Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2003, 08:40
Hagel
Hagel is offline
Mijn vriend en ik wonen nu een jaar samen en zijn vrij snel gaan samenwonen (na 3/4 maanden). Nu ging het altijd er goed en gezellig maar de laatste tijd is het verliefdheidsgevoel weg, ik hou van hem en ik wil dat hij bij mij blijft maar ik heb de vlinders niet meer. Eergisteren heeft hij mij verteld dat hij precies hetzelfde heeft, dat hij meer tijd en ruimte voor zichzelf nodig heeft (we wonen in een kleine kamer 18m2). Maar hij weet zeker dat hij me ook niet kwijt wilde, gisteravond zat hij weer in de put en toen zei hij dat het zo niet door kon gaan, de sex is ook tot een nulpunt gedaald.... Toen hebben we het erover gehad dat hij bij zijn ouders zou gaan wonen zodat we elkaar minder zien en waarschijnlijk een betere relatie krijgen en het ook weer *leuk*gaan vinden om elkaar te zien, dat hij weer onder de indruk is als hij me ziet enzo, want dat is hij niet meer...
Na heel veel getreuzel en ongemakkelijke gevoelens hadden we besloten dat het beter zou zijn als hij terug ging naar zijn ouders, en dat heeft hij midden in de nacht geregeld, daarna speelde de *liefde* zo hoog op dat we voor het eerst sinds tijden heerlijk hebben gevreeen.

Vanochtend toen we wakker werden wist hij het niet meer, en hebben we toch besloten dat hij hier nog blijft wonen en dat we op een of andere manier moeten veranderen..

Wat vinden jullie, doen we hier goed aan?
Oud 18-09-2003, 09:26
Thomas
Thomas is offline
Dat kan alleen jij beoordelen. Is er geen mogelijkheid om bij elkaar te blijven wonen en elkaar minder te zien?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 09:50
sunflouwer
sunflouwer is offline
zo te horen zit de sleur er stevig in. Maar daar kan je toch zo wat aan doen.
Als hij thuis komt van school/werk/... zorg jij dat je lekker gedouchet bent, lekker ruikt, blablabla, je hebt een nieuw super sexy lingerie setje aan. Je gaat in bed liggen in je ondergoed en zegt dat je je niet zo lekker voelt en vraagt of hij even bij je komt liggen. Dan ziet hij jou in dat nieuwe super sexy setje en......
naja,
zorg gewoon voor wat spanning en ga elkaar niet als vanzelfsprekend beschouwen.
Ga ook niet iedere avond thuis zitten bijmekaar maar spreek regelmatig wat af met vrienden/vriendinnen zonder je vriend...
Oud 18-09-2003, 10:03
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Kunnen jullie niet beter gaan uitkijken naar een iets grotere woning? 18m² is heel erg weinig. Kan me goed voorstellen dat, ondanks dat je van elkaar houdt, ook wel eens een momentje privacy wil hebben. En in een klein huis zit je continue op elkaars lip.

Als dat niet mogelijk is, kunnen jullie misschien elkaar wat meer de ruimte geven door niet iedere avond bijelkaar te zijn (of zijn jullie dat al niet?). Zo kan hij/jij bijvoorbeeld eens in de week bij zijn/jou ouders gaan eten, zodat de ander het huis ff voor zichzelf heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 10:12
Verwijderd
Sja, eigenlijk is het heel logisch. Mensen zijn niet bedoeld om voor hun 25e serieuze relaties te hebben en daar oogst jij nu de zure vruchten van. Helaas. Je kunt er weinig aan doen, als het verliefdheidsgevoel weg is kun je dat niet weer geforceerd opwekken.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 10:17
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2003 @ 11:12:
Sja, eigenlijk is het heel logisch. Mensen zijn niet bedoeld om voor hun 25e serieuze relaties te hebben en daar oogst jij nu de zure vruchten van. Helaas. Je kunt er weinig aan doen, als het verliefdheidsgevoel weg is kun je dat niet weer geforceerd opwekken.

hoezo niet voor 25?.... als je 16 bent ok, maar naar mijn idee kun je vanaf je 20e toch echt wel een serieuze relatie opbouwen...

maar idd, ga een tijdje erges anders wonen oid.... dat maakt het weer leuk om elkaar te zien
Oud 18-09-2003, 10:19
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 18-09-2003 @ 11:17:
hoezo niet voor 25?.... als je 16 bent ok, maar naar mijn idee kun je vanaf je 20e toch echt wel een serieuze relatie
Ach, wat is serieus? Natuurlijk kun je wel op je twintigste een relatie opbouwen, prima...maar niet in de zin van samenwonen, alles samen doen, etcetera. Dat is gewoon eng. Als je twintig bent heb je nog een leuke tijd voor je, je moet nog studeren of een andere vervolgopleiding doen, nieuwe mensen leren kennen, je persoonlijkheid verder ontplooien. Op je twintigste ben je nog maar een kind, dan moet je niet bezig zijn met mannen en samenwonen. That's freaky.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 10:21
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2003 @ 10:12:
Sja, eigenlijk is het heel logisch. Mensen zijn niet bedoeld om voor hun 25e serieuze relaties te hebben en daar oogst jij nu de zure vruchten van.
Ah dus het huwelijk van mijn zus is gedoemd te mislukken omdat het op haar 23e was?
Oud 18-09-2003, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 18-09-2003 @ 11:21:
Ah dus het huwelijk van mijn zus is gedoemd te mislukken omdat het op haar 23e was?
Elke regel heeft uitzonderingen. Jij kent positieve uitzonderingen, ik ken gevallen die de regel bevestigen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 10:24
Qimm
Qimm is offline
Dan gelieve niet te generaliseren
Oud 18-09-2003, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 18-09-2003 @ 11:24:
Dan gelieve niet te generaliseren
Gelieve in elke uitspraak van mij die betrekking heeft op een bepaalde groep altijd impliciet te lezen dat dat nooit een veralgemenisering is.

M.a.w. je wéét dat ik generaliseer, dus wéét je dat je er uitzonderingen bij hebt
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 10:28
Qimm
Qimm is offline
ja oke dat weet ikwel, maar ik ben happig vandaag
Oud 18-09-2003, 10:41
Hagel
Hagel is offline
In ieder geval al bedankt voor jullie reacties...

uitkijken naar een grotere woning doen we idd al een tijdje, maar is erg moeilijk te krijgen..onmogelijk eigenlijk. Aan de ene kant neig ik erg na: blijf alsjeblieft hier wonen anders ben ik zo alleen en ga ik je missen, maar aan de andere kant ben ik bang dat het alleen maar van kwaad naar erger gaat als we samen blijven wonen, zodat we over korte tijd msg wel helemaal gek van elkaar worden..
Oud 18-09-2003, 10:52
elledc
elledc is offline
Ik ben een jaar samen met mijn vriend en al vanaf het begin wilden we samen gaan wonen maar ik ben blij dat we dat niet hebben gedaan.
Inderdaad, zoals je zegt, als je elkaar elke dag, dag in dag uit, ziet dan vind je niets meer speciaals aan je partner, dan word alles een gewoonte.
Misschien ben je iets te snel gaan samen wonen en hebben jullie inderdaad wat ruimte nodig.
Dat je geen vlinders meer hebt in de buik dat kan ik geloven, bij mij zijn ze ook verminderd maar toch blijft er een zeker spanning en een verlangen om hem te zien, ookal zien we elkaar elke dag. Ik denk dat het belangrijk is dat je niet de hele tijd op elkaars vingers kijkt maar doe dingen met anderen, leef je uit, verras hem eens, zorg voor wat pit in jullie relatie.
.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 11:00
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Narod schreef op 18-09-2003 @ 09:40:
Mijn vriend en ik wonen nu een jaar samen en zijn vrij snel gaan samenwonen (na 3/4 maanden). Nu ging het altijd er goed en gezellig maar de laatste tijd is het verliefdheidsgevoel weg, ik hou van hem en ik wil dat hij bij mij blijft maar ik heb de vlinders niet meer. Eergisteren heeft hij mij verteld dat hij precies hetzelfde heeft, dat hij meer tijd en ruimte voor zichzelf nodig heeft (we wonen in een kleine kamer 18m2). Maar hij weet zeker dat hij me ook niet kwijt wilde, gisteravond zat hij weer in de put en toen zei hij dat het zo niet door kon gaan, de sex is ook tot een nulpunt gedaald.... Toen hebben we het erover gehad dat hij bij zijn ouders zou gaan wonen zodat we elkaar minder zien en waarschijnlijk een betere relatie krijgen en het ook weer *leuk*gaan vinden om elkaar te zien, dat hij weer onder de indruk is als hij me ziet enzo, want dat is hij niet meer...
Na heel veel getreuzel en ongemakkelijke gevoelens hadden we besloten dat het beter zou zijn als hij terug ging naar zijn ouders, en dat heeft hij midden in de nacht geregeld, daarna speelde de *liefde* zo hoog op dat we voor het eerst sinds tijden heerlijk hebben gevreeen.

