Ik ben geen jurist, laten we dat voorop stellen, maar de winkel heeft jou een ondeugdelijk produkt verkocht.
De winkel moet een deugdelijk product leveren, en met een camera die voor de derde keer kapot gaat is er duidelijk sprake van een slechte camera.
Reparatie heeft tot twee maal toe geen voor jou bevredigende oplossing geboden. Je zou op grond hiervan een nieuwe camera kunnen eisen.
Een ding wil ik je ten zeerste aanraden: zet een duidelijke klacht/omschrijving van het defect op papier. Reparatiecentra maar ook winkels hebben weinig aan vage omschrijvingen als 'hij doet het niet'. Probeer er zoveel mogelijk bij te vermelden hoe en wat, wees duidelijk en zorgvuldig.
Overigens is het niet meer dan logisch dat een apparaat als een digicamera wordt vervangen; de tijd die een monteur met een apparaat bezig is plus de kosten van de benodigde onderdelen komen gemiddeld al boven de vervangingswaarde uit.
Dit geldt voor alle moderne consumentenelectronica; m.a.w. TVs, stereo apparatuur, computers (en dan met name laptops), etc.
Kort samengevat: we leven in een wegwerpmaatschappij (leuk woord voor Scrabble)
__________________
“I used to desire many, many things, but now I have just one desire, and that's to get rid of all my other desires” - John Cleese
|