Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2003, 15:08
Maradinus
Maradinus is offline
wanneer weet je of je zwanger bent na hoeveel dagen begin je te voel (zeg maar).

ps dit is vraag van een vriendin van mij

greetz marinus
Oud 10-09-2003, 15:11
metalgirl
metalgirl is offline
Ik denk niet dat er veel meiden hier op dit [kuch]scholieren[/kuch]forum zijn die zwanger zijn geweest. Ze zijn er vast wel hoor, maar het merendeel hier is bezig met "Hoe voorkom ik zwangerschap?"

Testje dus misschien?
Oud 10-09-2003, 15:13
AngelLena
AngelLena is offline
Ochtendmisselijkheid
Raar gevoel van binnen
Uitblijven menstruatie

Noem het maar op. Maar als je er niet zeker van bent en je wilt dit allemaal niet afwachten (bij sommigen gebeurt dit de eerste dag al, bij anderen pas na 2 weken), kan je het beste een test halen, laten testen en als je nog op tijd bent morning after pil nemen.
Oud 10-09-2003, 15:13
Verwijderd
Je zal het eerste merken dat je niet meer ongesteld wordt, daarna zal je wat misselijk kunnen worden en pas rond het begin van de vierde maand zal je buik wat dikker worden..
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 15:14
Verwijderd
Citaat:
metalgirl schreef op 10-09-2003 @ 16:11:
Ik denk niet dat er veel meiden hier op dit [kuch]scholieren[/kuch]forum zijn die zwanger zijn geweest. Ze zijn er vast wel hoor, maar het merendeel hier is bezig met "Hoe voorkom ik zwangerschap?"

Testje dus misschien?
Maar daarom kan je nog wel antwoorden, je hoeft niet zwanger geweest te zijn om te weten wat de symptomen zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 15:17
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-09-2003 @ 16:14:
Maar daarom kan je nog wel antwoorden, je hoeft niet zwanger geweest te zijn om te weten wat de symptomen zijn.
zelfs al ben je het wel geweest, dan weet je het nog niet. Alleen die van jou persoonlijk. Ligt bij ieder persoon anders. Zoals wat jij vertelde, die dingen (behalve de dikke buik dan en uitblijven menstruatie) merken sommigen al na een dag...(het misselijk worden dus)
Oud 10-09-2003, 15:20
metalgirl
metalgirl is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-09-2003 @ 16:14:
Ja dat is wel waar.

Maar waarom zou mevrouw Vriendin gaan afwachten tot ze een van die symptomen heeft (uitblijven menstruatie daargelaten) als ze twijfelt? Met een test heb je alleen zekerheid.

En overigens lijkt het me meer op L&G horen.
Oud 10-09-2003, 15:22
Verwijderd
Idd, ze moet gewoon een test doen om er zeker van te zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 15:25
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
metalgirl schreef op 10-09-2003 @ 16:20:

En overigens lijkt het me meer op L&G horen.
Ach, hier wordt het ook meestal wel gedoogd wat ik zo begrepen heb...
Oud 10-09-2003, 15:59
poesiefox
poesiefox is offline
Je bent emotioneel, de tranen zitten hoog, je hart schiet snel vol. Je borsten zwellen op, gaan tintelen.Je hebt een hekel aan voedsel, of juist trek in iets anders dan anders. Een half pond knoflookolijven en een warme HEMA worst en bloederige biefstuk, in mijn geval. En meer zin in sex.

En dat begint al binnen een paar dagen.

Laatst gewijzigd op 10-09-2003 om 16:29.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 16:00
Maradinus
Maradinus is offline
ze is er zekker van (dokter zij dat)

maar het kan van mij zijn of van haar nieuwe vriend
en ze is nu zwanger wij hebben zo'n 3 maanden geleden gedaan met condoom (durex) het sperma bleef gewoon in de condoom zitten dus denk niet dat hij lek is maar "by the way"
zou het van mij kunnen zijn ??
Oud 10-09-2003, 16:03
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 10-09-2003 @ 17:00:
ze is er zekker van (dokter zij dat)

