d. maar niet dat clichématige gewauwel over meisjes die hun leeftijd ver vooruit zijn
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 13:47
Verwijderd
't Valt me op dat sommige mensen hier mensen van rond de 30 overschatten, echt overschatten. Iemand van 30 is niet per se super slim en wijs etc, er zitten ook spontane mensen tussen en suffe en domme... Net zo veel, misschien nog wel meer, variatie als bij tieners.

Denk niet dat 30'ergs super slim zijn en alles al hebben. Bijna alle 30'ergs die ik ken (en dat zijn er wel veel) zijn nog net zo bezig met uitgaan etc etc als tieners, wel op een andere manier.. maar ze zitten echt niet thuis op de bank serieus te doen hoor. (Kijk, sommige wel natuurlijk, maar lang niet alle.) Een stel goede vrienden van mijn vriend zijn nu rond de 30 en daarmee kan ik echt fatsoenlijk praten, kom op, ze lezen ook gewoon Harry Potter en praten heel gewoon. 't Enige wat ze anders doen is werken en alleen wonen, en dat kunnen ze nog maar matig...

30'ergs zijn gewoon mensen hoor
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:12
Verwijderd
Hehe, daar heb je natuurlijk wel gelijk in....bij een dertiger denk ik meteen aan iemand met een serieuze baan, een keurig pak etcetera, die niet meer in 'jongerenkroegen' komt. Maar als ik bedenk hoe ik zelf ben als ik dertig ben (ik ben nu bijna tweeëntwintig) dan weet ik vrijwel zeker dat ik dan ook nog uitga, hell, ik ga als het even kan zelfs nog naar houseparties in m'n advocatenpakje! Ik ben tot m'n 24e nog wel bezig met studeren, dus ik denk niet dat ik op m'n 30e zo heel serieus zal zijn...

Maar goed, een relatie tussen een 18-jarige en een 30-jarige is natuurlijk ook wel iets heel anders dan een relatie tussen een 15-jarige en een 30-jarige...dat eerste kan heel wel goed gaan, dat tweede vind ik, personally, gewoon ziek.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:02
Drlove
Drlove is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-08-2003 @ 15:12:

Maar goed, een relatie tussen een 18-jarige en een 30-jarige is natuurlijk ook wel iets heel anders dan een relatie tussen een 15-jarige en een 30-jarige...dat eerste kan heel wel goed gaan, dat tweede vind ik, personally, gewoon ziek. [/B]
Ik vind het allebei ziek. Maar als andere mensen zich er happy meevoelen I dont care. Maar me dochter hoeft het later echt niet te proberen, ik zou die kerel echt over hoop knallen.
Oud 29-08-2003, 15:06
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
nou en!!!!!!!!!!

onzin...........
Het feit dat er zoveel mensen zijn die zon relatie kennen bewijst toch al dat het vaak voorkomt... het LIJKT dus een rage. Ik zeg niet dat het zo is. Je moet je niet zo snel aangevallen voelen

Bovendien bedoel ik dit topic, zoals veel mensen hier denken geloof ik, helemaal niet negatief. Mijn vriendinnen zijn er ook gelukkig mee en als zij gelukkug zijn, ben ik het ook. Ik bedoel, ja het is in het begin even moeilijk, maar och.. het is hun keuze en dat accepteer ik.
Oud 29-08-2003, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 28-08-2003 @ 12:54:
hehe, volgens mij is dit de eerste keer dat ik kortzichtig genoemd word
Maar ik vind dat er leeftijdsgewijs grenzen zijn... (toch kunnen mannen van in de 40 nog bijzonder lekekr zijn (james, johnny))
*eet Johnny met huid en haar*

