Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2003, 18:37
DeSSie
DeSSie is offline
Hey hey,

Na nu 6 maandjes ongeveer heb ik soms geen internet?!
Niet dat de server down (van chello) is ofzo maar ligt aan de pc maar kep geen idee aan wat?!

1. Als internet het niet doet laat ik hem herstellen via de setup (heel soms doet ie het daarna)

2. Soms instaleer ik windows opnieuw maar daar reageert internet dan ook nie echt op. (daarop reageert ie ook heel soms op)

3. ik formatteer mijn pc en alles doet het dan gewoon weer 2 weekjes ofzo en daarna floept internet er weer uit en kan ik weer beginnen!

Weet iemand wat er aan de hand is en hoe dit kan komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2003, 18:38
ekki
ekki is offline
hoe weet je zo zeker dat dit niet aan chello ligt?
Oud 14-09-2003, 18:43
DeSSie
DeSSie is offline
Citaat:
ekki schreef op 14-09-2003 @ 19:38:
hoe weet je zo zeker dat dit niet aan chello ligt?
Vriend van me (2 huizen vederop) heeft gewoon internet....
En lijkt me raar he als ik me pc geformateerd heb doet alles het weer?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 20:10
ekki
ekki is offline
Citaat:
DeSSie schreef op 14-09-2003 @ 19:43:
Vriend van me (2 huizen vederop) heeft gewoon internet....
En lijkt me raar he als ik me pc geformateerd heb doet alles het weer?
Tsja, is bij mij ook wel 'ns gebeurd. Gewoon een korte storing. Alleen bij mij was het toen 2 dagen storing en ik dacht echt dat het aan mij was, heb het toen maar geformatteerd. Na het opnieuw installeren bleek de storing over te zijn...
Kan gebeuren.

Het lijkt me raar dat ie er opeens mee ophoudt, als je niks aan je instellingen verandert. Of je moet veel rommel hebben geïnstalleerd natuurlijk.
Oud 14-09-2003, 20:11
DeSSie
DeSSie is offline
Citaat:
ekki schreef op 14-09-2003 @ 21:10:
Tsja, is bij mij ook wel 'ns gebeurd. Gewoon een korte storing. Alleen bij mij was het toen 2 dagen storing en ik dacht echt dat het aan mij was, heb het toen maar geformatteerd. Na het opnieuw installeren bleek de storing over te zijn...
Kan gebeuren.

Het lijkt me raar dat ie er opeens mee ophoudt, als je niks aan je instellingen verandert. Of je moet veel rommel hebben geïnstalleerd natuurlijk.
Mijn pc is wel 4 a 5 jaar oud kan het daar aan liggen?!

En ik instaleer geen rotzooi amper zelf ikd ownload niks laatste tijd of iets en toch is ie opeens weg?!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 20:23
DeathKnight
DeathKnight is offline
Kan je wel pingen? Hoe ver komt een tracert lookup?

Dus:

Code:
ping www.nu.nl
en

Code:
tracert www.nu.nl
En dan de uitkomst posten.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 20:30
DeSSie
DeSSie is offline
Citaat:
DeathKnight schreef op 14-09-2003 @ 21:23:
Kan je wel pingen? Hoe ver komt een tracert lookup?

Dus:

Code:
ping www.nu.nl
en

Code:
tracert www.nu.nl
En dan de uitkomst posten.
en je bedoelt daar mee?
pingen?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 20:33
ekki
ekki is offline
windows 98:
druk op start - uitvoeren en tik dan command in

windows 2000 of xp:
druk op start - uitvoeren en tik dan cmd in

in het schermpje dat je dan krijgt moet je intikken wat DeathKnight hierboven net heeft geschreven.
Oud 14-09-2003, 20:42
DeSSie
DeSSie is offline
Tracert:

Ping:

Dit is nu mijn internet het doet he!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 00:23
Verwijderd
hmm wat ik me kan herinneren is dat me ethernet kaart na 4 jaar gek ging doen .. , toen formateerde ik ook me pc en werkte het niet ,. toen bleek als ik voor mijn gevoel op het moment storing had?.. dat me ethernet kaart gewoon ff uitwas... slaapstand ofzo ?

maarja .. ik weet niet of dat het bij jouw ook het geval is , . en natuurlijk alle drivers en updates netjes instaleren , .

en welke modem heb jenog van chello ? Die hele grote modem ?..

want daar is ook een hoop shit mee.. als je daarvoor belt krijg je een nieuwe een kleinere ... betere versie
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 08:47
DeSSie
DeSSie is offline
Citaat:
siNix schreef op 15-09-2003 @ 01:23:
hmm wat ik me kan herinneren is dat me ethernet kaart na 4 jaar gek ging doen .. , toen formateerde ik ook me pc en werkte het niet ,. toen bleek als ik voor mijn gevoel op het moment storing had?.. dat me ethernet kaart gewoon ff uitwas... slaapstand ofzo ?

maarja .. ik weet niet of dat het bij jouw ook het geval is , . en natuurlijk alle drivers en updates netjes instaleren , .

en welke modem heb jenog van chello ? Die hele grote modem ?..

want daar is ook een hoop shit mee.. als je daarvoor belt krijg je een nieuwe een kleinere ... betere versie
Kep de kleine modem ja nu een paar maandjes (3maandjes ofzo)

En kep vanochtend weer pc moeten formateren want internet deed niet en daarna deed ie het meteen weer wel
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 17:10
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
siNix schreef op 15-09-2003 @ 01:23:
Een verschrikkelijk modem, moet ik zeggen. Ik draai al jaren de COM 21 en haal toch wel snelheden van 600 KB/s, op een zeldzame dag...
Ik heb nog nooit problemen gehad met chello...

Je probleem zit overigens waarschijnlijk in de netwerk instellingen. Kijk dat eens na...
Reageren

Regels voor berichten