Vanochtend toen we wakker werden wist hij het niet meer, en hebben we toch besloten dat hij hier nog blijft wonen en dat we op een of andere manier moeten veranderen..

Wat vinden jullie, doen we hier goed aan?
jullie moeten echt absoluut een grotere woning hebben; in zo'm kamertje ga je je te snel aan elkaar irriteren en wordt je min of meer gedwongen elkaar constant te zien. als je niet wil dat het stukgaat, zou ik inderdaad voorlopig niet meer bij elkaar blijven wonen op zo'n kamertje. als je iets normaals vindt wat betaalbaar is kan je het dan altijd alsnog proberen...
(ow, k heb ervaring met het samenwonen op 1 kamer en bij mij is het -mede daardoor- stukgegaan wat ik trouwes achteraf helemaal niet erg vind maar dat terzijde)

nou sukses ermee!!
Oud 18-09-2003, 11:57
leon-v
leon-v is offline
ik snap niet waarom iedereen problemen heeft met het verschijnsel VERLIEFD gaat over in HOUDEN VAN
Oud 18-09-2003, 16:47
Optima
Optima is offline
vrliefdheid ontstaat door de vrijlating van de stof dopamine. Dit gebeurd in het begin van een relatie. Na een tijdje wordt deze stof niet meer vrijgelaten en gaat het verliefdheidsgevoel over in ' houden van' ( endorfine).

Het is dus heel normaal. Wat niet normaal is, is wanneer je je gaat ergeren aan die persoon of je ronduit doodverveelt in zijn gezelschap.
De beste oplossing daarvoor is je eigen ding gaan doen. Ga bij een sportvereniging, hobbyclub iets dergelijks en breng minder tijd met hem door dan het noodzakelijke ( eten slapen).
naarmate dit doorgaat kreijg je vanzelf weer het ' speciale' gevoel als jullie eens uitgaan of iets leuks doen, weer terug.
Oud 18-09-2003, 17:22
tottie1983
tottie1983 is offline
Citaat:
leon-v schreef op 18-09-2003 @ 12:57:
ik snap niet waarom iedereen problemen heeft met het verschijnsel VERLIEFD gaat over in HOUDEN VAN
precies elke relatie loopt uit op een sleur dat had je kunnen bedenken. Het is doodnormaal blijf nou maar gewoon bijelkaar. Ik bedoel je hebt toch ook 18 jaar met je ouders geleefd ? of misschien had je wel een irritant broertje/zusje in iedergeval toen ben je er ook niet vandoor gegaan.

een relatie is maar raar eerst willen ze voor altijd bij elkaar blijven en dan kunnen ze in een keer niet meer samenleven
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 17:26
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
vind je het gek dan!!

wie gaat er op zijn 20 na 3 maand samenwonen!!