Mja. Ik vind het een nogal slechte ontwikkeling, zeker voor jonge meisjes. Veertien jaar en een vriend van dertig is eerlijk gezegd gewoon ziek - hoe verliefd en verloofd je ook kunt zijn. Dat leeftijdsverschil is gewoon te groot, maar was nog te doen geweest als het meisje in kwestie 20 was geweest. 14 is gewoon té jong!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-08-2003 @ 14:47:
't Valt me op dat sommige mensen hier mensen van rond de 30 overschatten, echt overschatten. Iemand van 30 is niet per se super slim en wijs etc, er zitten ook spontane mensen tussen en suffe en domme... Net zo veel, misschien nog wel meer, variatie als bij tieners.
Ja, als ik denk aan mn 'zwager' (de broer van mn vriend) die is 27. En net zo goed vrijgezel, vrolijk aan t blowen enzo en bovendien lijkt hij geeneens 27, eerder 22 of zo.
Nja. Tis de leeftijd, zullen we maar zeggen hè?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Drlove schreef op 29-08-2003 @ 16:02:
Ik vind het allebei ziek. Maar als andere mensen zich er happy meevoelen I dont care. Maar me dochter hoeft het later echt niet te proberen, ik zou die kerel echt over hoop knallen.
Toch zou ik het niet verkeerd vinden als mijn dochter op haar achttiende thuis zou komen met een veelbelovende advocaat van achtentwintig. Weet je tenminste zeker dat ze goed terecht komt, en dat als ze mislukt, het in ieder geval niet aan verkeerde vrienden heeft gelegen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 17:55
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-08-2003 @ 18:08:
Toch zou ik het niet verkeerd vinden als mijn dochter op haar achttiende thuis zou komen met een veelbelovende advocaat van achtentwintig. Weet je tenminste zeker dat ze goed terecht komt, en dat als ze mislukt, het in ieder geval niet aan verkeerde vrienden heeft gelegen

Kijk, als het een soort eng pooier figuur is... natuurlijk trap ik hem meteen het huis uit, maar een nette jongen.. waarom niet? Waarschijnlijk zal ik wel een keer duidelijk met hem en haar praten, duidelijk maken waar haar grenzen liggen als zij dat zelf nog niet weet.. Maar verder? Nee, verder zoeken ze het zelf maar uit.. als het een nette jongen is, wat is het probleem dan?

Mijn ouders deden hetzelfde. M'n vader vond het wel een beetje eng, maar m'n moeder was al meteen helemaal gek van mijn vriend. Daarnaast vertrouwt ze mij en weet ze dat ik duidelijke grenzen heb die ik ook duidelijk stel... Ze heeft er wel eens over gepraat, maar gewoon meer nieuwsgierig. Op m'n 15de lag er ineens een boek op m'n bed over 'jongeren en seks, hoe en wat?' echt afgrijzelijk eigenlijk Maar ja, beter goede voorlichting en steun dan wanneer ze het gaan verbieden, dan gebeurt het zeker weten en dan gebeurt het fóut.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:06
Fleur
Fleur is offline
Ach leeftijd zegt niet alles...Hangt er maar vanaf...
Ken wel een erg leuke man van euh...38, ziet er zeker 10 jaar jonger uit en gedraagd zich ook gewoon jonger, dus dan zou ik t zelf helemaal niet erg vinden hoor
Hangt van jezelf en de persoon af, maargoed iemand van in de 30 met iemand van onder de 18 vind ik toch niet echt heel uh..verstandig/normaal.
Meisje uit mn klas is bijna 18 en heeft een vriend van 26 ofzo, opzich helemaal niet raar, alleen die ziet er echt uit als 40 en erg gezellig leek ie me ook niet ookal kan ik daar nauwelijks over oordelen.
Nouja tis moeilijk om hier in t algemeen op te reageren eigenlijk.
Ik ken zelf niemand die iets met een dertiger heeft trouwens, dus een trend lijkt het me niet.
Oud 29-08-2003, 19:16
DEChengst
DEChengst is offline
Ik snap echt niet dat als je dertig bent een vriending van 17 of jonger zou nemen. Dan sta je toch mooi voorschut. Je kan het nooit over je vriending hebben of haar meenemen naar een feestje van de zaak. Ik zou me letterlijk doodschamen.
Oud 29-08-2003, 19:28
AtHell
AtHell is offline
Weet je hoe stylo het is om door iemand ouder dan je ouders genaait te worden .
Oud 29-08-2003, 19:32
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
AtHell schreef op 29-08-2003 @ 20:28:
Weet je hoe stylo het is om door iemand ouder dan je ouders genaait te worden .
LOL....

