Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2002, 13:07
Arjanist
Arjanist is offline
Na dit onderwerp ben ik maar is wat van die RAC zooi gaan downen en van 1 nummer blijf ik plezier hebben ondanks de tekst.
Zit gewoon een leuk deuntje in en de manier hoe ze het brengen geweldig.
Down ook maar is...

Storkraft - Opa was sturmfuhrer

Ennuh denk nou nie dak gelijk neo-nazi ben ofzo....
Het gaat me gewoon om het lachverwekkende effect.
Advertentie
Oud 20-08-2002, 13:09
Rhinus
Rhinus is offline
Je moet eens voor de gein meezingen als je in de bus zit.
Oud 20-08-2002, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Arjanist schreef:
Na dit onderwerp ben ik maar is wat van die RAC zooi gaan downen en van 1 nummer blijf ik plezier hebben ondanks de tekst.
Zit gewoon een leuk deuntje in en de manier hoe ze het brengen geweldig.
Down ook maar is...

Storkraft - Opa was sturmfuhrer

Ennuh denk nou nie dak gelijk neo-nazi ben ofzo....
Het gaat me gewoon om het lachverwekkende effect.
als je van dat 'grappige deuntje' houdt, probeer dan ook eens de versie van Onkel Tom's 'Zillertaler Turkenjager'. of die van Landser.
Oud 20-08-2002, 15:40
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
zieke mensen op dit forum.
Oud 20-08-2002, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Isobuster schreef:
ik vind het zelf niet vet.
Oud 20-08-2002, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Isobuster schreef:
ja, de griep heerst weer had ik laatst gehoord
Oud 20-08-2002, 16:09
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Citaat:
Ufke schreef:

ja, de griep heerst weer had ik laatst gehoord
Oud 20-08-2002, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Isobuster schreef:
Oud 08-10-2002, 10:40
Pharmacon
Pharmacon is offline
mag ik je eraan herinneren dat joden ook al duizende jaren verdrukt worden en in ghetto's geplaatst (ja, ook al voor de 2e wereldoorlog)
En dit dus gewoon klinkklare onzin is.....

wanker
Oud 08-10-2002, 10:46
Pharmacon
Pharmacon is offline
nee....

omdat ze weigerden hun eigen godsdienst op te geven...
en omdat zij door deze culturen werden onderdrukt, werden zij in gildenvrije beroepstakken gedrukt, zoals handel...alleen zij wisten door hun familie in andere landen/streken (door de diaspora that is) te garanderen van uitgebreide handelsnetwerken die zij ook benutten en hierdoor rijk werden (echter ook maar een klein deel, het overgrote deel was straatarm)
Dit was echter tegen het zere been van de europeanen waardoor deze ze harder gingen onderdrukken....
maarja, dat staat in de rascistische propaganda er natuurlijk niet bij....
Oud 08-10-2002, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Landser schreef:
De joden zijn er direct verantwoordelijk voor te houden dat onze cultuur nu verwoest is...
welke cultuur?
Oud 08-10-2002, 10:51
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Landser schreef:
De joden zijn er direct verantwoordelijk voor te houden dat onze cultuur nu verwoest is...
Nee, dat zijn we zelf...
Als je bomen wil aanbidden kun je trouwens nog steeds naar het bos hoor.....
Oud 08-10-2002, 10:52
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Landser schreef:
Voordat het christendom hier was hebben wij een cultuur van meer dan 2000 jaar asatru
cultuur...pffff.....
en je zegt zelf christendom......wat hebben de joden daarmee te maken....
Oud 08-10-2002, 10:53
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Landser schreef:
Hehe grapjas, bossen die compleet door mensen gemaakt zijn ja, nederland heeft geen echte bossen meer, overal paden.
De bossen zijn al vernietigt door Zionistische organisaties.
neem jij jezelf nu echt serieus...?
Oud 08-10-2002, 10:57
Pharmacon
Pharmacon is offline
christendom is voor het grootste gedeelte in de romeinse steden ontwikkelt...lees jij ook es wat meer dan je propaganda boekjes
Oud 08-10-2002, 11:32
Pharmacon
Pharmacon is offline
Jezus werd door zijn eigen joodse kringen uitgestoten, dus het was 1 jood, niks meervoud...

