Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2003, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 27-08-2003 @ 13:21:
DeltaOne schreef op 27-08-2003 @ 13:18:

Als je de moeite had genomen die zes pagina's te lezen had je deze opmerking vast niet gemaakt

Wel als diezelfde ongefundeerde mening al zo'n beetje dertig keer in dit topic voorbij gekomen is en keer op keer op basis van rationale argumenten weerlegd is.
als jij nou gewoon is een keer met je luie achterwerk van die pc vandaan komt, de tv aanzet, en het nieuws volgt..
dan zie je dat het niet allemaal zo mooi in mekaar steekt als je denkt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2003, 12:30
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 27-08-2003 @ 13:18:

en ik laat gewoon mijn mening horen, problemen mee?
Wel als ie nergens op slaat, zoasl al tig keer in dit topic is voorgekomen, dus lekker nuttige bijdrage is t zeker niet nee
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 27-08-2003 @ 13:30:
Wel als ie nergens op slaat, zoasl al tig keer in dit topic is voorgekomen, dus lekker nuttige bijdrage is t zeker niet nee
dit dus ook niet, want dit is ook al eerder gezegd
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 12:32
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 27-08-2003 @ 13:24:
als jij nou gewoon is een keer met je luie achterwerk van die pc vandaan komt, de tv aanzet, en het nieuws volgt..
ik weet niet welke zenders jij hebt, maar als ik naar tv kijk zie ik niet alle allochtonen in hun eigen kuttaal spreken en roepen dat ze met rust gelaten willen worden en dat ze geen hulp willen en nix willen leren en als je dat niet doet dat ze je dan wel ff in elkaar komen beuken.

Maar jou vriendenkring bestaat zeker uit die leipo's die dan ook met leipe allochtonen in conflict komen(of omgaan), waardoorjij met zo een kromme post komt die nergens op gebaseerd is.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 12:32
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 27-08-2003 @ 13:31:
dit dus ook niet, want dit is ook al eerder gezegd
Ja, maar dat had jij nooit geweten als ik t niet had gezegd omdat je te lui bent om t topic door te lezen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 27-08-2003 @ 13:32:
ik weet niet welke zenders jij hebt, maar als ik naar tv kijk zie ik niet alle allochtonen in hun eigen kuttaal spreken en roepen dat ze met rust gelaten willen worden en dat ze geen hulp willen en nix willen leren en als je dat niet doet dat ze je dan wel ff in elkaar komen beuken.

Maar jou vriendenkring bestaat zeker uit die leipo's die dan ook met leipe allochtonen in conflict komen(of omgaan), waardoorjij met zo een kromme post komt die nergens op gebaseerd is.
nee hoor, ben alleen tig keer bedreigd door die gasten, zonder dat ik wat deed..
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 12:50
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Zaina schreef op 27-08-2003 @ 11:56:
[argumenten]
Wij zijn je gezeik zat!
Oud 27-08-2003, 12:54
Joostje
Joostje is offline
Irak - vs

Vietnam - vs

Afghanistan - vs

omverwerpen allende - vs

sandinisten - vs

(nee, ik meen niet dat de Vs het absolute kwaad is, of dat de vs achter alles zitten Ik zeg alleen datvan elke groep wel een hoop slechte dingen te zeggen valt)
Oud 27-08-2003, 13:27
Verwijderd
Citaat:
DeltaOne schreef op 27-08-2003 @ 13:24:
Ik heb negen jaar in een buurt gewoond waar een groot aantal allochtonen woont, heb op een basisschool gezeten waar veel allochtonen op zitten, woon in een stad met veel allochtonen, werkte in een wijk waar veel allochtonen wonen, heb met allochtonen op de voetbalclub gezeten, voetbal in m'n vrije tijd weleens met allochtonen en ik heb vrij weinig problemen met ze gehad.
Tuurlijk, ik zie wel dat ze problemen veroorzaken. Maar ik zie ook dat het vrijwel altijd dezelfde ettertjes zijn, er is sprake van een ''harde kern.'' In mijn woonplaats een harde kern van zo'n tweehonderd man, en dat van de vele honderden die hier wonen.
Conclusie: ze zijn niet allemaal vervelend, er zijn genoeg niet-vervelende allochtonen. Mijn plan om de vervelende allochtonen op het rechte pad te houden heb ik reeds gepost.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 13:28
Drlove
Drlove is offline
nog een leuke post dan

ik ben absoluut geen racist en iedereen heeft recht op een normaal leven maar waar ik dus problemen mee heb is dat er een groep mensen is ( en die groep is groter als men denkt) die het gewoon voor allochtonen verziekt. Als je door rotterdam rijdt savonds, zie je de ene bmw cabrio na de andere voorbij rijden met daarin een buitenlandse jongen van een jaar of 18/19 , uiteraard zonder rijbewiijs, terwijl de autochtoon het moet doen met een oude golf. Ditr zijn van die dingen die gewoon totaal niet kunnen. 35 jaar in nederland en dan nog geen woord nederlands spreken? wat doe je hier dan nog? ga terug naar je vaderland. Ik vind dat je na 2 jaar in nederland te zijn de taal al moet kunnen begrijpen en hierop getoest moet worden. Voldoe je niet, dan maar uitgezet worden.

