Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar nog steeds 1 van m'n grootste argumenten: 180 tot 65 miljoen jaar geleden hebben dinosaurussen geleeft. Dat is bewezen, kan je echt niet omheen of zeggen dat het niet klopt want het is gewoon echt bewezen...(Kan je wel weer zeggen dat et toch niet klopt maar dat zou nergens op slaan, kijk maar in allerlei boeken voor bewijzen, er is ook geen 1 (Bekende) wetenschapper die het tegenspreekt.) De stad Jericho is 8000 jaar geleden gebouwt. Is ook bewezen. De mens heeft nooit met de dino samengeleeft. Dus hoe kan de mens in de 1e week der aarde geschapen zijn....en waarom bestaat de aarde pas 6000 jaar volgens de bijbel verhalen. Dat klopt gewoon totaal niet, en zo zijn er nog een aantal verhalen die niet kloppen. En zo'n verhaal als god die 42 kinderen laat verslinden lijkt me helemaal om je voor je geloof/god te schamen.... ![]() sorry dit heb ik al 10x gezegt....maarjah....
||
Citaat:
||
Citaat:
dus dat zou er dan daarvoor niet zijn dat kan helemaal niet... maar bijbel zegt idd 6000 jaar oud.... ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() In het begin schiep God de hemel en de aarde. De aarde was woest en leeg; duisternis lag over de diepte, en de Geest van God zweefde over de wateren. Toen sprak God 'Er moet licht zijn!' En er was licht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien; God himself heeft Sodom & Gomorrah vernield voor o.a. homosexualiteit, dat staat geschreven in het Oude Testament. Nu, als jouw God dergelijke acties onderneemt jegens homoseksuelen, en jij gaat 't zelf bagatelliseren geeft dat mijns inziens behoorlijk wat te denken over de integriteit van de manier waarop jij met je geloof omgaat. Het aanpassen van de Bijbel is, als je er in gelooft zoals je zelf zegt, domweg verkeerd. Dan ben je geen goede Christen. De Bijbel is jouw leiddraad, en niet een matige eigen interpretatie. Of heb je soms het Oude Testament niet gelezen? Zou je eens moeten doen, als ik je nu wat nieuws vertel. Dan leer je jouw God eens van een minder charmante kant kennen ![]() Overigens heb ik he-le-maal niets op met Christenen of wat voor gelovigen dan ook. Geloof leidt tot afstomping en beperking van de menselijke geest. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar hoe kan je op een boek vertrouwen waar van die ...rare... dingen in staan? je gelooft in de bijbel zeg je namelijk. Maar als je je aan die regels wilt houden ga je ervanuit dat god ze gemaakt heeft. Dus moeten die andere verhalen in de bijbel ook kloppen. En in m'n vorige post heb ik gezegt wat er dus niet klopt of erg raar is. (Zoals die moord op 42 kinderen)
||
Citaat:
![]() waarom staat er in de bijbel trouwens niks over hoe god de rest van het heelal gemaakt heeft??? Ook nogal opvallend.... of zou het gewoon komen omdat de mensen die de bijbel schreven daar nog niet van wisten.... ![]()
||
Citaat:
Ik kende dat verhaal tulijk nog niet maar als dat er idd in staat....omg.... kan je mischien zeggen het precies staat?
||
Citaat:
En de aarde is plat. ![]() enz ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
maar als je echt boeken zoals de bijbel gaat volgen...ik wil het geen afstomping van de geest noemen maar dat kan ik echt niet begrijpen gewoon...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ik twijfel nog heel erg over de Bijbel. Sommige dingen die er in staan zijn echt mooi, maar andere dingen kloppen gewoon niet. Ook al zou het dan het Woord van God zijn. Ik weet nog niet wat ik moet geloven en wat niet, ik doe het meer op gevoel.
|
christenen niet tolerant? Dus het zijn alleen de christenen die homo's uitmoorden en discrimineren? Volgens mij niet. En dat van die homo's wordt er altijd uitgepikt en opgeblazen. Het principe is gewoon dat God man en vrouw voor elkaar geschapen heeft zodat ze kunnen trouwen en met elkaar naar bed kunnen. Als seks op welke manier dan ook anders wordt gebruikt is God daar tegen omdat je dan je doel mist. Zelfs twee bedpartners in een mensenleven valt daar onder.
Ik als christen heb veel en veel meer respect voor twee mannen die in liefde samenleven, hoe moeilijk ze het ook kunnen hebben, dan voor een man die de ene na de andere vrouw verslint. En ik mag niet op God's stoel gaan zitten maar ik denk dat God daar ook meer respect voor heeft. |
![]() |
||
Citaat:
Als de Paus de hele Christelijke wereld oproept de strijd tegen het homohuwelijk te beginnen, dan kan je toch moeilijk ontkennen dat het Christendom ergens niet zo goed met homoseksuelen om kan gaan.
||
Citaat:
Als god 2 mannen's vermoord omdat ze homo zijn hoe kan jij ze dan wel respecteren? Heeft de paus contact met god? Hij zegt van wel toch? En als de paus dus zegt dat homosexualiteit verkeerd vindt god dat dus ook. En toch respecteer jij het? Ik ben helemaal niet tegen homo's ofzo....als zij zo willen zijn heb ik daar geen problemen mee. Jij blijkbaar ook niet, maar toch staat het in de bijbel dat het verkeerd is en de paus zegt het ook.... ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Maar in het nieuwe testament, dat voor ons geschreven is, staan andere dingen. Ik vind het homohuwelijk in de kerk slecht omdat je God's zegen vraagt over iets waar Hij zo duidelijk nee tegen zegt en dat vind ik hypocriet. Ik respecteer homo's evenveel als ieder ander en ik heb niks tegen homo's en God ook niet. Maar wel tegen homoseksualiteit. Omdat je seks dan niet op de manier gebruikt waar het voor is gemaakt. Net zoals mensen met elkaar naar bed gaan als ze niet getrouwd zijn, dat keurt God evenveel af. En de paus...ja die is katholeik en daar luister ik niet naar. Die verdraait de hele bijbel en ik geloof helemaal niet dat hij met God in contact staat. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Wat ik ook raar vindt is dat jij denkt dat jij als 1 van weinigen precies het goeie geloof volgt. Er zijn zoveel geloven in de wereld en nog niet eens 1/10 van de wereld bevolking is, Jij bent protestant? Er zijn heel veel mensen die geloven dat de paus wel in contact met god staat. Als minstens 9/10 van de wereld het oneens met je is wat zijn dan je argumenten dat je wel goed gelooft...? En dat terwijl er wel bewijzen tegen bijbel verhalen zijn en niet voor...(Maar die bewijzen wil je helaas niet accepteren.... ![]()
||
Citaat:
als de hele wereld iets over Jezus zegt kijk ik in de bijbel |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Buitendat spreek je jezelf tegen in het kader van homosexualiteit en trouwen. Eerst claim je dat het fout is dat er homohuwelijken gesloten worden in de kerk; want zo heeft God het niet bedoeld. Vervolgens geef je te kennen dat jij noch God moeite heeft met homosexualiteit an sich, maar de liefdesdaad die daar bij komt kijken wèl veroordeeld. Wat nou als je een platonisch homosexueel paar hebt dat wil trouwen in de kerk? Dat moet dan geen enkel bezwaar zijn, dacht ik zo. Verder vind ik het bijzonder inconsequent homo's wèl te accepteren, maar de fysieke liefde tussen 2 mannen (of 2 vrouwen, for that matter) niet. Wie A zegt moet ook B zeggen, me dunkt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik ben wel benieuwd naar de reden voor je keus voor het Christendom. Waarom ben je in Jezus gaan geloven, en niet in iets anders? Ben je van huis uit opgevoed met je geloof, of ben je atheïstisch opgevoed en later tot bekering gekomen? |
![]() |
||
Citaat:
Dat vroeg ik namelijk ook al in mijn post... ![]() Stel dat je rekenmachine zegt dat 1+1 inderdaad 4 is. En de bijbel zegt de aarde is 6000 jaar oud. Je gelooft je reken machine zonder berekening en de bijbel zonder bewijs en een HEEELEEEBOEL TEGENBEWIJZEN. Dat de aarde 6000 jaar oud is. IS onzin. Dat kan je wel ontkennen maar er is allang aangetoond dat dinosaurus botten bijvoorbeeld meer dan 65 miljoen jaar oud zijn. Mensen die dat ontkennen weten er niet veel vanaf of ontkennen gewoon de feiten.
