Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2003, 10:14
laura1984
laura1984 is offline
misschien is dit niet helemaal de juiste plaats, maar ik wist niets anders..
ik heb in mei een digitale camera gekregen van m'n ouders, hij is nu voor de derde keer kapot en ik ga vanmiddag terug naar de winkel, de vorige keer werd ie gerepareerd maar het duurde 6 weken voordat ik hem terug had..18 september emigreer ik naar Engeland, pas met kerst kom ik weer terug, en dus heb ik dan pas weer m'n camera terug omdat ie nooit voor de 18e gemaakt kan zijn...Zou ik nou bij de winkel om een hele nieuwe camera kunnen vragen/eisen????

Ik heb echt geen verstand van de rechten van een consument enzo, maar ik heb gewoon geen zin om tot de kerst zonder camera te zitten, m'n ouders hebben 'm juist gegeven zodat ik kan laten zien hoe m'n leven daar is...

wie weet wat ik kan doen????

X Laura
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2003, 10:21
Verwijderd
Als dat ding door fabrieksfouten steeds kapot gaat moet je natuurlijk gewoon een nieuwe krijgen. Probleem met dit soort dingen is dat je ze nooit snel geregeld krijgt. In theorie zou je verhaal kunnen halen, en dan, als je geen nieuwe krijgt, een nieuwe kopen en de kosten op de fabrikant of winkel verhalen. Maar in de praktijk kost de rechtzaak je meer dan de nieuwe digicam.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 10:25
laura1984
laura1984 is offline
hmm daar was ik al bang voor en dit moet ook net weer een week voordat ik wegga gebeuren...het zijn constant fabrieksfouten maar de fabriek zegt gewoon: oh we repareren het wel..dus dan krijg ik nooit een nieuwe....
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 10:41
Verwijderd
Als je het uitlegt in de winkel hebben ze misschien een oplossing, maar reken maar nergens op. Welke winkel eigenlijk? Groot keten of een eenmanszaak of wat?

Niet dat dat veel verschil zal maken, vraag het me gewoon af.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 10:53
laura1984
laura1984 is offline
top deals in zeist, best kleine winkel, ze hebben geloof ik ook nog een winkel in utrecht...maar in ieder geval bedankt ik ga het maar gewoon proberen!!

X
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 16:50
Francesco
Francesco is offline
Wat voor merk/type is het?
Oud 11-09-2003, 16:58
Francesco
Francesco is offline
Ik ben geen jurist, laten we dat voorop stellen, maar de winkel heeft jou een ondeugdelijk produkt verkocht.

De winkel moet een deugdelijk product leveren, en met een camera die voor de derde keer kapot gaat is er duidelijk sprake van een slechte camera.

Reparatie heeft tot twee maal toe geen voor jou bevredigende oplossing geboden. Je zou op grond hiervan een nieuwe camera kunnen eisen.

Een ding wil ik je ten zeerste aanraden: zet een duidelijke klacht/omschrijving van het defect op papier. Reparatiecentra maar ook winkels hebben weinig aan vage omschrijvingen als 'hij doet het niet'. Probeer er zoveel mogelijk bij te vermelden hoe en wat, wees duidelijk en zorgvuldig.

Overigens is het niet meer dan logisch dat een apparaat als een digicamera wordt vervangen; de tijd die een monteur met een apparaat bezig is plus de kosten van de benodigde onderdelen komen gemiddeld al boven de vervangingswaarde uit.

Dit geldt voor alle moderne consumentenelectronica; m.a.w. TVs, stereo apparatuur, computers (en dan met name laptops), etc.

Kort samengevat: we leven in een wegwerpmaatschappij (leuk woord voor Scrabble)
Oud 12-09-2003, 15:02
laura1984
laura1984 is offline
bedankt voor de reacties!! ben inmiddels bij de winkel geweest, en de verkoper was het met mij eens!! Ik krijg een nieuwe maar...omdat ie eerst naar de fabriek moet om daar bekeken te worden voordat ze een nieuwe sturen gaat het zeker 3 weken duren voordat ik ook echt een nieuwe krijg..Ik zit dan dus al in Engeland, de winkel heeft aangeboden om de camera dan naar Engeland te sturen!!
Dus eigenlijk is alles opgelost ik zit alleen de eerste weken zonder fototoestel..

bedankt!!

X Laura
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 11:50
Francesco
Francesco is offline
Citaat:
laura1984 schreef op 12-09-2003 @ 16:02:

Dus eigenlijk is alles opgelost ik zit alleen de eerste weken zonder fototoestel..

bedankt!!

X Laura
Now that's what I call service. Well, all sorted out in the end anyway.

Good luck in England.

Cheers!
Reageren

Regels voor berichten