Ontopic: Ziek..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:04
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 29-08-2003 @ 14:04:
Ik ga niet meer uit tot 5 uur 's ochtends, ik doe geen gekke dingen meer met geestverruimende middelen, ik heb al mijn katers wegens onverantwoordelijk drankmisbruik wel gehad, ik vind het niet meer leuk om avontuurlijk op vakantie te gaan met een tentje en een briefje van vijfentwintig op zak. Ik stap niet meer zomaar op de nachttrein naar Parijs om te gaan feesten. Ik vind het niet meer leuk om me raar uit te dossen, ik doe niet meer dwars. Ik ga niet meer een dag weg als de kat niet binnen is. Ik controleer of het gas uit is. Ik let op of ik wel zonnebrandcreme en genoeg drinken bij me heb als ik wegga met een logeerkind als het warm is.
Goh dat heb ik ook...
Ben ik nu ook een 'oude verschrompelde dertiger'?
Oud 29-08-2003, 20:10
Mindfields
Mindfields is offline
Ehm..
Ik heb op dit moment een beetje gevoelens voor iemand van 24

Hoe vinden jullie dat?
Oud 29-08-2003, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 29-08-2003 @ 21:10:
Ehm..

Hoe vinden jullie dat?
ehh... dat vind ik oké?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Ehm..

Hoe vinden jullie dat?
Kut
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:29
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-08-2003 @ 21:20:
Kut
Had van jou eerder verwacht:

Ik ben 21 hoor
Oud 29-08-2003, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 29-08-2003 @ 21:29:
Had van jou eerder verwacht:

Ik ben 21 hoor
Nou, ik moet je eerlijk bekennen, ik ben wat ouder dan ik heb gezegd
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:35
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-08-2003 @ 21:30:
Nou, ik moet je eerlijk bekennen, ik ben wat ouder dan ik heb gezegd
Als je maar niet ouder dan 24 bent!
Oud 29-08-2003, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 29-08-2003 @ 21:35:
Als je maar niet ouder dan 24 bent!
Pff, nee, hoewel het voor de strafrechtelijke aansprakelijkheid niet uitmaakt...maar ik acht de kans op vervolging niet zo groot
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:41
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:

Hoe vinden jullie dat?
Omdat je ex pas sinds kort je ex is vraag ik me af of je niet gewoon een vervanging zoekt om de leegte op te vullen. Zoiets is natuurlijk nooit goed.

Verder vindt ik het leeftijdsverschil erg groot. Hij studeert of heeft zelfs al een vaste baan. Er is dus gewoon een groot verschil in jullie belevings wereld. Mochten jouw gevoelens voor hem serieus worden dan verwacht ik weinig kans van slagen.

Maar eigenlijk moet je helemaal niet naar Desje luisteren natuurlijk maar het gewoon lekker zelf bepalen
Oud 29-08-2003, 20:46
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 29-08-2003 @ 21:41:
Omdat je ex pas sinds kort je ex is vraag ik me af of je niet gewoon een vervanging zoekt om de leegte op te vullen. Zoiets is natuurlijk nooit goed.

Verder vindt ik het leeftijdsverschil erg groot. Hij studeert of heeft zelfs al een vaste baan. Er is dus gewoon een groot verschil in jullie belevings wereld. Mochten jouw gevoelens voor hem serieus worden dan verwacht ik weinig kans van slagen.

Maar eigenlijk moet je helemaal niet naar Desje luisteren natuurlijk maar het gewoon lekker zelf bepalen
Aan jou heb ik tenminste wat

Dat eerste, merkte een goeie vriendin van me ook al op Klopt echt niet helemaal. Tis heel vreemd, maar ik ben al aardig over mijn ex heen. Ik weet ook niet of ik een relatie wil met een jongen van 24, maar ik voel zeker wel wat voor hem.
Oja, hij is trouwens dit jaar eerste jaars hbo MER

Het verhaal zit nog ingewikkelder in elkaar, maar daar gaat het ff niet om. Alleen even om de leeftijd.
Hij had er zelf 'opzich geen probleem mee'.
Oud 29-08-2003, 20:53
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Hihi, heb ook een relatie met iemand van 36 (die veel jonger lijkt). Ken 'm al 5 jaar en nu +-2 jaar een relatie, moeilijk te zeggen wanneer we het een 'relatie' noemde, pas een jaar geleden ofzo maar ging wel al sinds 19,5 met 'm naar bed en daarvoor al geklooi enzo...hihi ik wist helemaal niet dat ik zo'n trendsetter was Ben gecharmeerd.....enne nee tis niet voor het geld.....tis maar een arme sloeber En zoveel macht heeft ie ook niet gheghe.

Tja, maar 14 en 31 ofwat zei je....my God ik mag natuurlijk niks zeggen maar ik was zelfs pas meerderjarig toen ik t voor t eerst deed en t klinkt gewoon niet echt gezond...maja niet oordelen voor je het gezien hebt was het toch? Als je maar uitkijkt dat er geen misbruik van je wordt gemaakt...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 21:00
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 29-08-2003 @ 14:47:

Denk niet dat 30'ergs super slim zijn en alles al hebben. Bijna alle 30'ergs die ik ken (en dat zijn er wel veel) zijn nog net zo bezig met uitgaan etc etc als tieners, wel op een andere manier.. maar ze zitten echt niet thuis op de bank serieus te doen hoor. (Kijk, sommige wel natuurlijk, maar lang niet alle.) Een stel goede vrienden van mijn vriend zijn nu rond de 30 en daarmee kan ik echt fatsoenlijk praten, kom op, ze lezen ook gewoon Harry Potter en praten heel gewoon. 't Enige wat ze anders doen is werken en alleen wonen, en dat kunnen ze nog maar matig...

30'ergs zijn gewoon mensen hoor
Helemaal gelijk, m'n vriend is veel van je niet van een dertiger zou verwachten:

-arm
-klein huis
-vette puinzooi in huis
-gaat nog uit
-blowt
-speelt met knuffels (maar dat komt door mij )
-draagt geen advocatenpakken
-is niet kalend (nee ieehhh hij krijgt zelfs steeds MEER haar, maar dan niet op zn hoofd....)
-weinig rimpels (veel mensen schatten 'm minstens 10 jaar jonger)
-heeft een armzalig baantje
-leest nog strips
-weet heeeeel veel (de betweter) maar superslim? Neuj...niet speciaal..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 29-08-2003 @ 22:00:
Helemaal gelijk, m'n vriend is veel van je niet van een dertiger zou verwachten:

-arm
-klein huis
-vette puinzooi in huis
-gaat nog uit
-blowt
-speelt met knuffels (maar dat komt door mij )
-draagt geen advocatenpakken
-is niet kalend (nee ieehhh hij krijgt zelfs steeds MEER haar, maar dan niet op zn hoofd....)
-weinig rimpels (veel mensen schatten 'm minstens 10 jaar jonger)
-heeft een armzalig baantje
-leest nog strips
-weet heeeeel veel (de betweter) maar superslim? Neuj...niet speciaal..
Waarom ben je dan bij 'm?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 21:16
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-08-2003 @ 22:16:
Waarom ben je dan bij 'm?
Ja, precies! Dan doe je het toch juist om het geld!
Oud 06-09-2003, 21:34
smuidra
smuidra is offline
Citaat:
Parallel schreef op 29-08-2003 @ 22:16:
Ja, precies! Dan doe je het toch juist om het geld!
Omdat ze van hem HOUD DUHHH woord dat jullie zeker nog niet kennen pff
Je hoeft geen geld enzo. te hebben als je maar liefde hebt en zolang je maar van elkaar houd dan komt alles goed.
Oud 06-09-2003, 22:14
Verwijderd
God, wat ben jij simpel.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 22:18
Verwijderd
Ik vind de term 'belevingswereld' zo raar.

Maakt het nou echt zoveel uit of iemand de hele dag op een kantoortje zit of ergens op school? Ik werkte al fulltime toen ik 17 was, maar kan niet zeggen dat ik daardoor volwassener werd ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 22:19
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 06-09-2003 @ 23:18:
Ik vind de term 'belevingswereld' zo raar.

Maakt het nou echt zoveel uit of iemand de hele dag op een kantoortje zit of ergens op school? Ik werkte al fulltime toen ik 17 was, maar kan niet zeggen dat ik daardoor volwassener werd ofzo
Het maakt zeker niet alles uit. Het verschil tussen een 17-jarige die op de middelbare school zit en een 20-jarige die aan de universiteit studeert is ook levensgroot, als je kijkt naar dagritme, discipline, etcetera, terwijl het leeftijdsverschil van slechts drie jaar door niemand afgekeurd zou worden.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 22:22
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-09-2003 @ 23:19:
Het maakt zeker niet alles uit. Het verschil tussen een 17-jarige die op de middelbare school zit en een 20-jarige die aan de universiteit studeert is ook levensgroot, als je kijkt naar dagritme, discipline, etcetera, terwijl het leeftijdsverschil van slechts drie jaar door niemand afgekeurd zou worden.
Een leeftijdsverschil van drie jaar is een jaar teveel.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 22:26
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 06-09-2003 @ 23:22:
Wat een heerlijke opmerking
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 22:26
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 06-09-2003 @ 23:22:
Eigenlijk wilde ik er nog bij zetten 'behalve de abt van sion'.

Ik had geen idee dat je om de hoek stond te wachten, als je het over de duivel hebt...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 22:31
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 06-09-2003 @ 23:19:
In een stereotiepe wereld, misschien.

Beetje zwart / wit. Dat verschil hoeft helemaal niet levensgroot te zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 22:44
Verwijderd
Mij valt op dat mensen die tegen het leeftijdsverschil zijn meestal met argumenten komen die eigenlijk los staan van het eigenlijke probleem. Iemand van 20 kan net zo goed op zichzelf wonen, fulltime werken en een eigen auto bezitten. Dan zegt ook niemand er wat van als die een vriendin van 16 heeft.

In welk opzicht is hij anders dan iemand van 30? Ik zie toch echt alleen het leeftijdsverschil zelf. Mensen denken nou eenmaal dat bij een dertiger een bepaald gedrag en verstand hoort, net zoals een twintiger nog een jonkie zou zijn.

Alleen is dat verschil er in realiteit niet altijd. Nog niet eens lichamelijk, aangezien er ook twintigers zijn die echt al een volwassen vent lijken en andersom

Dus blijft het toch een vooroordeel. Het 'hoort' gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 23:10
Cootje
Cootje is offline
Citaat:
Qimm schreef op 28-08-2003 @ 11:05:
1 woord: "eew"
je haalt me de woorden uit de mond
Oud 06-09-2003, 23:11
Verwijderd
Ik heb het hier laatst uitgebreid over gehad met een vriendin van me en we zijn tot de conclusie gekomen dat het inderdaad niet veel meer is dan een idée fixé, een vooroordeel, een starre opvatting.

Waarom zou iemand van dertig niet seksueel aangetrokken kunnen zijn tot iemand van zestien? Dat kan best. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik jonge meisjes vaak wel iets schattigs vind hebben..

De sociale complicaties worden pas belangrijk als het gaat om iemand die een 'serieuze' relatie wil. Een man van dertig wil misschien wel kinderen, terwijl een meisje van achttien daar totaal nog niet aan toe is. Dat moet namelijk een onbezorgde jeugd hebben, zonder kids, zonder verplichtingen, ze moet van haar studententijd kunnen genieten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten