Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2003, 19:47
* Marne *
* Marne * is offline
Ik weet niet of deze vraag hier al eens geweest is, maar ik kon het niet echt vinden. Dus ik stel hem toch...

Nadat ik sex heb gehad met m'n vriend heb ik daarna altijd een heel rot gevoel.
Het is moeilijk te omschrijven.... maar het is niet alsof ik me dan schuldig voel, verdrietig etc. Echt heel vervelend....

Ik vind het dan ook niet meer fijn als m'n vriend me gewoon vasthoudt. Ik weet niet wat het is, maar het voelt echt helemaal niet fijn en ik wil hier vanaf.

Ik heb het ook na bijv. masturberen. Dat ik me ongelooflijk schuldig, verdrietig en rot voel....

Heeft iemand dit ook? En hoe kom ik hier vanaf??
Oud 08-09-2003, 19:59
WB_Oud
WB_Oud is offline
Is dit niet meer iets voor psychologie? Ik kan me niet helemaal inleven in je situatie, wel een heel klein beetje bij het masturberen, maar verder niet... Kan je een heel klein beetje meer uitleggen wat je nou bedoeld, als je er aan denkt, wat denk je dan? Waarom of waarover voel je je schuldig, en tegenover wie?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 20:02
* Marne *
* Marne * is offline
Ik weet niet tegenover wie ik me schuldig voel. Meer tegenover mezelf denk ik... zo van ik heb het weer gedaan!

Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Maar ik voel me gewoon heel verdrietig en rot erna. Terwijl het altijd wel heel erg fijn is!
Oud 08-09-2003, 20:05
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
* Marne * schreef op 08-09-2003 @ 21:02:
Ik weet niet tegenover wie ik me schuldig voel. Meer tegenover mezelf denk ik... zo van ik heb het weer gedaan!
Misschien moet je maar eens na gaan waarom je het niet zou willen doen, alle redenen voor en tegen. Gewoon even de tijd ervoor nemen, alle voor- en nadelen op een rijtje zetten en voor jezelf tot een absolute conclusie komen. Als je je dan weer een keer schuldig voelt denk je daaraan, dat je tot die conclusie was gekomen en dat het dus onzin is dat je daar zo over denkt. Of je denkt aan hoe fijn het net wel niet was (of gisteren, of eergisteren, ligt eraan) met je vriendje
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 22:20
J. Geelman
J. Geelman is offline
Voorzeker! Uw geweten spreekt!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 22:27
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik heb dat 'vroeger' gehad. Maar het had bij mij wel een hele duidelijke reden. Ik wilde mijn gevoelens onderdrukken, en niet accepteren dat ik op jongens viel. Alleen als ik dan begon te fantaseren over een meisje, kwam ik altijd weer bij een jongen uit. Daarover voelde ik mezelf heel schuldig, en was ik heel verdrietig achteraf. Ik wilde het niet, maar toch gebeurde het.

Vanaf het moment dat ik voor mezelf accepteerde hoe ik was, is dat gevoel langzaam weg gegaan. En gelukkig heb ik nu helemaal nergens meer last van.

Maar ik neem aan dat dit niet echt het probleem bij jou is...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 08-09-2003 @ 23:27:
Ik heb dat 'vroeger' gehad. Maar het had bij mij wel een hele duidelijke reden. Ik wilde mijn gevoelens onderdrukken, en niet accepteren dat ik op jongens viel. Alleen als ik dan begon te fantaseren over een meisje, kwam ik altijd weer bij een jongen uit. Daarover voelde ik mezelf heel schuldig, en was ik heel verdrietig achteraf. Ik wilde het niet, maar toch gebeurde het.
Dit stukje heb ik bijna precies het zelfde gelezen net in het boek Gebr. van Ted van Lieshout
Pfff wat was dat een mooi boek...

Hmm over het algemeen voel ik me niet schuldig of rot na sex en masturberen. Aangezien ik nog geen sex heb gaat dat ook moeilijk.. Wel voel ik me meestal rot tegen over mijn vriendje omdat ik veel dingen niet durf.. (mevrouw durft niet eens een arm om d'r vriendje heen te slaan)

Mgoed!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 09:42
Boeing 747-400
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 08-09-2003 @ 23:40:
Dit stukje heb ik bijna precies het zelfde gelezen net in het boek Gebr. van Ted van Lieshout
Pfff wat was dat een mooi boek...
Waar gaat dat boek dan over? Ben er eigenlijk best wel nieuwsgierig naar!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 09:46
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 08-09-2003 @ 23:40:
(mevrouw durft niet eens een arm om d'r vriendje heen te slaan)
Dit ken ik helaas van mijn vriendinnetje
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 09:58
Francesco
Francesco is offline
Last van schuldgevoel heb ik zelf niet. Nooit gehad ook eigenlijk.

Wel heb ik af en toe zo iets van 'was dat nou nodig?' na het masturberen; zoiets als van 'die moeite had je je beter kunnen besparen'. Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft op z'n tijd.

Misschien dat het voor meiden ietsje anders ligt trouwens. Die hebben - onbewust - toch nog wel iets van 'het kan niet, het mag niet, het hoort niet'. Een ex van me had dat altijd. Als ze het met zichzelf had gedaan belde ze me in het begin soms lichtelijk in paniek op: 'Ik moet je iets vertellen. Ik heb het net met mezelf gedaan. Sorry, ik kon het niet laten!' Tsja, vrij normaal natuurlijk dat je masturbeert in zo'n relatie, maar voor haar voelde het als vreemd gaan; tegenover mij en tegenover zichzelf.
Oud 09-09-2003, 11:39
Mr. Tumnus
Mr. Tumnus is offline
Een vriendin van mij heeft ook zoiets. Zij zegt dat ze na het masturberen of seks hebben met een jongen bijna altijd moet huilen, ze weet niet waarom, maar ze is ook overgevoelig (jeugdproblemen e.d.).
Oud 09-09-2003, 12:53
Ilsje
Ilsje is offline
heb ik ook. kwam nie doordat ik t nie fijn vond ofzow, maar door "vroegah"
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 16:38
Verwijderd
Heb ik ook wel, maar dat komt omdat ik er dan zoveel bij voel, zoveel liefde. En dan liet ik me eerst gaan en daarna ben ik dan weer bang dat ik hem kwijt zal raken en dat hij niet hetzelfde voelt of ik vond bijv. dat hij te grof was en niet lief genoeg, blabla.
Nou ja, dan heb ik er heel snel weer spijt van en voel ik me nogal verdrietig enzo..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 16:42
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 09-09-2003 @ 10:42:
Ik heb het niet gelezen, maar er stond wel een fragment in in een Nederlands boek.
Gaat volgens mij over een jongen die homo is en die heeft een broer, die nu dood is. Al lezende in het dagboek van zijn broer ontdekt hij dat die ook homo is/was. Dan gaat hij het dagboek aanvullen met zijn eigen gedachten.
Oud 09-09-2003, 20:00
Boeing 747-400
Citaat:
Parallel schreef op 09-09-2003 @ 17:42:
Ik heb het niet gelezen, maar er stond wel een fragment in in een Nederlands boek.
Gaat volgens mij over een jongen die homo is en die heeft een broer, die nu dood is. Al lezende in het dagboek van zijn broer ontdekt hij dat die ook homo is/was. Dan gaat hij het dagboek aanvullen met zijn eigen gedachten.
Hm, dat lijkt me niet echt een boek voor mij...is mij een beetje te treurig. Vond het boek 'paniek' van Carry Slee al heel zielig, en dat is een kinderboek
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 20:16
Luna
Luna is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 09-09-2003 @ 21:00:
Hm, dat lijkt me niet echt een boek voor mij...is mij een beetje te treurig. Vond het boek 'paniek' van Carry Slee al heel zielig, en dat is een kinderboek
het is wel een beetje treurig maar ik zou het toch lezen, het is echt heel erg mooi (ik heb het gelezen) en al helemaal omdat je zelf ook homo bent. Ik kon me niet echt inleven omdat ik (als meisje) gewoon op jongens val maar jij zou je heel goed met de persoon uit het boek kunnen identificeren. Het is geen bevel ofzo, meer een aanrader
Oud 09-09-2003, 20:33
Boeing 747-400
Citaat:
vizz schreef op 09-09-2003 @ 21:16:
het is wel een beetje treurig maar ik zou het toch lezen, het is echt heel erg mooi (ik heb het gelezen) en al helemaal omdat je zelf ook homo bent. Ik kon me niet echt inleven omdat ik (als meisje) gewoon op jongens val maar jij zou je heel goed met de persoon uit het boek kunnen identificeren. Het is geen bevel ofzo, meer een aanrader
Ik ben bijna jarig (nou ja, over een maandje ), dus ik zet het wel op mijn lijstje!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 22:13
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Misschien heb je ooit een onprettige seksuele ervaring gehad die je hebt verdrongen? ben je misbruikt/ verkracht/ geintimideerd ofzo?? Tja ik zou het verder niet weten...ik herken het niet echt...misschien is je vriendje toch niet de ware? Dat kan natuurlijk ook.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 10:58
Verwijderd
Het kan ook zijn dat je na een orgasme een licht verdoofd gevoel krijgt, dat kun je ervaren als veilig maar je kunt het ook ervaren als lusteloosheid en zinloosheid van alles. Misschien is dat het probleem.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 19:12
hajo
hajo is offline
negatiefe neuroassociaties. Op het moment dat je weet dat ze er zijn kan je ze veranderen. Gewoon op het moment dat je in het patroon dreigd te vervallen dat je wil veranderen zorgen dat je iets afwijkends doet, in dit dusdanig vaak herhalen dat er niks meer van het oude patroon overblijfd.
Oud 11-09-2003, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 09-09-2003 @ 21:33:
Ik ben bijna jarig (nou ja, over een maandje ), dus ik zet het wel op mijn lijstje!
Sorry dat ik zo laat reageer.. Maar Parallel heeft precies gezegd waar het over ging! Het is een aanrader!

@WB ik heb nu het toch maar gedaan en gezoend (nou ja heel even dan..)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 22:02
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 09-09-2003 @ 21:00:
wah, vooroordelen worden bevestigd? >:]
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 09:24
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 11-09-2003 @ 22:14:
@WB ik heb nu het toch maar gedaan en gezoend (nou ja heel even dan..)
Ging het goed? Geen schuldgevoel of twijfels, of andere vervelende dingen?

Laatst gewijzigd op 12-09-2003 om 09:26.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 21:03
Boeing 747-400
Citaat:
Fade of Light schreef op 11-09-2003 @ 23:02:
wah, vooroordelen worden bevestigd? >:]
Wat voor vooroordeel? Dat er ook jongens bestaan die wel gevoelens hebben?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 00:56
Verwijderd
Meestal heb ik vlak na die tijd weer het besef dat seks eigenlijk Fies is.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 10:15
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 12-09-2003 @ 22:03:
Wat voor vooroordeel? Dat er ook jongens bestaan die wel gevoelens hebben?
dat homo's beetje te emotioneel zijn
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 10:38
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 09-09-2003 @ 10:42:
Over flikkers
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 10:39
Boeing 747-400
Citaat:
Fade of Light schreef op 13-09-2003 @ 11:15:
dat homo's beetje te emotioneel zijn
Haha, na, valt best wel mee hoor... Maar ik hou over het algemeen niet zo van die hele zielige verhalen. En tsja, ik ben happy met mezelf hoor
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 10:40
Boeing 747-400
Citaat:
Assasin schreef op 13-09-2003 @ 11:38:
Over flikkers
Goh, jij lijkt me een interessant persoon...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 14:20
Isa
Isa is offline
Citaat:
* Marne * schreef op 08-09-2003 @ 20:47:
Ik weet niet of deze vraag hier al eens geweest is, maar ik kon het niet echt vinden. Dus ik stel hem toch...

Nadat ik sex heb gehad met m'n vriend heb ik daarna altijd een heel rot gevoel.
Het is moeilijk te omschrijven.... maar het is niet alsof ik me dan schuldig voel, verdrietig etc. Echt heel vervelend....

Ik vind het dan ook niet meer fijn als m'n vriend me gewoon vasthoudt. Ik weet niet wat het is, maar het voelt echt helemaal niet fijn en ik wil hier vanaf.

Ik heb het ook na bijv. masturberen. Dat ik me ongelooflijk schuldig, verdrietig en rot voel....