ALs je puur uit overlevingsnood hierheen komt ok, maar gewoon op de pof voor een betere toekomst moet niet kunnen. We zijn toch geen sociale instelling? We mogen best weleens wat vaker aan ons zelf denken.

Een ander feit is dat gewoon veel buitenlanders crimineel zijn. Bezoek maar eens een willekeurige gevangenis en kijk eens wat voor soort mensen er in zitten. minstens 85% is van buitenlandse afkomst. Natuurlijk heeft dat zijn redenen en kan je het niet altijd op hun verhalen maar toch.

Tot slot het punt discriminatie. Vooral marokkaanse jongeren klagen dat ze bijv met uitgaan geweigerd worden door hun afkomst. Draai het eens om. In rotterdam heb je al een aantal discotheken waar je als blanke ook niet binnenkomt. Hier hoor je nooit wat over en dit is toch precies hetzelfde?
Oud 27-08-2003, 14:01
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 27-08-2003 @ 09:07:
Waarom wil je dan nog wel niet-moslims inlaten? Beetje krom he.
Ten eerste, een racist is iemand die een ander ras haat, en aangezien moslims nog steeds geen ras zijn is deze opmerking behoorlijk loos. En ten tweede, waar heb jij gelezen dat ik geen moslims meer wil inlaten
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:08
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Joostje schreef op 27-08-2003 @ 03:03:
waarom niet?
Omdat er een aantal van hen heibel schoppen, overlast veroorzaken en meer van dat soort ongein.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:11
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 27-08-2003 @ 08:51:
Dat zeg ik niet, ik zeg dat je het niet tegen kunt houden dat mensen de armoede ontvluchten die alleen maar toeneemt door de groeiende wereldbevolking.
Maar je kunt ze wel bij de grens tegenhouden.

Citaat:
Deze discussie ontaardt weer in welles/nietes, en het getuigt van zwakheid dat geen enkel rechts persoon hier op mijn betoog gereageerd heeft.
Op jouw betoog zal ik zo wel een reactie geven.

Citaat:
Het is natuurlijk leuker tegen heilige huisjes aan te schoppen, pubertjes.
Heb je het tegen mij? Want ik heb gewoon een mening en dat heeft verder niks met puberaal gedrag te maken.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:15
Verwijderd
Assasin schreef op 27-08-2003 @ 15:11:

Citaat:
Illegalen komen het land toch wel in, maar deze problematiek pleit des te meer voor een Europese aanpak. Immers, een willekeurige Bulgaar die hier uitgezet wordt gaat het wel proberen in Duitsland, België of Frankrijk.

Citaat:
Heb je het tegen mij? Want ik heb gewoon een mening en dat heeft verder niks met puberaal gedrag te maken.
Nee. Je hebt hier tenminste (nog) niet ondoordachte meningen gespuid. Ik doel meer op Preak (of hoe de beste man ook heten mag) en consorten.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:19
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 25-08-2003 @ 14:31:
Kijk, ik zie ook wel dat een bepaalde groep (ik weiger het woord ''alle'' te gebruiken, daar het simpelweg pertinent onjuist is te veronderstellen dat alle allochtonen crimineel zijn) allochtonen zich stelselmatig pleegt bezig te houden met strafbare feiten. Mij interesseert het in wezen niets of een crimineel van Nederlandse dan wel allochtone komaf is, mij interesseren veeleer de schrikbarend hoge criminaliteitscijfers onder allochtonen.
Ik kom hierin wel met je mee.

Citaat:
Er zijn diverse oorzaken aan te wijzen voor criminaliteit onder allochtonen, maar feit is helaas dat aan het bestrijden van die oorzaken tot op heden onvoldoende aandacht is besteed.
En wat zijn die oorzaken precies?

Citaat:
Een wijze die zeker niet bijdraagt aan het verminderen van criminaliteit onder allochtonen, is het stigmatiseren van deze bevolkingsgroep door discriminerende opmerkingen en handelen waaruit een zekere vorm van discriminatie blijkt.
En over wat voor een discriminerend handelen heb je het over?

