Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2003, 15:04
Pequeña
Pequeña is offline
Oke, eerst even een korte uitleg. Ik ben 20, ben 2 jaar samen geweest met mijn ex-vriend, dit is nu al een jaar gedaan maar heb na een heel moeilijke periode nog seks gehad met hem, dit omdat wel elkaar nog graag zagen en de intimiteit misten. Maar bon, hier gaat het niet om.

Mijn zus is 18 (geestelijk wel iets jonger want ze is ook niet zo van de slimsten), een showtrut tot en met. Mijn moeder is vrij lomp (ja, zo is het) en ze houdt zich overdreven bezig met mijn zus en haar mijn zus haar vriendjes en vriendinnetjes. Heel volwassen

Ik kwam zonet thuis en mijn zus had echt een kort rokje aan. Ik zei iets in de trend van "wow, uw rokje is kort" en ze blafte terug "wilt gij u is niet moeien!"... (ik bedoel maar, ze loopt er echt sletterig bij ) Iets later komt mijn moeder naar boven en zegt ze tegen mij "wij geven ook geen commentaar op uw kleren, hou jij uw commentaar dan maar bij ivm uw zus haar kleren". Ik zeg terug "als ze wilt aangerand worden of voor slet wilt uitgemaakt worden dan loopt ze maar zo verder rond" en mijn zus antwoord binnensmonds "ik duik tenminste niet met mijn exlief in bed"... Ik had dit niet verstaan, maar iedereen lachte wel, ook mijn moeder!!! Dus mijn moeder LACHT met de beledigingen van mijn zus aan mijn adres!

Is dit normaal??? Als moeder zou je, pedagogisch gezien, ervoor moeten zorgen dat er geen ruzie wordt gemaakt of je kinderen op de vingers tikken wanneer ze elkaar beledigen! Zij neemt het op voor mijn zus (mijn zus is haar lieveling, dit heeft ze al toegegeven tegen mij!) die erbij loopt alsof ze een slet wilt zijn én lacht mij gewoon mee uit als mijn jongere zus mij 'beledigd'...

Ik wil echt op die hun gezicht timmeren he!

Laatst gewijzigd op 14-09-2003 om 15:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2003, 15:11
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
ehm, nee, zoals jij het omschrijft zou ik het niet normaal vinden. Ik vind dat een moeder onpartijding moet zijn en niet één kind moet "voortrekken" boven de ander, of meelachen met het ene kind als deze de ander beledigd (sterker nog, ik zou als moeder het helemaal niet leuk vinden als mijn kind, door wie dan ook, beledigd werd).
Ik vind dat een ouder zich zoveel mogelijk buiten de discussie tussen de twee kinderen moet houden, aangezien jullie allebei oud (en wijs?) genoeg zijn om zelf conflicten op te lossen. Tenzij het teveel uit de hand loopt, of de kinderen te klein zijn; dan vind ik dat de ouder moet corrigeren.
Oud 14-09-2003, 15:13
Balance
Balance is offline
Op zich hoort je moeder (imho) inderdaad haar dochters op de vingers te moeten tikken. Zowel jou als je zusje, want beiden maken beledigingen naar de ander toe.
Toch moet je ook rekening houden met je leeftijd. Jij bent 20 en je zusje 18... Ik vraag me af in hoeverre je moeder dan nog tussen beiden moet komen wanneer het om zoiets gaat.
Je moet dingen ook zelfstandig (en volwassen, want jouw reactie op dat rokje vind ik ook niet bepaald volwassen) weten op te lossen.
Wanneer jij vindt dat een reactie als die van je zusje (over dat met je ex) niet kan, zul je jezelf ook in moeten houden. Zo vraagt iemand NOOIT om aangerand te worden. Dat gebeurt die gene en is nooit de schuld van de aangerande persoon. Daarmee bedoel ik maar dat jij misschien ook wat beter moet nadenken met wat je zegt. Dan zullen dingen als dat over je ex ook niet zo snel uit de mond van je zusje flappen.
Oud 14-09-2003, 15:16
Pequeña
Pequeña is offline
Foutje: ik zei eerst iets over blaasontsteking krijgen... pas na die opmerking van mijn zus zei ik dat over aangerand worden. Ik weet ook wel dat je om zo'n dingen niet vraagt, maar mijn zus loopt er soms echt bij gelijk een slet, ze gedraagt zich soms ook zo...

En inderdaad, ofwel komt mijn moeder er NIET tussen ofwel geeft ze commentaar op beide. Tegen mij kwam ze commentaar geven (terwijl ik het toch ook niet zou pikken moest mijn dochter erbij lopen gelijk mijn zus) en mij lachte ze gewoon mee uit
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 15:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
Pequeña schreef op 14-09-2003 @ 16:16:
Foutje: ik zei eerst iets over blaasontsteking krijgen... pas na die opmerking van mijn zus zei ik dat over aangerand worden. Ik weet ook wel dat je om zo'n dingen niet vraagt, maar mijn zus loopt er soms echt bij gelijk een slet, ze gedraagt zich soms ook zo...

En inderdaad, ofwel komt mijn moeder er NIET tussen ofwel geeft ze commentaar op beide. Tegen mij kwam ze commentaar geven (terwijl ik het toch ook niet zou pikken moest mijn dochter erbij lopen gelijk mijn zus) en mij lachte ze gewoon mee uit
ik denk dat je jouw waarden apart moet zien van die van je moeder en je zusje. blijkbaar hebben zij d'r geen moeite mee als ze zo over straat gaat. Kijk, bij een 14-jarige kan je nog zeggen 'trek iets anders aan, je ziet er niet uit', maar bij een 18-jarige niet meer. Die is officieel volwassen en mag dus helemaal zelf bepalen wat diegene draagt. Dat jij het d'r sletterig uit vindt zien is wel vervelend, maar het blijft haar keus.
En áls je d'r dan toch wat van wil zeggen, kan je het beter wat voorzichtiger zeggen. Niet meteen al 'in de aanval'.
Oud 14-09-2003, 15:57
Pequeña
Pequeña is offline
Eigenlijk maakt het niet uit hoe ik er iets van zeg, ze is al een paar dagen pikkig tegen me omdat ik (en mijn vader) het niet kan hebben dat haar vriendje (van 3 weken) zich voordoet als de verloren zoon hier... (maw: hij + mijn moeder doen veeeeeeeel te familiair tegen elkaar, maar dat doet mijn kinderachtige moeder altijd met de vriendjes van mijn zus....)
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 15:59
Pequeña
Pequeña is offline
Citaat:
linda85 schreef op 14-09-2003 @ 16:52:
ik denk dat je jouw waarden apart moet zien van die van je moeder en je zusje. blijkbaar hebben zij d'r geen moeite mee als ze zo over straat gaat. Kijk, bij een 14-jarige kan je nog zeggen 'trek iets anders aan, je ziet er niet uit', maar bij een 18-jarige niet meer. Die is officieel volwassen en mag dus helemaal zelf bepalen wat diegene draagt. Dat jij het d'r sletterig uit vindt zien is wel vervelend, maar het blijft haar keus.
Ze heeft pertang de waarden en normen van een kind van 15 ofzo... Zoals ik al eerder zei, ze staat achter op haar leeftijd, net zoals mijn moeder eigenlijk, haar IQ is echt laag en dat merk je (kan zij natuurlijk ook niets aan doen, maar ik moet er wel mee leven)
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 16:12
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
wow! dit is zeker kut voor je! ik zou het ook niet pikken, alleen zou ik zo ook niet tegen je zus doen. dat ze er als een slet bij loopt, moet ze zelf weten, daar komen andere ook wel achter! heb het er met je vader over en zeg je moeder 's een x goed de waarheid dat ze niet je zus moet voortrekken, dat hoort niet bij de opvoeding!
Oud 14-09-2003, 16:15
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Misschien doet je moeder niet echt zoals een 'normale moeder' zich hoort te gedragen in zo'n situatie, maar ik vind dat jij je ook behoorlijk apart gedraagd... je zus voor slet uitschelden en zeggen dat ze om aanranding vraagt, vind ik nogal ver gaan, ook al kleedt ze zich op die manier, het is HAAR manier van kleden en het is je zus, behandel haar niet als een debiel dat niks begrijpt.

Als jij echt slimmer bent dan haar, behandel haar dan normaal.
Oud 14-09-2003, 16:26
Pequeña
Pequeña is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 14-09-2003 @ 17:15:
Misschien doet je moeder niet echt zoals een 'normale moeder' zich hoort te gedragen in zo'n situatie, maar ik vind dat jij je ook behoorlijk apart gedraagd... je zus voor slet uitschelden en zeggen dat ze om aanranding vraagt, vind ik nogal ver gaan, ook al kleedt ze zich op die manier, het is HAAR manier van kleden en het is je zus, behandel haar niet als een debiel dat niks begrijpt.

Als jij echt slimmer bent dan haar, behandel haar dan normaal.
Correctie: ik heb mijn zus niet voor slet uitgescholden en ook niet gezegd dat ze om aanranding vraagt. Het enige dat ik zei was "amaai, gij hebt een kort rokske aan", en ja, het was met een blik van "kind, doe er iets aan"... Daarop antwoorde zei meteen "moei u met uw eigen zaken" en ben ik gewoon naar boven gedaan, discussie gesloten. Toen kwam mijn moeder MIJ op de vingers tikken en gaf ik een opmerking van "seves krijgt ze nog een blaasontsteking" (domme opmerking idd, volgens mij kan je van zoiets geen blaasontsteking krijgen maar bon) en daarop mompelde mijn zus "ik kruip tenminste niet met mijn ex in bed" (compleet irrelevant!) en begon iedereen (= zus, vriendje zus + moeder) te lachen met die kutopmerking. En toen pas zei ik "kom dan ook niet janken als ze u voor slet uitschelden of u aanranden" (want mijn zus staat wel bekend als sletje of strekenwijf, iemand heeft eens ingebroken in haar MSN en haar naam verandert in "IK NEUK GASTEN VOOR DRANK"... zoiets doet men niet als ze zich niet-sletterig zou kleden en gedragen he)

Laatst gewijzigd op 14-09-2003 om 16:31.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 16:27
Pequeña
Pequeña is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 14-09-2003 @ 17:12:
wow! dit is zeker kut voor je! ik zou het ook niet pikken, alleen zou ik zo ook niet tegen je zus doen. dat ze er als een slet bij loopt, moet ze zelf weten, daar komen andere ook wel achter! heb het er met je vader over en zeg je moeder 's een x goed de waarheid dat ze niet je zus moet voortrekken, dat hoort niet bij de opvoeding!
Mijn ouders reageren beide dat ik er niet moet over zagen... "Wordt ge misschien afgeslagen door ons? Nee idd, dus zo slecht hebt ge het hier niet, zever er niet meer over!"
En dan hou ik maar wijselijk mijn mondje toe om verdere ruzie met die gevoelloze mensen te vermijden....
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 16:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
Pequeña schreef op 14-09-2003 @ 17:26:
Correctie: ik heb mijn zus niet voor slet uitgescholden en ook niet gezegd dat ze om aanranding vraagt. Het enige dat ik zei was "amaai, gij hebt een kort rokske aan", en ja, het was met een blik van "kind, doe er iets aan"... Daarop antwoorde zei meteen "moei u met uw eigen zaken" en ben ik gewoon naar boven gedaan, discussie gesloten. Toen kwam mijn moeder MIJ op de vingers tikken en gaf ik een opmerking van "seves krijgt ze nog een blaasontsteking" (domme opmerking idd, volgens mij kan je van zoiets geen blaasontsteking krijgen maar bon) en daarop mompelde mijn zus "ik kruip tenminste niet met mijn ex in bed" (compleet irrelevant!) en begon iedereen (= zus, vriendje zus + moeder) te lachen met die kutopmerking. En toen pas zei ik "kom dan ook niet janken als ze u voor slet uitschelden of u aanranden" (want mijn zus staat wel bekend als sletje of strekenwijf, iemand heeft eens ingebroken in haar MSN en haar naam verandert in "IK NEUK GASTEN VOOR DRANK"... zoiets doet men niet als ze zich niet-sletterig zou kleden en gedragen he)
ja maar dan nog!
je bent 20 hoor! dan is het niet helemaal raar om na te denken bij wat je zegt. Ook niet als je boos bent en net een rotopmerking hebt gehad. Dan hoor JIJ de gene te zijn die haar zegt dat je niet van zulk soort dingen gedient bent en dat ze maar aan moet trekken wat ze wil. Zeker als zij psychisch nog een stuk jonger is dan d'r werkelijke leeftijd.
ze heeft al een moeder (of die haar nou voortrekt of niet). Dan hoef jij d'r niet ook nog eens bij te komen over het feit dat ze een kort rokje aan heeft.

En mensen die in iemands msn inbreken en vervolgens dat soort teksten gaan lopen spuien zijn sowieso niet gezond. Dat heeft imho helemaal niks te maken met het soort kleren dat je zusje draagt ofzo. Onzin om daarop af te gaan voor wat betreft haar gedrag.
Oud 14-09-2003, 16:43
Pequeña
Pequeña is offline
Citaat:
linda85 schreef op 14-09-2003 @ 17:37:
ja maar dan nog!
je bent 20 hoor! dan is het niet helemaal raar om na te denken bij wat je zegt. Ook niet als je boos bent en net een rotopmerking hebt gehad. Dan hoor JIJ de gene te zijn die haar zegt dat je niet van zulk soort dingen gedient bent en dat ze maar aan moet trekken wat ze wil. Zeker als zij psychisch nog een stuk jonger is dan d'r werkelijke leeftijd.
ze heeft al een moeder (of die haar nou voortrekt of niet). Dan hoef jij d'r niet ook nog eens bij te komen over het feit dat ze een kort rokje aan heeft.
Oke, geef ik je gelijk in
Maar dan nog moet mijn moeder niet zo reageren!

Citaat:
En mensen die in iemands msn inbreken en vervolgens dat soort teksten gaan lopen spuien zijn sowieso niet gezond. Dat heeft imho helemaal niks te maken met het soort kleren dat je zusje draagt ofzo. Onzin om daarop af te gaan voor wat betreft haar gedrag.
Hmm, dit vind ik niet. Ik ken mijn zus ook wel hoor, weet wel hoe ze erbij loopt en als er dan nog iemand zoiets doet... Bij mij zou dit nooit gebeuren, ik lok nu eenmaal niet die gedachten uit, ik ben onschuldig
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 17:18
Verwijderd
Wat jou zus zei (over je ex) en hoe je moeder reageerde vind ik kortweg ongepast. Bah, nahja wat vond je vader hier van dan?
Voortaan gewoon niks zeggen tegen je zus, ze word vanzelf wijzer (hoop ik)
Maar ehm, vind je vader het niet een beetje gemeen dat je moeder en zus+vriend zo reageren op iets wat toch eigenlijk heel gemeen is?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 20:00
Verwijderd
Bij mij kwam eigenlijk de vraag opspelen waarom je het zo erg vindt dat zij zegt dat ze tenminste niet met d'r ex in bed duikt. Wat maakt jou dat nou uit? Het zou me echt aan me reet roesten als er zoiets gezegd zou worden.
Het is nou eenmaal gewoon een weerwoord wat nergens op slaat! en dit, omdat ze uitgeluld was. Overduidelijk! Zodra mensen uitgeluld zijn gaan ze dingen erbij halen die niet relevant zijn!

De manier waarop ik gereageerd had zou ongeveer zo zijn: "ach ja, ik doe dat wel en ik kan je vertellen, het was nog lekker ook!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 23:03
oneMen
oneMen is offline
Goh.. ga het huis uit en laat ze de stront in zakken.

Dat zou ik doen, maar ja, het blijft toch je moeder..
Oud 14-09-2003, 23:16
J. Geelman
J. Geelman is offline
Waarlijk, u heeft geen recht van spreken wanneer u uw moeder lomp durft te noemen en uw zuster voor dom, sletterig en show-trut uit durft te maken.

Uw zelfmedelijden is niet terecht.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 23:18
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
J. Geelman schreef op 15-09-2003 @ 00:16:
Waarlijk, u heeft geen recht van spreken wanneer u uw moeder lomp durft te noemen en uw zuster voor dom, sletterig en show-trut uit durft te maken.

Uw zelfmedelijden is niet terecht.
Je moet wel de waarheid onder ogen kunnen zien beste vriend. Als de situatie zo is dat zij zich niet anders kan uiten, dan moet ze zich vooral niet inhouden. De hierboven beschreven actie mag gerust lomp wrden genoemt.
Oud 14-09-2003, 23:34
Verwijderd
Tja, niets aan te doen, of je eht nou leuk vind of niet

Iets beters kan ik er even niet op zeggen
Met citaat reageren
Oud 14-09-2003, 23:51
Pletterprater
Pletterprater is offline
onmogelijk... je lijkt nog een moeilijkere zus te hebben dan ik heb
Oud 15-09-2003, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Pequeña schreef op 14-09-2003 @ 16:04:
Is dit normaal??? Als moeder zou je, pedagogisch gezien, ervoor moeten zorgen dat er geen ruzie wordt gemaakt of je kinderen op de vingers tikken wanneer ze elkaar beledigen!
Je moeder hoeft er niet voor te zorgen dat er geen ruzie gemaakt wordt, dat is helemaal niet goed. Bovendien zijn jullie 18 en 20 en dan mag je toch wel zelf iets op kunnen lossen. Wat ik minder vind is dat je moeder wel voor je zusje op komt, maar niet voor jou en dat ze jou idd gewoon uitlacht.

Ik ben het dus ook eens met de eerste post van linda85.
Eerst had je wel iets over aanranden gezegd en daarna opeens niet meer...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 09:17
Verwijderd
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 15-09-2003 @ 10:08:
het is toch ook nie normaal dat je met je ex n**kt??
Sommige mensen schijnen het ook normaal te vinden om met iemand die je niet kent te neuken.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 10:14
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Misschien een stomme vraag...maar uit je verhaal maak ik op dat dit niet eenmalig gebeurt, maar toch wel regelmatig. Je bent 20 jaar, waarom ga je dan niet uit huis wonen? Dat schept veel meer rust voor jezelf, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 10:20
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 15-09-2003 @ 11:14:
Misschien een stomme vraag...maar uit je verhaal maak ik op dat dit niet eenmalig gebeurt, maar toch wel regelmatig. Je bent 20 jaar, waarom ga je dan niet uit huis wonen? Dat schept veel meer rust voor jezelf, lijkt mij.
uit huis wonen is niet altijd makkelijk, hoor. Ik bedoel: ik weet niet waar ze woont, maar waar ik woon in Amsterdam, en daar kan ik écht niet zo maar een kamer vinden. Maar goed: je hebt wel gelijk dat het misschien prettiger voor de sfeer zou zijn.
Oud 15-09-2003, 10:28
Pequeña
Pequeña is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 14-09-2003 @ 18:18:
Maar ehm, vind je vader het niet een beetje gemeen dat je moeder en zus+vriend zo reageren op iets wat toch eigenlijk heel gemeen is?
Laat ons het zo zeggen: mijn vader is een sloef... Moeit zich er soms liever niet mee om verdere ruzie te vermijden en hij is dit gedoe (mijn moeder die zich ALTIJD laat meeslepen door mijn zus haar vriendjes en vriendinnetjes) ook beu....

Citaat:
ik ben T@M@R@ schreef op 14-09-2003 @ 21:00:
Bij mij kwam eigenlijk de vraag opspelen waarom je het zo erg vindt dat zij zegt dat ze tenminste niet met d'r ex in bed duikt. Wat maakt jou dat nou uit? Het zou me echt aan me reet roesten als er zoiets gezegd zou worden.
Het is nou eenmaal gewoon een weerwoord wat nergens op slaat! en dit, omdat ze uitgeluld was. Overduidelijk! Zodra mensen uitgeluld zijn gaan ze dingen erbij halen die niet relevant zijn!

De manier waarop ik gereageerd had zou ongeveer zo zijn: "ach ja, ik doe dat wel en ik kan je vertellen, het was nog lekker ook!
Vond ik ook helemaal niet erg dat ze dat zei, ik weet waarom ik nog seks had met mijn ex en daar heeft zij nu eens absoluut niets in te zeggen. Haar antwoord kwetste me dus niet, wel mijn moeder die ermee lachte terwijl ze ook weet waarom ik het deed.

Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 15-09-2003 @ 11:14:
Dit lijkt me dus gewoon zaaaaaaaalig... Maar ja, ik studeer nog, in dezelfde stad waarin ik woon (Antwerpen) dus op kot (kamers) gaan is niet nodig. Misschien ga ik binnen 2 jaren nog universiteit doen en dan moet ik wel op kot, maar dit betaalt mijn oma dan omdat zij alle kosten betaalt die voor school zijn.
Alleen gaan wonen kan ik simpelweg niet betalen, en mijn ouders ook niet... Dus nu ben ik vanaf dit jaar beginnen werken met interims, ga ik geen dure reizen meer plannen en veel sparen, maar uiteindelijk moet ik hier nog een paar jaar blijven wonen hoor, ik kan het me gewoon niet permiteren om hier weg te gaan (maar ik zou niet liever willen )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2003, 11:11
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Pequeña schreef op 15-09-2003 @ 11:28:
Alleen gaan wonen kan ik simpelweg niet betalen, en mijn ouders ook niet... Dus nu ben ik vanaf dit jaar beginnen werken met interims, ga ik geen dure reizen meer plannen en veel sparen, maar uiteindelijk moet ik hier nog een paar jaar blijven wonen hoor, ik kan het me gewoon niet permiteren om hier weg te gaan (maar ik zou niet liever willen )
Hebben jullie in België dan niet zoiets als een studiebeurs? In Nederland krijgt iedere uitwonende student +/- €230,- in de maand. Dat kan meer zijn als je ouders onder een bepaalde inkomensgrens zitten. Als je zelf daarnaast gaat werken, en je verdient zo'n zelfde bedrag in de maand, kom je op een totaal van +/- €500,-. Je oma betaald de studie, dus daar heb je verder geen kosten van... Ik heb het ook heel lang zo gered. Kwam dan wel ieder weekend nog thuis, en kreeg van mijn moeder altijd wat te eten mee. Maar het was goed te doen!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 11:12
II_Duce
II_Duce is offline
fijne moeder heb je
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 15-09-2003 @ 12:11:
Hebben jullie in België dan niet zoiets als een studiebeurs? In Nederland krijgt iedere uitwonende student +/- €230,- in de maand. Dat kan meer zijn als je ouders onder een bepaalde inkomensgrens zitten. Als je zelf daarnaast gaat werken, en je verdient zo'n zelfde bedrag in de maand, kom je op een totaal van +/- €500,-. Je oma betaald de studie, dus daar heb je verder geen kosten van... Ik heb het ook heel lang zo gered. Kwam dan wel ieder weekend nog thuis, en kreeg van mijn moeder altijd wat te eten mee. Maar het was goed te doen!
Precies...ik krijg 230 euro studiefinanciering per maand en daarbij 250 euro van mijn ouders. Daarvan moet ik alles zelf betalen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 15:50
oneMen
oneMen is offline
Anders vind je het even vanzelfsprekend dat je oma je studie betaald.. gaat het nog?

