Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar hoe weet je dat een land dat zegt daarvoor te strijden t later ook in de praktijk gaat brengen? En in hoeverre moeten we die vrijheid dan zien? Is t immers niet zo dat waar mijn vrijheid onbeperkt is, ik de vrijheid van anderen beperk?
||
Citaat:
daarnaast vind ik het 'communisme' zoals deze in de warschauact landen bestond één van de slechtste systemen ooit en ben ik zeker geen aanhanger van het stalinisme/leninisme. maar belangrijker: in principe is er geen verschil tussen nationalisme en geloof; in beide gevallen zijn aanhangers ervan overtuigd dat zij boven andere mensen staan; in het ene geval zijn dat alle mensen die niet tot een bepaald volk/ras horen, in het andere alle mensen die niet aanhanger zijn van een bepaalde godsdienst. de amerikanen vinden dat hun volk het beste is en door god uitverkoren en dat zij de wereld moete redden, net zoals moslim-fundamentalisten in de jihad geloven. ik zie hier geen verschil tussen; het enige belangrijke punt van verschil, is dat de amerikaanse normen en waarden enigszinds (!) overeenkomen met de onze; de manier waarop zij deze echter aan andere landen op willen dringen is van een geheel andere orde.
||
Citaat:
primitieveling....mensen dwingen om mee te vechten...dat is pas zielig
|
![]() |
Mensen gaan elke dag dood of worden vermoord, soms een enkeling, soms massaal bij aanslagen. Het is natuurlijk jammer. Of het nou Nederlanders of Amerikanen zijn, het maakt mij niets uit. Als het iemand uit mijn dichte omgving is zou ik dat waarschijnlijk wat dieper betreuren, maar het is nutteloos om er bij stil te staan. Het leven gaat door en de doden herdenken heeft voor mij wienig nut.
Het valt me trouwens wel op dat er bij de aanslag op het WTC wat extra aandacht werd besteed aan die ene Nederlander, alsof de rest iets minder belangrijk is. Begrijpelijk, maar toch vind ik het egoïstisch.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het zwakker als je dan toch toegeeft of als je je laat 'indoctrineren' door de 'verplichting'. Gzd heeft Nederland voor zo ver ik weet op dit moment geen dienstplicht (goed, wat niet is kan nog komen, maar op dit moment is het niet ter sprake). |
![]() |
||
Citaat:
als mijn regering dat bepaald is er sowieso geen reden meer om trots te zijn
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het nadeel is natuurlijk dat je kan worden opgeroepen, maar wat hoogstwaarschijnlijk niet vaak zal voorkomen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast, in The Land of the Free staan diverse fundamentele vrijheden onder druk (vrijheid van meningsuiting bijv.). Vrijheid moet je m.i. dan zien als democratie, niet in de zin van de vrijheid om een mens te laten doen wat hij/zij zelf wil. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Tzal dan wel aan mij liggen, maar ik had echt het haar recht overeind op mijn armen staan, toen ze al die namen opnoemden.
Denk dat het de eerste 5 jaar nog jaarlijks herdacht wordt, en dat er dan tegen die tijd wel weer iets nieuws is gebeurd...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
11 september 2001, wat klopt er wel/niet nachtmens | 251 | 24-12-2012 22:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hypocriet: 7085 mensen gedood door aanslagen sinds 11 september. niceman1984 | 41 | 27-04-2004 12:09 | |
11 september fraude Isa | 62 | 26-09-2003 13:25 | |
Moet nederland plat liggen op 11 september? madmax | 21 | 06-09-2002 12:58 | |
Fransen in de ban van ontkenning '11 september' Isa | 3 | 09-04-2002 10:47 | |
Verhalen & Gedichten |
11 September bracelance | 7 | 22-09-2001 17:57 |