||
Citaat:
Ik heb het ook wel eens mis, maar daar kun je me alleen van overtuigen met de bijbel in de hand Omdat de paus de hele kern van het geloof verzwakt. Er staat namelijk duidelijk in de bijbel: 2 Corinthe 5:19 Door Christus herstelde God Zijn relatie met de wereld; Hij rekende de mensen hun zonden niet meer toe, maar wiste ze uit. En wij mogen dit geweldige nieuws aan iedereen vertellen Kolossenzen 2;14 Hij heeft ons strafblad dat tegen ons getuigde verscheurd. Dat bewijs heeft Hij vernietigd door het aan het kruis te slaan. Titus 3:5 Niet omdat wij het hadden verdiend, maar omdat Hij met ontferming over ons bewogen was en medelijden met ons had. Romeinen 8:1 Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn. Johannes 3: 16 Want God heeft zoveel liefde voor de wereld, dat Hij Zijn enige Zoon heeft gegeven; zodat ieder die in Hem gelooft , niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft Romeimen 8:1 Het is duidelijk dat mensen die van Christus Jezus zijn, niet veroordeeld zullen worden. 2 Doordat u met Christus Jezus verbonden bent, geldt voor u de nieuwe wet: De wet van de Geest, de wet van het leven. U bent losgemaakt uit de wurgende greep van de zonde en bevrijd uit de macht van de dood. 3 Het was voor de wet niet mogelijk te bevrijden, omdat zij stukliep op de zwakheid van de menselijke natuur. Daarom heeft God Zijn eigen Zoon gestuurd, Die net als de zondige mensen, een menselijk lichaam had. Om ons te bevrijden van de zonde heeft Hij het oordeel van God op Zich genomen. Nu wordt aan de eis van de wet voldaan, want wij doen niet meer onze eigen zin, maar laten ons leiden door de Heilige Geest Romeinen 10:9 en 10: Want als u zegt dat Jezus Christus uw Heer is en als u met uw hele hart gelooft dat God Hem uit de dood heeft opgewekt, zult u gered worden. Door met uw hele hart op Christus te vertrouwen, wordt u rechtvaardig verklaard. en dat zijn nog maar enkele teksten. We worden niet gered door werken en rituelen en de paus wekt bij mij de indruk dat dat wel zo is (denk aan de vroegere katholieke kerk: mensen kochten hun plaatsje in de hemel. Daardoor zijn ook de protestanten ontstaan). Oftewel: als ik het fout heb, dat kan natuurlijk altijd. Maar ik neem dat alleen aan van mensen die me dat in de bijbel kunnen aanwijzen (en ik heb het echt weleens fout en laat me ook vaak genoeg verbeteren hoor) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Owjah, trouwens, dat met die aflaten, dat is weer een ander verhaal, dat was gewoon omdat één of andere corrupte Paus wat geld nodig had voor een kerk van hem, volgens mij is dat niet direct uit de Katholieke Leer te halen.
||
Citaat:
Verder aanbidden ze anderen naast God terwijl in de bijbel staat dat je alleen God mag aanbidden. Ze moeten daar biechten, hun zonen aan een priester vertellen om weer clean te worden. Terwijl in de bijbel staat dat je clean wordt door bij God te komen en in Jezus te geloven. De gemeentes die paulus stichtte waren heel wat anders dan de katholieke kerk hoor, dat weer ik dan weer wel. |
![]() |
||
Citaat:
Maar er zijn nog veel meer geloven en volgens jou zitten die er ook allemaal naast. Wat op z'n minst 3 miljard mensen inhoud.... Terwijl die toch net als jij HEILIG geloven en er zeker van zijn dat zij het goede geloof hebben. Dat betekent dus dat er heeel veel mensen zijn die het zeker weten niet goed hebben en dus zichzelf voor de gek houden. Alleen weten we dus niet welke en of er uberhaupt wel geloven zijn die kloppen.
||
Citaat:
Verder aanbidden ze volgens mij hun heiligen niet, maar roepen ze gewoon om de zoveel tijd iemand uit tot heilige. Ze zien die heiligen geloof ik meer als übergoede gelovigen, dan als halfgoden. En daarom besteden ze aandacht aan die heiligen, om anderen te inspireren. (das mijn idee erbij dan) Tjah, ze zullen dan wel denken dat je, door je zonden aan een priester op te biechten en daarna een strafje te doen, je zo door je zonden dichter bij Jezus en God komt. Dat staat dan niet helemaal lijnrecht tegenover jouw overtuiging. PS. Zijn er hier nog katholieke mensen aanwezig die op dit punt wat meer duidelijkheid zouden kunnen verschaffen?
