Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat ik erg goed vind is de brug die je slaat tussen afstand en tijd (tussen heden en verleden, tussen hier en heel ver weg). Dat geeft iets onbestemds.
De rivier van gedachten is een mooi thema, wat ik zelf ook al eens heb gebruikt voor een gedicht, maar hier mooi uitgewerkt. Qua stijl vindt ik het mooi dat je hebt vast gehouden aan een helde structuur van 4 x 4 regels.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind het een heel mooi gedicht, Anne! Echt één van je betere... Niets op aan te merken. De woordkeuze klopt, de metaforen, het beeld dat het bij me oproept.. Het einde is goedgekozen, mooi gekozen ook vooral. Echt ![]() |
![]() |
||
![]() |
Tussen vroeger en het heden,
tussen hier en heel ver weg, een rivier van duizend dromen door het land dat niemand kent. Bij de derde regel leg ik onwillekeurig de klemtoon op 'een', waardoor het een beetje een geforceerde indruk wekt, het metrum dan. In het water dat me aanstaart in de diepte, ver beneden leven onbekende wensen, stemmen uit een ver verleden. Nu is weer verleden tijd en later blijft mijn streven. Het woeste water, levensdiep, zal ik ooit oversteken. Die laatste regel komt er geforceerd over, het is te eenvoudig. Tussen morgen en weer later, tussen nu en straks misschien, een rivier van duizend dromen laat me hier mijn toekomst zien. Het is wel een klein beetje simpel, hmm? Het doet me een beetje aan 5-12 denken. Je hebt wel een mooie verzameling woorden gekozen, maar dat metrum verpest de hele boel. Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij de regels ook nog eens doorlezen misschien? ![]() Wat ik nu doe mag eigenlijk weer niet... *knaag, knaag* Citaat:
![]() |
![]() |
|
|