Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb een baan.
Omdat ik daarvoor kies. Als ik zonder problemen een uitkering zou kunnen krijgen door me als gehandicapt te laten registreren, dan zou ik dat doen. Hoef ik dat vervelende werk niet meer te doen. Waarschijnlijk is het nog mogelijk ook. Ik ken mensen die af en toe last hebben van depressiviteit en zich arbeidsongeschikt hebben laten verklaren. Teveel mensen die nu een WAO uitkering krijgen, kunnen gewoon werken. Waarom moet mijn belasting geld naar die lijers gaan? |
![]() |
||
Citaat:
|
Nee, niet iedereen verdient automatisch per definitie een "goed leven".
Dat moet je met daden verdienen. Kijk naar de cijfers in het buitenland. In Nederland ligt het aantal zogenaamd arbeidsongeschikten veel hoger. Ik vermoed dat minstens de helft van de mensen hier in de WAO gemakkelijk een ander soort baan aankan, en dan ook verplicht moet worden te solliciteren. Dan ga je maar arbeiderswerk doen. |
![]() |
||
Citaat:
|
Er bestaat een ZEER groot verschil tussen de "taken" van de overheid om 1) het leven voor een zwaar gehandicapte draaglijk te maken, en 2) iedereen een uitkering geven omdat ze "een goed leven verdienen".
Het feit dat een overheid bereid is om in extreme gevallen financiele hulp te verlenen, zegt niet dat die overheid dan ook maar iedereen een check moet sturen om lekker lui te kunnen leven. 99% van de mensen is niet zwaar gehandicapt, en moet maar zijn best doen om zichzelf in onderhoud te voorzien. Een doof, stom, blind kind zonder armen kan dat niet. Het is daarom logisch dat je die steunt. Iemand met depressiviteit kan WEL werken, en moet dat dan ook. Het is simpel. |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Wat ik trouwens ook altijd zo'n onzin vind zijn al die oproepen vanuit links om meer "solidariteit" met mensen die geen zin hebben om te werken.
Werkelijke solidariteit behelst ook het principe dat ieder die een bijdrage kan leveren aan de samenleving en algehele welvaart, dat ook moet doen. Profiteren van andermans werk is niet bepaald "solidair". |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Bovendien, in veel CAO's wordt de WAO aangevult tot 100% van het laatstverdiende loon. Dat is geen lagere uitkering, dat lijkt meer op de hoofdprijs! |
![]() |
|
-Ook een zeer zwaar gehandicapt persoon zal -zelf- moeten proberen zoveel mogelijk van zijn leven te maken. Echter, omdat hij/zij niet in staat is zichzelf te onderhouden, is het logisch dat de overheid hem/haar financieel helpt.
Dat heeft verder niets met een "goed" leven te maken. Of wou je beweren dat zware gehandicapten door de WAO een "goed" leven leiden? Feit is dat de staat er niet voor is om iedereen gelukkig te maken; dat kunnen alleen mensen zelf doen. Nogmaals, want je hebt daar niet op gereageerd; het feit dat in bepaalde, extreme gevallen, de overheid ernstig mismaakten moet helpen overleven, zegt niet dat ze ook iedereen die niet helemaal perfect is volledig moet financieren. In tegendeel; iedereen die kan werken, moet werk zoeken. Doe je dat niet, dan is niet de overheid verantwoordelijk voor het feit dat je geen "goed leven leidt", maar ben je dat zelf. Dan is de overheid je dus ook geen maandelijkse checque verschuldigd. Daarom, pleit ik voor drastische wijziging van de huidige WAO wetgeving. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|||||
![]() |
Citaat:
1. Sollicitatiebrieven met twee regels erin die geen enkel bedrijf serieus neemt. 2. Sollicitaties op functies die niet haalbaar zijn. Bijv. een bijstandsmoeder die 18 jaar niet gewerkt heeft en vervolgens solliciteerd als CEO van Ahold N.V. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
en Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je gaat wel heel hard op de rem staan bij gebrek aan goede tegenargumenten; maar zelf heb ik van jouw nog geen andere oplossingen gehoord dan "Strengere controle" en nog meer "reintergratie"... |
![]() |
||
Citaat:
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Hoe je ziet dat een brief niet serieus bedoelt is heb ik al in een van mijn eerdere posts beschreven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Daarmee letten ze op hun eigenbelang. De staat heeft ook een belang. Daarom hebben ze ook een minimumtarief van 70% ingesteld. Die drempel zit er niet voor niets in. Als de ideeen waarvoor een volksvertegenwoordiging heeft gekozen op zo'n manier om zeep worden geholpen kan ik me voorstellen dat het minimumtarief ook het maximumtarief wordt. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als reactie daarop hebben werknemers en werkgevers deze prikkel ongedaan gemaakt. Met als gevolg dat alles bij het oude bleef. Nu is het niet alleen een zaak van werknemers en werkgevers; zij maken immers een maatregel "ongedaan" met als gevolg dat de prikkel verdwijnt en meer mensen gebruik zullen maken van de WAO. En dat is een zaak die ons allemaal aangaat! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind dat het kabinet Balkenende 2 te ver gaat, als ze zo nodig willen bezuinigen waarom dan niet op hun eigen salarissen, die kunstwerken die overal als paddestoelen uit de grond schieten of 1 van die onnodige infrastructuur projecten die over 5 jaar alweer vergeten zijn, maar waar ondertussen wel miljoenen euro s naartoe zijn gegaan. De zorg en het onderwijs heeft zowiezo al geld te weinig, vooral de zorg, je kan t niet maken om die mensen te laten vallen. Ze hebben jaren gewerkt voor onze toekomst en worden behandeld als oud vuil.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Voorstellen voor bezuinigingen uitgelekt T_ID | 59 | 04-03-2009 12:55 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Coalitie: niet bezuinigen op onderwijs Nebel | 1 | 05-11-2004 09:48 | |
Kwaliteit zorg achteruit door bezuinigingen? Gatara | 16 | 02-11-2003 23:41 | |
'Bezuinigingen treffen OV-reiziger' MissCzechMeOut | 80 | 08-09-2003 16:28 | |
4 mld aan bezuinigingen in 2004; 1,5 mld in de zorg Atje85 | 33 | 23-08-2003 20:15 | |
De bezuinigingen bij defensie Rabbi Daniel | 62 | 08-07-2003 10:02 |