Citaat:
Immers, op deze manier zal men de allochtone crimineel juist eerder aanmoedigen diens status te bewijzen. M.a.w.: discriminatie leidt tot radicalisatie. Welnu, hoe dan de problemen onder een deel van de allochtone jeugd op te lossen? Zoals ik al vaker heb verkondigd, werkt alleen een (eventueel) langdurige, intensieve begeleiding van deze jongeren, waarbij samenwerking tussen diverse organisaties van groot belang is. Bij deze organisaties moet men denken aan politie, jeugdzorg en niet te vergeten, de diverse organisaties die zich bezighouden met allochtonen. Alleen op deze manier kan m.i. de problematiek het hoofd worden geboden.
Hierin kom ik ook met je mee.

Citaat:
Maar ik het irriteert mij dat deze boodschap niet over lijkt te komen en dat mijn medestanders en ik keer op keer bestempeld worden als slinkse allochtonenknuffelaars die ons o zo fraaie Nederland zouden willen omtoveren in een crimineel moslimparadijs.
Die boodschap komt wel over.

Citaat:
Gaarne zou ik eens willen zien op welke manier rechts denkt te komen tot een acceptabele oplossing, zonder direct te roepen om maatregelen waarvan het nutteloze reeds lang gebleken is.
Harde aanpak in combinatie met een langdurige en intensievelangdurige, intensieve begeleiding van deze jongeren, waarbij samenwerking tussen diverse organisaties van groot belang is. Bij deze organisaties moet men denken aan politie, jeugdzorg e.d.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:23
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 27-08-2003 @ 15:15:
Illegalen komen het land toch wel in, maar deze problematiek pleit des te meer voor een Europese aanpak. Immers, een willekeurige Bulgaar die hier uitgezet wordt gaat het wel proberen in Duitsland, België of Frankrijk.
Het klinkt waarschijnlijk heel egoistisch maar als ze het in andere landen proberen kan het mij weinig schelen, maar het is de vraag of ze het ergens anders proberen. Want dat is dus het probleem met open grenzen. Zet je ze er hier uit dan komen ze er tweehonderd meter verderop weer in. Dat wordt trouwens leuk als de EU zometeen wordt uitgebreid.

Citaat:
Nee. Je hebt hier tenminste (nog) niet ondoordachte meningen gespuid. Ik doel meer op Preak (of hoe de beste man ook heten mag) en consorten.
Ok.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:33
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Assasin schreef op 27-08-2003 @ 15:08:
Omdat er een aantal van hen heibel schoppen, overlast veroorzaken en meer van dat soort ongein.
Dat gebeurt onde relke bevolkingsgroep (hoewel, door Che aan te geven redenen, meer bij allochtonen dan bij autochtonen. Het licht niet zo zeer an ras oid (zoals geloof), maar eerde raan de gebrekkige integratie.
Oud 27-08-2003, 14:35
Verwijderd
Assasin schreef op 27-08-2003 @ 15:19:

Citaat:
En wat zijn die oorzaken precies?
Plato heeft al min of meer beschreven dat een belangrijke oorzaak voor criminaliteit in het algemeen het streven naar rijkdom is. Welnu, de meeste allochtonen zijn niet erg vermogend te noemen.
Daarnaast zorgt deze achterstandspositie voor een soort bewijsdrift: om toch enige status te krijgen kan men de buurt gaan terroriseren.
Ten derde het feit dat deze jongeren tussen twee culturen leven: de strenge Marokkaans/islamitische cultuur enerzijds, de vrije Nederlandse cultuur anderzijds. M.a.w: wat men thuis niet mag, reageert men af op straat. Een verschijnsel dat in streng christelijke dorpen als Volendam, Staphorst en Urk ook niet onbekend is.
Ten vierde wonen deze jongeren vaak in wijken waar absoluut niets te doen is. Verveling is een belangrijke oorzaak voor jeugdcriminaliteit, men gaat op zoek naar een kick in vindt die in vandalisme en diefstal. Deze oorzaak is al eenvoudig weg te nemen door buurthuizen (laatst nog een documentaire over gezien), de aanleg van speelvelden en speeltuinen.
Tot slot versterkt discriminatie dergelijk wangedrag slechts in de hand: men wordt toch al gezien als tuig, dus waarom dan nog moeite doen dat vooroordeel weg te nemen?

Citaat:
En over wat voor een discriminerend handelen heb je het over?
Ik noem (deels eigen ervaring): het weigeren van Marokkanen in discotheken, het al bij voorbaat waarschuwen van Marokkanen geen rotzooi te schoppen in de bibliotheek, het aanhouden van een groep Marokkanen op het station zonder dat deze ook maar iets strafbaars doen, het angstvallig om zich heen kijken als een Marokkaan passeert etc. etc. Natuurlijk, er is wel een oorzaak aan te wijzen voor dit gedrag van Nederlanders, maar het gigantische wantrouwen is in de meeste gevallen absoluut nergens voor nodig.

Citaat:
Die boodschap komt wel over.
Daar lijkt het vaak niet op.

Citaat:
Harde aanpak in combinatie met een langdurige en intensievelangdurige, intensieve begeleiding van deze jongeren, waarbij samenwerking tussen diverse organisaties van groot belang is. Bij deze organisaties moet men denken aan politie, jeugdzorg e.d.
Tja, een harde aanpak... Ik weet het niet, volgens mij laten de die-hard kut-Marokkaantjes zich daar niet zo snel door afschrikken.

Bedankt voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 27-08-2003 @ 15:23:
Het klinkt waarschijnlijk heel egoistisch maar als ze het in andere landen proberen kan het mij weinig schelen, maar het is de vraag of ze het ergens anders proberen. Want dat is dus het probleem met open grenzen. Zet je ze er hier uit dan komen ze er tweehonderd meter verderop weer in. Dat wordt trouwens leuk als de EU zometeen wordt uitgebreid.
Daarom: een Europees asielbeleid, dat zorgt ervoor dat de meest behoeftigen altijd opgevangen kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:48
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Joostje schreef op 27-08-2003 @ 13:50:
Wij zijn je gezeik zat!

Ik heb genoeg ervaringen met buitenlanders. Bijna allemaal positief. Toch ben ik rechts, explain?
Oud 27-08-2003, 14:52
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 27-08-2003 @ 15:35:
Plato heeft al min of meer beschreven dat een belangrijke oorzaak voor criminaliteit in het algemeen het streven naar rijkdom is. Welnu, de meeste allochtonen zijn niet erg vermogend te noemen.
En hoe zou je deze oorzaak willen aanpakken?

Citaat:
Daarnaast zorgt deze achterstandspositie voor een soort bewijsdrift: om toch enige status te krijgen kan men de buurt gaan terroriseren.
Klopt, komt me ook bekend voor.

Citaat:
Ten derde het feit dat deze jongeren tussen twee culturen leven: de strenge Marokkaans/islamitische cultuur enerzijds, de vrije Nederlandse cultuur anderzijds. M.a.w: wat men thuis niet mag, reageert men af op straat. Een verschijnsel dat in streng christelijke dorpen als Volendam, Staphorst en Urk ook niet onbekend is.

Citaat:
Ten vierde wonen deze jongeren vaak in wijken waar absoluut niets te doen is. Verveling is een belangrijke oorzaak voor jeugdcriminaliteit, men gaat op zoek naar een kick in vindt die in vandalisme en diefstal. Deze oorzaak is al eenvoudig weg te nemen door buurthuizen (laatst nog een documentaire over gezien), de aanleg van speelvelden en speeltuinen.
Hier ben ik het zeker mee eens, alleen drijf je door deze aanpassingen de prijs van de huizen niet omhoog waardoor je de overlast eenvoudigweg verplaatst?

Citaat:
Tot slot versterkt discriminatie dergelijk wangedrag slechts in de hand: men wordt toch al gezien als tuig, dus waarom dan nog moeite doen dat vooroordeel weg te nemen?
Voor een goede baan? Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Citaat:
Ik noem (deels eigen ervaring): het weigeren van Marokkanen in discotheken, het al bij voorbaat waarschuwen van Marokkanen geen rotzooi te schoppen in de bibliotheek, het aanhouden van een groep Marokkanen op het station zonder dat deze ook maar iets strafbaars doen, het angstvallig om zich heen kijken als een Marokkaan passeert etc. etc.
Heel fout, maar ik hoor ook van uitsmijters (ook van allechtone afkomst) dat dat niet zozeer uit racisme gebeurt als wel omdat er schijnbaar veel Marrokanen gewoon op ruzie uit zijn. Ook valt het me op dat veel Marrokanen vol zelfmedelijden zitten.
Is het vol in de disco en mogen ze er niet in? Racisme!
Kijkt een oud omaatje wantrouwig naar ze (wat ze bij elke luiddruchtige jongere doet)? Racisme!
Krijgen ze de zak op het werk omdat ze te weinig doen? Racisme!
En die ouwe omaatjes kijken altijd angstig om zich heen, en die zijn gewoonweg al die groepen buitenlanders niet gewend.
Natuurlijk zijn er Nederlanders die racisten zijn maar ze moeten ook eens naar zichzelf kijken.

Citaat:
Natuurlijk, er is wel een oorzaak aan te wijzen voor dit gedrag van Nederlanders, maar het gigantische wantrouwen is in de meeste gevallen absoluut nergens voor nodig.
True

Citaat:
Daar lijkt het vaak niet op.
Niet alles is wat het lijkt

Citaat:
Tja, een harde aanpak... Ik weet het niet, volgens mij laten de die-hard kut-Marokkaantjes zich daar niet zo snel door afschrikken.
Daarom ook in combinatie.

Citaat:
Bedankt voor je reactie
Danke schon.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 15:14
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 27-08-2003 @ 13:39:
nee hoor, ben alleen tig keer bedreigd door die gasten, zonder dat ik wat deed..
Klopt, daarom hebben gewone allochtonen ook een hekel aan kutallochtonen, net zoals een gewone nederlander een hekel heeft aan kutnederlanders. Logisch, maar dat wil niet zeggen dat alle allochtonen of nederlanders slecht zijn.

Of is dit te ingewikkeld?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 15:16
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Zaina schreef op 27-08-2003 @ 15:48:

Ik heb genoeg ervaringen met buitenlanders. Bijna allemaal positief. Toch ben ik rechts, explain?
je wordt niet rechts omdat je buitenlanders neit mag
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 15:19
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Assasin schreef op 27-08-2003 @ 15:01:
Ten eerste, een racist is iemand die een ander ras haat, en aangezien moslims nog steeds geen ras zijn is deze opmerking behoorlijk loos. En ten tweede, waar heb jij gelezen dat ik geen moslims meer wil inlaten
Citaat:
Assasin schreef op 26-08-2003 @ 19:58:
Ik heb geen minachting, vijandigheid of haat tegen een ander ras. Alleen we moeten niet iedereen meer inlaten.
Citaat:
Assasin schreef op 27-08-2003 @ 15:11:
Dit gaat niet alleen over moslims idd, maar t is best duidelijk dat jij t liefst hebt dat er helemaal geen moslims meer worden toegelaten of heb ik t mis ???
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 15:53
Verwijderd
Assasin schreef op 27-08-2003 @ 15:52:

Citaat:

Door de door mij eerder geopperde intensieve begeleiding en samenwerkende organisaties, ze brengen allen een bepaalde expertise mee die te maken heeft met elk van de oorzaken.

Citaat:
Hier ben ik het zeker mee eens, alleen drijf je door deze aanpassingen de prijs van de huizen niet omhoog waardoor je de overlast eenvoudigweg verplaatst?
Als elke achterstandswijk aangepakt wordt, zal dat wel meevallen. Immers, als de problematiek zich verplaatst, moet men op de nieuwe probleemplaatsen hetzelfde concept toepassen.

Citaat:
Voor een goede baan? Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Tja, als timmerman verdien je minder dan als *************..

Citaat:
Heel fout, maar ik hoor ook van uitsmijters (ook van allechtone afkomst) dat dat niet zozeer uit racisme gebeurt als wel omdat er schijnbaar veel Marrokanen gewoon op ruzie uit zijn. Ook valt het me op dat veel Marrokanen vol zelfmedelijden zitten.
Is het vol in de disco en mogen ze er niet in? Racisme!
Kijkt een oud omaatje wantrouwig naar ze (wat ze bij elke luiddruchtige jongere doet)? Racisme!
Krijgen ze de zak op het werk omdat ze te weinig doen? Racisme!
En die ouwe omaatjes kijken altijd angstig om zich heen, en die zijn gewoonweg al die groepen buitenlanders niet gewend.
Natuurlijk zijn er Nederlanders die racisten zijn maar ze moeten ook eens naar zichzelf kijken.
Ja, ze weten dat niemand er van houdt om voor racist uitgemaakt te worden. Op deze manier proberen ze hun zin te krijgen, ook al is er in wezen geen sprake van racisme. Inderdaad kan zelfreflectie geen kwaad, maar de allochtonen die niet voor problemen zorgen hebben ook wel in de gaten dat het niet juist is wat hun mede-allochtonen doen. Maar het is niet redelijk om van hen te verlangen dat zij de probleem-allochtonen aanspreken, dat wordt immers ook niet van Nederlandse jongeren verwacht: zij hoeven ook niet de irritante scooterboyz ter verantwoording te roepen.
Zoals je zegt, er zijn Nederlanders die racistisch zijn en allochtonen die geen zelfkritiek hebben. Het moet van twee kanten komen.

Citaat:
Daarom ook in combinatie.
Hoe zie je die harde aanpak voor ogen?

Overigens fijn dat je inhoudelijk reageert, i.p.v allerlei vooroordelen te spuien
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 16:07
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 26-08-2003 @ 23:15:
Dan moest jij t maar doen he.
Prima. Als jij regelt dat ik de alleen heerschappij over Nederland krijg dan stel ik orde op zaken
Oud 27-08-2003, 16:07
tacidvs
tacidvs is offline
Situatie: Allochtonen vormen een steeds groter deel van de Rotterdamse bevolking.

Problemen:

De allochtonen integreren minder dan ze zouden doen dan als ze een kleiner deel van de bevolking zouden zijn.

Veel allochtonen komen uit de lagere sociale klassen, klassen die over het geheel genomen crimineler zijn dan de (financieel) hogere sociale klassen. Criminaliteit zal dus toenemen.

Mensen die de kans hebben, mensen met een beetje geld, voor vervoer naar hun werk in Rotterdam of voor een andere woonplaats, verlaten Rotterdam. Dit zijn veelal autochtonen en allochtonen die 'goed geïntegreerd' zouden zijn. Daardoor: Relatief meer allochtonen en arme mensen in Rotterdam.

Vicieuze cirkel is rond.

Oplossingen

van Rechts
Minder allochtonen in Rotterdam toelaten.

van Links
Aanpakken 'harde kern van kut-Marrokanen'.

Mijn mening
Na het doorlezen van het gehele topic kom ik maar tot deze versimpelde weergave van oplossingen. Kan er een paar over het hoofd gezien hebben, maar toch... Het is al met al een lekker constructief topic.
Oud 27-08-2003, 16:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 27-08-2003 @ 17:07:
Prima. Als jij regelt dat ik de alleen heerschappij over Nederland krijg dan stel ik orde op zaken
Morgen, en als ze niet toegeven roep ik al mijn allochtonen vriendjes erbij en dan beuken we ze
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 16:40
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 27-08-2003 @ 16:19:
Dit gaat niet alleen over moslims idd, maar t is best duidelijk dat jij t liefst hebt dat er helemaal geen moslims meer worden toegelaten of heb ik t mis ???
Ik vind dat er best moslims toegelaten mogen worden, ik vind dat we in zijn algemeenheid gewoon minder mensen moeten toelaten. En dan kan me het niet schelen of dat moslims, hindoes of atheisten zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 17:22
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Zaina schreef op 27-08-2003 @ 15:48:

rechts heeft op zich weinig met ideen wat betreft allochtonen te maken?
Oud 27-08-2003, 22:30
Zaina
Zaina is offline
Maar waarvoor wordt dan die link altijd gelegd?
Oud 27-08-2003, 22:34
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Zaina schreef op 27-08-2003 @ 23:30:
omdat mensen die allochtonen niet 'mogen' bijna allemaal rechts stemmen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 14:41
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
omdat op een of andere manier rechtse partijen als stemmentrekker strengere maatregelen tov allochtonen willen maken?
Oud 28-08-2003, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Vrij makkelijk. Rechts stelt het economisch belang voor het individueel belang. In de linkse visie is het nooit gerechtvaardigd om het welzijn van mensen (allochtonen/immigranten) op te offeren aan het economisch belang. Daarom mogen ze hier komen en blijven. In de rechtse visie mag dat offer wel plaatsvinden, zodat mensen buiten moeten blijven of eruit moeten. Want laten we wel wezen, de enorme hoeveelheid werkloze allochtonen en de enorme criminaliteit die ze teweegbrengen zijn niet goed voor de economie.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 14:49
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-08-2003 @ 15:46:
Vrij makkelijk. Rechts stelt het economisch belang voor het individueel belang. In de linkse visie is het nooit gerechtvaardigd om het welzijn van mensen (allochtonen/immigranten) op te offeren aan het economisch belang. Daarom mogen ze hier komen en blijven. In de rechtse visie mag dat offer wel plaatsvinden, zodat mensen buiten moeten blijven of eruit moeten. Want laten we wel wezen, de enorme hoeveelheid werkloze allochtonen en de enorme criminaliteit die ze teweegbrengen zijn niet goed voor de economie.
Aan de andere kant probeert juist rechts ultieme persoonlijke vrijheid van het individu te bewerkstelligen. Helaas blijken juist deze partijen vaak verbonden te zijn aan de economische elite :/.
Oud 28-08-2003, 15:01
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 27-08-2003 @ 16:53:
Door de door mij eerder geopperde intensieve begeleiding en samenwerkende organisaties, ze brengen allen een bepaalde expertise mee die te maken heeft met elk van de oorzaken.
Ok.

Citaat:
Als elke achterstandswijk aangepakt wordt, zal dat wel meevallen. Immers, als de problematiek zich verplaatst, moet men op de nieuwe probleemplaatsen hetzelfde concept toepassen.
Dan zit je alleen met financieen.

Citaat:
Tja, het is niet anders.

Citaat:
Ja, ze weten dat niemand er van houdt om voor racist uitgemaakt te worden. Op deze manier proberen ze hun zin te krijgen, ook al is er in wezen geen sprake van racisme. Inderdaad kan zelfreflectie geen kwaad, maar de allochtonen die niet voor problemen zorgen hebben ook wel in de gaten dat het niet juist is wat hun mede-allochtonen doen. Maar het is niet redelijk om van hen te verlangen dat zij de probleem-allochtonen aanspreken, dat wordt immers ook niet van Nederlandse jongeren verwacht: zij hoeven ook niet de irritante scooterboyz ter verantwoording te roepen.
Zoals je zegt, er zijn Nederlanders die racistisch zijn en allochtonen die geen zelfkritiek hebben. Het moet van twee kanten komen.
Hier kan ik het ook wel met je eens zijn.

Citaat:
Hoe zie je die harde aanpak voor ogen?
Dat heb ik eigenlijk nog niet zo heel concreet.

Citaat:
Overigens fijn dat je inhoudelijk reageert, i.p.v allerlei vooroordelen te spuien
Niks te danken
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 28-08-2003 @ 15:49:
Aan de andere kant probeert juist rechts ultieme persoonlijke vrijheid van het individu te bewerkstelligen. Helaas blijken juist deze partijen vaak verbonden te zijn aan de economische elite :/.
Ja, duh. Die persoonlijke ontplooiïng en vrijheid is natuurlijk alleen voorbehouden voor mensen die ook daadwerkelijk die mogelijkheid kunnen en zullen benutten, zoals mensen die geld hebben
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 15:26
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
[QUOTE]Che Guevara schreef op 27-08-2003 @ 16:53:

onzin, ergens haal jij het idee vandaan dat je met havo alleen goed verdient.

een eigen bedrijfje en als timmerman werken verdient erg goed, als je een goede boterham wil hebben moet je in de techniek gaan daar is altijd werk en verdient veel beter als jij denkt.
Oud 28-08-2003, 16:37
Verwijderd
Ah, misschien is dat wel de reden dat er overal zoveel goede, vakbekwame werklui worden ontslagen, omdat ze te goed verdienen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:19
NN
NN is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 25-08-2003 @ 20:19:
En daar heb je NN weer met zijn verspreiding van het linkse gedachtengoed.
Ach Preak, het was niet mijn bedoeling om "links gedachtengoed" te verspreiden. Alleen maar om je gelijk te geven dat de grootste Nederlandse partij ter linkerzijde van het politieke spectrum ook niet perfect is.

Nare Man, Naam Onbekend en Che Guevara, dank voor de verdediging terwijl ik een paar daagjes weg was.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:34
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef op 26-08-2003 @ 21:34:
jij bent zeker zo'n dreumes met spikes, kistjes, kralenkettinkje en een domme linkse babbel blijkbaar.
Hé Baron,
Ben jij er ook weer. Wat leuk. Je hebt nog een net zo goed onderbouwde opinie als dat we van je gewend zijn.
Jouw geloofsgenoot PrealK heeft hier nog niet op gereageerd:
Ik heb een andere stelling, de "linkse kerk" wil de waarheid onder ogen zien en wil er iets op opbouwende manier aan doen, daarentegen wil de rechtse ???? (zullen we het moskee noemen? ) er niets aan doen zodat ze lekker er op kan blijven kankeren en mensen verwijten kan maken.

Misschien dat jij en anderen die zich verwant voelen tot Baron c.s. hier nog even op in willen gaan?

Alvast bedankt.

Tis toch wat, ben ik even weg en direct mis ik de leukste en meest inhoudelijke discussies.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:42
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-08-2003 @ 15:46:
Want laten we wel wezen, de enorme hoeveelheid werkloze allochtonen en de enorme criminaliteit die ze teweegbrengen zijn niet goed voor de economie.
Daarom snap ik ook nooit dat 'rechts' niet de moeite wil nemen om deze mensen enige begeleiding te geven zodat ze zich vervolgens economisch productief kunnen gaan maken. Zodra ze iets nuttigs doen voelen ze zich geaccepteerd en zal de criminaliteit ook afnemen, iets dat volgens mij vooral voortkomt uit onbegrip voor elkaar en verveling in de doelgroep.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:47
NN
NN is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 27-08-2003 @ 17:07:
Situatie: Allochtonen vormen een steeds groter deel van de Rotterdamse bevolking.

Problemen:

De allochtonen integreren minder dan ze zouden doen dan als ze een kleiner deel van de bevolking zouden zijn.

Veel allochtonen komen uit de lagere sociale klassen, klassen die over het geheel genomen crimineler zijn dan de (financieel) hogere sociale klassen. Criminaliteit zal dus toenemen.

Mensen die de kans hebben, mensen met een beetje geld, voor vervoer naar hun werk in Rotterdam of voor een andere woonplaats, verlaten Rotterdam. Dit zijn veelal autochtonen en allochtonen die 'goed geïntegreerd' zouden zijn. Daardoor: Relatief meer allochtonen en arme mensen in Rotterdam.

Vicieuze cirkel is rond.

Oplossingen

van Rechts

van Links
Aanpakken 'harde kern van kut-Marrokanen'.