maar het kan van mij zijn of van haar nieuwe vriend
en ze is nu zwanger wij hebben zo'n 3 maanden geleden gedaan met condoom (durex) het sperma bleef gewoon in de condoom zitten dus denk niet dat hij lek is maar "by the way"
zou het van mij kunnen zijn ??
Als het niet lek was en je bent daar zeker van, dan is het hoogstwaarschijnlijk niet van jou. De dokter kan natrekken hoe lang je ex al zwanger is. Als dat ongeveer 3 maanden is... ja, dan zou de kans idd groot zijn dat het van jou is.
Oud 10-09-2003, 16:41
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 10-09-2003 @ 17:03:
Als het niet lek was en je bent daar zeker van, dan is het hoogstwaarschijnlijk niet van jou. De dokter kan natrekken hoe lang je ex al zwanger is. Als dat ongeveer 3 maanden is... ja, dan zou de kans idd groot zijn dat het van jou is.
ze heeft het met haar nieuwe vriend een week gelden gedaan
kan het ook van hem zijn.
Oud 10-09-2003, 16:46
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 10-09-2003 @ 17:41:
ze heeft het met haar nieuwe vriend een week gelden gedaan
kan het ook van hem zijn.
Kan ook ja. Dus laat haar terug naar de dokter gaan en laat onderzoeken hoelang ze al zwanger is als je wilt weten of het van hem of van jou is. Daar heb jij vind ik alle recht op om dat te weten.
Oud 10-09-2003, 16:51
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 10-09-2003 @ 17:46:
Kan ook ja. Dus laat haar terug naar de dokter gaan en laat onderzoeken hoelang ze al zwanger is als je wilt weten of het van hem of van jou is. Daar heb jij vind ik alle recht op om dat te weten.
En als het van hem is, wat dan?
Oud 10-09-2003, 16:53
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 10-09-2003 @ 17:51:
En als het van hem is, wat dan?
Tja, da's een gewetensvraag. Dat wordt overleggen met je ex vriendin of ze het wil houden of niet, zo ja, is het jou eigen keus om te beslissen of je de rol van vader op je wilt nemen met risico dat je leven er heel anders uit gaat zien of dat je dat liever aan iemand anders overdraagd, met het risico dat je je eigen kind van je leven niet te zien zal krijgen en het kind zijn vader nooit te zien zal krijgen.
Oud 10-09-2003, 17:06
WB_Oud
WB_Oud is offline
Tja, zou de nieuwe vriend wel vader willen zijn en wie zou zij het liefst als vader willen zien? Wil zij het wel houden?

Weet iemand of je een DNA test voor de geboorte kan laten doen? De vader heeft namelijk alle recht mee te beslissen of hij wel vader wil zijn. Op die manier weet het meisje waar ze aan toe is als ze besluit het kind te houden, en kan ze eventueel de ander nog als vader vragen, mocht die het wel willen ondanks het feit dat het niet zijn kind is.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 17:07
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 10-09-2003 @ 17:53:
Tja, da's een gewetensvraag. Dat wordt overleggen met je ex vriendin of ze het wil houden of niet, zo ja, is het jou eigen keus om te beslissen of je de rol van vader op je wilt nemen met risico dat je leven er heel anders uit gaat zien of dat je dat liever aan iemand anders overdraagd, met het risico dat je je eigen kind van je leven niet te zien zal krijgen en het kind zijn vader nooit te zien zal krijgen.
mensen ik ben 18 nog niet aan een kind toe
Oud 10-09-2003, 17:12
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 10-09-2003 @ 18:07:
mensen ik ben 18 nog niet aan een kind toe
Kan ik me voorstellen. Daarom zeg ik, laat eerst onderzoeken OF jij de vader bent. Door dus met haar naar de dokter te gaan en te laten onderzoeken hoe lang ze al zwanger is...

Daarna als je het WEL blijkt te zijn, zul je toch die keuze moeten maken. Wel of geen contact met je kind ALS zij besluit het te houden.

Als het NIET zo blijkt te zijn, heb jij geen enkel probleem lijkt mij.
Oud 10-09-2003, 17:14
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
WB schreef op 10-09-2003 @ 18:06:
Tja, zou de nieuwe vriend wel vader willen zijn en wie zou zij het liefst als vader willen zien? Wil zij het wel houden?

Weet iemand of je een DNA test voor de geboorte kan laten doen? De vader heeft namelijk alle recht mee te beslissen of hij wel vader wil zijn. Op die manier weet het meisje waar ze aan toe is als ze besluit het kind te houden, en kan ze eventueel de ander nog als vader vragen, mocht die het wel willen ondanks het feit dat het niet zijn kind is.
Volgens mij kan dat pas vanaf een paar maanden voor de geboorte... Of juist net na de geboorte, maar tijdsaanduiding werkt bij dit geval ook wel. Als ze in die tijd het 2 keer gedaan heeft, 3 maanden geleden en een week geleden, is dat genoeg info om te bepalen van wie het kind is zodra onderzocht is hoe lang ze al zwanger is. Is dat een week, dan is hij niet de vader, maar haar huidige vriend, is ze 3 maanden zwanger, dan is hij de vader...

Tenzij zij dingen achterhoudt...
Oud 10-09-2003, 17:15
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 10-09-2003 @ 18:12:
Daarna als je het WEL blijkt te zijn, zul je toch die keuze moeten maken. Wel of geen contact met je kind ALS zij besluit het te houden.
Mmm, ik zou de keuze of jullie het eventueel houden niet alleen over laten aan de vrouw/het meisje, dat doe je als het goed is samen. Alleen heeft zij er uiteraard het laatste woord in, maar zij kan je niet dwingen mee te helpen aan de opvoeding. Aan de andere kant kan jij niet beslissen het in je eentje op te voeden als zij het niet wil, aangezien je haar weer niet kan dwingen een geboorte en zwangerschapsperiode te doorstaan. Ingewikkeld, problemen, complicaties... Jullie kunnen er het beste met zijn drieen eens over praten.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 17:17
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 10-09-2003 @ 18:14:
Daarom zou ik (sowiso na de eventuele geboorte) aandringen op een DNA-test. Ik zou in deze kwestie 100% zekerheid willen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 17:24
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Als je weet hoelang ze al zwanger is dan is het toch opgelost?

als ze al iets van drie maanden niet meer ongestelt is, dan ben jij de vader. Tenzei ze is vreemdgegaan.

ps: sterkte.
Ho, ik ben dubbelop zo te zien.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 18:07
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 10-09-2003 @ 18:12:
Kan ik me voorstellen. Daarom zeg ik, laat eerst onderzoeken OF jij de vader bent. Door dus met haar naar de dokter te gaan en te laten onderzoeken hoe lang ze al zwanger is...

Als het NIET zo blijkt te zijn, heb jij geen enkel probleem lijkt mij.
wil ze niet
vaag mens
Oud 10-09-2003, 18:08
WB_Oud
WB_Oud is offline
Eis dat, en verbreek anders het contact. Dat is wat ik in zo'n geval zou doen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 18:45
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 10-09-2003 @ 19:07:
wil ze niet
vaag mens
Hoezo wil ze niet? Sorry hoor, maar ik vind dat ze in dit geval niet zoveel heeft te willen. Ze moet niet alleen aan zichzelf denken in dit geval. Stel dat ze beweert dat het kind van haar huidige vriend is. Dat houdt ze iedereen tenminste voor... Het gaat wel opvallen als dat kind dan bv 3 maanden te vroeg geboren wordt, en zowel jij als haar huidige vriend zitten in twijfel over wie het kind nou heeft verwekt. Dat komt vanzelf aan het daglicht en moet je nagaan hoe zwaar je daar een kind mee kan kwetsen. Iemand voorhouden als zijn vader, die achteraf zijn vader helemaal niet blijkt te zijn... Ieder kind heeft het recht om zijn beide biologische ouders te kennen, iig te weten wie ze zijn.
Ieder mens heeft het richt om te weten of hij kinderen en welke kinderen hij op aarde heeft gezet.

Met andere woorden nog maals, ze heeft niet zoveel te willen, als je haar dit voorlegt, en ze weigert nog steeds, dan zou ik met haar huidige vriend contact maken, alles vertellen, het probleem voorleggen en proberen of jullie met z'n 2en op haar in kunnen praten en evt na de geboorte een DNA test eisen bij het kind in het ziekenhuis. Dat kunnen doctoren niet weigeren omdat iedere vader het richt heeft om te weten van wie het kind eigenlijk is.
Heeft mamma niet veel over te zeggen.
Oud 14-09-2003, 21:14
lotte_jayden
lotte_jayden is offline
nou ik ben ervaren hoor!

maar bij mijn zwangerschap van Jayden heb ik niets tot nauwelijks gevoeld.. vooral in de eerste weken niet.. ik was niet misselijk enz.. ( kwam erachter toen ik 9 wkn was en was 15 jaar)

dit zijn namelijk kwaaltjes en die hoeft niet iedereen te krijgen.

weet je trouwens al wat meer? ennuh... ook al heb je condoom gebruikt kan natuurlijk altijd.. maar ja.. ik ken jullie situatie niet.. en ik denk dat zij degene is die veel moet denken.. is het van jou of eventueel die ex.. ze moet even naar de uitgerekende datum kijken.. dan weet je meer

veel sterkte!

liefs Lotte

Laatst gewijzigd op 14-09-2003 om 21:16.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 13:17
Verwijderd
Eventjes een andere vraag:

Ik zag laatst een meisje op tv die zwanger was maar nog gewoon ongesteld werd... komt dit vaak voor?

Dank alvast,

En Maradinus succes.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 13:22
lotte_jayden
lotte_jayden is offline
Citaat:
-Archangel- schreef op 15-09-2003 @ 14:17:

Ik zag laatst een meisje op tv die zwanger was maar nog gewoon ongesteld werd... komt dit vaak voor?

Dank alvast,

En Maradinus succes.
hoi hoi,

dit kan inderdaad voorkomen, meestal is het geen menstruatie maar een innestelingsbloeding.. dit is trouwens wel een uitzondering hoor en zeker geen 9 mnd lang!!

maar meid.. als je gewoon ongesteld bent, dan ben je gewoon ongesteld.. want anders kun je iedere maand wel denken of je zwanger bent of niet.. toch?? dus ik zou er niet van uitgaan..

ben je wel zwanger ( wat wel uitzonderlijk zou zijn als je ongesteld word) dan merk je dat wel aan je lichaam..

liefs Lotte
Oud 15-09-2003, 14:14
Exhumed
Exhumed is offline
Citaat:
-Archangel- schreef op 15-09-2003 @ 14:17:

Dat kan, daar komen roodharige meisjes vandaan
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 23:14
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Exhumed schreef op 15-09-2003 @ 15:14:
Dat kan, daar komen roodharige meisjes vandaan
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 07:00
Verwijderd
lotte_jayden dankjewel

De laatste keer dat ik naar beneden keek was ik nog wel een jongetje maar dat terzijde Ik vroeg het omdat ik me nogal vaak zorgen maak of me vriendin niet zwanger kan zijn.

Dankjewel
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 07:03
lotte_jayden
lotte_jayden is offline
Citaat:
-Archangel- schreef op 16-09-2003 @ 08:00:
lotte_jayden dankjewel

De laatste keer dat ik naar beneden keek was ik nog wel een jongetje maar dat terzijde Ik vroeg het omdat ik me nogal vaak zorgen maak of me vriendin niet zwanger kan zijn.

Dankjewel
oooooooooooooooh hahahahaa.. ik wist het niet zeker en zag toen geen M bij je naam ( nu wel huh.. maar ja)
maar ja vond het een meiden vraag haha maar ja antwoord is hetzelfde voor de man of voor de vrouw...

liefs Lotte
Oud 17-09-2003, 14:17
scubabubbles
scubabubbles is offline
heej, maradinus, heb je nog nieuws??
ben je met het meisje naar de dokter geweest??
wil ze het houden??

vragenvragen..

