Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2003, 20:23
dollie
dollie is offline
hey

ik denk dat het weer slechter met me begint te worden, ik voel me helemaal niet meer vrolijk,en zit veel te huilen, daarom denk ik dat ik weer eenvertouwingspersoon nodig heb, voorsdat het weer net zo ver is als vorig jaar, maar nu mijn probleem: vorig jaar ben ik er dus ook geweest, maar ik moest van haar alles tegen mijn ouders vertellen, en dat wilde ik dus echt niet,maar zei dwong me zowat, en verder was ut ook niet echt geweldig want ik moest gewoon alles doen wat zij zei.... nu zul je dnkeen ja waarom zou je rr dan weer natoe gaan???
omdat ik iemand nodig heb om mee te praten, en ik niet naar een psycholoog wil..
vorig jaar had ik ook een leraar die me heel erg hielp, maar dit jaar heb ik hem niet meer als leraar, en zie hem ook niet meer vaak want de hele school is anders!!!!
wat moet ik doen??
i need help!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2003, 00:27
DeuS
DeuS is offline
Ik weet niet wat het probleem is (lijkt me op dit moment ook niet van belang...) maar het beste lijkt me er in ieder geval met iemand over te praten die jij vertrouwd. Als je er rond blijft lopen wordt het alleen maar erger en zul je je steeds ongelukkiger voelen (zo weet ik uit ervaring).
Voor mijn part heb je het er met mij over. Ik vind het vaak makkelijker om met een vreemde over problemen te praten dan bekenden of mensen als vertrouwenspersonen op school.
mocht je geïnteresseerd zijn:
MSN: larkenau@hotmail.com
e-mail: DeuS@freeler.nl

voel je vooral niet verplicht, maar blijf er niet mee rond lopen.

Greetz Leander
Oud 03-09-2003, 09:26
Nona
Nona is offline
Op school kun je altijd eens rondkijken (ik weet niet waar je je vorige vertrouwenspersoon vandaan gehaald hebt), op een sportclub als die een beetje groot is, of anders kun je eens naar een officiële instelling gaan. Daar weet je vaak redelijk zeker dat je goed geholpen wordt.

Je kunt natuurlijk altijd de optie open houden om met iemand te praten die je al kent. Een mentor, een goede vriend of vriendin, een familielid of iemand die je erg vertrouwt. Tenzij je echt een professioneel iemand wilt, kan een goed gesprek met zo iemand ook al helpen vaak.
Oud 03-09-2003, 10:38
Fantôme
Fantôme is offline
iig zou ik dan naar iemand toegaan die je vertrouwd en waarbij je je op je gemak voelt (3 keer je in 6 woorden ).
dat was duidelijk bij die andere vertrouwenspersoon niet zo.
heb je geen leraar waarmeej je wel goed kan praten? hebben jullie maar een vertrouwenspersoon op school (wij ook hoor... maja, school is niet amazing groot).

en je mentor? die is daar ook een btje voor vind ik.
en je schrijft dat je iemand hebt om mee te praten. kan je niet gewoon met vriendinnen erover praten, of is het daar te gecompliceerd voor??

tja, behalve al deze irl gesprekken kan je ook over internet met iemand praten als dat fijner voelt. DeuS had zn email al aangeboden, dus je hebt daar nog een optie. nu lijkt het me overbodig de mijne ook nog aan te bieden, maar van mij mag je mailen/pm'en. op msn ben ik niet zo vaak duz... (@DeuS, zoals ik al zei had jij het al aangeboden he).

jeej, er komt nix zinnigs uit, zal wel komen omdat ik ziek ben.

kusjes, wendy
Oud 03-09-2003, 13:11
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 03-09-2003 @ 10:26:
Je kunt natuurlijk altijd de optie open houden om met iemand te praten die je al kent. Een mentor, een goede vriend of vriendin, een familielid of iemand die je erg vertrouwt. Tenzij je echt een professioneel iemand wilt, kan een goed gesprek met zo iemand ook al helpen vaak.
Idd. Misschien zou je aan die andere leraar kunnen
vragen of hij afentoe met je wil praten, dat
jullie gewoon een keer afspreken om te praten oid?

Verder zou je evt naar bijv de Kindertelefoon kunnen
bellen, om gewoon je hart uit te storten.
Is gratis, ze kunnen je niet dwingen tot hulp of praten
met je ouders etc, dus misschien is dat wel makkelijk..
(hoewel het dan wel weer lastig is als je telkens met
dezelfde persoon wil praten, maar zoiets is ook wel
te regelen denk/hoop ik)
Oud 03-09-2003, 15:26
dollie
dollie is offline
hey...
op school kon ik vorig jaar heel goed met een leraar praten heeft ook hel erg geholpen... maaar dit jaar heb ik hem niet meer en ik durf rr eigenlijk niet zo goed naar toe, omdat ik niet weet of hij me wilt helpen. ofzo... ik weet ook ni echt waarom ik dat niet durf....
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 15:33
dollie
dollie is offline
maja
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 18:28
Verwijderd
Citaat:
dollie schreef op 03-09-2003 @ 16:26:
maaar dit jaar heb ik hem niet meer en ik durf rr eigenlijk niet zo goed naar toe, omdat ik niet weet of hij me wilt helpen.
Dan ga je naar hem toe en vraag je of hij je wilt helpen. Dan heb je het enige goede antwoord en wie weet zegt hij nog 'ja' ook. Misschien is er ook (nog) een andere docent die je aardig vindt en vertrouwd (mentor of een andere leraar) en waar je naar toe zou kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 23:34
idmind
idmind is offline
Het is en blijft jouw eigen verantwoordelijkheid of je hulp zoekt of niet en of jij je problemen kunt oplossen of niet.

Als je de hulp die aanwezig is niet accepteerd dan is dat een kwestie van jouw eigen onwil. Doe er wat aan nu het nog kan.
Reageren

Regels voor berichten