Advertentie | |
|
![]() |
|
Iedereen krijgt hier bijna euforische gedachtes aan dat mooie gele forum als ik het tevoorschijn haal dus ik schaam me er niet voor ofzo
Student of niet ik ben nog steeds een scholier ![]()
||
Citaat:
In de meeste steden zijn HBO en Uni compleet gemixed. Samen in studentenhuizen, samen bij studentenverenigingen, samen op de hockey, samen in jaarclubs, etc. Zelfs het USC is gemengd. Bovendien zeg je dat het niveau zo veel hoger is. Nou sorry, maar als we het over niveau gaan hebben, laten we het dan niet over een rechten studie gaan hebben zeg! Ik heb (illegaal) een aantal rechten colleges gevolgd, het het niveau stelt echt niks voor. Misschien is mijn opleiding zo'n uitzondering, maar ik nodig je van harte uit een keer een college AI te gaan volgen. Dit alles weegt IMHO een stuk sterker dan zogenaamde tradities. Die tradities zijn gebaseerd op een tijd/situatie die gewoon niet meer actueel is, en daarom zijn die tradities hier compleet n.v.t. |
![]() |
|
Tuurlijk kan en mag dat duh
![]() ![]() Kijk maar naar mij, ik heb mij aangemeld toen ik scholier was, het eerste jaartje vond ik erg leuk, toen ben ik er mee doorgegaan en toen was ik inmiddels al student. Nu is wel veel saaier geworden hierow... maar goed, altijd gewoon standaard een half uurtje is wel leuk ![]() ![]()
|
Ik heb me pas aangemeld toen ik al vier jaar student ben, en ik kom hier misschien ook nog als ik Prof. Dr. voor mijn naam mag zetten. Zolang hier maar genoeg jonge meiden zijn....
![]()
||
Citaat:
![]() Het is juist een teken van socialiteit wanneer je ook gewoon kan opschieten met lager geschoolde. Maar dat maakt nog niet dat HBO'ers opeens studenten zijn, nee ze gaan gewoon naar school, namelijk de Hoge School. Op school worden geen college's gegeven, maar lessen. Conclusie een HBO'er is geen student maar een scholier en hiermee wil ik niemand belediggen, maar het is gewoon een feit. Daarnaast moet ik je wel gelijk geven over het feit dat Rechten niet zo super veel voorstelt. Dan gaan ze moeilijk doen als ze 10 uur college op een week hebben. Nou, ik had in m'n eerst en tweede jaar zo'n 35 uur per week.
||
Citaat:
![]() Ofzo ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Magoed, ik nodig je bij deze uit in een studentencafe te gaan lopen roepen dat HBO'ers geen studenten zijn, ben bang dat je bijzonder weinig bijval zult krijgen. |
![]() |
|||
Citaat:
Of je nu doorleert in een vast patroon of meer op jezelf bent aangewezen lijkt me weinig relevant voor de definitie student. Iemand die doorgaat met leren na de middelbare school; is gewoon een student ![]() Citaat:
Heb zelf een trimester natuurkunde gedaan en zat daarbij het merendeel op 't lab' of collegezaal en dan kreeg je wat sommetjes als 'huiswerk'. Ik zat dus voor dat onderdeel veel op school - pardon, universiteit. Terwijl ik voor mijn andere studie filosofie slechts 10 uur per week op de universteit vertoefde maar daarnaast wel erg veel aan zelfstudie moest doen. 400 pagina's analyseren per week is niet niks, dan, want zelfdiscipline is gewoon t moeilijkste wat er is ![]()
|||
Citaat:
Maar komop zeg, nu ga je dus ook al beweren dat MBO'ers studenten zijn ![]() (Ik wil overigens even zeggen dat ik niks heb tegen lager opgeleide mensen, m'n vader heeft bijv. de LTS gedaan en ik heb alle respect voor hem. Dat je geestelijk iets minder begaaft bent zegt nog niet dat je totaal geen moeite doet om iets te berijken en moeite doen is iets wat ik heel erg respecteer) Citaat:
Er word eigenlijk gewoon van je verwacht dat je geen sociaal leven hebt.
||
Citaat:
De niveau van je opleiding zegt niks over je IQ. Maar blijkbaar ben jij wel erg trots dat je jezelf student mag noemen. ![]()
||
Citaat:
Ten tweede, het niveau van je opleiding zegt niks over je sociale vaardigheden. Maar gezien het aantal vrienden dat ik heb zal daar niet zo heel veel mis mee zijn. Ten derde al had ik putjes schepper geweest dan had ik nog trots op mezelf geweest omdat ik zou weten dat ik alles wat binnen mijn mogelijkheden ligt heb gedaan om dat te berijken. Als je dat hebt bereikt dan verdient iedereen van mij respect, daar hoef je niet een bepaalde opleiding voor te volgen. Ik ben dus niet trots op het feit dat ik student ben, maar omdat ik bepaalde doelstellingen heb behaald (bijvoorbeeld het maken van een jaarverslag). Ik weet dat het kan zijn dat ik arrogant overkom, maar zo ben ik totaal niet. Maar jij noemt mij waarschijnlijk arrogant omdat ik hier een stelling heb neergezet en deze met hand en tand verdedig, zonder daarbij consesies te doen. Daar gaat het ook om bij het verdedigen van een stelling, verlies dat niet uit het oog. En dat doe je volgens mij wel omdat je denkt dat ik me arrogant gedraag. Maar goed, ik ben dus een student en ik ben van mening dat je niet per se op de middelbare school moet zitten om op dit forum te komen. Dit forum is mijns inziens geschikt voor iedereen die denkt een nuttige bijdrage te kunnen leveren aan het forum.
Laatst gewijzigd op 21-09-2003 om 00:26. |
![]() |
|
IBGROEP:
"Als je 18 jaar of ouder bent en je volgt een opleiding in het beroepsonderwijs, dan heb je in principe recht op studiefinanciering. Je hebt ook recht op een OV-studentenkaart." en "Als je een opleiding in het hoger beroepsonderwijs of aan een universiteit volgt, heb je in principe recht op studiefinanciering. En als je recht hebt op studiefinanciering, heb je ook recht op een OV-studentenkaart." MBO-studenten zijn ook studenten. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 |