En ik zei niet verder gegaan maar ontwikkeld....maarja, feiten verdraaien schijnen jullie nogal goed in te zijn....
Oud 08-10-2002, 13:06
GRRR
GRRR is offline
wat een hoop propagandisch geblaat van Landser, geen bronnen, niets. Dan kan ik ook maar wat uit mijn duim zuigen.

laten we de rollen eens omdraaien. STEL: het witte arische ras is eigenlijk inferieur want hun wortels zijn te ver verwijderd van de oorspronkelijke homo sapien ras dat uit Afrika komt. Het witte volk IS inferieur wat betreft lichaamsbouw en cultuur. Het enige wat ze kunnen doen is geld verdienen, elkaar uitmoorden onder het mom vrijheid voor allen en onderdrukking van hun eigen volk. Kapitalisme is volgens hun vrijheid maar enige wat ze daarmee bereiken is anderen onderdrukken en zichzelf verrijken. Ze parasiteren ook op andere volkeren zodat ze zelf met hun Nikes en Gucci's kunnen rondlopen. Het witte ras is een plaag, het menselijke ras hoorde in harmonie te leven met moeder aarde, net als alle andere zoogdieren op aarde. Ze hebben de macht om dat te verwezelijken, maar kiezen ervoor om destructie, armoede en wanhoop aan te richten. Hun oorlogen altijd gericht om meer geld te verdienen en de aarde te blakeren. Dood aan het witte ras.

Dit is wat racisten doen. In plaats van zichzelf aankijken en zelf helpen met het verbeteren van de wereld anderen de schuld geven. Want ja, zelf zijn we de beste

Laatst gewijzigd op 08-10-2002 om 13:09.
Oud 08-10-2002, 13:14
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef:
wat een hoop propagandisch geblaat van Landser, geen bronnen, niets. Dan kan ik ook maar wat uit mijn duim zuigen.

laten we de rollen eens omdraaien. STEL: het witte arische ras is eigenlijk inferieur want hun wortels zijn te ver verwijderd van de oorspronkelijke homo sapien ras dat uit Afrika komt. Het witte volk IS inferieur wat betreft lichaamsbouw en cultuur. Het enige wat ze kunnen doen is geld verdienen, elkaar uitmoorden onder het mom vrijheid voor allen en onderdrukking van hun eigen volk. Kapitalisme is volgens hun vrijheid maar enige wat ze daarmee bereiken is anderen onderdrukken en zichzelf verrijken. Ze parasiteren ook op andere volkeren zodat ze zelf met hun Nikes en Gucci's kunnen rondlopen. Het witte ras is een plaag, het menselijke ras hoorde in harmonie te leven met moeder aarde, net als alle andere zoogdieren op aarde. Ze hebben de macht om dat te verwezelijken, maar kiezen ervoor om destructie, armoede en wanhoop aan te richten. Hun oorlogen altijd gericht om meer geld te verdienen en de aarde te blakeren. Dood aan het witte ras.

Dit is wat racisten doen. In plaats van zichzelf aankijken en zelf helpen met het verbeteren van de wereld anderen de schuld geven. Want ja, zelf zijn we de beste
Juistem, kijk es wat verder dan je pik lang is Landser.
Oud 08-10-2002, 13:37
Pharmacon
Pharmacon is offline
of hij is te dom om het te doen, of hij heeeft een heel klein lulletje
Oud 21-09-2003, 14:11
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef op 08-10-2002 @ 14:06:

Je zegt dus dat het geoorloofd is racist te zijn, mits je dit richt tot jezelf en eigen volk en in tweede plaats tot anderen?
Oud 21-09-2003, 14:18
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 21-09-2003 @ 15:11:
Je zegt dus dat het geoorloofd is racist te zijn, mits je dit richt tot jezelf en eigen volk en in tweede plaats tot anderen?
eh... naast dat je het denk ik verkeerd interpreteert is het uppen van dit soort ouwe topics ook niet echt de bedoeling..
Oud 21-09-2003, 14:46
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 20-08-2002 @ 14:09:
Je moet eens voor de gein meezingen als je in de bus zit.
Nou k ken iemand die had t gedownload dat nummer opa was strumführer bei der ss ofzo van Landser, hij dacht eerst dat het een grap was omdat het nummer zo 'over the top' lijkt, maar zijn 4-jarige broertje had het dus ook opgevangen en zat dus in de kleuterschool tussen de k3 zingende kinders luidkeels 'opa war sturmführer bei der ss' te zingen...

Maarja on-topic, teksten zijn voor mij vaak erg belangrijk bij bands en daarom zal ik geen cd's kopen van RAC-bands omdat mij het textuele concept zodanig tegenstaat dat ik er niet mee geassocieerd wil worden. Ik ken genoeg mensen die zeggen dat het bij muziek bij hun alleen om de muziek gaat en de tekst hun niet interesseert, maar op 1 of andere manier ben ik toch wel gevoelig voor dat soort dingen, misschien komt dat doordat ik zelf half duits ben en absoluut niet als nazi of iets in die geest gezien wil worden.
Natuurlijk weet ik dat ik in bepaalde zaken misschien hypocriet ben omdat ik ook wel weet dat je nooit precies een grens kunt trekken omdat je nooit een band of artiest zult vinden met wiens denkbeelden je het volledig eens bent. Ik ben zelf erg black metal fan (geen NSBM, door voorgaande uitleg over teksten) en daar worden ook bepaalde denkbeelden verkondigd die nou niet bepaald subtiel zijn (die ik vaak zwaar onzinnig vind). Als men een tekst van Dimmu Borgir (ik neem hen als voorbeeld omdat ze nogal vaak als mainstream aangeduid worden en toch best redelijk geaccepteerd zijn) neemt waar opgeroepen wordt om alle christen uit te roeien kan zo een band het toch ver schoppen, terwijl als een band ertoe oproept om alle joden uit te moorden zij meteen als een groep nazi's worden gezien, terwijl het eigenlijk niet een zo groot verschil is.
Om even terug te komen op de RAC ten opzichte van black metal, men kan natuurlijk wel als argument aandragen dat er een verschil is tussen mensen haten om hun huidskleur dan om hun geloof, omdat geloof toch iets in waar je in feite zelf voor kiest

Om maar eens een einde hieraan te breien RAC is buiten het textueel concept ook muzikaal niet mijn ding, hardcore en punkachtige muziek vind ik altijd voor eventjes leuk maar daarna gaat het me vervelen
Oud 21-09-2003, 14:54
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
birthmark schreef op 21-09-2003 @ 15:53:
pizzaaaaa
heb ik net gegeten
Oud 21-09-2003, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 21-09-2003 @ 15:18:
eh... naast dat je het denk ik verkeerd interpreteert is het uppen van dit soort ouwe topics ook niet echt de bedoeling..
Ik denk niet dat ik het verkeerd geinterpeteerd heb. Ik kijk puur naar de concrete verwoording van het geheel, zoals GRRR dat brengt, en daar is weinig interpetatie voor nodig.

Racisten doen het een, maar dat is fout.
Als racisten het ander doen, dan zou dat 'oke' zijn.
Maar niets of het zijn van racist. Toch?
Oud 21-09-2003, 15:03
Verwijderd
Maar nog steeds, AH, beetje oldschool up.
Oud 21-09-2003, 16:11
Rhinus
Rhinus is offline
Waa, zien jullie dat? Vroeger ging ik met mensen op I-net in discussie. Maar nu doe ik dat gelukkig niet meer.

Zo, nu heb ik die smiley ook een keer gebruikt.
Oud 21-09-2003, 16:18
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 21-09-2003 @ 15:11:
nee, hij zegt dat mensen zichzelf eerst moeten verbeteren voordat ze anderen de schuld geven.

Rascisten geven anderen de schuld van hun problemen, en ze zien niet (of ze willen het niet zien) dat het ook de schuld van 'hun mensen' kan zijn..
Oud 21-09-2003, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 21-09-2003 @ 17:18:
nee, hij zegt dat mensen zichzelf eerst moeten verbeteren voordat ze anderen de schuld geven.

Rascisten geven anderen de schuld van hun problemen, en ze zien niet (of ze willen het niet zien) dat het ook de schuld van 'hun mensen' kan zijn..
Dat is nogal logisch, als dat op een rationele manier kan. Bovendien hebben wij 'recht' op dat soort problemen, gezien de 'moderne wereld'/'beschaving', maar of een 'zondebok' zo rationeel is weet ik (nog) niet.

Ik ga in ieder geval niet zo ver mezelf een nazi te noemen.

Maar betreft het oorspronkelijke topic; Stahlgewitter, voor zover dat onder RAC valt, en Sieg Oder Tod.
Oud 22-09-2003, 10:19
tappy
tappy is offline
in principe geef ik nooit zoveel om de texten van een band, alleen zodra het nazi texten zijn kan ik het niet waarderen en luister ik het gewoon niet...hoe cool de muziek dan ook is. ik steun dit soort iedeën echt nooit
Oud 22-09-2003, 11:43
Roxy
Roxy is offline
dit topic is gewoon onzinnig na een jaar geupt. Een nieuwe discussie beginnen is prima verder maar om op opmerkingen van een jaar geleden in te gaan heeft niet zo veel zin..

Regels voor berichten