Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2003, 21:01
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ach, met zulke discussies houden we het interessant hier op het forum!

*Geen tijd voor inhoudelijke reactie, sorry*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2003, 13:08
Verwijderd
het is niet dat ze een invalide zomaar schoppen.. het is dat ze uberhaupt iemand schoppen! wat iemand anders al zei.. je kunt het niet zien want dit invalide persoon heeft een evenwichtsstoornis en is doof..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 13:16
Thomas
Thomas is offline
Gewoon straffen die mensen, als men ze te pakken kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 02:23
AtHell
AtHell is offline
Fly-kicking peoply in the face isn't funny.
Oud 29-08-2003, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Rissie schreef op 26-08-2003 @ 20:41:
Jezus wat erg, hier zouw je haast boos om worden . Egt erg, die jongen zit in een rolstoel, heeft maybe wat meer tijd nodig en dat krijgt ie niet! Stelletje *******
Hij zat niet in een rolstoel.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 22:50
Joël
Joël is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 08-08-2003 @ 12:43:
Wel triest, dat sommigen weer meteen de richting opgaan van welke afkomst de daders zijn ipv zich af te vragen wat mensen nou bezielt om zoiets te doen...
Triest, maar ik begrijp 't wel...

Wedden voor 20 euro's dat 't gekleurde (d.w.z., zwart/bruin, Turken, Marokkanen, Antillianen, e.d.) waren?

Ik kom misschien racistisch over, maar ik hoor dit soort dingen toch echt vaker van mensen met andere afkomst, dus ik denk dat ik een kansje maak...

Laatst gewijzigd op 29-08-2003 om 22:53.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 23:06
Saeed al-Sahaf
Saeed al-Sahaf is offline
Citaat:
Joël schreef op 29-08-2003 @ 23:50:

Wedden voor 20 euro's dat 't gekleurde (d.w.z., zwart/bruin, Turken, Marokkanen, Antillianen, e.d.) waren?

Ik kom misschien racistisch over, maar ik hoor dit soort dingen toch echt vaker van mensen met andere afkomst, dus ik denk dat ik een kansje maak...
als de daders allochtoon waren dan was dat wel expliciet in het bericht vermeld
Oud 29-08-2003, 23:16
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:

Ja, t komt vaker voor ja, maar hoe kan je dan in godsnaam durfen te wedden? Want er zijn ook genoeg problemen met autochtone jongeren, dus erg zwak dat je durft te zeggen dat t allochtonen waren, waarmee je er al van uit gaat dat t geen autochtoon geweest kan zijn. Als de dader allochtoon was dan stond dat wel 5x in t bericht.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 23:24
Vice
Vice is offline
Of het nou autochtonen of allochtonen zijn geweest, iemand in elkaar schoppen en slaan is altijd fout.

Niet dat jullie veel aan deze post hebben maar ik moets het even kwijt.
Oud 30-08-2003, 12:54
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Rissie schreef op 26-08-2003 @ 20:41:
Jezus wat erg, hier zouw je haast boos om worden . Egt erg, die jongen zit in een rolstoel, heeft maybe wat meer tijd nodig en dat krijgt ie niet! Stelletje *******
zou je haast boos worden? nou zeg, nu worden we bang
Oud 30-08-2003, 12:55
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
zou je haast boos worden? nou zeg, nu worden we bang

IKKE NIE!!

FOOIJDONK
Oud 30-08-2003, 13:58
Verwijderd
Citaat:

Jammer dat je rechten studeert. Dit soort uitlatingen zijn een smet op het studentenblazoen, maar het zij je vergeven.

Het is zó makkelijk om te zeggen dat het allochtonen waren. Als je naar de statistieken kijkt, zie je dat de kans dat het allochtonen waren wel groot moet zijn. Zij plegen immers verhoudingsgewijs enorm veel meer delicten dan Nederlanders.

Kortom, beetje open-deuropmerking.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 20:35
Martian
Martian is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-08-2003 @ 14:58:
Dit soort uitlatingen zijn een smet op het studentenblazoen, maar het zij je vergeven.
[corpsbalaccent]Nou kerel! Hoe durven ze! Het plebs moet zijn plaats weten! Jij nog een pilsje?[/corpsbalaccent]

Gisteren in de trein... Roze overhemd, halflang haar opzij gekamd, bootschoenen, bierbuik, zo'n 24 jaar.... almanak rechten naast zich. Gadverdamme. Wat een kutstudie.
Oud 30-08-2003, 23:56
zlatani9
zlatani9 is offline
Stenigen die gasten die zoiets doen! Beetje makkelijk om een invalide te gaan slaan! Zielige figuren!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 10:11
Joël
Joël is offline
Citaat:
Saeed al-Sahaf schreef op 30-08-2003 @ 00:06:
als de daders allochtoon waren dan was dat wel expliciet in het bericht vermeld
Klopt dat bedacht ik me later ook .
Oud 31-08-2003, 10:13
Joël
Joël is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-08-2003 @ 14:58:
Het is zó makkelijk om te zeggen dat het allochtonen waren.
Dat wilde ik ook laten zien...

Edit: Ik vind het trouwens een beetje raar om mijn studie erbij te halen. Da's m.i. nergens voor nodig.

Laatst gewijzigd op 31-08-2003 om 10:22.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:39
Isa
Isa is offline
alsof je ook maar een hersencel extra kennis krijgt inzake recht(vaardigheid) door rechten te studeren in dit land whaha
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:41
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 31-08-2003 @ 15:39:
alsof je ook maar een hersencel extra kennis krijgt inzake recht(vaardigheid) door rechten te studeren in dit land whaha
Je krijgt in ieder geval wel kennis inzake het Nederlandse recht en strafrecht. Dat jij dat niet ziet als recht(vaardigheid) is eerder jouw probleem dan dat van hun.
Oud 31-08-2003, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Jouw idee van rechtvaardigheid is ook behoorlijk representatief Jij hoort gewoon bij een psychiater te lopen en een dagelijkse dosis morfine te krijgen, man, jij bent gewoon gestoord.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Op je rare idee over de werking van hersenen na:

ja, wel degelijk. Een paar vakken recht hebben mijn inzicht qua rechtvaardigheid wel degelijk veranderd.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 16:59
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Ertur schreef op 31-08-2003 @ 17:56:
Op je rare idee over de werking van hersenen na:

ja, wel degelijk. Een paar vakken recht hebben mijn inzicht qua rechtvaardigheid wel degelijk veranderd.
Okay. Dus wat is rechtvaardigheid?
Oud 31-08-2003, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 31-08-2003 @ 17:59:
Okay. Dus wat is rechtvaardigheid?
Wat een vraag.

recht·vaar·dig·heid (de ~ (v.))
1 het rechtvaardig zijn of handelen

Dus dat schiet niet op.

recht·vaar·dig (bn.)
1 in overeenstemming met bepaalde ethische beginselen

En mijn ethische beginselen zijn wel degelijk veranderd door de rechtenvakken. Drie jaar geleden was ik zo iemand die vond dat iedereen die ook maar verdacht werd van een misdaad zo hard mogelijk moest worden aangepakt, en nauwelijks rechten had. Toen was ik ook nog voor de doodstraf, trouwens. Om maar wat stomme voorbeelden te noemen.

Offtopic: Moet morgen weer naar uni, geen zin in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten