Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2003, 16:46
Loesje
Loesje is offline
Ik had het laatst met een vriendin over relaties die uit vriendschappen ontstaan.

Zij zei toen: vrienschap is een goede basis voor een relatie.

Wat vinden jullie hiervan?
Oud 10-09-2003, 16:49
wizzard
wizzard is offline
Citaat:
Loesje schreef op 10-09-2003 @ 17:46:
Ik had het laatst met een vriendin over relaties die uit vriendschappen ontstaan.

hangt een beetje van jezelf af het kan beter zijn omdat je elkaar al kent,maar het kan ook je vriendschap goed verkloten dus
het verhaal heeft 2 kanten
Oud 10-09-2003, 16:49
Scatterheart
Scatterheart is offline
Ja.
En ik kan het weten.
Oud 10-09-2003, 16:50
barbara.inc
barbara.inc is offline
ja.
Als het als vrienden goed klikt, weet je al dat je samen goed kan praten en lachen enz. Het is eigenlijk een verrijking van je vriendschap. Ik vind het in elk geval geweldig
Oud 10-09-2003, 16:52
Verwijderd
Citaat:

mee eens, houd ook langer stand denk ik dan wanneer je elkaar nog maar nauwelijks kent.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 16:56
WB_Oud
WB_Oud is offline
Mjah, werkt wel errug goed. Over 9 dagen een half jaar om precies te zijn
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 17:16
Gothic
Gothic is offline
Ik word eigenlijk altijd verliefd op goede vrienden, bij mij moet het groeien... en soms word ik gewoon verliefd op iemand, maar dan heeft hij iets speciaals in zijn uiterlijk ofzo...
Oud 10-09-2003, 17:19
poesiefox
poesiefox is offline
Ja, ik spreek uit ervaring. Mijn vriend is absoluut mijn beste vriend.
Oud 10-09-2003, 17:24
Soezen
Soezen is offline
Ik vind dat een goede basis. Je weet al een beetje hoe irritaties te voorkomen zijn, en wat de ander echt leuk vind.

Mee eens dus.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 18:05
Verwijderd
Ja, dat vind ik wel. Ik heb liever een relatie met iemand die ik door en door ken en waarvan ik weet hoe ze in elkaar steekt, dan met iemand waar ik blind door liefde voor van en die achteraf de boel blijkt te besodemieteren.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 18:27
Wave
Wave is offline
Bij mij is het zo dat ik iemand goed moet kennen, op ene manier van vriendschap wil ik er verlieft op worden....
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 18:44
wizzard
wizzard is offline
Citaat:
barbelle schreef op 10-09-2003 @ 17:50:
ja.
Als het als vrienden goed klikt, weet je al dat je samen goed kan praten en lachen enz. Het is eigenlijk een verrijking van je vriendschap. Ik vind het in elk geval geweldig

ik wil niet negatief doen maar dat zeg je nu.
maar wat als het uit gaat vaak ga je dan niet op de zelfde voet verder mer je vriendschap.En kmoet zeggen dat ik liever een goede vriendin heb dan een lover die waarschijnlijk (aangezien m'n leeftijd)toch wel m'n ex word.
Dat ik dan den kans loop genegeerd te worden of zoiets en daarmee een goede vriendin te missen.
maar het hoeft natuurlijk niet zo te gaan
Oud 10-09-2003, 18:59
rare kwast
rare kwast is offline
ik hoop het
want dan ben ik strax happy
Oud 10-09-2003, 19:17
de abt van sion
de abt van sion is offline
Vriendschap ís toch een relatie? Dezelfde liefde die verantwoordelijk is voor een "relationele" relatie vormt ook het bindende principe achter de vriendschapsrelatie. Alleen de invulling is anders.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 20:42
bassgirl
bassgirl is offline
hoeft niet perse dek ik (hoop ik)

ik heb mn vriend op school leren kennen al vaker gepraat steeds langer enzo en 't klikte gewoon goed, maar we waren geen vrienden praatte namelijk nietzo vaak met elkaar *durfde we toen nietzo*

nou komen we er ook wel achter dat we eigenlijk helemaal nietzoveel van elkaar weten, dat heb jedus niet als je al vrienden ermee was. maja veel praten kon je vanzelf van alles te weten
Oud 11-09-2003, 13:46
Optima
Optima is offline
hmm, mijn relatie is meer verliefdheid wat over is gegaan op houden van en een hechte vriendschap

ik denk niet dat ik uberhaupt ooit een vriendschap kan hebben met een jongen, daar ben ik een te seksueel wezen voor ( kennelijk). Ook voel ik me meer op mijn gemak bij vrouwen, die begrijpen je over het algemeen toch wat beter

mijn huidige relatie is niet ontstaan door vriendschap maar liefde op het eerste gezicht. dat vind ik een betere basis, want er moet wel een vonk zijn
Oud 11-09-2003, 13:49
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
als je lang een relatie hebt ben je naast lovers ook vrienden.... dus ja
Oud 11-09-2003, 13:59
Williams
Williams is offline
Citaat:

nahhh, kvin liefde op t eerste gezicht beter
Oud 11-09-2003, 16:40
Luna
Luna is offline
Ik heb bijna meteen toen ik mijn vreind leerde kennen iets met hem gekregen dus echte vrienden waren we nog niet. Maar onedretussen zijn we goede vriendjes geworden dus dat zit wel goed
Oud 11-09-2003, 17:20
Ninnoc
Ninnoc is offline
zeker weten, nou moet ik ook zeggen dat ik heel cliche op innerlijk val, als ik iemand leuk vind, ken ik ze vaak al een tijdje
Oud 11-09-2003, 18:00
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:

Ik denk zelfs dat vriendschap De Basis is voor een relatie.

Zonder vriendschap geen relatie. Want wat is dan eigenlijk nog een relatie? Twee mensen die elkaar wel mogen en af en toe wat lichamelijke handelingen uitvoeren?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 20:46
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik denk dat het wel een goede basis is in meeste gevallen, je begrijpt mekaar denk ik beter...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 21:12
Verwijderd
hangt er vanaf hoe de overschakeling van vriendschap op relatie tot stand komt
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 21:14
Verwijderd
Dat lijkt me wel ja, zo kan je immers ook veel minder verblind worden door liefde doordat je iemand al kent en dus weet waar je aan toe bent.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 15:26
Loesje
Loesje is offline
en wat vinden jullie van de volgende uitspraak?

Als je eerst vrienden bent en dan verliefd wordt zijn de gevoelens een stuk heftiger.

Laatst gewijzigd op 13-09-2003 om 15:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2003, 16:08
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Loesje schreef op 13-09-2003 @ 15:26:
en wat vinden jullie van de volgende uitspraak?

Als je eerst vrienden bent en dan verliefd wordt zijn de gevoelens een stuk heftiger.
dat lijkt me juist niet eigenlijk...
Oud 13-09-2003, 16:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Qimm schreef op 13-09-2003 @ 17:08:
dat lijkt me juist niet eigenlijk...
ligt eraan hoe je kijkt... je voelt vriendschap, als je verliefd wordt wordt dat gevoel meer, versterkt door vlinders. Vind ik heftiger dan gewoon vriendschap voelen.
Oud 13-09-2003, 16:23
Punkygirl
Punkygirl is offline
hangt er vanaf..ik kende mn vriend ook pas 2 maanden toen we 'wat' kregen en nu hebben we ook al ruim 9 maanden
Oud 13-09-2003, 16:24
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 13-09-2003 @ 17:15:
ligt eraan hoe je kijkt... je voelt vriendschap, als je verliefd wordt wordt dat gevoel meer, versterkt door vlinders. Vind ik heftiger dan gewoon vriendschap voelen.
Wat ik bedoel eigenlijk is dat je gevoelens een stuk heftigeren zijn als je verliefd word op een vriend/vriendin, dan op een redelijke onbekende. mee eens of niet?
Oud 13-09-2003, 18:36
Verwijderd
mijn vriend was eerst een gewone vriend. ik denk dat het waar is, wat er beweerd wordt. je kent elkaar, je weet al een beetje wat je van elkaar kan verwachten. volgens mij is het allemaal net iets vertrouwder dan wanneer je een relatie begint met iemand die je bijv. 1 keer in de kroeg bent tegengekomen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 18:45
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
WooF schreef op 13-09-2003 @ 19:36:
mijn vriend was eerst een gewone vriend. ik denk dat het waar is, wat er beweerd wordt. je kent elkaar, je weet al een beetje wat je van elkaar kan verwachten. volgens mij is het allemaal net iets vertrouwder dan wanneer je een relatie begint met iemand die je bijv. 1 keer in de kroeg bent tegengekomen.
Precies dat denk ik ook.

Ik denk ook dat als je vrienden bent, je er beter over nadenkt voordat je wat begint. Je hebt toch een kans dat je je vriendschap op het spel zet, en dat vind ik iig geen fijne gedacht. Daarom denk ik dat je heftigere gevoelens hebt, je hebt er beter over nagedacht..
Oud 13-09-2003, 18:45
Denise84
Denise84 is offline
Ja
Oud 13-09-2003, 21:01
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
Denise84 schreef op 13-09-2003 @ 19:45:
Ja
leg uit!
Oud 14-09-2003, 13:15
Lilything
Lilything is offline
hmmz....
aan de ene kant ben ik het eens met de mensen die zeggen: liefde op t eerste gezicht is beter.....tuurlijk is dat zo!

maar soms als je verliefd bent zorg je dat je eerst vrienden word met iemand, omdat je je afvraagt of diegene bij je past......vervolgens vergeet je tijdens de eerste tijden van de vriendschap je gevoelens n btje....je stopt ze bewust/onbewust weg.......als je elkaar langer kent en het klikt echt.....dan uit je meestal je gevoelens en heb je n relatie op basis van vriendschap.....maar kan best love @ first sight zijn geweest...!

alleen idd daar moet je wel n geduldig persoontje voor zijn.....of erg verlegen en onzeker
Oud 14-09-2003, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Lilything schreef op 14-09-2003 @ 14:15:
hmmz....
aan de ene kant ben ik het eens met de mensen die zeggen: liefde op t eerste gezicht is beter.....tuurlijk is dat zo!
Ach dat is puur gebaseerd op uitstraling, uiterlijke schoonheid en een teveel aan hormonen. Voor mij is dat dus helemaal niet zo vanzelfsprekend, beargumenteer aub.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 13:24
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
perseus schreef op 14-09-2003 @ 14:20:
Ach dat is puur gebaseerd op uitstraling, uiterlijke schoonheid en een teveel aan hormonen. Voor mij is dat dus helemaal niet zo vanzelfsprekend, beargumenteer aub.
ookal issut gebaseerd op hormonen zoals jij dan zegt
t voelt gewoon beter, veel passievoller ofzo....als de vonk er ineens inslaat

aan de andere kant als de vonk er met vriendschap ineens inslaat kan het ook heel passievol worden, maar vaak issut zo dat t erg langzaam van vriendschap groeit naar n relatie....dat is wat minder qua passie dan he
Oud 14-09-2003, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Lilything schreef op 14-09-2003 @ 14:24:
ookal issut gebaseerd op hormonen zoals jij dan zegt
t voelt gewoon beter, veel passievoller ofzo....als de vonk er ineens inslaat

aan de andere kant als de vonk er met vriendschap ineens inslaat kan het ook heel passievol worden, maar vaak issut zo dat t erg langzaam van vriendschap groeit naar n relatie....dat is wat minder qua passie dan he
Maar dan is het uiteindelijk wel duurzamer en kun je je ook niet als een blinde koe in een sloot storten . Het is toch ook belangrijk dat het lang duurt niet waar?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 13:32
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 10-09-2003 @ 17:49:
Ja.
En ik kan het weten.
Dus geldt dat voor iedereen zo