Heeft iemand dit ook? En hoe kom ik hier vanaf??
dat zijn de juiste gevoelens en daar moet je niet vanaf willen komen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 14:42
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 13-09-2003 @ 11:40:
Goh, jij lijkt me een interessant persoon...
Leuk voor je
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 15:14
Boeing 747-400
Citaat:
Assasin schreef op 13-09-2003 @ 15:42:
Leuk voor je
Ja, ik wist namelijk niet dat er nog zulke domme mensen waren
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 18:24
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 13-09-2003 @ 16:14:
Ja, ik wist namelijk niet dat er nog zulke domme mensen waren
En waarom ben ik dan dom?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 20:01
Boeing 747-400
Citaat:
Assasin schreef op 13-09-2003 @ 19:24:
En waarom ben ik dan dom?
Je bent wel heel raar als je dat niet door hebt zeg.

Als iemand vraagt 'Waarover gaat dat boek dan?' en jij beantwoord die vraag met 'Over Flikkers', dan heb ik niet echt het idee dat je ook maar enig respect hebt voor mensen die homo zijn. En mensen die dat niet hebben, zijn in mijn ogen zeer dom.

Maar goed, misschien heb ik het fout, en was het een heel erg misplaatste grap. Dan ben je maar een beetje dom
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 20:18
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 13-09-2003 @ 21:01:
Je bent wel heel raar als je dat niet door hebt zeg.
Mischien wil ik niet afgaaan op wat ik denk dat jij bedoelt.

Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 13-09-2003 @ 21:01:
Als iemand vraagt 'Waarover gaat dat boek dan?' en jij
beantwoord die vraag met 'Over Flikkers', dan heb ik niet echt het idee dat je ook maar enig respect hebt voor mensen die homo zijn. En mensen die dat niet hebben, zijn in mijn ogen zeer dom.
Ik heb daar niet echt respect voor nee, maar dat maakt mij nog niet tot dom je zou me wel kortzichtig kunnen noemen maar ook dat is iets anders dan dom zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 20:29
Pequeña
Pequeña is offline
Citaat:
Parallel schreef op 09-09-2003 @ 17:42:
Ik denk dat dit boek "Mijn broer" heet, ik heb het jaren geleden eens gelezen en ik vond het ook heel sterk! Maar ik weet jammer genoeg de schrijver niet meer... sorry.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 20:46
Boeing 747-400
Citaat:
Assasin schreef op 13-09-2003 @ 21:18:
Ik heb daar niet echt respect voor nee, maar dat maakt mij nog niet tot dom je zou me wel kortzichtig kunnen noemen maar ook dat is iets anders dan dom zijn.
Jazeker, je bent wel dom. Het is ontzettend dom om niet mensen te respecteren zoals ze zijn. Het is alsof ik er voor zou kunnen kiezen wat ik zou zijn, maar dat kan ik niet. Ik ben een mens, ik ben zo geboren als ik ben. En het is dan heel dom om daar geen respect voor te hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2003, 21:14
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Assasin schreef op 13-09-2003 @ 21:18:
Nee hoor, je bent gewoon dom
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 13-09-2003 @ 22:14:
Nee hoor, je bent gewoon dom

Vind ik ook

Ik ken het wel, ik voel me na sex of masturberen ook schuldig. Maar dat heeft te maken met dingen die zich in mijn jeugd hebben afgespeeld.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 20:17
Verwijderd
Citaat:
WB schreef op 12-09-2003 @ 10:24:
Ging het goed? Geen schuldgevoel of twijfels, of andere vervelende dingen?
Het ging wel goed ja (hij zoent opzich wel fijn )
Ik heb daarvoor wel een kwartier lang zitten hallucineren en vervolgens dicht tegen hem aan gezeten en toen pas durfde ik het.. (om vervolgens het te doen met 3 keer pauze)... maar toen ik zoende ging het wel fout (kreeg tijdens het zoenen een schuldgevoel) maar ik ben toch maar door gegaan
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 19:17
feline
feline is offline
Heb je het idee dat je iets verkeerds (stouts, al klinkt dat weer een beetje fout..) gedaan hebt ?
Misschien heeft het dan wel iets te maken met de manier waarop jij tegen seks aankijkt. Is het iets 'verbodens' ?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 10:44
Evil creature
Evil creature is offline
had ik vroeger ook altijd.. omdat je je dan net een vies oversekst iemand voelt, maar die gedachte moet je van je afslaan, want het is gewoon iets heel normaals en natuurlijks. Iedereen doet het.

Regels voor berichten