Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
is goed or,we zullen zien ![]() ![]() ![]()
|
Allereerst, mooi in verwoording, orgineel ook qua taalgebruik en vorm.(je gedicht deed mij overigens wel enigszins denken aan een gedicht van zopje
![]() Ik struikel behoorlijk over die 4e zin van de 1e strofe. Ik vind het niet fijn lezen, hoe vaak ik hem ook overlees en waar ik ook de klemtoon leg. groetje,
|
Hmm, ok. Ik kan het nu alleen niet meer veranderen, het gedicht hoort dus zo te zijn:
Een pen als wapen(hoe origineel...) De hemel straalt zijn liefde uit, de vogels strijken neer op takken, en voor deze keer, luister ik naar wie er fluit Maar let wel, Als mijn pen nu toch een wapen was en letters als de kogels, dan had ik jou doorboort met woorden: hemel, fluit en vogels, maar schrijven wil ik slechts van jou, ik wil je niet vermoorden, geen zwaarden door je slappe ziel, alleen mijn scherpste woorden Herinner dit, De hemel straalt zijn liefde uit, de rest is hem verloren (een woordje extra, maar toch)Is het zo beter?
||
Citaat:
hmm. Misschien een beetje vreemd van mijn kant, maar ik vind de 1e versie tóch beter in metrum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Het Maanmannetje Issun | 11 | 16-08-2009 13:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Meisjes doden lastige man infrasoft | 329 | 24-08-2007 18:44 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Vrouw vervolgd om doodrijden tasjesdief" Ellemieke Zaal | 67 | 05-08-2007 18:39 | |
De Kantine |
Haten jullie mij? sexylexy | 24 | 16-03-2006 21:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Populariteit van moslimfundamentalisme exphy | 238 | 01-06-2005 20:46 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Wraaklust Verwijderd | 0 | 14-11-2004 17:06 |