FOOIJDONK

ps. lief zijnn
Oud 18-09-2003, 17:34
©ha0$
©ha0$ is offline
Wallah! Ik heb ff geen mening... maar ik ben dan ook een puberaal schoolhatende klotegassie
Oud 18-09-2003, 17:45
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
leon-v schreef op 18-09-2003 @ 11:57:
Ik ook niet, ook niet dat het voor mij wel houden van werd en voor hem niet
Oud 18-09-2003, 17:48
Verwijderd
Dat de verliefdheid over gaat is meer dan logisch.. dat gebeurd gewoon op een gegeven moment en dat kan ook af en toe weer oplaaien.

Zoals jullie al gemerkt hebben kunnen problemen binnen je relatie je ook juist dicht bij elkaar brengen. Blijf veel en eerlijk praten over wat jullie voelen en hoe jullie het ervaren, zodat je dicht bij elkaar blijft staan.

Mag ik vragen hoe jullie leven er verder uitziet?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 17:55
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 18-09-2003 @ 18:48:

Mag ik vragen hoe jullie leven er verder uitziet?
qua wat we doen?

Hij studeert aan de universiteit, ik doe hbo maar ben aan het overstappen op de uni, daar gaat veel tijd in zitten. We hebben beiden weekendbaantjes en lopen veel concerten af.

Ik zelf mis sporten...en dingen met mijn vriendinnen doen..dat is in ieder geval iets wat ik ga veranderen en iets wat ik veel meer ga doen
Oud 18-09-2003, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Narod schreef op 18-09-2003 @ 18:55:
qua wat we doen?

Hij studeert aan de universiteit, ik doe hbo maar ben aan het overstappen op de uni, daar gaat veel tijd in zitten. We hebben beiden weekendbaantjes en lopen veel concerten af.

Ik zelf mis sporten...en dingen met mijn vriendinnen doen..dat is in ieder geval iets wat ik ga veranderen en iets wat ik veel meer ga doen
Ja, qua wat jullie doen.
Teveel op elkaars lip zitten is dus niet het geval?

Misschien moeten jullie allebei opnieuw je draai vinden binnen het 'houden van' en zonder de verliefdheid. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat je een levenlang verliefd blijft en dat je altijd wanneer je de ander weer even ziet overdonderd bent door diens schoonheid o.i.d. Dat dut hoe dan ook in op de een of andere manier..

Misschien af en toe, ookal wonen jullie samen, echt een moment voor jullie samen nemen. Je weer helemaal mooi aankleden en optutten en de ander meenemen ergens naar toe, als een soort date.

Meer de dingen doen die je mist lijkt me sowieso een goed idee..
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 18:17
tottie1983
tottie1983 is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 18-09-2003 @ 19:05:
Ja, qua wat jullie doen.
Teveel op elkaars lip zitten is dus niet het geval?

Misschien moeten jullie allebei opnieuw je draai vinden binnen het 'houden van' en zonder de verliefdheid. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat je een levenlang verliefd blijft en dat je altijd wanneer je de ander weer even ziet overdonderd bent door diens schoonheid o.i.d. Dat dut hoe dan ook in op de een of andere manier..

Misschien af en toe, ookal wonen jullie samen, echt een moment voor jullie samen nemen. Je weer helemaal mooi aankleden en optutten en de ander meenemen ergens naar toe, als een soort date.

Meer de dingen doen die je mist lijkt me sowieso een goed idee..
eindelijk een reply waar ik het 100 procent mee eens ben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2003, 11:15
John Sickbock
John Sickbock is offline
Ook eens met Dusjcrib...

Good luck!
Tijmen
Reageren

Regels voor berichten