Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat je best met je ouders kan overleggen en proberen duidelijk te maken dat je het er moeilijk mee hebt dat je je vriendje niet meer vaak kan zien. Misschien zijn ze wel voor rede vatbaar als jij dan ook bewijst dat je school er niet onder lijdt.
Ik denk dat je ouders vooral bang zijn dat (laat ons hopen dat het niet gebeurt) als het uit geraakt, je je school zal verwaarloosd hebben. En je vriendje ben je dan misschien kwijt, maar je moet zelf ook nog iets van je leven kunnen maken. Ik zeg niet dat ik het met je ouders eens ben, maar misschien is dit het idee dat achter hun "verbod" zit. Ik ben wat ouder dan jij, maar toen ik 15 was, had ik ook een vriendje. Ter vergelijking, ik zag hem ongeveer 3 keer op een jaar (enkel in de vakanties), enerzijds omdat hij vrij ver van mij woonde, maar anderzijds ook omdat ik niet mocht want mijn ouders vonden me veel te jong. Toch zijn we ruim 4 jaar samen gebleven en uiteindelijk om heel andere redenen toch uit elkaar gegaan. Ik begrijp jou ook best hoor. Maar hem elke dag zien, vind ik sowieso, zeker op jouw leeftijd, wat te veel van het goede. Omdat je school hebt maar ook omdat het echt nodig is dat je ook nog met anderen omgaat. Je mag je vriend(inn)en NOOIT laten vallen voor je lief! Ik ben er nu 23, en ik heb een vriend, en hem zie ik een keer of 2-3 in de week (soms wat meer soms wat minder afhankelijk van de periode). En dat vind ik prima zo ... hoewel we wel samenwoonplannen hebben op termijn, maar ook dan zullen we heus niet alles samen doen! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Je kunt proberen je ouders over te halen dat je hem 2x doordeweeks mag zien, verder denk ik dat het vooral even wennen is.
Ik heb mijn vriend ook eigenlijk iedere dag gezien in de vakantie; voor de vakantie zagen we elkaar ook ontzettend vaak (maar ik kreeg te horen dat mijn ouders het daar niet zo mee eens waren). Nu moet ik dus ook enorm afkicken omdat we besloten hebben (mede door mijn ouders) dat we elkaar niet meer iedere dag gaan zien... Het is nog even afwachten hoe het lopen gaat, en dan is het vooral een kwestie van wennen, op een gegeven moment is het zo 'normaal', dat je niet beter weet, en de keren dat je hem dan vaker ziet, zijn dan natuurlijk extra leuk... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik mocht m´n vriendje altijd alleen in het weekend zien. Dat was vorig jaar ten minste nog wel de regel. Heb nu al een tijdje geen verkering meer dus weet niet hoe het nu is.
Je bent nog jong en het is goed dat je ook met andere mensen omgaat dan alleen je vriendje. Ok, je bent verliefd en je wilt zoveel mogelijk bij hem zijn. Maar achteraf zal je zien dat je ouders (toch weer) gelijk hebben gehad. (dat had ik wel iig)
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
School is op je 15e belangrijker dan een vriendje hebben. Ook ik heb al sinds mijn 15e een vriend, we zijn nog steeds bij elkaar, maar ook ik mag mijn vriend niet elke dag zien als ik naar school ga, omdat mijn school niet onder mijn relatie mag lijden.
Accepteer het maar gewoon, hoe ouder je wordt, hoe meer samen je mag zijn. Het is niet zo dat je ouders die relatie je niet gunnen, maar je bent nog zo jong! School is nu gewoon belangrijker. Je moet sowieso proberen om niet verslaafd te zijn aan je vriendje. Je moet je eigen leven kunnen leven en niet totaal afhankelijk te zijn van je vriend....
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|