Advertentie | |
|
![]() |
|
Kast open en in het midden zie je kleine 3½ bays (de breedte van een diskettestation), daarboven zitten de 5ĵ bays (de breedte van een cdrom station). Hardeschijven zijn bedoeld om in een 3½ bay te stoppen. Dus gewoon erin steken, met de pinnetjes een de achterkant zodat je die kunt aansluiten als hij erin zit. Dan vastschroeven en ATA kabel erin doen en stroomstekker.
Zorg wel dat de jumper goed staat: Master = Stekker eind van de ATA kabel Slave = Stekker in het midden van de ATA kabel Cable Select = automatisch detecteren (werkt niet áltijd goed, maar wel makkelijk) Ik zou overigens voor een andere schijf gaan, minimaal 120GB. IBM 180GXP 120GB met 8MB is b.v. maar 99: http://www.funcomputer.de/default.ph...=0&artnr=03657
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan schroef je je kast eens open, en gaat de lege positie van de IDE-kabel zoeken, de platte brede grijze kabel dus. Je primaire master zal je schijf zijn, dus van de schijf die er al in zit ga je die kabel af. Druk dan de IDE-kabel in je schijf (don't worry; dat _kan_ niet fout gaan) en make sure dat het rode draadje aan de IDE-kabel goed zit (meestal is dat aan de kant van de voedingsingang). Dan geef je de schijf voeding, je pakt 't eerste de beste molexstekkertje voor anden en drukt die er in. Dat kan niet verkeerd in verband met een kleine uitsparing op het stekkertje. Schroef de HD vast en gaan met die banaan! Citaat:
![]() |
![]() |
|
thx, very helpfull !!!!!
Nu heb ik nog slechts 1 probleem (jaja, het blijft komen :-) ) Er is in mijn pc slechts 1 houder voor 1 HD, voor de rest kan ie er perfect twee aan heb ik de indruk (heb al dell-fora afgeschuimd, en het schijnt dus echt wel te gaan). Iemand originele ideeën om een tweede HD te bevestigen in je kast ? Er is plaats genoeg hoor, enkel maar één houder, en ik heb nog nergens iets gevonden waar je zo'n dell-HD-houders kunt kopen... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Nieuwe koptelefoon Sennheiser Verwijderd | 10 | 03-01-2014 17:46 | |
De Kantine |
Universaai middel ontdekt tegen alle soorten kanker #1435 Thomasvan'taug | 501 | 28-06-2011 08:35 | |
Software & Hardware |
Nieuwe grafische kaart m!ke | 17 | 20-08-2008 20:58 | |
Software & Hardware |
Philips hd 37PF9731D lcd tv met een hd reciever: beeld rolt van onder naar boven... Verwijderd | 5 | 05-06-2007 19:48 | |
Software & Hardware |
domme vraag (waarschijnlijk) Onlyme | 6 | 09-10-2001 14:39 |