hangt er vanaf wat voor soort relatie je zoekt...
Oud 14-09-2003, 13:42
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
perseus schreef op 14-09-2003 @ 14:26:
Maar dan is het uiteindelijk wel duurzamer en kun je je ook niet als een blinde koe in een sloot storten . Het is toch ook belangrijk dat het lang duurt niet waar?
ja maja...
het kan ook goedgaan als je allebei als n blinde koe je erin stort, alleen dan krijg je t soms ff moeilijk als je mekaar echt goed leert kennen!
maargoe....de 1 overleeft het wel de ander niet.....en dat ligt zeker aan wat je dan ontdekt aan de ander!
Oud 14-09-2003, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Lilything schreef op 14-09-2003 @ 14:42:
ja maja...
het kan ook goedgaan als je allebei als n blinde koe je erin stort, alleen dan krijg je t soms ff moeilijk als je mekaar echt goed leert kennen!
maargoe....de 1 overleeft het wel de ander niet.....en dat ligt zeker aan wat je dan ontdekt aan de ander!
En hoe die ander uiteindelijk blijkt te zijn. Geen enkele controle dus.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 14:22
Verwijderd
Ja hoor, werkt goed, alleen als je er dan achter komt dat het een verkeerde zet was... dan is je vriendschap verkloot. (Er zijn uitzonderingen natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 14:23
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
perseus schreef op 14-09-2003 @ 14:58:
En hoe die ander uiteindelijk blijkt te zijn. Geen enkele controle dus.
ja maar dat vind ik juist wel leuk aan liefde dat controlelose...
Oud 14-09-2003, 15:17
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
perseus schreef op 14-09-2003 @ 14:20:
Voor mij is dat dus ook minder vanzelfspreken. Als ik een leuke jongen zie lopen, denk ik vaak wel...nou die ziet er leuk uit, en als ik er een praatje mee maak..is het wel leuk. Maar ik zie daar niet zo snel een relatie uit voortkomen. Ik kan pas verliefd worden als ik iemand beter ken, en niet verliefd een relatie beginnen is dus ook niets voor mij. Wat dus vaak betekend dat ik gevoelens krijg voor vrienden, en dat is niet altijd even leuk!
Oud 14-09-2003, 15:29
Verwijderd
Als je niet ook vrienden bent, dan heb je imo geen relatie. Dan heb je hoogstens verkering.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 20:13
CoolJessy
CoolJessy is offline
Het kan alleen werken als je er beiden voor 100% achter staat. Enige twijfel (of medelijden, hij is toch je (beste?) vriend, die kan je toch niet zomaar afwijzen) dat betekent ook gelijk het einde van de vriendschap als het dus (in dat geval vrij snel) uitgaat.

Als je er beiden dus voor 100% achter staat lijkt vriendschap me zeker een goede basis.
Oud 14-09-2003, 21:03
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
CoolJessy schreef op 14-09-2003 @ 21:13:
Het kan alleen werken als je er beiden voor 100% achter staat. Enige twijfel (of medelijden, hij is toch je (beste?) vriend, die kan je toch niet zomaar afwijzen) dat betekent ook gelijk het einde van de vriendschap als het dus (in dat geval vrij snel) uitgaat.

Als je er beiden dus voor 100% achter staat lijkt vriendschap me zeker een goede basis.
Wat jij zegt klinkt me als waarheid in de oren. Het probleem dat ik op dit moment dus heb, is dat ik een vriend van mij heel erg leuk vind. Hij vind mij ook wel leuk, maar niet leuk genoeg voor een relatie (in de situatie waarin we nu zitten)....dus is allemaal beetje k*t
Oud 14-09-2003, 21:28
FaZ
FaZ is offline
Mijn vriendin is eigenlijk ook wel een beetje mijn beste vriend
Reageren

Regels voor berichten