En om rond te komen heb je toch wel excl. huur 350-400 pm nodig.
Oud 15-09-2003, 15:54
Pequeña
Pequeña is offline
Citaat:
M n M schreef op 15-09-2003 @ 16:50:
Anders vind je het even vanzelfsprekend dat je oma je studie betaald.. gaat het nog?

En om rond te komen heb je toch wel excl. huur 350-400 pm nodig.
Vanzelfsprekend is het helemaal niet, maar mijn ouders kunnen mijn studies niet betalen, of ze moeten hun jaarlijkse vakantie opzeggen enzo. En ik zou hier in Antwerpen niet op kot gaan wonen, maar echt een appartementje ofzo zoeken, en dat kost wel meer dan 250-300 pm, enkel aan huur... En ik denk dat ik van mijn ouders niet veel financiele hulp zou moeten verwachten dan... En tijd om te werken heb ik ook niet, enkel 1 dag per week ofzo... :-/
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Pequeña schreef op 15-09-2003 @ 16:54:
Vanzelfsprekend is het helemaal niet, maar mijn ouders kunnen mijn studies niet betalen, of ze moeten hun jaarlijkse vakantie opzeggen enzo. En ik zou hier in Antwerpen niet op kot gaan wonen, maar echt een appartementje ofzo zoeken, en dat kost wel meer dan 250-300 pm, enkel aan huur... En ik denk dat ik van mijn ouders niet veel financiele hulp zou moeten verwachten dan... En tijd om te werken heb ik ook niet, enkel 1 dag per week ofzo... :-/
Ik weet niet hoe het in België allemaal zit, maar in NL zijn ouders verplicht bij te dragen aan de opleiding van hun kind. Kunnen ze dat niet (als ze een te laag inkomen hebben), dan krijg je extra studiefinanciering. En heel veel studenten kunnen maar 1 dag in de week werken.

Dat je per se een appartementje wilt...tja, das jouw eigen keus. Ik weet ook niet hoe duur Antwerpen is, maar in NL kun je voor 300 pm best een appartementje huren, hoor (en das dan incl. gas, water en licht).
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 16:37
Pequeña
Pequeña is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-09-2003 @ 17:23:
Ik weet niet hoe het in België allemaal zit, maar in NL zijn ouders verplicht bij te dragen aan de opleiding van hun kind. Kunnen ze dat niet (als ze een te laag inkomen hebben), dan krijg je extra studiefinanciering. En heel veel studenten kunnen maar 1 dag in de week werken.

Dat je per se een appartementje wilt...tja, das jouw eigen keus. Ik weet ook niet hoe duur Antwerpen is, maar in NL kun je voor 300 pm best een appartementje huren, hoor (en das dan incl. gas, water en licht).
Probleem is niet de huur in Antwerpen... Ik zou liefst NIET in Antwerpen willen wonen, maar liever in de buurt van waar ik nu woon (randgemeente van Antwerpen). Het lijkt me gewoon niet practisch om alleen te wonen :-/ Ofwel ga ik op kot in Antwerpen en moet ik naar hier komen voor mijn hobbies en vrienden () ofwel huur ik hier iets wat dan weer duurder is. Ik zou dan ook meubeltjes enzo moeten kopen, en dan begint het echt wel duur te worden
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 16:40
Verwijderd
tja, alles heeft zo z'n voor en z'n tegens...
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 16:46
Pequeña
Pequeña is offline
Ja, maar het is practisch financieel onmogelijk om echt een appartementje of studio'tje te huren (iig iets >1 kamer, tussen 4 muren zou ik al even zot worden als hier denk ik)... Ik weet ook helemaal niet of ik er wel klaar voor ben om alleen ofzo te wonen... Hier wordt mijn was gedaan, anders zou ik naar de droogkuis moeten (=geld), hier heb ik een pc met internetaansluiting, anders zou ik enkel tijdens de schooluren op school terecht kunnen, hier heb ik een tv (niet zo héél belangrijk) en daar zou ik niks om handen hebben, tenzij ik mensen leer kennen, maar dat gebeurt enkel als je op kot gaat...

Damn damn toch
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 17:52
never mind
never mind is offline
Citaat:
linda85 schreef op 14-09-2003 @ 16:13:
Zo vraagt iemand NOOIT om aangerand te worden. Dat gebeurt die gene en is nooit de schuld van de aangerande persoon. Daarmee bedoel ik maar dat jij misschien ook wat beter moet nadenken met wat je zegt. Dan zullen dingen als dat over je ex ook niet zo snel uit de mond van je zusje flappen.
Hangt van de situatie af
Je vraagt er nooit om nee maar je kan wel heel dom zijn en jezelf in een situatie manouvreren waarin de kans om aangerand te worden aanzienlijk groot is.. Niet dat alle meisjes als monniken over straat moeten... Maar al te sletterig is ook niet handig
Oud 15-09-2003, 18:01
never mind
never mind is offline
Citaat:
linda85 schreef op 14-09-2003 @ 17:37:
ja maar dan nog!

Uh... ja... jou sexleven wordt openbaar besproken, iedereen vind dat geweldig grappig (ook je moeder) en jij maakt een verstandige opmerking terug?
Ik vind dat jij wel ontsettend oh-ik-ben-zo-ontsettend-verstandig reageerd.... Tuurlijk wordt je in zo'n situatie pissig en probeer je degene die je voor schut zette even terug te pakken met een (vind ik..) nog redelijk onschuldige opmerking over haar kleding..

En trouwens, als je naam op een gegeven moment verandert wordt in "ik neuk voor drank" zal dat voor een groot gedeelte gelegen hebben aan de mensen di de naam verandert hebben, maar ook zal het met jezelf te maken hebben. Ze veranderen de naam niet in "ik ben ontsettend lelijk", "pas op, ik jat" of "alcohol-addict"
Oud 15-09-2003, 18:17
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 15-09-2003 @ 19:01:
Uh... ja... jou sexleven wordt openbaar besproken
Dat is wel weer iets heel anders, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Pequeña schreef op 15-09-2003 @ 17:46:
Ja, maar het is practisch financieel onmogelijk om echt een appartementje of studio'tje te huren (iig iets >1 kamer, tussen 4 muren zou ik al even zot worden als hier denk ik)... Ik weet ook helemaal niet of ik er wel klaar voor ben om alleen ofzo te wonen... Hier wordt mijn was gedaan, anders zou ik naar de droogkuis moeten (=geld), hier heb ik een pc met internetaansluiting, anders zou ik enkel tijdens de schooluren op school terecht kunnen, hier heb ik een tv (niet zo héél belangrijk) en daar zou ik niks om handen hebben, tenzij ik mensen leer kennen, maar dat gebeurt enkel als je op kot gaat...

Damn damn toch
Ik snap dat je het nu niet doet, maar ooit moet je toch op jezelf. Tv kun je als je op jezelf gaat toch ook nemen? Mensen kun je ook ergens anders leren kennen dan op kot (denk aan verenigingen, café's, op school, enz.). En waarom zou je dan alleen tijdens de schooluren op school terecht kunnen? Als je twijfelt of je er wel of niet klaar voor bent, zou ik het iig niet doen, maar dat is dan weer een andere reden.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 19:44
Pequeña
Pequeña is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-09-2003 @ 19:17:
Dat is wel weer iets heel anders, volgens mij.
Waar, maar haar stom vriendje zat er wel bij en die hoeft dat allemaal niet te weten hoor... Mijn zus trouwens ook niet, dus heeft mijn moeder 'uit de biecht geklapt'.

Citaat:
Leonoor schreef op 15-09-2003 @ 19:20:
Ik snap dat je het nu niet doet, maar ooit moet je toch op jezelf. Tv kun je als je op jezelf gaat toch ook nemen? Mensen kun je ook ergens anders leren kennen dan op kot (denk aan verenigingen, café's, op school, enz.). En waarom zou je dan alleen tijdens de schooluren op school terecht kunnen? Als je twijfelt of je er wel of niet klaar voor bent, zou ik het iig niet doen, maar dat is dan weer een andere reden.
Ja, ooit moet ik op mezelf, maar dan liever met toestemming en hulp van mijn ouders ("kom je was gerust brengen en je mag hier altijd komen eten en blablabla") dan wanneer ze zeggen "oke, maar dan sta je er volledig alleen voor" Want dat zeggen ze! ( "als het u hier niet aanstaat, dan trap je het maar af!"

Tv kost extra geld...

Ik kan alleen op de pc's op het school wanneer de school open is. Als ik nu zin heb om te chatten of te surfen dan zet ik de pc op en doe ik dat (als hij niet bezet is), als ik alleen ga wonen dan kan dat niet meer.

Pfff, ik weet het allemaal niet meer hoor

Hier blijven gaat geen oplossing geven, het is al jaren zo, maar alleen gaan wonen vind ik dan ook weer zo'n grote stap.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 06:42
Verwijderd
Citaat:
Pequeña schreef op 15-09-2003 @ 20:44:
Hier blijven gaat geen oplossing geven, het is al jaren zo, maar alleen gaan wonen vind ik dan ook weer zo'n grote stap.
Dan ga je je er vast langzaam op voorbereiden? Je hoeft niet meteen a la minute weg (zo snel vindt je vaak ook geen woning), maar je kunt bv. al wel gaan zoeken en op je verjaardag en met kerst enzo dingen voor je uitzet vragen enzo. Je ouders en andere mensen kunnen er dan ook langzaam aan wennen en jij ook. En wil je nog twee jaar thuis blijven wonen, naja, dan doe je dat, maar dan heb je iig al wel spullen voor als je het huis uitgaat, altijd handig.

(Zo heel duur is tv niet (naja, hierzo 12 euro per maand oid)).
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 07:09
saartjeh
saartjeh is offline
Bij mij thuis ist ook nie zo da me moedr zich er mee bemoeit zegt maar en zorgt dat ruzies opgelost worden. Ik woon thuis alleen met me moedr, maar in t weekend is me broertje (14jr) thuis. Das soms wel vervelden, want hij slaat me gewoon en me moeder zegt dat we het zelf maar moeten uitzoeken. Dus wat dat betrefd... jullie zijn 18 en 20, denk nie dat je moeder nog die taak opzich moet nemen eig... Maar dat ze partij kiest voor je zus, jah... nie echt zo leuk nee... maar snap dat wel n beetje, mijn broertje word ook voorgetrokken, hij is heel erg verwend, door me beide ouders (geeft me moeder ook wel toe) maar dat ze dus om die opmerking lachen vat ik niet helemaal... dan ben je ook n beetje belachelijk bezig als moeder, ze gedraagt zich egt (sorry) alsof ze een hekel aan je heeft. Khoop toch voor je dat dat niet altijd zo is Ik zou iig indd op zoek gaan naar kamers. Want zelfs al wil je nu nog niet weg eigenlijk, dan nog, het duurt wel ff. Ik ga nu ook inschrijven binnenkort, want dan sta ik als k 18 ben 1,5jr ingeschreven. Dus, dat zou ik wel doen.
Veder vind ik dat jouw zus en moeder nix te maken hebben met jouw persoonlijke leven, maar jij dan eigenlijk ook nie egt met die van je zus. Naja, kbedoel, ze moet zelf weten wat ze aantrekt. Dat betekend niet dat je niet mag zeggen dat dat rokje kort is, maar kweenie wanneer je dat gzegd hebt van slet enz.? Maar als dat was waar haar vriend bij was... Iig vink dat ze zoiets niet kunnen maken en al helemaal niet waar anderen bij zijn (naja, die vriend van je zus dus) Alsk t n beetje goed begrepen heb ten minste.
Kzal toch wel ff met je moeder praten en je zusje, dat jij misschien die andere dingen niet had moeten zeggen (je kunt beter een beetje toegeven ookal heb je gelijk, als je een beetje toegeeft zijn zij wat milder ) maar dat het van hun ook absoluut niet egt nice was.
Kijk, ik ben zelf zo, zouden ze zoiets bij mij doen, dat liet ik het er niet mee zitten, ging ik er wel over praten en als ze t dan nog vinden, dan ging kgwoon niet meer tegen ze praten (is wel n beetje gemeen van mij, want daar kan moeder dus absoluut niet tegen dus dan komt t soms wel snel weer goe, soms ook nie, maarja...)
Als k t goed heb begrepen heb je iig je vader die achter je staat... Dat scheelt ook wel lijkt me.
Reageren

Regels voor berichten