Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2003, 19:47
Verwijderd
Samen met iemand anders ben ik bezig aan een profielwerkstuk over de markteconomie en de planeconomie. Mocht iemand die hier komt, handige sites weten..... plaats ze dan hier.
bij voorbaat dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2003, 19:48
Boogie
Boogie is offline
---> Economische Vakken
Oud 01-09-2003, 11:26
Thomas
Thomas is offline
Planeconomie is een centraal geleide economie. Markteconomie is daar een tegenpool van en dit is een economisch systeem dat werkt volgens zogenaamde prijsmechanisme (dus volgens de wetten van de vraag en het aanbod.)

Verder kan je eens in de bibliotheek kijken, want daar hebben ze zeer veel literaire boeken over dit onderwerp. Vooral door de tegenstelling van de koude oorlog, waarbij het westen (met hun markteconomie) tegenover het oosten (met hun planeconomie) stonden.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 11:43
checko
checko is offline
planeconomie is toch de communistische stijl en markteconomie is toch de kapitalische??? Dat is maybe ook wel een leuk deel voor je werkstuk...beschrijven hoe het in rusland misging en waarom en dergelijke...daar is ook veel van te vinden...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 14:37
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
checko schreef op 04-09-2003 @ 12:43:
planeconomie is toch de communistische stijl en markteconomie is toch de kapitalische??? Dat is maybe ook wel een leuk deel voor je werkstuk...beschrijven hoe het in rusland misging en waarom en dergelijke...daar is ook veel van te vinden...
Jij zegt nu precies hetzelfde als ik in mijn vorige post.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 15:31
Verwijderd
thnx..... twil nog nie echt vlotten, daarom vraag ik mensen om sites
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten