Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar jou vriendenkring bestaat zeker uit die leipo's die dan ook met leipe allochtonen in conflict komen(of omgaan), waardoorjij met zo een kromme post komt die nergens op gebaseerd is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Irak - vs
Vietnam - vs Afghanistan - vs omverwerpen allende - vs sandinisten - vs (nee, ik meen niet dat de Vs het absolute kwaad is, of dat de vs achter alles zitten Ik zeg alleen datvan elke groep wel een hoop slechte dingen te zeggen valt)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tuurlijk, ik zie wel dat ze problemen veroorzaken. Maar ik zie ook dat het vrijwel altijd dezelfde ettertjes zijn, er is sprake van een ''harde kern.'' In mijn woonplaats een harde kern van zo'n tweehonderd man, en dat van de vele honderden die hier wonen. Conclusie: ze zijn niet allemaal vervelend, er zijn genoeg niet-vervelende allochtonen. Mijn plan om de vervelende allochtonen op het rechte pad te houden heb ik reeds gepost. |
![]() |
|
![]() |
nog een leuke post dan
![]() ik ben absoluut geen racist en iedereen heeft recht op een normaal leven maar waar ik dus problemen mee heb is dat er een groep mensen is ( en die groep is groter als men denkt) die het gewoon voor allochtonen verziekt. Als je door rotterdam rijdt savonds, zie je de ene bmw cabrio na de andere voorbij rijden met daarin een buitenlandse jongen van een jaar of 18/19 , uiteraard zonder rijbewiijs, terwijl de autochtoon het moet doen met een oude golf. Ditr zijn van die dingen die gewoon totaal niet kunnen. 35 jaar in nederland en dan nog geen woord nederlands spreken? wat doe je hier dan nog? ga terug naar je vaderland. Ik vind dat je na 2 jaar in nederland te zijn de taal al moet kunnen begrijpen en hierop getoest moet worden. Voldoe je niet, dan maar uitgezet worden. ALs je puur uit overlevingsnood hierheen komt ok, maar gewoon op de pof voor een betere toekomst moet niet kunnen. We zijn toch geen sociale instelling? We mogen best weleens wat vaker aan ons zelf denken. Een ander feit is dat gewoon veel buitenlanders crimineel zijn. Bezoek maar eens een willekeurige gevangenis en kijk eens wat voor soort mensen er in zitten. minstens 85% is van buitenlandse afkomst. Natuurlijk heeft dat zijn redenen en kan je het niet altijd op hun verhalen maar toch. Tot slot het punt discriminatie. Vooral marokkaanse jongeren klagen dat ze bijv met uitgaan geweigerd worden door hun afkomst. Draai het eens om. In rotterdam heb je al een aantal discotheken waar je als blanke ook niet binnenkomt. Hier hoor je nooit wat over en dit is toch precies hetzelfde?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Assasin schreef op 27-08-2003 @ 15:11:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Assasin schreef op 27-08-2003 @ 15:19:
Citaat:
Daarnaast zorgt deze achterstandspositie voor een soort bewijsdrift: om toch enige status te krijgen kan men de buurt gaan terroriseren. Ten derde het feit dat deze jongeren tussen twee culturen leven: de strenge Marokkaans/islamitische cultuur enerzijds, de vrije Nederlandse cultuur anderzijds. M.a.w: wat men thuis niet mag, reageert men af op straat. Een verschijnsel dat in streng christelijke dorpen als Volendam, Staphorst en Urk ook niet onbekend is. Ten vierde wonen deze jongeren vaak in wijken waar absoluut niets te doen is. Verveling is een belangrijke oorzaak voor jeugdcriminaliteit, men gaat op zoek naar een kick in vindt die in vandalisme en diefstal. Deze oorzaak is al eenvoudig weg te nemen door buurthuizen (laatst nog een documentaire over gezien), de aanleg van speelvelden en speeltuinen. Tot slot versterkt discriminatie dergelijk wangedrag slechts in de hand: men wordt toch al gezien als tuig, dus waarom dan nog moeite doen dat vooroordeel weg te nemen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bedankt voor je reactie ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
En hoe zou je deze oorzaak willen aanpakken? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Is het vol in de disco en mogen ze er niet in? Racisme! Kijkt een oud omaatje wantrouwig naar ze (wat ze bij elke luiddruchtige jongere doet)? Racisme! Krijgen ze de zak op het werk omdat ze te weinig doen? Racisme! En die ouwe omaatjes kijken altijd angstig om zich heen, en die zijn gewoonweg al die groepen buitenlanders niet gewend. Natuurlijk zijn er Nederlanders die racisten zijn maar ze moeten ook eens naar zichzelf kijken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of is dit te ingewikkeld? ![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Assasin schreef op 27-08-2003 @ 15:52:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals je zegt, er zijn Nederlanders die racistisch zijn en allochtonen die geen zelfkritiek hebben. Het moet van twee kanten komen. Citaat:
Overigens fijn dat je inhoudelijk reageert, i.p.v allerlei vooroordelen te spuien ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Situatie: Allochtonen vormen een steeds groter deel van de Rotterdamse bevolking.
Problemen: De allochtonen integreren minder dan ze zouden doen dan als ze een kleiner deel van de bevolking zouden zijn. Veel allochtonen komen uit de lagere sociale klassen, klassen die over het geheel genomen crimineler zijn dan de (financieel) hogere sociale klassen. Criminaliteit zal dus toenemen. Mensen die de kans hebben, mensen met een beetje geld, voor vervoer naar hun werk in Rotterdam of voor een andere woonplaats, verlaten Rotterdam. Dit zijn veelal autochtonen en allochtonen die 'goed geïntegreerd' zouden zijn. Daardoor: Relatief meer allochtonen en arme mensen in Rotterdam. Vicieuze cirkel is rond. Oplossingen van Rechts Minder allochtonen in Rotterdam toelaten. van Links Aanpakken 'harde kern van kut-Marrokanen'. Mijn mening Na het doorlezen van het gehele topic kom ik maar tot deze versimpelde weergave van oplossingen. Kan er een paar over het hoofd gezien hebben, maar toch... Het is al met al een lekker constructief topic.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
[QUOTE]Che Guevara schreef op 27-08-2003 @ 16:53:
Tja, als timmerman verdien je minder dan als *************.. onzin, ergens haal jij het idee vandaan dat je met havo alleen goed verdient. een eigen bedrijfje en als timmerman werken verdient erg goed, als je een goede boterham wil hebben moet je in de techniek gaan daar is altijd werk en verdient veel beter als jij denkt.
||
![]() |
Citaat:
Nare Man, Naam Onbekend en Che Guevara, dank voor de verdediging terwijl ik een paar daagjes weg was. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ben jij er ook weer. Wat leuk. Je hebt nog een net zo goed onderbouwde opinie als dat we van je gewend zijn. ![]() Jouw geloofsgenoot PrealK heeft hier nog niet op gereageerd: Ik heb een andere stelling, de "linkse kerk" wil de waarheid onder ogen zien en wil er iets op opbouwende manier aan doen, daarentegen wil de rechtse ???? (zullen we het moskee noemen? ![]() Misschien dat jij en anderen die zich verwant voelen tot Baron c.s. hier nog even op in willen gaan? Alvast bedankt. Tis toch wat, ben ik even weg en direct mis ik de leukste en meest inhoudelijke discussies. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Oplossingen
van Rechts Minder allochtonen in Rotterdam toelaten. van Links Whaha heerlijk hoe mensen het zo kunnen draaien dat links het goede is dat tegen het kwade vecht (rechts). Links wilt helemaal niet de kut-marokkaantes aanpakken, ze willen miljoenen euro's pompen in de integratie projecten wat geen moer helpt, en ze (links) geven ons ook nog de schuld dat ze niet goed integreren in Rotterdam omdat wij autochtonen uit Rotterdam gingen, hoe is het mogelijk met zoveel misdaad en criminaliteit, wie wilt daar nog leven? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Nog meer Moskee in Rotterdam.......door Ephimenco
Net één minder dan heel Frankrijk, maar alle vier imposanter. De al opgeleverd Mevlana (40 meter), de op het punt om gebouwd te worden Essalaam (50 meter) en nog twee andere ten zuiden en ten noorden van de Erasmusbrug. Op het moment van definitieve oplevering zullen aanzien en identiteit van de stad radicaal zijn gewijzigd. Van de in de 20ste eeuw seculier geworden metropool, waar de traditionele kerken soberheid en ingetogenheid uit-straalden, naar een steeds meer naar religiositeit neigende stad met bombastische godshuizen in niet oorspronkelijk lokale stijl van architectuur. En dit dankzij een vers geïmporteerd geloof dat de stad in minder dan veertig jaar visueel zal ver-overen. Als fervente aanhanger van het neutraliteitsprincipe protesteer ik hier tegen. Niet tegen het recht van het individu om zijn geloof te belijden in bestaande of nieuwe maar bescheiden godshuizen, maar tegen de alomtegenwoordigheid van een conservatief geloof dat via gigantische architectonische nederzettingen van ouderwetse snit, de moderne en neutrale identiteit van Rotterdam aantast. En kom maar niet aanzetten met kreetjes van verontwaardiging omdat ik het woord 'nederzetting' gebruik. Want dit is precies wat de bedoeling is van rijke islamitische politici annex sjeiks die vanuit hun sjaria-landen hun oliedollars in het verderfelijke Westen pompen. --------------------------------- Voor de duidelijkheid: Ephimenco komt oorspronkelijk uit Algerije. Zijn laatste zin is uiteraard goed te koppelen met datgeen wat in Algerije plaatsvindt. Uit deze tekst blijkt hij Rotterdam te willen behoeden voor wat daar gebeurt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vroeger stond rechts gelijk aan onbeperkte persoonlijke vrijheid, een terugtredende overheid, materiële economische vrijheid, etcetera. Tegenwoordig wordt rechts als synoniem gebruikt met xenofobie en kleinburgerlijkheid. In Vrij Nederland hebben enige tijd geleden een paar goede artikelen gestaan over 'nieuw rechts' (dat eigenlijk populistisch links is): een sterke en actieve overheid, meer aandacht voor de grote (laaggeschoolde) massa, 'de straat teruggeven aan de burger', meer democratie. Pim was niet rechts, Pim was eerder populistisch links. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Proces Geert Wilders Verwijderd | 213 | 12-02-2010 14:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Algemene schoolzaken |
Geen LONSDALE! E Che Guevara | 73 | 14-12-2004 21:56 | |
Lifestyle |
LoNsDaLe Paulo Nuñez | 180 | 17-11-2004 13:21 | |
Lifestyle |
Karl Kani... Upke | 88 | 30-05-2004 22:37 | |
Lifestyle |
White power, steelo indo, fubu niggah wear and so on. Verwijderd | 105 | 18-05-2004 17:43 |