||
Citaat:
Ik zou de rechtvaariding voor die rituelen idd graag horen van een katholiek persoon |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Shade heeft helemaal gelijk op het vlak van de aarde hoor. De aarde bestaat reeds 4,5 miljard jaar en de mens (de homo habilis!!) bestaat reeds 2 miljoen jaar geloof ik. Reeds 10 000 jaar doet de mens aan landbouw, dus vanaf dan is de mens zich gaan 'settelen'. Dus op dat vlak heeft de bijbel dus geen gelijk inderdaad. Maar de bijbel (het Oude Testament dan of zow) werd toch geschreven door de evangelisten? En niet door God zelf. Hij was hun inspiratiebron dus is alles toch geschreven in de 'visie' van die mensen? En dat is al héél lang geleden hé
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
volgens mij biechten de meeste mensen niet om weer dichter te staan bij god maar om hun schuldgevoel kwijt te raken. De mensheid IS niet vrij, er bestaat geen god (naar mijn mening hé!!), ... maar als we ons deze dingen niet zouden 'inbeelden' zou de wereld infeite een beetje een chaos worden. Wat als ineens zou blijken dat god niet bestaat en als dat officieel gemaakt wordt? Kun je je voorstellen wat een chaos dat zou betekenen? De misdaad zou meteen weer verhogen en zow. Als we ons zo'n dingen niet zouden 'inbeelden' zouden we toch niet kunnen leven? Ik denk dat sommigen eronderuit aan zouden gaan als ze zouden beseffen dat de mens vroeg of laat toch zal uitsterven en zow. Bon, ik kan het niet goed uitleggen wat ik bedoel, maar misschien begrijp je het een beetje...? Door te biechten en een straf te ondergaan sta je niet beter bij 'God', je voelt je enkel beter. Wat je verkeerd deed, deed je nu eenmaal verkeerd, zo is het en niet anders. En dat er geen weg terug is lijkt misschien gewoon te angstaanjagend voor sommige mensen... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je nou eens op de discussie reageert. Je praat nu alleen maar over haar maar je reageert dus NERGENS op. Ik ben het helemaal met Lunaria eens. Ook dat van die kerk die vele mensen levens in de 3e wereld kan redden. Hoeveel kerken zijn er wel niet in amsterdam!? 10? 20? terwijl 2 tot 4 genoeg is. Als je uit naastenliefde nou al dat geld naar de 3e wereld stuurd of gebruikt voor goede doelen dan laat je pas naastenliefde zien! En idd, leeftijd van de mens, de aarde, dinosaurussen, Jericho enz. Is allang bewezen dat het oud dan 6000 jaar oud is. Maar je blijft het ontkennen....sorry maar dat vindt ik pas arrogant. Het lijkt er meer op alsof je er gewoon niet van wilt weten. Maar bewijzen kan je gewoon niet ontkennen. Tis prima dat jij en vele anderen geloven want idd lunaria het heeft ook voordelen. Maar soms moet je ook dingen toe geven die niet kloppen of vreemd zijn.... en reageer nou alsjeblieft eens op de dingen die gezegt worden en niet hoe iemand zich gedraagt in jou ogen...
||
Citaat:
Ongelovigen hebben het idd niet nodig. Dat kan liggen aan hun karakter of levens ervaringen en HOE je leeft. Mensen in onderdrukte landen geloven bijna allemaal in god. Omdat ze hoop willen hebben. In NL heb je dat ook. Dat wil tulijk niet zeggen dat iedereen dat alleen maar om die reden doet. Ik heb geen behoefte aan iets waar ik alleen maar rare en niet kloppende verhalen over gehoord hebt, nooit bewijs van heb gezien en zelfs geen goeie argumenten heb gehoord. En ik leef even goed als ieder ander. Gelovig of niet....
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn album Snakeboy | 17 | 03-08-2004 13:28 | |
Drugs & Alcohol |
Flippen! Junkfood Junkie | 18 | 11-06-2002 13:19 |