Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2003, 16:40
kate_temp
kate_temp is offline
Oke, stel jij bent harstikke goed bevriend met een meisje. Dat meisje heeft een meisje dat de hele tijd aan haar kont plakt! Ze wordt er gek van! Nou zit die kontplakker bij mij in de klas en begint ze nu dus aan mijn kont te plakken! Wat moet ik doen? Wat raden jullie mij aan? Ze heeft bijna geen vriendinnen, maar doet ook haar best niet om vriendinnen te maken! Moet ik haar moeder gaan spelen en vertellen dat ze vriendinnen moet gaan maken? Moet ik haar totaal negeren? Wat moet ik? Alsjeblieft help! Want het is heel vervelend!!!!!!
Oud 01-09-2003, 16:44
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
wees gewoon eerlijk. geen leugentjes. gewoon recht in dr gezicht zeggen :"Kind, nou moet je eens luisteren. Ik weet niet wat er zo interessant is aan mijn kont, maar anders maak er een foto van, zodat je niet de hele tijd achter me aan loopt. Begrepen? Nou, ga maar fijn weer met je barbies spelen."

boeiend. zo breng je het duidelijk en dat moet ook wil je van dr af zijn.
Oud 01-09-2003, 16:50
Verwijderd
Zeg gewoon: sorry.. maar ik vind het niet zo leuk dat je telkens achter me aan loopt.. ik vind je wel aardig (ok.. leugentje om best wil) maar niet zo aardig.. snap je?

en als ze die hint niet snapt kun je altijd nog de manier van Dark Tish kiezen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 16:57
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 01-09-2003 @ 17:44:
wees gewoon eerlijk. geen leugentjes. gewoon recht in dr gezicht zeggen :"Kind, nou moet je eens luisteren. Ik weet niet wat er zo interessant is aan mijn kont, maar anders maak er een foto van, zodat je niet de hele tijd achter me aan loopt. Begrepen? Nou, ga maar fijn weer met je barbies spelen."

boeiend. zo breng je het duidelijk en dat moet ook wil je van dr af zijn.
Dit ga je niet menen
Plaats jezelf ns in de persoon en hoe zou jij dat dan ervaren? Voor t zelfde geldt is dat kind al doodongelukkig en klampt ze zich vast aan diegene waarvan ze denkt dat ze haar ook mogen...een beetje onderzoek naar de achterliggende gedachte van zo iemand, voor je iemand pijnlijk de laan uit stuurt, lijkt me toch niet zo overbodig...
Oud 01-09-2003, 17:03
Verwijderd
"Sorry, maar ik vind het toch een beetje storend dat je constant achter mij aan loopt, ik kan nauwelijks met iemand anders praten zonder dat jij meeluistert. Zou je dat wat minder willen doen?"
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 17:11
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Sithan schreef op 01-09-2003 @ 17:57:
Dit ga je niet menen
Plaats jezelf ns in de persoon en hoe zou jij dat dan ervaren? Voor t zelfde geldt is dat kind al doodongelukkig en klampt ze zich vast aan diegene waarvan ze denkt dat ze haar ook mogen...een beetje onderzoek naar de achterliggende gedachte van zo iemand, voor je iemand pijnlijk de laan uit stuurt, lijkt me toch niet zo overbodig...
ik meen het wel. en als je je in zulk persoon gaat plaatsen kun je bijna niets meer zeggen.
het is natuurlijk bot, maar dan ben je ook definitief van dr af.
Oud 01-09-2003, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef op 01-09-2003 @ 18:11:
ik meen het wel. en als je je in zulk persoon gaat plaatsen kun je bijna niets meer zeggen.
het is natuurlijk bot, maar dan ben je ook definitief van dr af.
Hoe zou jij je voelen als iemand zo ongelooflijk bot tegen jou is?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 17:16
duifeltje
duifeltje is offline
ik zou d'r negeren, ik weet dat het hard is maar op den duur voelt dat meisje zich dan eenzaam en gaat vanzelf wel vriendinnen zoeken.
je hoeft echt niet bevriend met haar te blijven omdat ze anders zielig is.
Oud 01-09-2003, 17:17
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-09-2003 @ 18:14:
Hoe zou jij je voelen als iemand zo ongelooflijk bot tegen jou is?
ach kom, zo "ongelooflijk bot" is het niet. het kan inderdaad wat netter, dat geef ik ook best toe. maar wie zegt dat ze dat ook daadwerkelijk gaat zeggen. het is maar een tip, ze hoeft hem niet te gebruiken..
Oud 01-09-2003, 17:24
Verwijderd
wanneer leren jullie het nou dit hoort hier niet
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 17:24
Thomas
Thomas is offline
Mjah, wat doe je daaraan? Als het echt geen aardige meid is dan moet je haar gewoon negeren, want dat houd het vanzelf wel op. Maar ze doet toch niets verkeerd? Misschien is ze wel ontzettend aardig? Maw, probeer niet zo puberachtig te doen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 17:29
wissie
wissie is offline
Citaat:
Wawl schreef op 01-09-2003 @ 18:24:
Mjah, wat doe je daaraan? Als het echt geen aardige meid is dan moet je haar gewoon negeren, want dat houd het vanzelf wel op. Maar ze doet toch niets verkeerd? Misschien is ze wel ontzettend aardig? Maw, probeer niet zo puberachtig te doen.
Inderdaad. Probeer aan haar gevoelens te denken.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 17:39
MaRiEkJuH
MaRiEkJuH is offline
Haar negeren en als ze zich daar niets van aantrekt gewoon recht in haar gezicht zeggen dat je niet echt op haar zit te wachten.
Oud 01-09-2003, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef op 01-09-2003 @ 18:17:
ach kom, zo "ongelooflijk bot" is het niet.
Das jouw mening, ik deel hem niet.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:08
Aileen
Aileen is offline
Eerst proberen via hints duidelijk te maken en anders eerlijk zeggen, dat zou ik doen teminste.
Het is misschien wel lullig, maar waarom met iemand om gaan die je niet aardig vind
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:45
Verwijderd
Dark Tish => Je kan ook duidelijk wat je vind door gewoon op een normale manier zegt wat je van haar gedrag vind. Vooral die laatste 'barbie'-zin hoeft niet.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:53
zwoesj
zwoesj is offline
jij: hoi
ander: hallo
jij: Ga weg!
ander: oké

zo doe je dat
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:54
Boogie
Boogie is offline
---> Liefde & Relatie
Oud 01-09-2003, 18:54
Verwijderd
Citaat:
zwoesj schreef op 01-09-2003 @ 19:53:
jij: hoi
ander: hallo
jij: Ga weg!
ander: oké

zo doe je dat
Was het maar zo makkelijk...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:57
the tourist
the tourist is offline
Zeg gewoon tegen haar wat je hier hebt gezegd.
Dat je het irritant vindt, dat ze als ze vriendinnen wil dat anders moet doen en dat je het lastig vindt enzo.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 19:04
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-09-2003 @ 18:44:
Das jouw mening, ik deel hem niet.
Ik ook niet...

Ik zie trouwens ook nergens staan dat ze onvriendelijk is of zo, dus waarom dan zo lullig behandelen
Oud 01-09-2003, 20:53
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Zeg haar gewoon eerlijk wat je ervan vindt dat ze zo achter je aan loopt. Dat hoeft niet op zo'n botte manier zoals hierboven beschreven, maar negeren vind ik ook geen optie: je kan het beste gewoon eerlijk tegen haar zijn, dat is ook voor haar zelf, denk ik, uiteindelijk het beste.
Oud 01-09-2003, 21:02
Saiorse.TK
Saiorse.TK is offline
Praat er een keer over met haar...een beetje meer subtiel dus
Oud 01-09-2003, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef op 01-09-2003 @ 18:17:
ach kom, zo "ongelooflijk bot" is het niet. het kan inderdaad wat netter, dat geef ik ook best toe. maar wie zegt dat ze dat ook daadwerkelijk gaat zeggen. het is maar een tip, ze hoeft hem niet te gebruiken..
Gelukkig niet.
Dat meisje heeft waarschijnlijk al heel weinig zelfvertrouwen en dan zo'n opmerking maken. Dat zal er niet op in hakken.

Het ergste van zulke wanhopige mensen is dat ze in een vicieuze cirkel zitten.. Ze kunnen geen vrienden krijgen vanwege hun gedrag maar dit heeft als gevolg dat ze zich zo blijven gedragen.
Als ze nou vrienden zou krijgen, krijgt ze meer zelfvertrouwen en binnen de kortste keren is ze 'normaal'.

Ik pleit voor netjes (!) zeggen dat je haar niet zo aardig vindt en dat je liever niet hebt dat ze zo achter je aanloopt.
Wees netjes en zeer duidelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten