Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
* baalt * -WJ
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mocht dat geen soelaas bieden; opnieuw partitioneren met FDISK. Ben je alsnog al je data kwijt, maar je avoid iig een LLF. |
![]() |
|
En nog iets vaags.
Als ik in de herstelconsole bezig ben klapt ie er na ong anderhalve minuut uit...dus echt uit en hij wil dan niet eerder weer aan nadat de stekker van de voeding er 10 sec uit is geweest. Elke keer hetzelfde in die console, maar ben je gewoon in windows bezig dan is er niks aan de hand -WJ
|
Kon nog wel in xp komen maar ik wilde debian ernaast gaan draaien zoals ik wel vaker doe, maar deze keer wilde PM zn werk niet doen vanwege een corrupte mbr. Dus wil ik die repareren maar de herstelconsolecommando's helpen niet en veel bedenktijd krijg je niet want de pc klapt eruit
-WJ
|
Maar als ik zo terugkijk heb ik met deze pc alleen nog maar problemen gehad...eerst 2x kapot geheugen geleverd gekregen waarvan 1 mn mb verziekt heeft, daarna een kapotte cdromspeler van net een maand oud (laser kapot) en allemaal van die kleine dingen. En nu dit weer met de voeding (denk ik)Mag niet voor een pc van net 10 weken oud.
-WJ
|
-> http://www.powerquest.com/support/primus/id2233.cfm
Heb je removable drivers in je machine zitten? Laatst gewijzigd op 21-09-2003 om 12:49. |
![]() |
||
Citaat:
De partitietabel repareren met fixmbr en fixboot vanuit de herstelconsole helpen ook niet. -WJ
|
Nou ik heb dus ook zoiets gehad, waarbij de oude DOS-tool fdisk geen oplossing bied. Ik moest echt low-level formatten, alhoewel het met een iets betere partitietool zoals van de ingebouwde XP setup naturlijk ook zou kunnen. Iig niet eentje die flipt als het iets geks tegenkomt, maar gewoon de hele zooi kan overschrijven. Als je geen goede partitietool kunt gebruiken, dan kun je het altijd voor elkaar krijgen door naar elke sector een 0 te schrijven, dat heet een low level format.
Wees voorzichtig met 3rd party utilities, nooit in BIOS low level formatten b.v. Gebruik de utility van de hardeschijf fabrikant, of een 3rd party utility die alleen de normale sectoren overschrijft. Hoe dat zit met speciale sectoren weet ik ook niet, misschien de reserve sectoren voor bad sector remapping ofzo. *Shrug* Maar probeer eerst eens wat extra's, want LLF'en is misschien omslachtig. Maar je bent zeker niet de eerste die problemen heeft met Linux partitietools en Partition Magic. Toen begonnen bij mij de problemen ook. Waarschijnlijk door een probleem van PM, maar dat weet ik niet zeker.
|
|