Mijn mening
Na het doorlezen van het gehele topic kom ik maar tot deze versimpelde weergave van oplossingen. Kan er een paar over het hoofd gezien hebben, maar toch... Het is al met al een lekker constructief topic.
Best wel een aardige smanevatting van de hele discussie. (Ten overvloede zal ik nog maar even melden dat ik voor de oplossing van 'links' ga.)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 12:05
Prea|K
Prea|K is offline
Oplossingen

van Rechts

van Links
Aanpakken 'harde kern van kut-Marrokanen

Whaha heerlijk hoe mensen het zo kunnen draaien dat links het goede is dat tegen het kwade vecht (rechts).

Links wilt helemaal niet de kut-marokkaantes aanpakken, ze willen miljoenen euro's pompen in de integratie projecten wat geen moer helpt, en ze (links) geven ons ook nog de schuld dat ze niet goed integreren in Rotterdam omdat wij autochtonen uit Rotterdam gingen, hoe is het mogelijk met zoveel misdaad en criminaliteit, wie wilt daar nog leven?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 13:00
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 30-08-2003 @ 13:05:
hoe is het mogelijk met zoveel misdaad en criminaliteit, wie wilt daar nog leven?
Met een doorgeladen HK G36K in de aanslag is het best te doen hoor
Oud 30-08-2003, 13:17
michael1
michael1 is offline
Nog meer Moskee in Rotterdam.......door Ephimenco

Net één minder dan heel Frankrijk, maar alle vier imposanter. De al opgeleverd Mevlana (40 meter), de op het punt om gebouwd te worden Essalaam (50 meter) en nog twee andere ten zuiden en ten noorden van de Erasmusbrug. Op het moment van definitieve oplevering zullen aanzien en identiteit van de stad radicaal zijn gewijzigd.

Van de in de 20ste eeuw seculier geworden metropool, waar de traditionele kerken soberheid en ingetogenheid uit-straalden, naar een steeds meer naar religiositeit neigende stad met bombastische godshuizen in niet oorspronkelijk lokale stijl van architectuur. En dit dankzij een vers geïmporteerd geloof dat de stad in minder dan veertig jaar visueel zal ver-overen.

Als fervente aanhanger van het neutraliteitsprincipe protesteer ik hier tegen. Niet tegen het recht van het individu om zijn geloof te belijden in bestaande of nieuwe maar bescheiden godshuizen, maar tegen de alomtegenwoordigheid van een conservatief geloof dat via gigantische architectonische nederzettingen van ouderwetse snit, de moderne en neutrale identiteit van Rotterdam aantast.

En kom maar niet aanzetten met kreetjes van verontwaardiging omdat ik het woord 'nederzetting' gebruik.

Want dit is precies wat de bedoeling is van rijke islamitische politici annex sjeiks die vanuit hun sjaria-landen hun oliedollars in het verderfelijke Westen pompen.
---------------------------------

Voor de duidelijkheid: Ephimenco komt oorspronkelijk uit Algerije. Zijn laatste zin is uiteraard goed te koppelen met datgeen wat in Algerije plaatsvindt. Uit deze tekst blijkt hij Rotterdam te willen behoeden voor wat daar gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 13:54
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
NN schreef op 29-08-2003 @ 19:42:
Daarom snap ik ook nooit dat 'rechts' niet de moeite wil nemen om deze mensen enige begeleiding te geven zodat ze zich vervolgens economisch productief kunnen gaan maken. Zodra ze iets nuttigs doen voelen ze zich geaccepteerd en zal de criminaliteit ook afnemen, iets dat volgens mij vooral voortkomt uit onbegrip voor elkaar en verveling in de doelgroep.
Gek, ik beschouw toch echt als 'rechts' en ik heb toch al een aantal keer aangegeven dat ik deze mensen begeleiding wil geven in combinatie met een harde aanpak.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 13:56
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 29-08-2003 @ 19:42:
Je hebt natuurlijk rechts en rechts. Economisch liberalisme kan heel goed samengaan met een rechtvaardig en verantwoord asielbeleid en een goede aanpak van het allochtonenvraagstuk.

Vroeger stond rechts gelijk aan onbeperkte persoonlijke vrijheid, een terugtredende overheid, materiële economische vrijheid, etcetera. Tegenwoordig wordt rechts als synoniem gebruikt met xenofobie en kleinburgerlijkheid. In Vrij Nederland hebben enige tijd geleden een paar goede artikelen gestaan over 'nieuw rechts' (dat eigenlijk populistisch links is): een sterke en actieve overheid, meer aandacht voor de grote (laaggeschoolde) massa, 'de straat teruggeven aan de burger', meer democratie.

Pim was niet rechts, Pim was eerder populistisch links.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 13:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 30-08-2003 @ 13:05:
wie wilt daar nog leven?
Dat vroeg ik me al voor de grote kutmarokkanen plaag af

Laatst gewijzigd op 30-08-2003 om 14:40.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 13:59
Verwijderd
Rotterdam kakkerlakken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten