Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Zo'n beetje de grootste tegenstelling die je maar bedenken. Goed, ik overdrijf een beetje, maar ik kan me zo opwinden over dit soort plannen. ![]()
|
Verwijderd
|
Buiten allerlei andere argumenten tegen deze maatregel: waarom wordt de belastingheffing gebruikt voor een dergelijk doel? De belastingheffing is er om geld binnen te halen, waarbij je altijd de afweging tussen efficientië, rechtvaardigheid en kosten maakt. Niet om een hersenspinsel van een kabinet te ondersteunen.
En voor dat mensen daarover beginnen: accijnzen zijn geen belastingen, in ieder geval niet in de definite waar ik hier op doel. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoogleraar fiscale economie Leo Stevens, een autoriteit op belastinggebied, vindt het plan 'te gek voor woorden'. ,,In Nederland geldt de omkeerregeling, die ervoor zorgt dat iemand die zijn pensioen niet haalt, daar ook geen belasting over hoeft te betalen. Het naar voren halen van de belasting is hier strijdig mee. Het kabinet gooit hier op een achternamiddag even ons hele belastingstelsel op de schroothoop.''
![]() |
![]() |
|
't is toch niet zo'n gek plan?? ik bedoel, nederland vergrijst en om te voorkomen dat de kosten daarvan te hoog gaan worden dwing je mensen om tot hun 65e door te blijven werken.
het is idd nadelig voor de werkeloosheid, maar op dit moment is de vergrijzing een groter probleem. daarnaast veranderd het belastingstelsel wel vaker, 2 jaar geleden nog meen ik met het invoeren van het boxenstelsel...
|
![]() |
Hier ben ik ook erg op tegen. Niemand wil oudere mensen meer hebben en veel mensen (zoals mijn vader) hebben tegen hun 60e net zoveel gewerkt als sommige anderen in 150 jaar zouden en willen ook wel een oude dag hebben en niet zoveel belasting betalen dat kunnen ze vaak niet eens
Anderzijds als er bezuinigd moet worden tja er zal eregns gesneden moeten worden.
||
Citaat:
|
Het lullige voor deze mensen die nu rond de 60 zijn is dat ze van een generatie zijn die overal buitenboord vielen. De zogeheten babyboom generatie die continue gekort werden wanneer ze het nu net het hardst nodig hadden en als ze t niet meer nodig hadden werd er met geld gesmeten; maar ja, daar hadden ze niks aan.
Het zijn vaak mensen die al vanaf hun 15e werken; niet hebben kunnen studeren, maar wel moeten opdraaien voor de studenten van de daaropvolgende jaren terwijl zij nu net hun gezin aan het stichten waren en daar ook nog geld aan moesten opgeven. Het zijn vaak mensen die nu eindelijk na zo'n 45 jaar gewerkt te hebben best graag vervroegd met pensioen willen (vind je het gek?), maar dan logischerwijze niet minder willen krijgen dan hun voorgangers (die natuurlijk weer zwijn hadden want zij waren geen babyboomers). Zij hebben immers 45 jaar lang voor hun pensioen gewerkt en dan zouden zijn veel minder daarvoor in de plaats terugkrijgen; ergo mogelijkerwijze nog moeten gaan dokken. Ik zou niet graag een babyboomer (geweest) willen zijn (hoewel onze generatie ook een beetje erop lijkt qua mislopen van voordeeltjes en dergelijke). Natuurlijk hebben de babyboomers op overheidsplekjes (ambtenaren) daar minder last van. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind dit trouwens ook geen verandering van het stelsel maar een toevoeging van een idiote regel. Ik kan me hier dus serieus druk om maken. Dit slaat echt nergens op. Als je de VUT onaantrekkelijk wilt maken verzin je maar wat anders. Nederland heeft een redelijk efficiënt belastingsysteem, in vergelijking tot andere landen, omdat belastingen niet te pas en te onpas voor politieke redenen gewijzigd worden. Hou dat alsjeblieft zo. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
nou dat vind k wel goed dan, als anti-VUT persoon
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
@your sig: We worden wereldkampien ![]()
|
Volgens Metro en Spits! zijn naast de meeste oppositiepartijen ook D66 en CDA (gedeeltelijk) tegen dit plan.
De kans dat het wordt doorgevoerd wordt daarmee wel erg klein.
||
Citaat:
||
Citaat:
op het goede moment?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar het mag niet worden aangemoedigt om eerder te stoppen. Maar als iemand met 60 jaar werkloos word, zonder dat hij of zij er zelf voor gezorgt heeft, dan vind die geen nieuwe baan meer en moet er een regeling zijn om met vervroegd pensioen te kunnen. |
![]() |
|
![]() |
Waar het hier natuurlijk gewoon omgaat is dat mensen hun leven dusdanig hebben ingedeeld met het doel op een x-jarige leeftijd te stoppen met werken. Velen hebben daar allerlei extra premies etc. voor betaald en het is natuurlijk dan schandalig als de staat dat zo maar praktisch dan onmogelijk maakt.
|
![]() |
||
Ik herhaal:
Citaat:
![]() Het is duidelijk dat de (meerendeels oudere, en deels ook links-georiënteerde) aanhang van het CDA niet echt blij is met de drastische bezuinigingsplannen. Vooral dit plannen m.b.t. pensioenen komt bij de ouderen natuurlijk hard aan. De winst voor de VVD is wel te verklaren; hun aanhang vindt de manier waarop dit kabinet tekeer gaat meestal prima.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit vanwege de zogenaamde 'evenzichtswerkloosheid'. De Nederlandse economie draait optimaal bij 500.000 werklozen. Dit omdat het aanbod aan arbeid dan hoger wordt, waardoor de prijs van arbeid wordt gedrukt. Loonmatiging is in deze tijd belangrijker dan een lage werkloosheid. Dit ook in verband met de internationale concurrentiepositie en inflatie.
|
![]() |
|
|