iig veel sterkte succes enzo, en praat es met zn drieen erover...
Oud 17-09-2003, 15:40
Komkommertje
Komkommertje is offline
ochtendmisselijkheid.. wat houd dat precies in?
Buikpijn, misselijk gevoel in de buik... of een beetje misselijk gevoel in je keel... en is het dan ook dat je echt moet overgeven?....
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 16:26
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
Komkommertje schreef op 17-09-2003 @ 16:40:
ochtendmisselijkheid.. wat houd dat precies in?
Buikpijn, misselijk gevoel in de buik... of een beetje misselijk gevoel in je keel... en is het dan ook dat je echt moet overgeven?....
dat schijnt bij iedereen anders te zijn de ene moet wel overgeven en de andere niet...
en het hoeft ook niet perse in de ochtend te zijn.. kan de hele dag door zijn..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 16:58
Miracle
Miracle is offline
nog meer symptomen

*duizeligheid
*anders voelen dan normaal ("Er is iets, maar ik weet niet wat")
Oud 17-09-2003, 17:05
fib
fib is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 10-09-2003 @ 16:08:

ps dit is vraag van een vriendin van mij

greetz marinus
TUURLIJK
Oud 17-09-2003, 18:23
liefblondje85
liefblondje85 is offline
door te laten testen. je kan t zelf kopen bij de drogisterij en als je het niet vertrouw kun je een afspraak maken bij de dokter zonder dat je ouders het weten
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 07:29
lotte_jayden
lotte_jayden is offline
kijk niet zo naar kwaaltjes alsjeblieft!!! bij iedereen is dat anders! en bij Jayden heb ik amper kwaaltjes gehad!!!

nu gaan er mensen reageren op de topic die nu wel gaan denken ooooooooooh ik ben zwanger WANT IK ben misselijk!!!

kom op alsjeblieft zeg..

als je denkt dat je zwanger bent ga een test doen en anders naar de dokter.. maar ga niet denken aan de hand van vage kwaaltjes die ook bij een zwangerschap voorkomen

groetjes Lotte
Oud 18-09-2003, 17:50
Dashja
Dashja is offline
Mmz, ik ben al maaanden niet meer ongesteld geweest,
vaak misselijk... Nee, ik ben niet zwanger
gewoon ziek

Om toch maar even door te gaan op de "kwaaltjes", een
vriendin van mij zat de hele tijd dromerig voor zich uit te kijken,
over haar buik te aaien, heeel veel slagroomijs te eten, huilen
om niets en dan weer lachen (ook om niets )
En dat alles was voordat ze wist dat ze zwanger was.

Maar goed, het is inmiddels duidelijk dat die vriendin van jou
zwanger is. Ik hoop voor je dat die vriendin van je een beetje een goed
geheugen heeft en nog weet wanneer ze met wie naar bed is
geweest! Maar is ze al bij de arts geweest om hem/haar te
laten kijken hoe 'jong/oud' het kindje is?
Eventueel later in de zwangerschap kunnen ze
dmv van een vruchtwaterpunctie (of zoiets)
volgens mij het dna bepalen, maar zo'n punctie is ook risicovol..
Maar goed, mocht het van jou zijn.... praat dan met haar!
Oud 18-09-2003, 18:06
REIE
REIE is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 10-09-2003 @ 18:14:

Ik moet hierbij plots en Boris Becker denken en zijn zelfinseminerende ex...
Oud 19-09-2003, 07:37
lotte_jayden
lotte_jayden is offline
Citaat:
Dashja schreef op 18-09-2003 @ 18:50:

Eventueel later in de zwangerschap kunnen ze
dmv van een vruchtwaterpunctie (of zoiets)
volgens mij het dna bepalen, maar zo'n punctie is ook risicovol..
Dit heeft idd vele risico's, helaas zou je dan toch "moeten" wachten tot na bevalling dan kun je DNA doen.. maar kijk eerst naar de uitgerekende datum.. dan weet je ook de datum van de bevruchting.. wie weet weet je het dan ook al zeker
Oud 19-09-2003, 07:52
liefblondje85
liefblondje85 is offline
Ik zou als ik jou was DNA gaan doen na de bevalling. er kan wel gevolgen zijn als je waterpunctie gaat doen.

xx
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 10:42
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
REIE schreef op 18-09-2003 @ 19:06:
Ik moet hierbij plots en Boris Becker denken en zijn zelfinseminerende ex...
jah idd wel ziekelijk dat mens
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 12:49
mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Is je vriendin nou zwanger of niet? En weet je al meer?
Groetjes van mij

Regels voor berichten