Advertentie | |
|
![]() |
|
vroeger toen ik nog erg pessimistisch en melancholisch was, zag ik geluk als een ' perfecte staat van zijn'. Een soort bovenmenselijk streven...maar nu...nu is het net zo toegankelijk en smakelijk als een pak cornflakes
![]()
|
Verwijderd
|
Volgens mij is het met jou nu zo omdat je geen droom hebt, niks hebt om naar te streven,omdat je t al bereikt hebt.
Ik heb t zelf ook, nu zit ik vol met dromen maar ik ben bang dat ik down wordt als ik ze bereikt heb. En jij bent op dat punt beland waar ik zelf tegenop zie, en je ziet t zelf ook in volgens mij. Niks blijft voor altijd, jij veranderd en je omgeving veranderd, alles omgooien is geen goed idee denk ik, omdat je dan alles zeker kwijt bent of kans hebt dat je t kwijt raakt, je kansen komen vanzelf het enige wat je kunt doen is ze opzoeken. |
![]() |
|
![]() |
Vaak is het mooier om van iets te dromen, iets onbereikbaars bijvoorbeeld, dan je in een situatie te bevinden waar je eigenlijk alles hebt.
Ik ervaar dit ook. Soms wil ik verdrietig zijn, een tegenslag kennen, ruzie hebben met mijn vriend om te kunnen voelen wat het verschil is tussen geluk en tegenslag. Als je verdriet kent dan ervaar je des te meer de momenten van geluk. Ik heb ook alles waar jij van spreekt, een goeie vriend en mijn studies gaan goed. Maar soms verlang ik naar die momenten voordat ik mijn vriend kende. Omdat ik toen vele dromen had en, het is vreemd om te zeggen, verdrietige momenten soms een voldoening waren, een soort 'gevoel dat ik leef'. Ik voelde me veilig alleen. Omdat nu alles een standvastheid kent en alles een gewoonte wordt. Misschien daarom ook, ik heb alles, toch ik wens niets anders, maar toch is er soms geen voldoening. Je kan het vergelijken met onze maatschappij, we hebben alles, computer, tv, stereo, en we willen altijd meer maar eens we bereikt hebben wat we wilden, willen we nog meer en dàt maakt ons ongelukkig. Misschien moet je zelf eens op zoek gaan naar uitdagingen en blijven dromen naar dingen die onbereikbaar zijn. Geluk is een ruime term, het kan ook zijn dat je wel kan ervaren wat puur geluk is, als je eens een tegenslag meemaakt of er iets veranderd in je leven... Je weet maar nooit. |
![]() |
|
![]() |
Kijk niet teveel terug, maar richt je blik op het oneindige. Als je jezelf vasthoudt aan dingen voor je leven nú kom je geen stap verder en zul je niet groeien. Alles wat er gebeurd heb je zelf in de hand. Je wilt je toch gelukkig voelen? Voel je jezelf nu gelukkig? Blijkbaar heb jij een verkeerde opvatting van gelukkig zijn. Gelukkig zijn betekend niet 'iets wat iedereen standaard zou wensen' (zoals jij met je studie, familie en vriend) Gelukkig zijn is een gevoel, alsof je elk moment weg kunt vliegen naar iets geweldigs, alsof je een reis gaat beleven met prachtig mooie momenten! Jij mist iets, en gaat twijfelen aan hetgeen wat je hebt, wat trouwens een blessing is en dat weet je zelf ook wel. Er is niets mis met standaard dingen maar als je iets mist ben jij de enige die er iets aan kan veranderen.
'Hoe voel je jezelf? Hoe wil je jezelf voelen? Hoe kun je dat bereiken?' En vergeet niet, op het moment dat je alles op een rijtje hebt komt er altijd een moment van verandering. Dat komt echter alleen als je ervoor openstaat ga dus niet op zoek naar een verandering, maar stá het gewoon toe!! Het komt vanzelf! Wees jong, wees in de war en wees een openboek voor de toekomst... groetjes |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De perfecte staat van zijn bestaat niet op aarde... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb dit proces ook doorgemaakt en ik kan jullie verzekeren: er komt een moment dat je het geluk dat bestaat in de volmaakte eenvoud boven alles gaat waarderen. En dat je rilt bij het idee dat iets of iemand het eventueel kan aantasten. Mis je uitdaging? Je kunt het verlangen naar geluk ook dieper interioriseren en het concreet maken op intellectueel gebied. Bijvoorbeeld.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien ben je aan wat uitdaging toe? Ga iets leuks doen, doe even gek, doorbreek die sleur. Haal je propedeuse of je examen (wat je dan ook doet) en ga naar het buitenland voor een jaar ofzo, of ga meteen. Ga een tijdje werken, zet je studie voort op een andere plek in het land of zelfs een ander land.
Zoek iets wat je echt leuk vind, wat je interesseert, verbreek de sleur van het geluk en ga de uitdaging aan, houdt de spanning er in. Misschien dat je dán juist gelukkig bent? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder ben 'k het wel met lafjuh eens: zoek een (kleine of grote) uitdaging ![]() |
![]() |
|
Volgens mij hangt geluk niet van die factoren die je net opnoemt af. Hangt het vooral af van je gevoel op bepaalde momenten. Ikzelf heb dit ook. Ik dacht vroeger dat als ik alles wat ik nu heb, zou hebben, ik me een stuk beter zou voelen, ik voel me wel beter, maar dat komt niet daardoor
Echt geluk is denk ik iets wat meer in jezelf zit, tevreden zijn met jezelf, en niet met wat je hebt. Je zal altijd dagen hebben dat je je kut voelt, en altijd momenten van blijdschap hebben, aan jou is het zelf om welk gevoel over het algemeen te laten overheersen. tenminste dat denkik, en het is laat, dus maybe lees ik dit morgen na en denk ik: WTF ?! maar op dit moment denk ik er zo over ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder ben je natuurlijk van harte welkom, gaan we lekker met z'n drieeën in de Refter eten ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Als de liefde voor de maan gaat. Ieke | 0 | 05-04-2005 16:44 | |
Psychologie |
Ik ben het zat. Androgyn | 13 | 20-01-2005 13:42 | |
Verhalen & Gedichten |
NaNoWriMo Beginnetje Tsasil | 0 | 03-11-2004 23:47 | |
Liefde & Relatie |
M'n ex maakt me zo onzeker... devilcat | 73 | 13-01-2004 11:49 | |
Psychologie |
Kamp nachtmerrie..............wat moet ik nu? help me mensen..... HelpMePlease | 12 | 07-10-2002 17:35 |